گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگReviewed by سئو نابonJul 17Rating: 4.5اینفلوئنسر مارکتینگ چیستاینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه می تواند در بازاریابی تاثیر گار باشد

اینفلوئنسر چیست ؟

اینفلوئنسر یا influencer یک مفهوم جدید در بازاریابی اینترنتی می باشند که با رشد شبکه های اجتماعی به وجود آمده اند شبکه های اجتماعی همانگونه که در پست های قبلی اشاره شده بعد از موتورهای جستجوگر دارای دومین جایگاه از لحاظ بازدید به حساب آورده می شوند

هر فردی حداقل در یک یا دو  یا چند شبکه اجتماعی فعالیت دارد شبکه های اجتماعی یک بستر می باشد که افراد دائما در حال ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری رسانه های (فیلم ، تصویر،آهنگ و…) می باشند بی شک هر فردی که وارد این شبکه های می شود دارای یک ویزگی اخلاقی می باشد که این ویژگی اخلاقی قطعا تاثیر بسیاری در روند انتخاب فرد برای انتخاب موضوعات و دنبال کردن افراد معروف و یا شبکه های معروف دارد مثلا یک فرد به ورزش علاقه دارد سعی می کند شبکه ها و افراد معرف در زمینه ورزشی را فالو کند
یا یک فرد به آشپزی علاقه دارد سعی می کند آشپزهای معرف و شبکه های که در این زمینه فعالیت دارند را فالو و مطالبشان را دنیال کنند
در واقع به افراد شاخصی که دارای طرفداران زیاد در رسانه های اجتماعی می باشند اینفلوئنسر گفته می شوداینفلوئنسر یک روش مفید برای تبلیغات می باشند این روش به اینفلوئنسر مارکتینگ معروف می باشد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد

اینفلوئنسر چیست

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیر گذار استفاده از اینفلوئنسر برای تبلیغات می باشد اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر برای شرکت های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد شرکت ها در استفاده از این روش بازاریابی باید اول اطمینان حاصل کنند که کدام افراد و یا شبکه های می تواند به آنها برای اینفلوئنسر مارکتنگ کمک کننده باشد سپس اقدام به پیاده سازی این روش کنند بسیاری از اینفلوئنسر ممکن است برای کسب و کار شما مفید نباشند و برخی نیز ممکن است بسیار تاثیر گذار باشند البته برخی از اینفلوئنسر به دلیل اینکه دارای معروفیت زیادی می باشند استفاده از آنها برای تبلیغات بسیار تاثیر گذار می باشد

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اهداف استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

افزایش فروش تنها یکی از جنبه های اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد هر فرد یا هر شرکت از این نوع از تبلیغات یک هدف را دنبال می کند به همین دلیل سعی می کند با شناخت فرد اینفلوئنسر و اجرای اینفلوئنسر مارکتینگ بیشترین تاثیر را از این روش به دست آورد

معمولا اهداف استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از

  • معرفی یک کالای خاص
  • معرفی یک برند
  • افزایش فالور های
  • و..

 

 

 

شناسایی اینفلوئنسر ها

شناسایی اینفلوئنسر برای پیاده سازی اینفلوئنسر مارکتینگ نیز یکی از دغدقه های هر فرد در این  روش می باشد باید توجه داشته  باشد اگر در یک موضوع  خاص فعالیت می کنید قطعا بهتر می توانید اینفلوئنسر مرتبط با کار خود را پیدا کنید همچنین لازم به ذکر می باشد در برخی از مواد شما می توانید از یک بعد خاص برای پیدا کردن اینفلوئنسرها اسفاده  نمایید مانند سلبریتی ها( افراد معروف در سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ)

همچنین یکی دیگر از روش های برای پیدا کردن اینفلوئنسر ها برای پیاده سازی اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کردن آزانس های تبلیغاتی می باشد که از این  روش برای تبلیغات استفاده  می کنند.

 

 

 

تعرفه اینفلوئنسر مارکتینگ

در هر روش بازاریابی قطعا هزینه ها می تواند نقش بسیار مهمی در انتخاب روش ها و میزان  استفاده از آنها داشته  باشد در اینفلوئنسر مارکتینگ نیز شما بسته  به میزان بودجه خود باید منابع  را  شناسایی و مورد استفاد ه قرار دهید در یک اینفلوئنسر مارکتینگ دو جزء وجود دارد

هزینه اینفلوئنسر : منظور هزینه ای می باشد که  به  فرد اینفلوئنسر یا فرد معروف داده  می شود تا تبلیغات  شما  را در پیج خود قرار دهد

سود حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ : در صورتی که این  روش برای شما  باعث کسب درآمد و یا باعث ایجاد رضایت شود قطعا ترجیه می دهید از سایر اینفلوئنسر نیز استفاده نمایید

 

 

معیار انتخاب اینفلوئنسر برای اینفلوئنسر مارکتینگ

  1. تعداد فالور های
  2. دارای محتویات تخصصی بودن
  3. میزان فعالیت اینفلوئنسر
  4. افراد معروف

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران یک پدید جدیدیی از تبلیغات می باشد البته  لازم به ذکر می باشد در کل این روش دارای عمر بسیار طولانی نمی باشد اما در ایران  این نمونه از تبلیغات دارای عمر کمی می باشد اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران با توجه  به اینکه دارای عمر کمی نیز می باشد اما دارای طرفداران بسیاری می باشد و افراد سعی می کنند از این  روش برای اهداف بازاریابی خود استفاده نمایند.

 

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگلReviewed by سئو نابonJul 16Rating: 4.5تبلیغات گوگل ، گوگل ادوردزدر صورتی که نیاز به خرید گوگل ادوردز دارید می توانید با سئوناب به عنوان یکی از مجریان در تماس باشید

تبلیغات گوگل چیست

تبلیغات گوگل یا Google AdWords یا گوگل ادوردز به عنوان اصلی ترین و پر درآمد ترین منبع درآمد گوگل به  حساب آورده می شود تبلیغات گوگل یکی از روش های مفید برای بازاریابی اینترنتی مخصوصا در حوزه برندینگ می باشد اگر شما در ابتدای کار برای ورود به دنیای مجازی هستید قطعا تبلیغات گوگل ادوردز می تواند بسیار مفید برای معرفی خدمات  شما  باشد

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز که  به  تبلیغ ppc نیز به  معرف می باشد(به عبارت دیگر یک تبلیغ پرداخت  به ازای هر کلیک می باشد که  به  محض کلیک شدن روی آن  هزینه ای برای شما  ایجاد می شود) هر کلمه کلیدی در نزد گوگل دارای یک ارزش می باشد این ارزش با  توجه  به سختی کلمه کلیدی می باشد که توسط الگوریتم های مختلف جمع آوری و قیمت  گذاری می شود

 

 

آموزش تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل به نحوی می باشد که  به محض کلیک شدن  روی لینک  شما  فعال و هزینه از شما  کم می شود برخی از افراد بر این  تفکر هستند که  با نمایش داده  شدن تبلیغات گوگل هزینه ای از شما  کسر خواهید شما  اما  همانگونه که  بیان  شد این  تبلیغات یک تبلیغات ppc می باشد و زمانی شارژ شما  کم می شود که  روی لینک  مورد نظر شما  کلیک شده  باشد

 

آموزش تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل  معمولا در بالاترین قسمت  نتایج گوگل و در پایین ترین نتایج گوگل و در سمت  راست قرار می گیرند یکی از سوالات  بسیار مهم در مورد تبلیغات گوگل  این  است که  با توجه  به اینکه  تعداد افراد تبلیغ کننده در مورد کلمه  ما  بسیار می باشد چگونه می توانیم در بالاترین نقطه  قرار بگیرد در پاسخ به  این سوال باید عرض کنیم با توجه  به هزینه هایی که  برای شارژ کردن و همچنین مدت زمان استفاد ه از گوگل ادوردز گوگل دارید مکان  شما  توسط گوگل  مدنظر گرفته  شده  و نمایش داده  می شود

 

 

 

تفاوت تبلیغات گوگل و سئو سایت

تبلیغات گوگل و سئو سایت

سئو سایت (سئو سایت چیست) و تبلیغ گوگل دو روش بازاریابی اینترنتی می باشد که دارای استفاده  بسیاری می باشند این دو روش دارای تفاوت های بسیاری بوده و هر فرد قبل از اینکه  بخواهد از این دو استفاد ه کنید باید به روش های استفاده از آنها آگاهی داشته  باشد در برخی از موراد انتخاب روش غلط در بازاریابی می تواند موجب از دست  رفتن هزینه و همچنین وقت  شما  شود در ادامه  با برخی از تفاوت های تبلیغات گوگل و سئو سایت آشنا خواهید شد :

 

  • سئو سایت نیازمند زمان می باشد
  • سئو سایت برای گرفتن رتبه  نیازمند فعالیت هایی می باشد
  • تبلیغات  گوگل بلافاصله  بعد از پرداخت هزینه و مشخص کردن کلمات فعال می شود
  • تبلیغات گوگل  برخلاف  سئو سایت بعد از پایان یافتن شارژ برداشته  می شود در صورتی که  سئو یک فرآیند سئو سپرده گذاری می باشد که در آینده می تواند برای شما بسیار مفید باشد و عمر آن در صورتی که  به درستی انجام گیرد بسیار بیشتر می باشد
  • و…

 

آموزش تبلیغات گوگل

آموزش گوگل ادوردز به  صورت های مختلفی می باشد شما می توانید از فیلم های آموزشی ، فایل های پی دی اف یا  حتی مراجعه کردن به آکادمی آموزش گوگل ادوردز از آموزش هایی که در این  زمینه قرار داده  شده است استفاده  نمایید 

 

چند نکته در آموزش گوگل ادوردز:

  • برای اتصال و استفاده از تبلیغات گوکل نیاز به اکانت جیمیل می باشد
  • تبلیغات گوگل برای دامنه ir به دلیل مسائل تحریمی قابل انجام نمی باشد
  • تبلیغات گوگل  همانند یک سیم کار اعتباری می باشد که  به محض شارژ شدن قابل استفاده  می باشد و در صورتی که  شارژ به  پایان  برسد گوگل ادوردز برداشته  می شود

 

 

خرید اکانت گوگل ادوردز

شما می توانید مستقیم  از گوگل اقدام به خرید اکانت گوگل ادوردز کنید همچنین لازم به ذکر می باشد شما  می توانید به صورت  غیر مستقیم نیز با استفاده از واسطه های و همچنین پارتنرهای گوگل اقدام به  خرید اکانت تبلیغات گوگل  کنید

 

بازاریابی اینترنتی چیست


بازاریابی اینترنتی چیست

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال یا Internet Marketing یا دیجیتال مارکتینگ یک نوع  از بازاریابی می باشد که توسط اینترنتی انجام می گیرد معمولا ابزار های مختلفی در اینترنت موجود می باشد که می تواند به  شما برای معرفی کالا و خدمات  شما  کمک کننده  باشد بازاریابی اینترنتی معمولا دارای مزیت های زیادی می باشد که  بازاریابی به  روش سنتی از آن محروم می باشد شرکت ها و موسسات بزرگ به این نتیجه رسیده اند که دیجیتال مارکتینگ و استفاده از پل اینترنت می تواند تا حد زیادی به  آنها در پیشبرد آهدافشان کمک کننده  باشد

مهمترین مزیت های بازاریابی اینترنتی

  • کاهش هزینه های
  • از بین بردن محدودیت جغرافیایی
  • روش های مختلف برای انجام  بازاریابی
  • معرفی سریع تر

سایت بازاریابی اینترنتی

انتخاب روش بازاریابی اینترنتی

بسته  به  نوع خدمات  شما می توان روش انتخابی برای بازاریابی اینترنتی نیز تغییر کند شما می توانید از یک روش بازاریابی اینترنتی با تلفیقی از چندین روش بازاریابی اینترنتی برای رسیدن به هدفتا استفاد کنید لازم  به ذکر می باشد انتخاب روش های بازاریابی اینترنتی کمی نیاز به مهارت دارد و انتخاب روش غلط برای این منظور می تواند موجب از بین رفته هزینه و وقت شما  شود پس لازم از قبل از انتخاب روش بازاریابی اینترنتی با آنالیز رقبا بهترین روش را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.  از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد

استراتژی طراحی وب سایت
بهینه سازی برای موتور جستجو (سئو سایت)
تبلیغات آنلاین
پیوند متقابل
بازاریابی ایمیلی
رسانه های اجتماعی
وبلاگ ها
تبلیغات پرداخت برای هر کلیک(تبلیغات گوگل)
بازاریابی مقاله
برنامه های وابسته
ویدئو / پادکست

معرفی برخی از روش های بازاریابی اینترنتی

ایمیل مارکتینک یا email marketing

استفاده از ایمیل  برای ارتباط با مشتری و جذب مشتری  معروف به ایمیل مارکتینگ می باشد دسترسی به بانک ایمیل  بسیار آسان و کم هزینه می باشد البته لازم است بدانید استفاده از هر بانک ایمیلی نمی تواند به شما کمک کننده  باشد شما باید از یک بانک ایمیلی مطمئن و هدف استفاده نمایید تا بتواند کارایی لازم برای ایمیل مارکتینگ را داشته باشد همچنین این روش از بازاریابی اینترنتی نیاز به تخصص خاصی دارد در صورتی که  به درستی استفاده نشود قطعا می تواند نتیجه عکسی را داشته باشد مثلا اگر بیش از حد از این روش برای ارتباط با مشتری استفاده نمایید ممکن است موجب نارضایتی مشتری شود

شبکه های اجتماعی یا رسانه های اجتماعی یا Social media

شبکه های اجتماعی خود یکی از انواع رسانه های آنلاین  به حساب آورده می شود که  این  قابلیت  را به مخاطبان خود می دهند تا با یکدیگر در ارتباط باشند ، رسانه های مختلف را به  اشتراک بگذارند ، در بحث های مختلف شرکت کنند و…. می توان گفت بعد از موتورهای جستجوگر شبکه های اجتماعی آمار بالاترین مخاطب را دارند به  همین دلیل می توان از آنها برای پیشبرد اهداف خود در اینترنت استفاده  کرد بسیاری از افراد از روش به عنوان روش اصلی برای بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند از مهمترین شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد

مهمترین شبکه های اجتماعی

  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
  • LinkedIn
  • و…

بازاریابی مقاله یا Article writing

بازاریابی مقاله  یا ایجاد محتوا نیز یکی دیگر از روش بازاریابی اینترنتی می باشد که می تواند به  شما برای پیشبرد اهدافتان در دنیای مجازی کمک کننده باشد شما می توانید مقاله های ایجاد کنید و در وب سایت های معتبر ، شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های چاپی قرار دهید و به معرفی کسب و کار و محصول خود بپردازید.

بازاریابی وابسته یا Affiliate marketing

بازاریابی وابسته یا بازاریابی همکاری یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین  به حساب آورده می شود که دارای مخاطبان بسیار زیادی می باشد بازاریابی وابسته به  این  صورت می باشد که  شما  با یک شرکت همکاری می کنید تا محصولاتش را به فروش برسانید و پورسانت خود را دریافت کنید این روش تقریبا یک روش بدون ضرر می باشد برای کسب و کار های کوچک بازاریابی وابسته می تواند بسیار مفید باشد

ویدئو مارکت

به شخصه به این روش بازاریابی اینترنتی علاقه شدیدی دارم و مطمئنم هستم اگر به درستی ایجاد شود می تواند تاثیر بسزایی در معرفی کسب و کار شما در اینترنت داشته  باشد شما  با ایجاد یک ویدئو تبلیغاتی می توانید کالا و خدمات خود را معرفی کنید و با اشتراک گذاری آن در رسانه های مختلف از جمله رسانه های اشتراک گذاری فیلم به کسب و کار خود کمک کنید شبکه های مختلفی برای به اشتراک گذاری ویدئو وجود دارد که می تواند به  شما  کمک کننده باشد مانند یوتیوپ ، آپارات

براساس تحقیقات Forrester Research خورده فروشی آنلاین U.S در سال ۲۰۱۷ با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی توانسته است به درآمدی بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار دست یابد تمامی شرکت ها چه کوچک چه بزرگ به این نتیجه رسیده اند که  استفاده از بازاریابی اینترنتی می تواند تاثیر بسیار زیادی در معرفی و بهبود کسب و کارشان داشته باشند.

چرا بازاریابی اینترنتی مفید می باشد

براساس تحقیقات Link Humans بیش از ۳ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند این حجم دسترسی به اینترنت می تواند یک منبع بسیار غنی برای دسترسی به مشتری باشد شما می توانید به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته به معرفی کسب و کار خود بپردازید اینترنت توانسته است یک پل ارتباطی بسیار راحت بین تولید کننده و مصرف کننده به  وجود آورد

براساس یک تحقیق که در سال ۲۰۱۷ در آمریکای شمالی انجام شد بیش از ۹۰ درصد افراد شرکت کننده بر این که  رسانه های آنلاین در تصمیم گیری آنها تاثیرگذار بوده است رای داده اند همچنین تحقیقات Forrester پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۲ درصد فروش فروشگاه ها تحت تاثیر سرچ های وب صورت خواهد گرفت

سرعت سایت

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت به حساب آورده می شود از این  رو توجه کردن به  این فاکتور بسیار الزامی می باشد البته اگر از دید دیگری به  این موضوع نگاه  کنیم یعنی از دید کاربر باز هم سرعت سایت می تواند مفید باشد چرا که  روی تجربه کاربری تاثیر مستقی می دارد تجربه  نشان داده است وب سایت هایی که  به  آرامی بالا می آیند نمی توانند برای کاربران دوست داشتنی باشند از این رو شما  اگر وب سایتی دارد که سرعت آن پایین می باشد باید با بررسی کردن وب سایت و پیدا کردن نقاط ضعف و رفع کردن آن  سرعت وب سایت خود را بالا ببرید

 

ابزارهای مختلفی برای بالا بردن سرعت وب سایت وجود دارد که در ادامه  با آنها آشنا خواهید شد

 

ابزار رایگان بررسی سعت سایت

Pingdom

پینگدون یک ابزار تست سرعت سایت به  صورت رایگان می باشد که  شما می توانید به  صورت رایگان وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید

 

 

 

تست رایگان سرعت سایت

Pagelocity

یکی دیگر ار وب سایت هایی می باشد که  به  شما این  امکان را می دهد وب سایت خود را  مورد بررسی قرار دهید Pagelocity می باشد شما  علاوه  بر بررسی سرعت سایت خود می توانید بررسی سئو وب سایت خود را از جنبه های دیگر نیز انجام دهید مثلا بررسی تگ های هدر ، بررسی تصاویر ، بررسی لینک ها و…

 

 

بررسی رایگان سرعت سایت از ایران

Nibbler

یکی دیگر از ابزارهای تست رایگان سرعت وب سایت  می باشد این وب سایت  دارای دو نسخه  رایگان و پولی می باشد که در نسخه پولی به  شما امکانات بیشتر را ارائه می دهد.

 

 

GTmetrix

جی تی متریک نرم افزار محبوب برای تست سرعت وب سایت  می باشد شما  می توانید با وارد کردن آدرس وب سایت خود به  صورت  کامل  سرعت آن  را مورد بررسی قرار دهید یکی از نکات بسیار مهم در مورد وب سایت GTmetrix این می باشد که این  وب سایت  قادر است به  صورت آفلاین یعنی با  بارگذاری قالب سرعت آن  را نیز مورد بررسی قرار دهید

 

 

YSlow

یک ابزار رایگان دیگر برای بررسی سایت می باشد این ابزار که دائما نیز در حال بروزرسانی می باشد تا به امروز توانسته است وب سایت را از ۲۳ جنبه مورد بررسی قرار دهید

 

 

mobiReady

mobiReady یک ابزار رایگان برای طراحان ، بازاریابان تلفن همراه  می باشد شما با استفاد از این ابزار می توانیدسرعت وب سایت ، ریسپانسیو بودن وب سایت ، رعابت استاندارد های وب سایت و… را مورد بررسی قرار دهید

 

 

Varvy

مجموعه از قابلیت های برای بررسی سرعت سایت ، ریسپانسیو بودن وب سایت و… می باشد این ابزار در کنار بررسی های انجام شده یکسری از پیشنهادات را نیز برای بهبود سایت به  شما ارائه می دهد.

 

 

Dotcom-Monitor

Dotcom-Monitor یکی از ابزارهای جالب برای بررسی سرعت سایت  می باشد این ابزار به  شما این امکان  را می دهد که در ۲۰ مکان دنیا وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید لازم  به ذکر می باشد بعد از ارائه گزارش شما می توانید گزارش را به  صورت آبشاری دریافت نمایید و به بررسی تخصصی تر این آمار بپردازید

 

 

PageSpeed Insights

PageSpeed Insights  یک  ابزار تست سرعت سایت از آن شرکت گوگل می باشد سرعت وب سایت از دو دید دسکتاپ و حالت موبایل بررسی شده و نمایش داده  می شود این ابزار از ۰تا  صد به شما نمره سرعت می دهد

 

 

WebPagetest

WebPagetest یک ابزار تست سایت می باشد که در حال حاضر توسط شرکت alo پشتیبانی می شود این ابزار در ابتدا توسط گوگل پشتیبانی می شد

 

 

 

گوگل وب مستر

گوگل وب مستر

گوگل وب مسترReviewed by سئو نابonJul 8Rating: 4.5آموزش کار با گوگل وبمستر تولز ثبت سایت در گوگل وبمستر ، آموزش کامل کار با گوگل وبمستر تولز

ابزار های مختلفی برای سئو و بهینه سازی سایت  موجود می باشید گه  هر کدام از این  ابزارها به نحوه ی می تواند به شما  در سئو سایت کمک کننده  باشد در ادامه  بحث آموزش سئو و بهینه سازی سایت  قصد داریم در مورد گوگل وب مستر تولز و همچنین نحوه  کار با آن آموزش هایی را به صورت رایگان در اختیار شما  قرار دهیم در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد آموزش گوگل وب مستر تولز می توانید از فرم قرار داده  شده در انتهای این پست آموزشی جهت پرسیدن سوال خود استفاده نمایید

 

گوگل وبمستر چیست

 

 

شما با استفاده از ابزار گوگل وبمستر تولز می توانید

  • آمار وب سایت خود را مشاهده  کنید
  • سایت خود را در گوگل ثبت  نمایید
  • نقشه  سایت را به گوگل معرفی کنید
  • خطاهای موجود در وب سایت خود را مشاهده  کنید
  • وضعیت کراور یا خزیدن وب سایت را بررسی کنید
  • تعداد کلیک های رو کلمات کلیدی خاص را بررسی کنید
  • در صورتی که  وب سایت شما  جریمه  شده  باشد خطای که  باعث جریمه  شدن شده است را مشاهده کنید
  • و….

 

 

 

ثبت سایت در گوگل وبمستر

ثبت سایت در گوگل وبمستر می تواند در روند سرعت ثبت سایت در گوگل  تاثیر گذار باشید ، اگر وب سایت شما نیاز به زمانی زیادی برای پیدا شدن توسط ربات گوگل داشته باشد با استفاده از این  ابزار می توانید این زمان  را به  حداقل کاهش دهید مثلا به یک یا دو روز

حال  سوال  اینجاست برای ثبت سایت در گوگل وبمستر باید چه  اقداماتی را انجام دهیم؟

برای این  منظور شما  باید ابتدا به وبمستر گوگل دسترسی پیدا کنید پس به  لینک زیر مراجعه کنید

https://www.google.com/webmasters/tools/home

بعد از مراجعه  به  لینک  بالا با یک صفحه شبیه  به تصویر زیر روبه  رو می شوید

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز

برای اینکه  بتوانید وب سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت نمایید نیاز به یک اکانت جیمیل دارید اگر اکانت جیمیل دارید دکمه آبی رنگ در سمت  راست  یعنی Sign in را فشار دهید و اطلاعات جیمیل  را وارد کنید تا  گوگل وبمستر باز شود

اضافه کردن سایت در گوگل

 

بعد از ورود به گوگل وبمستر شما می توانید وب سایت خود را ثبت  نمایید برای این منظور دکمه قرمز رنگ ADD A PROPERTY را زده  و وبسایت خود را وارد نمایید

بعد از ثبت سایت خود در گوگل وبمستر باید با استفاده از یکی از دو روش زیر به  گوگل  نشان  دهید که  مالک وب سایت شما  می باشید

 

در ثبت  Recommended method شما می توانید وب سایت خود را با استفاده از یک فایل html  تایید کنید مراحل  ثبت  توسط این  روش در چهار مرحله که در تصویر مشخص شده است نیز بیان  شده است

 

و اما روش دوم یعنی Alternate methods : در این روش کافی است با یکی از روش های که در زیر به آن اشاره  شده وب سایت خود را verifay کنید

 

Add a meta tag to your site’s home page.

ثبت  با استفاده از یک متا تک که  باید به صفحه  خانگی اضافه  شود

 

Sign in to your domain name provider.

با استفاده از Domain name provider می توانید وب سایت خود را ثبت  نمایید

 

 

Use your Google Analytics account.
با استفاده از اکانت گوگل آنالیز وب سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت  نمایید
Use your Google Tag Manager account
با استفاده از Tag Manager می توانید وب سایت خود را ثبت نمایید

 

بعد از اینکه  اینکه  وب سایت خود را  در گوگل وبمستر ثبت کردید  چندین منو در سمت  چپ به  صورت زیر مشاهده خواهید کرد که هر کدام از این منو ها دارای یک وظیفه  خاص می باشند

آموزش کار با گوگل وبمستر

 

اگر منو dashboard را انتخاب کنید با  یک صفحه  شبیه  به زیر مواجعه خواهید شد

دوره گوگل وبمستر

 

در قسمت Crawl Errors می توانید خطاهای وب سایت خود که شامل  موارد  DNS Server connectivity،Robots.txt fetch را مشاهده کنید

همچنین در قسمت  Search Analytics می توانید آمار وب سایت خود را به صورت تعدا کلیک مشاهده نمایید

و در قسمت  Sitemaps نیز می توانید وضعیت نقشه های وب سایت را  مشاهده نمایید.

 

 

منو message

در ادامه  بحث آموزش گوگل وب مستر به  منو message می رسیم در این  منو پیام هایی که  گوگل  برای شما در مورد وب سایتتان ارسال  می کنید قرار میگیرند از مهمترین پیام هایی که در این قسمت  وارد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • پیام  ثبت  شدن وب سایت  شما در گوگل وب مستر
  • خطاهای نقشه  سایت
  • پنالتی یا  جریمه  شدن  وب سایت
  • و…

 

 

 

 

منو search appearance

در منو search appearance شما  میتوانید برخی از اطلاعات نمایشی وب سایت خود را تغییر و یا  بررسی نمایید این  منو دارای زیر منو های زیر می باشد

۱-Structured Data

در این منو می توانید وضعیت Structured Data و همچنین خطاهای موجود در آنها را مشاهده  و در صورت  نیاز تصحیح نمایید

 

Rich Cards-2

در این  قسمت نیز می توانید خطاها Rich Cards را مشاهده  و برطرف نمایید

 

 

Data Highlighter

در این قسمت نیز می توانید Data Highlighter را با توجه  به توضیحاتی که در همین زیر منو قرار داده است برای وب سایت خود ایجاد نمایید لازم به ذکر می باشد ایجاد Data Highlighter توسط وبمستر گوگل تنها با چندین کلیک قابل ایجاد شدن می باشد

 

HTML Improvements

در این  قسمت نیز می توانید موارد html را که در سئو سایت تاثیر گذار می باشد را بررسی کنید و در صورت امکان برای بهبود سئو سایت خود تغییر دهید از جمله مهمترین اقدامات و خطاهایی که در این  قسمت  قابل بررسی می باشند عبارتند از

Meta description

Title tag

 

در صورتی که  در دو مقادیر بالا عبارات تکراری یا کوتاه و یا بلند بودن داشته  باشند گوگل  وبمستر خطاهای را  برای شما  مبنی بر کوتاه  بودن ، تکراری بودن و… نمایش می دهد

 

زیر منو Accelerated Mobile Pages نیز وضعیت صفحات amp  را بررسی و در صورت خطا آن را به شما  برای تصحیح نشان  می دهد

 

 

 

اموزش رایگان وب مستر گوگل

منو Search Traffic

در ادامه  آموزش کامل گوگل وب مستر به بررسی منو پرکاربرد Search Traffic می رسیم این منو دارای زیر منو های زیر می باشید در ادامه به بررسی هر کدام به صورت خلاصه میپردازیم

 

 Search Analytics

در زیر منو  Search Analytics می توانید آمار وب سایتت خود را به همراه  یکسری از کوئری ها مشاهده کنید از جمله این کوئری ها می توان به

نمایش براساس جایگاه

تعداد کلیک

ctr

اشاره  کرد

 

Links to Your Site

در زیر منو  Links to Your Site نیز می توانید به بررسی بک لینک های وب سایت خود یا به  عبارت  دیگر به  بررسی لینک هایی که  به وب سایت  شما  داده  شده  است  بپردازید لازم به  ذکر می باشد این قسمت  از وبمستر بسیار مهم می باشد چرا  که در صورتی که  لینک های اسپم به وب سایت شما  داده شود می توانید در این قسمت  مشاهده  و اقدام به  حذف  آنها کنید

 

Internal Links

در زیر منو Internal Links نیز می توانید لینک های داخلی وب سایت خود را مشاهده کنید

 

Manual Actions

اگر وب سایت شما  به صورت دستی جریمه  شود خطای آن در این  قسمت  قابل مشاهده می باشد به عبارت دیگر برخی از موارد می تواند موجب پنالتی شدن وب سایت شما به صورت Manual Actions شوید از مهمترین اقداماتی که می تواند منجر به این نوع از خطاها شوید می توان به

  • گرفتن بک لینک های انبوه
  • گرفتن پاپ آپ
  • هک شدن وب سایت
  • و…

 

 

International Targeting

در زیر منو  International Targeting نیز می توانید نوع  زبان به همراه منطقه  کاری خود را وارد نمایید توجه  داشته  باشید که  این مورد یعنی انتخاب منطقه  کاری میتواند در سئو سایت تاثیر گذار باشد و مختص به  دامنه ای سطح  بالا مانند (com, net, co, …)می باشد

با کلیک روی این زیر منو دو تب قابل مشاهده می باشد

Language : برای وارد کردن نوع  زبان

Country : کشور محل فعالیت  که در سئو محلی مورد استفاده قرار می گیرد

 

 

 

Mobile Usability

اما زیر منو آخر در این منو Mobile Usability می باشد که  به  بررسی موبایل فرندلی بودن وب سایت می پردازد در این قسمت  اگر وب سایت شما از لحاظ فونت بسیار کوچک باشد ، و اجزاء آن قابل کلیک در موبایل نباشد و … به  شما خطاهایی را نمایش خواهد داد که  شما  برای بهتر نمایش داده  شدن در موبایل باید اقدام به  بررسی و رفع این خطاها کنید

 

 

 

منو Google Index

منو Google Index در گوگل وبمستر نیز بیشتر برای بررسی وضعیت ایندکس مطالب مورد استفاده  قرار میگیرد این منو نیز مانند سایر منو های دیگر خود دارای زیر منوهایی می باشد که در ادامه در مورد آنها توضیحاتی را بیان خواهیم کرد

 

زیر منو  Index Status

در این زیر منو تعداد کل ایندکس های وب سایت شما قابل مشاهده  می باشد

 

زیر منو Blocked Resources

در زیر منو Blocked Resources نیز در صورتی که منابعی از وب سایت شما بلاک شده  باشد با نمایش یک پیغام آن را به اطلاع شما  می رساند

 

زیر منو Remove URLs

این زیر منو نیز برای حذف  و مخفی کردن یک url  به صورت موقت مورد استفاده  قرار می گیرد

 

 

 

 

 

منو Crawl

این منو نیز دارای زیر منو های زیر می باشد

 

زیر منو Crawl Errors

در صورتی که  خطاهایی برای ایندکس وب سایت وجود داشته باشد در این قسمت  نمایش داده ع می شود معمولا خطاهایی که در این  قسمت می باشد در سه دسته Robots.txt fetch و Server connectivityو DNS قرار می گیرند

 

زیر منو Crawl Stats

زیر منو Crawl Stats نیز برای بررسی وضعیت ایندکس مطالب سایت مورد استفاده قرار میگیرد این منو وضعیت ایندکس را در سه حالت High-  Average – Low  نمایش می دهد

 

زیر منو Fetch as Google

با استفاده از زیر منو Fetch as Google و قرار دادن لینک های وب سایت یا صفحه مورد نظر  می توانید سرعت ایندکس مطالب را بالا ببرید

 

زیر منو robots.txt Tester

در این زیر منو نیز می توانید خطاهای موجود در فایل robots.txt وب سایتتان را مشاهده کنید و برطرف نمایید

 

زیر منو  Sitemaps

در انتهای آموزش گوگل وبمستر نیز زیر منو Sitemaps وجود دارد  زیر منو Sitemaps نیز می توانید نقشه های سایت را برای وب سایت خود معرفی کنید و همچنین می توانید خطاها موجود در Sitemaps را مشاهده و رفع نمایید