گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

سئو کلاه سیاه چیست | تکنیک ها و روش های سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست | تکنیک ها و روش های سئو کلاه سیاه

 سئو یک فرآیند زمانبر و مداوم می باشد این به این معنی می باشد اگر شما بخواهید وب سایت خود را در رتبه های برتر قرار دهید نیاز به زمان و فعالیت مداوم می باشید این زمان ممکن است بالای شش ماه یا حتی بیشتر باشد این بستگی دارد که میزان سختی کلمات کلیدی شما چه اندازه باشد و رقبای شما چه نوع تبلیغات و روش هایی را برای رسیدن به رتبه های برتر استفاده کنند اما برخی از افراد می خواهند بدون فعالیت زیادی انجام دهند و در مدت زمان کوتاهی وب سایت خود را در رتبه های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قرار دهند که برای این منظور نیز سعی می کنند با دور زدن گوگل به اهداف خود دست یابند به این عمل در اصطلاح سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO گفته می شود که ما در ادامه قصد داریم در مورد این نوع از سئو و روش ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه صحبت کنیم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید با ما همراه باشد

 

 

 

سئو کلاه سیاه چیست

Black Hat SEO یا سئو کلاه سیاه اشاره به استفاده از فاکتورهای غیر قانونی و خلاف استراتژهای موتورهای جستجوگر به منظور دریافت رتبه در زمان اندک و با حداقل فعالیت می باشد . شما اگر بخواهید با استفاده از فاکتورهای قانونی سئو سایت که توسط موتورهای جستجوگر مشخص شده است وب سایت خود را در رتبه های برتر قرار دهید نیاز به زمان و وقت زیادی دارد که این می تواند برای بسیاری از افراد خسته کننده باشد و ترجیه دهند به جای قرار دادن وقت لازم و فعالیت لازم از فاکتورهای غیر استاندارد برای رتبه گفتن استفاده نمایند

 مطلب پیشنهاد یرای شما : سئو چیست؟

 

سئو کلاه سفید چیست :

سئو کلاه سفید نوعی از سئو سایت می باشد که با رعایت فاکتورهای مطابق با استاندارهای گوگل سعی به رتبه گرفتن دارند این نوع از سئو سایت هیچ گونه ریسکی برای جریمه شدن توسط موتور جستجوگر گوگل ندارد و تنها نیازمند وقت و فعالیت مناسب می باشد . شما در صورتی که از سئو کلاه سفید استفاده نمایید می توانید وب سایت خود را تا سالهای طولانی در صفحات و رتبه های برتر قرار دهید

 

 

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

  1. در سئو کلاه سفید شما از فاکتورهایی استفاده می کنید که موتورهای جستجوگر مشخص کرده اند اما در سئو کلاه سیاه از روش های غیر قانونی و برای دور زدن موتور جستجوگر استفاده می شود
  2. در سئو کلاه سیاه شما نیازمند زمان اندکی در مقایسه با سئو کلاه سفید می باشد
  3. فعالیت مورد نیاز برای سئو کلاه سفید بسیار بیشتر از سئو کلاه سیاه می باشد
  4. سئو کلاه سیاه امکان جریمه شدن توسط موتورهای جستجوگر را دارد اما سئو کلاه سفید این ریسک را ندارد
  5. برای سئو کلاه سفید شما باید فاکتورهای بسیاری را رعایت نمایید در  صورتی که در سئو کلاه سیاه شما با چندین روش می توانید به هدف خود دست یابید

 

 

چرا تکنیک های سئوکلاه سیاه خطرناک می باشد؟

این نوع از تکنیک ممکن است وب سایت شما را در رتبه های پایین قرار دهید و حتی ممکن است وب سایت شما را از نتایج حدف کند چرا که قطعا توسط ربات های موتورهای جستجوگر دیر یا زود شناخته خواهند شد و قطعا مورد جریمه قرار خواهند گرفت

نتایج به دست آمده توسط روش های سئو کلاه سیاه بسیار کوتاه مدت می باشد به عبارت دیگر شما ممکن است زمان محدودی با استفاده از  این روش ها به دست اورید و قطعا سریع این رتبه های را از دست خواهید داد، چرا که موتورهای جستجوگر دائما د حال بررسی سایت ها و رتبه دادن و جریمه کردن انها هستند و اگر این فاکتورهای را در وب سایت شما مشاهده کنند وب سایت شما را جریمه خواهند کرد

این نوع از سئو سایت می توانید یک تجربه کاربری ضعیف را برای کاربران بازدید کننده به وجود بیاورد چرا که افراد استفاده از این فاکتورها بیشتر به دنبال رتبه گرفتن وب سایت هستند به دنبال ایجاد یک وب سایت مطابق با نیازهای کاربران

 

 

7 تکنیک سئو کلاه سیاه

انتشار یک دسته از محتوای با کیفیت پایین

در این نوع از روش سئو کلاه سیاه فرد سئو کار سعی می کند وب سایت خود را با چندین محتوا پر کند و برایش رضایت کاربران مهم نمی باشد از این رو موتورهای جستجوگر نیز با این نوع از تولید محتوا بسیار مخلف هستند چرا که آنها به دنبال محتواهایی هستند که باعث رضایت کاربران بازدید کننده باشند نه به دنبال محتوا ها کم کیفیت که برای ایجاد و دریافت رتبه می باشد

 

 

 

تکرار کلمه کلیدی

برخی از افراد بر این تفکر هستند که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند باعث بهبود رتبه وب سایت آنها در موتورهای جستجوگر شود در صورتی که یان روش اگر چه در گذشته استفاده می شود و باعث دریافت رتبه نیز می شود اما امروزه دیگر این روش کمتر توسط افراد استفاده می شود چرا که می دانند دیگر گوگل به تعداد کلمات کلیدی نگاه نمی کند و معیار آن جستجوی معنایی می باشد

 

 

 

کپی کردن از محتوایت وب سایت های دیگر

از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه این است که افراد نمی خواهند وقت برای تولید محتوا بگذارند پس سعی می کنند با کپی کردن محتویات وب سایت های بزرگ که دارای رتبه می باشند وب سایت خود را در رتبه های برتر قرار دهند در صورتی که این نوع از تکنیک نیز قطعا روزی توسط گوگل بررسی و شناخته خواهد شد که نهایت آن می تواند منجر به حذف وب سایت شما از نتایج باشد

 

 

 

مخفی کردن کلمات کلیدی یا بخشی از محتویات در یک صفحه

دیده شده است که برخی از افراد از محتویایی که اصلا به موضوع وب سایت آنها بستگی ندارد ولی دارای جستجوهای بسیار می باشند در صفحات خود استفاده کرده اند و انها را با روش های مختلفی از  دید کاربران پنهان کرده اند این نوع از تکنیک معمولا توسط بسیاری از افراد استفاده می شود و موتورهای جستجوگر نیز قادر به شناخت این نوع از تکنیک نیز در زمان کوتاهی می باشند

 

 

 

استفاده از ریدایرکت برای رفتن به یک صفحه خاص

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که وقتی روی یک لینک یا روی یک صفحه کلیک می کنید به صورت خودکار به یک صفحه دیگر هدایت می شود هدف از این نوع سئو کلاه سیاه این است که ترافیک از یک وب سایت که دارای کیفیت بالایی می باشد به یک وب سایت یا یک صفحه خاص که دارای کیفیت پایینی می باشد هدایت شود

 مطلب مرتبط : ریدایرکت چیست

 

خرید بک لینک

خرید بک لینک های بسیار زیاد و در کل استفاد از روش های غیر معمول برای دریافت بک لینک می تواند به وب سایت شما صدمات جبران ناپذیری را بدهد . اگر چه امروزه بک لینک ها دارای تاثیرات زیادی مانند گذشته نمی باشد اما همچنان می توانند به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار روی رتبه باشد به همین دلیل افراد سعی می کنند با دریافت این نوع از لینک ها به رتبه های برتر دست یابند در صورتی که خرید بیش از حد این نوع از لینک ها می تواند وب سایت شما را به سمت جریمه شدن بکشاند

 مطلب پیشنهادی : بک لینک چیست

 

سوء استفاده از داده های ساختاری

 Structured data و schema markup  کد هایی هستند که به منظور تغییر شکل رتبه های وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر استفاده می شوند مثلا قرار دادن ستاره در زیر نتایج ، قرار دادن تصویر در کنار نتایج در صفحه نتایج گوگل و....  .کلاه سیاه با استفاده از داده های ساختاری  دستکاری شده سعی می کنند تا موتورهای جستجو را برای نمایش اطلاعات غلط در نتایج جستجو به اشتباه بیندازند

Gtmetrix چیست + آموزش کامل پارامترهای Gtmetrix + تحلیل نتایج Gtmetrix

Gtmetrix چیست + آموزش کامل پارامترهای Gtmetrix + تحلیل نتایج Gtmetrix

gtmetrix چیست + آموزش کامل پارامترهای gtmetrix + تحلیل نتایج gtmetrix - 5.0 out of 5 based on 1 vote

سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای بهینه سازی سایت می باشد این مسئله در سال های اخیر برای گوگل مهم شده است و توجه به آن نیز بسیار زیاد شده است ، مسئله سرعت در گوشی های همراه امروزه با توجه به رشد استفاده آنها نیز بسیار مهم می باشد و نسبت به نتایج کامپیوترهای رومیزی نیز تاثیرگذار تر می باشد . یکی از مسئله های مهم برای بهبود سرعت سایت این است که شناسایی کنیم که چرا سرعت سایت ما پایین می باشد برای بررسی این مطئله شما می توانید از ابزارهای رایگانی که موجود می باشد سرعت وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید یکی از این ابزارها برای سنجش سرعت سایت که بسیار مهم نیز می باشد وب سایت جی تی متریکس می باشد که ما در ادامه قصد داریم به صورت کامل در مورد آن توضیح دهیم . در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید با ما همراه شوید و سوالات خود را نیز در انتهای همین بخش در قسمت مشخص شده برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان تیم کد ناب در اولین فرصت پاسخ شما را ارائه دهند 

 

جی تی متریکس چیست 

gtmetrix یک وب سایت بررسی سرعت و کارایی وب سایت می باشد که بعد از بررسی سرعت سایت به شما یک گزارش کامل ارائه می دهید که در ان زمان لود سایت ، کارایی ، حجم سایت و موارد دیگری که در ادامهع ما قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم را در اختیار شما قرار می دهد شما با استفاده از گزارش هایی که وب سایت جی تی متریکس به شما می دهد می توانید تغییرات لازم برای بهبود سرعت وب سایت خود را انجام دهید و در صورتی که به این ابزار نمی توانید کار کنید می توانید از یک فرد خبره برای این کار استفاده نمایید

 

 

چگونه وب سایت خود را با استفاده از GTMETRIX  بررسی کنیم

ابتدا وارد وب سایت https://gtmetrix.com/ شوید و در قسمتا مشخص شده در تصویر زیر آدرس وب سایت خود را وارد نمایید وسپس در انتها روی دکمه آبی رنگ  Analyze کلیک نمایید و منتظر بمانید تا بررسی وب سایت شما انجام شود و گزارش آن ایجاد شود 

 آموزش کامل جی تی متریکس

 

 

 

در حال بررسی وب سایت

 

 

نتیجه بررسی وب سایت

 

 

 

تحلیل نتایج GTMETRIX

 در بالاترین قسمت گزارش به شما 5 گزارش می دهد که به صورت زیر می باشد 

 

PAGESPEED SCORE :

در این قسمت به شما یک نمره برای سرعت وب سایت داده می شود . بازه این نمره می تواند بین 0 تا 100 باشد که 100 بهترین نمره و صفر پایین ترین نمره می باشد همچنین در کنار نمره عددی به شما نمره به صورت حروف انگلیسی نیز داده می شود که حرف A بالاترین نمره می باشد

 

YSLOW SCORE چیست :

یکی از سوالات بسیار مهمی که در برای ابزار gtmetrix پرسیده می شود در مورد همین قسمت یعنی yslow score می باشد به طور خلاصه gtmetrix  از دو ابزار برای بررسی سرعت استفاده می کند که یکی  PageSpeed گوگل و  دومی YSlow یاهو  می باشد . YSlow صفحات وب را بر اساس یکی از سه قواعد از پیش تعریف شده یا یک قواعد تعریف شده توسط کاربر ارائه می دهد. این ابزار  پیشنهادات را برای بهبود عملکرد صفحه ارائه می دهد، اجزاء صفحه را خلاصه می کند و آمار مربوط به صفحه نمایش را نمایش می دهد و ابزارهایی را نیز  برای تجزیه و تحلیل عملکرد فراهم می کند.

 

تفاوت PageSpeed و YSlow 

PageSpeed و YSlow معمولا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، با این حال در محاسبات آنها تفاوت هایی وجود دارد. هر سرویس یک صفحه را با استفاده از مجموعه ای از قوانین که به نظر آنها بیشتر مربوط به سرعت صفحه و عملکرد صفحه است، تحلیل می کند. اکثر قوانین همپوشانی دارند یا خیلی مشابه یکدیگرند . مزیت GTmetrix این است که شما می توانید صفحه خود را با استفاده از هر دو سرویس تجزیه و تحلیل کنید

 

FULLY LOADED TIME 

در این قسمت به شما میانگین زمان لود وب سایت شما داده می شود . این زمان به صورت میانگینی می باشد و به صورت دقیق داده نمی شود ولی در کل این این زمان برای بررسی میانگین توسط متخصصان سئو در نظر گرفته می شود شما ممکن است در دفعات بعدی و زمان های بعدی زمان کمتر و بیشتری را نیز مشاهده نمایید

 

 

TOTAL PAGE SIZE 

همانگونه که از ترجمه آن مشخص می باشد حجم صفحه را مشخص می کند . حجم صفحه هر چه بیشتر باشد طبیعتا روی سرعت نیز تاثیر خواهد گذاشت موارد مختلفی می تواند روی حجم صفحه تاثیر بگذارید که از مهمترین موارد می توان به  حجم متن ، تصاویر ، ویدئو ها و... اشاره کرد

 

 

REQUESTS

در این قسمت تعداد ریکوئست ها و درخواست ها نشان داده می شود هر چه تعداد درخواست ها بیشتر باشد قطعا می تواند روی سرعت تاثیر بیشتری بگذارد شما برای بهبود سرعت وب سایت خود باید تا جایی که ممکن است تعداد درخواست ها را کم کنید

 

 

بررسی گزارش های PAGE SPEED جی تی متریکس

آموزش تصویری gtmetrix

 

OPTIMIZE IMAGES 

تصاویر می تواند روی حجم سایت بسیار تاثیر گذار باشد این قسمت به شما پیشنهاداتی به همراه گزارش تصاویری که بهینه نیستند را ارائه می دهد  این گزارش ها برای 

کاهش حجم تصاویر 
کاهش اندازه تصاویر

و... 

می باشد

مطلب پیشنهادی : بهینه سازی تصاویر  

 

 

 DEFER PARSING OF JAVASCRIPT

 برای بارگذاری یک صفحه، مرورگر باید محتوای تمام تگ <script> را تجزیه کند که می تواند یک بار اضافی روی صفحه ایجاد نماید . به طور کلی شما با به حداقل رساندن فایل های جاوا اسکریپت می تواند زمان رندر و زمان مورد نظر برای تاخیر در کد های جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید . در این قسمت به شما فایل های جاوا اسکریت و حجم آنها داده شده است

 

 

INLINE SMALL JAVASCRIPT

Inline small نیز می توانند روی سرعت وب سایت شما تاثیر بگذارند در این قسمت به شما گزارشاتی در مورد Inline small JavaScript داده می شود که بهترین روش برای بهبود آنها ترگیب آنها با هم در یک فایل خارجی می باشد

 

MINIFY JAVASCRIPT

فشرده سازی و به حداقل رساندن فایل های JavaScript می تواند به افزایش سرعت و عملکرد وب سایتتان کمک کند در صورتی که فایل های JavaScript شما دارای فضای خالی و کد های غیر بهینه باشد می توانید از وب سایت هایی که برای فشرده سازی این فایل ها ایجاد شده اند استفاده نمایید و آنها را به حداقل برسانید 

 

SPECIFY IMAGE DIMENSIONS

قرار دادن تصاویر با ابعاد غیر بهینه می تواند روی سرعت رندر تاثیر بگذارد شما با مشخص کردن اندازه دقیق می تواند روی سرعت تاثیر خوبی را بگذارید 

 

 

MINIFY HTML

همانند فایل های جاوا اسکریپت با کاهش حجم و فشارده سازی فایل های html می توانید روی سرعت تاثیر مستقیمی را بگذارید 

 

 

AVOID BAD REQUESTS

حذف لینک های شکسته و یا درخواست هایی که نتایج آنها 404/410 می باشد می توانید روی سرعت تاثیر مثبتی را بگذارید 

 

 

AVOID LANDING PAGE REDIRECTS

تعداد ریدایرکت های می تواند روی سرعت صفحه تاثیر بدی را بگذارند شما با کاهش این ریدایرکت ها می تواند به سرعت وب سایت خود کمک کنید چرا که این ریدایرکت ها برای اجرا خود به چند ثانیه زمان نیاز دارند

 

 

ENABLE GZIP COMPRESSION

کاهش حجم فایل های فرستاده شده از سرور خود می تواند باعث  افزایش سرعت شود با فعال سازی gzip  می توانید کاهش اندازه صفحات تا 70٪ بهینه کنید

ENABLE KEEP-ALIVE چیست 

فعال سازی  HTTP Keep-Alive or HTTP  اجازه اتصال مشابه TCP را برای ارسال و دریافت درخواست های چندگانه HTTP می دهد، بنابراین تاخیر برای درخواست های بعدی کاهش می یابد.

 

LEVERAGE BROWSER CACHING

شما می توانید با فعال کردن کش مروگر سرعت وب سایت را برای وب سایت هایی که بارها توسط یک فرد با یک مرورگر دیده می شود بالا ببرید . کس می تواند فایل های ایستا را روی مرورگر ذخیره کند تا در موارد استفاده بعدی به جای سرور از مروگر استفاده کند

استخدام سئوکار + استخدام سئو کار دورکاری + 6 نکته برای استخدام کارشناس سئو

استخدام سئوکار + استخدام سئو کار دورکاری + 6 نکته برای استخدام کارشناس سئو

استخدام سئوکار + استخدام سئو کار دورکاری + 6 نکته برای استخدام کارشناس سئو - 5.0 out of 5based on 1 vote

یک فرد سئو کار فردی است که به علم سئو آگاه است و می تواند به وب سایت شما برای رتبه گرفتن در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر کمک کند همچنین او می تواند با توجه به علمی که دارد رتبه هایی را که کسب می کند را محافظ کنند و در برابر عواملی احتمالی که می تواند روی رتبه تاثیر گذار باشد سایت را محافظت کند از این رو استخدام سئو کار حرفه ای و متخصص یک امر بسیار می باشد که شما باید در هنگام جذب آن بسیار وسواس به خرج دهید . ما در این پست آموزشی قصد داریم در مورد مواردی که می تواند در استخدام سئو کار مهم باشد اشاره کنیم در صورتی که نیاز به این موارد برای استخدام متخصص سئو دارید می توانید با ما همراه باشید.

 

 

 استخدام سئو کار در تهران

انواع استخدام سئو کار

استخدام سئو کار دورکاری

در استخدام کارشناس سئو به صورت دور کاری شما می توانید یک فرد متخصص به علم بهینه سازی سایت را بدون اینکه در دفتر شما حصور داشته باشد استخدام کنید و از او بخواهید تا مواردی که می تواند به سئو سایت شما کمک کند را در وب سایت شما قرار دهد در این نوع استخدامی فرد متخصص سئو با توجه به میل خود هر روز بخشی از زمان خود را روی وب سایت قرار می دهید و سعی می کند وب سایت را از جنبه های مختلفی بهینه سازی کند . معمولا در استخدام بدین صورت فرد در هر دوره زمانی مانند هر روز ، هر هفته یا هر ماه یک گزارش از کار خود را برای شرکت متقاضی سئو ارسال می کند

 

مطلب پیشنهای : سئو سایت چیست

 

استخدام سئو کار ساعتی

در این نوع استخدامی فرد متخصص سئو هر روز یا هر هفته یا هر ماه طبق ساعاتی که در قرارداد آمده است در دفتر حاضر می شود و اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت را انجام می دهید . در استخدام ساعتی ممکن است در یک دوره زمانی ساعات مشخص شود یا ممکن است هر روز ساعات مشخص شود به عبارت دیگر ممکن است مدیر شرکت از شما بخواهد در روز دو ساعات در دفتر حاضر باشید یا ممکن است از شما بخواهید هر هفته 30 ساعت به اختیار خود در دفتر حاضر شوید

 

 

 

استخدام سئو کار تمام وقت

استخدام سئو کار تمام وب سایت همانند یک کارمند شرکت می باشد که واجب از در ساعات اداری در دفتر حاضر باشد  کارهایی مورد نیاز برای شرکت را انجام دهد . بیشتر شرکت ها اقدام به این نوع از استخدام برای بهینه سازی سایت خود می کنند و بیشتر افراد سئو کار مبتدی تا حد متوسط نیز در این نوع از استخدامی جذب شرکت ها می شوند.تمامی بند های استخدام تمام وقت سئو کار به صورت یک کارمند اداری می باشد

 

 

مطلب پیشنهادی : آموزش سئو سایت

 

 


 

 

مهمترین نکات برای استخدام کارشناس سئو

 دارای نمونه کار  باشد

اولین نکته برای استخدام سئو کار این می باشد که فرد سئو کار دارای نمونه کار باشد . یک فرد متخصص سئو با نمونه کارهایش عیارش محاسبه می شود به عبارت دیگر هر چه فرد دارای نمونه کار بیشتر و بهتری باشد قطعا دارای تخصص بیشتری در زمینه سئو می باشد

 

آشنایی با الگوریتم های گوگل

دومین تستی که شما می توانید برای استخدام یک متخصص سئو استفاده نمیایید این است که فرد را از جهت آگاهی به الگوریتم های گوگل ارزیابی کنید ، معمولا افراد متخصص سئو به تمامی الگوریتم های گوگل مانند پاندا ، لانه کبوتر ، پنگوئن ،مرغ مگس خوار و... آشنا می باشد

 

 

آشنا با علم برنامه نویسی

لازم است بدانید داشتن علم برنامه نویسی برای یک فرد سئو کار زیاد مهم نمی باشد چرا که یک سئو کار تنها باید با تگ های html  آشنا باشد اما قطعا اگر یک فرد سئو کار با برنامه نویسی های دیگر نیز آشنا باشد می تواند برای شما بسیار مفید باشد چرا که می تواند مواردی که باعث بهود ux  وب سایت می شود را به وب سایت برای بهبود تجربه کاربری اضافه نماید

 

مطالب پیشنهادی : شرکت سئو سایت

 

آشنا به ابزارهای گوگل

گوگل دارای ابزارهای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها می تواند به ما برای بهبود رتبه وب سایت کمک کند . از میان ابزارهای گوگل ابزار گوگل وبسمتر تولز و گوگل آنالیز از همه مهمتر برای سئو می باشند و این یک نیاز است که فرد استخدامی برای سئو سایت به این دو ابزار آشنا باشد و بتواند با انها کار کنند چرا که این دو ابزار می تواند به ما کمک کند تا

خطاهای احتمالی را پیدا کنیم و رفع نماییم

آمار وب سایت را مشاهده نماییم

در صورت پنالتی شدن وب سایت دلیل آن را پیدا کنیم

جزئیات آمار را مورد بررسی قرار دهیم

پیشرفت سایت را قدم به قدم بررسی کنیم

و......

 

آشنا به سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه اقداماتی می باشد که در داخل وب سایت باید انجام شود تا وب سایت بتواند برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجوگر آماده شود . سئو داخلی دارای فاکتورهای بسیار می باشد که هر چه به صورت دقیق تر و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند قطعا بهتر می توانند به وب سایت ما برای بهبود رتبه کمک کنند . از مهمترین اقداماتی که می توانددر حوزه سئو داخلی مورد استفاده قرار بگیرد می توان به این موارد اشاره کرد

طراحی سایت مناسب

لینک داخلی

بهبود ux سایت

تولید محتوا

و....

 

مطلب پیشنهادی : سفارش سئو سایت

آشنا به سئو خارجی

یکی از مهمترین متد ها برای استخدام سئو کار این است که علاوه بر سئو داخلی به سئو خارجی نیز مسلط باشد . سئو خارجی همانند سئو داخلی مهم می باشد اگر چه فاکتورهای آن بسیار کمتر از سئو خارجی می باشند . سئو خارجی در حوزه بکلینک بسیار مهم است و در صورتی که به درستی و دقیق استفاده شود می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کند هر چند که کوچکترین اشتباه در استفاده از این متد می تواند باعث جرمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف وب سایت شما باشد

9 پیشنهاد برای کنترل سئو سایت

9 پیشنهاد برای کنترل سئو سایت

9 پیشنهاد برای کنترل سئو سایت - 5.0 out of 5 based on 1 vote

بعد از اینکه وب سایت خود را به نتایج برتر یا در صفحه اول رساندید مرحله بعد مراقبت از وب سایت یاکنترل سئو سایت برای نگهداری رتبه های وب سایت می باشد . سئو سایت یک علم و فرآیند به روز می باشد این به این معنی می باشد که شما برای قرار گرفتن و نگه داشتن  رتبه های وب سایت خود در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نیازمند این می باشید که وب سایت خود را همواره با الگوریتم های گوگل و همچنین از لحاظ محتوایی به روز نگه دارید . ما در این مقاله آموزشی سئو سایت  قصد داریم به شما چندین روش برای کنترل سئو وب سایت پیشنهاد دهیم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید و در صورت داشتن سوال نیز سوال خود را در انتهای همین پست در بخش مشخص شده ارائه دهید

 

 

 

 

چند فاکتور مهم برای کنترل سئو سایت

 

 کنترل سئو سایت

 

مطلب پیشنهادی برای شما : سئو سایت چیست

 

بررسی خطاهای وب سایت

شما با استفاده از ابزار گوگل وبمستر تولز می توانید خطاهایی که برای وب سایت ایجاد شده است را مشاهده نمایید و اقدام به برطرف نمودن آن کنید. این خطاها ممکن است در گذر زمان ایجاد شود و در صورتی که نادیده گرفته شوند به رتبه وب سایت شما صدمه وارد نمایند ، این خطاها می توانند جریمه دستی ، خطادر نحوه دسترس ربات کوکل بات  ، مشکل در سرور و خیلی از موارد دیگر باشد که در تصویر زیر نمایش داده شده است برای مشاده آنها به چه بخشی مراجعه نمایید

 

 

 

 

 

 

بررسی لینک های وب سایت

بک لینک ها یا لینک هایی که به وب سایت شما داده می شود می تواند به سئو وب سایت شما کمک کند و باعث بهبود رتبه وب سایت شما شود اما این در صورتی می باشد که بک لینک دارای کیفیت مطلوبی باشد اما اگر همین بکلینک ها به صورت نادرست و یا توسط رقبای شما ایجاد شوند و دارای کیفیت مطلوبی نباشند قطعا می توانند نتیجه عکسی را روی وب سایت شما بگذارند و در نتیجه باعث افت و یا حذف وب سایت شما از نتایج شوند برای بررسی بک لینک ها نیز می توانید به پنل گوگل وبمستر تولز و قسمت مشخص شده در تصویر زیر  بروید و اقدام به بررسی بک لینک های وب سایت خود  کنید و در صورتی که بک لینک های غیر مفید مشاهده کردید نیز می توانید اقدام به دیساوو کردن آنها کنید

 

 

 

 مطلب پیشنهادی : خدمات سئو سایت

 

 

به روزرسانی محتوایی وب سایت

محتوای وب سایت باید به روز باشد تا وب سایت بتواند در رتبه های برتر قرار بگیرد و رتبه های به دست آورده شده  را نیز حفظ نماید .  بروز رسانی وب سایت یعنی ایجاد محتوا برای وب سایت و همچنین تغییر و به روزکردن مطالب قدیمی وب سایت برای نشان دادن  به گوگل  که وب سایت شما دارای فعالیت بوده و به روز می باشد چرا که این فعالیت خود می تواند روی سئو سایت تاثیر گذار باشد 

 

 

 

 

بررسی لینک های شکسته

لینک های شکسته ، لینک هایی هستند که توسط شما به صورت عمدی و غیر عمدی ایجاد شده اند و هیچ مقصدی به غیر از یک صفحه که حاوی خطا می باشند ندارند این لینک ها برای ربات های موتورهای جستجوگر بسیار مضر می باشند و می توانند علاوه بر کاهش سرعت ایندکس وب سایت شما باعث افت رتبه وب سایت شما نیز شوند پس لازم است در هر دوره زمانی یک زمان مشخص مثلا هر هفته یا هر ماه یک  اقدان به  بررسی آنها نمایید . برای اطلاعات بیشتر در مورد لینک شکسته می توانید به آموزش کامل لینک شکسته و رفع آن مراجعه نمایید

 

 

 

 

بررسی آمار وب سایت

آمار وب سایت به شما نشان می دهد که وب سایت شما در یک روز مشخص چه میزان بازدید داشته است . خوب اگر شما با بررسی آمار وب سایت با افت ناگهانی رو به رو شدید قطعا برای وب سایت شما یک اتفاق بد افتاده است و شما باید دلیل آن را به دست آورید تا بتوانید به آمار بازدید قبلی برسید اما به خاطر داشته باشد که موارد زیر می تواند در آمار شما نیز تغییر ایجاد کند:

روز های تعطیل

ایام خاص مانند عید نوروز ، محرم و...

شغل های فصلی با محصولات فصلی

 

 

 

 

 

بررسی MANUAL ACTIONS

Manual Actions یا جریمه دستی وب سایت نوعی از جریمه وب سایت می باشد که ممکن است توسط فرد یا رقبا ایجاد شود و باعث حذف وب سایت شما از نتایج شود . جریمه دستی ممکن است برای مواردی از قبیل پاپ آپ ، خرید بک لینک ، محتوا با کیفیت پایین ، هک شدن وب سایت و... به وجود بیاید شما برای بررسی اینکه وب سایت شما دچار این نوع از پنالتی شده است با نه می توانید به پنل وبمستر تولز وب سایت خود مراجعه نمایید و در قسمت security &  Manual actions اقدام به بررسی این موضوع کنید لازم است بدانید اگر به غیر از پیام No issues detected مشاهده نمودید به احتمال زیاد وب سایت شما با این نوع از جریمه همراه شده است و شما با برطرف کردن خطا و اطلاع دادن به گوگل می توانید وب سایت خود را از این نوع از پنالتی به راحتی خارج نمایید

 

 

 

 

 

بررسی تعداد ایندکس های وب سایت

در برخی از مواقع ممکن است ایندکس های وب سایت شما از بین برود پس توجه به تعداد ایندکس ها و بررسی آنها یک نیاز برای وب سایت می باشد . عواملی از قبیل قطعی سرور ، استفاده از دستوارت غیر مناسب ، هک شدن وب سایت ، جریمه شدن وب سایت و... می تواند روی تعداد ایندکس های مطالب وب سایت شما تغییر ایجاد نماید

برای بررسی مطالب ایندکس شده وب سایت خود می توانید از دستور site:sitename.com   استفاده نمایید لازم به ذکر می باشد به جای  sitename.com    باید آدرس وب سایت خود را قرار دهید

ایندکس وب سایت چیست

 

 

پیاده سازی ترندهای جدید سئو روی وب سایت

با گذر زمان ممکن است ترند های سئو نیز تغییر کنند و فاکتورهای جدید ایجاد شوند که روی سئو سایت تاثیر گذار باشند پس این هم یک نیاز می باشد که برای کنترل سئو سایت خود باید به آن توجه کنید و همواره وب سایت خود را با متد های جدید که می تواند روی سئو سایت تاثیر گذار باشد به روز کنید. برخی از فاکتورهای جدید که به سئو سایت در سال های اخیر اضافه شده است عبارت است از

Amp

تبدیل وب سایت به https

ریسپانسیو شدن وب سایت

توجه بیشتر به مسئله سرعت سایت

و....

 

 

بررسی رتبه های وب سایت

شما باید هر روز یا چند روز یکبار رتبه های وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید البته برای این کار شما نیاز ندارد به صورت دستی این کار را انجام دهید چرا که نرم افزارهایی وجود دارد که می تواند این کار را برای شما انجام دهید ، اگر رتبه وب سایت شما موقعیت قبلی خود را از دست داده بود و این از دست دادن رتبه بیش از چند روز طول کشید باید بررسی نمایید که چه عاملی باعث ایجاد شدن این مشکل شده است و با برطرف کردن آن سعی به برگرداندن وب سایت به نتایج کنید

بررسی رتبه وب سایت

 

 

آموزش تولید محتوا و سئو + سئو محتوای سایت + 11 نکته برای تولید محتوا سئو شده

آموزش تولید محتوا و سئو + سئو محتوای سایت + 11 نکته برای تولید محتوا سئو شده

آموزش تولید محتوا و سئو + سئو محتوای سایت + 11 نکته برای تولید محتوا سئو شده - 5.0 out of 5based on 1 vote

سئو سایت اگر چه دارای فاکتورهای بسیار زیادی می باشد اما تمامی فاکتورها به یک اندازه نمره ندارند و هر کدام از آنها دارای یک نمره می باشند و براساس آن نمره هاست که وب سایت شما می تواند  از سایر وب سایت های بهتر باشد و از انها پیشی بگیرد و رتبه های برتر را از آن خود کند  . تولید محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو می باشد که اگر به درستی ایجاد شود می تواند سهم بسیار زیادی برای دریافت رتبه برای شما داشته باشد پس لازم است با رعایت کردن برخی از ویژگی های تولید محتوا ، محتوا خود را به صورت صحیح و مناسب ایجاد نمایید تا محتوای ایجاد شده بتواند رتبه های برتر را از آن خود کند ما در این پست آمورشی قصد داریم در مورد محتوای سئو شده و مواردی که می تواند در سئو محتوا تاثیر گذار باشد صحبت کنیم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید تا انتهای این آموزش با ما همراه شوید

 

 

 محتوای سئو شده

 

مهترین نکات برای سئو محتوا 

 

به قصد کاربران تولید محتوا کنید

اولین نکته برای آموزش سئو محتوا این است که محتوای ایجاد شده به قصد کاربران باشند نه به قصدسئو و گرفتن رتبه . متاسفانه بیشتر وب سایت ها دارای محتوای مناسبی برای کاربران نمی باشد شاید یکی از مهمترین دلایل این باشد که این وب سایت ها توسط افراد غیر متخصص در آن حوزه کاری یا به عبارت دیگر توسط یک فرد سئو کار برایشان تولید محتوا صورت می گیرد ، به همین دلیل است که محتوا تولید شده  نه تنها برای موتورهای جستجوگر بلکه برای کاربران نیز جالب نخواهد بود و همین باعث می شود که کاربران با خواندن تنها بخشی از محتوا صفحه اقدام به  ترک  صفحه می کنند . پس سعی کنید برای تولید محتوا برای وبسایت خود از یک فرد متخصص در حوزه کاری خود یا اگر وقت آزاد دارد از تخصص خود استفاده نمایید چرا که هر چه محتوای تولید شده عمقی تر و تخصصی تر باشد قطعا می تواند برای کاربران خواننده و بازدیدکننده جذاب تر باشد و کاربران را متقاعد کند تا زمان بیشتری در وب سایت شما باشند چرا که هر چه کاربران بیشتر در وب سایت شما باشند  و زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذارنند  برای وب سایت شما بهتر می باشد و می تواند باعث بهبود رتبه آن صفحه باشد

 

 

محتوای یونیک ایجاد نمایید

محتوای یونیک یعنی محتوایی که کپی نباشد . اگر محتوایی را که ایجاد کرده اید و در وب سایت خود قرار داده اید دارای نسخه تکراری در اینترنت باشند یا به عبارت دیگر از وب سایت های دیگر  کپی شده باشد نمی تواند ارزش کافی را داشته باشد و قطعا این کپی کردن می تواند باعث جریمه شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر شود.

مطلب مرتبط با این موضوع : محتوای تکراری چیست

 

 

 

کلمات کلیدی مناسب را بیاید

در مرحله دوم سئوی محتوا شما باید لیستی از مهمترین کلمات کلیدی که می توانند مهم باشند را جمع اوری کنید . کلمات کلیدی دقیقا موضوعات و کلیدواژه هایی می باشند که کاربران بازدید کننده به دنبال آنها می باشند و آنها را در محیط اینترنت جستجو می کنند . لازم به ذکر می باشد شما هرچه کلمات کلیدی را بهتر و دقیق تر انتخاب نمایید قطعا می توانید موفق تر باشد و حجم بالایی از ترافیک را به وب سایت خود هدایت نمایید . برای انتخاب کلمات کلیدی شما می توانید از ابزارهای بسیار زیادی استفاده نمایید که بسیاری از این ابزارهای نیز به صورت رایگان می باشند . جهت دسترسی به ابزارهای رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی می تواند به پست آموزش پیدا کردن لیست کلمات کلیدی مراجعه نمایید

 

 

طول محتوا مهم یا غیر مهم

قطعا طول محتوا روی سئو محتوا می تواند تاثیر گذار باشد طبق تحقیقاتی که انجام شده است طول محتوا توانسته است روی سئو آن محتوا تاثیر مثبت بگذارد . پس سعی کنید محتوا هایی را تولید کنید که دارای حجم کلمات بالایی باشند .

محتوا هایی که بالای 1800 کاراکتر بوده اند طبق تحقیقات توانسته اند رتبه های خوبی را از آن خود کنند اما یک نکته مهم این است که اگر موضوع شما به صورتی می باشند که نمی تواند برای آن تا این حد کاراکتر را اختصاص داد پس سعی کنید از قرار دادن کلمات و جملات غیر مفید پرهیز کنید چرا که این می تواند روی کیفت محتوا تاثیر بد بگذارد و برای خواننده نیز جالب به نظر نرسد و باعث ترک صفحه توسط کاربر شود

 

 

عنوان مناسب انتخاب کنید

تایتل یا عنوان مناسب برای هر پست نیز می تواند روی کاربران و هم می تواند روی موتور جستجوگر گوگل تاثیر بسزایی را داشته باشید . اولین موردی که موتور جستجوگر با آمدن سراغ محتوا مورد بررسی قرار می دهید عنوان وب سایت می باشد چرا که عنوان وب سایت یک توضیح کلی در مورد یک محتوا و صفحه می باشد و اگر به درستی ایجاد شده باشد نیز می تواند روی رتبه گرفتن وب سایت تاثیر مثبت بگذارد . از دید کاربران نیز اگر عنوان به خوبی ایجاد شده باشد و جذاب باشد می تواند روی نرخ کلیکتاثیر گذار باشد و هر چه نرخ کلیک نیز بهتر و بیشتر باشد می تواند روی سئو تاثیر مثبتی را بگذارد

 

 

توضیحات یا دیسکریپشن مناسب

شما با قرار دادن یک متا تگ توضیحات برای هر صفحه یک توضیح مختصر از صفحه را برای موتورهای جستجوگر بیان می کنید البته بهتر است بدانید که متا دیسکریپسن چند سالی است که از لیست فاکتورهای سئو خارج شده است اما این دلیلی نمی باشد که شما از این تگ استفاده نکنید چرا که این توضیحات دقیقا در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر در زیر عنوان وب سایت قرار می گیرد و در صورتی که به درستی و جذاب انتخاب شده باشد می تواند روی نرخ کلیک تاثیر گذار باشد

نکته : در بیشتر موارد گوگل به محتوای متا دیسکریپشن توجه نمی کند و مقدار آن را از پارگراف های خود محتوا انتخاب می کند پس لازم است پارگرف های ابتدا یا قسمت های ابتدایی هر پارگراف را جذاب ایجاد نمایید.

 

 

 

 

 

سرعت صفحه را بهینه کنید

سرعت صفحه اشاره به مدت زمانی دارد که صفحه نیاز دارد تا به صورت کامل لود شود لازم است بدانید هر چه صفحه در زمان کمتری لود شود می تواند روی کاربران تاثیر بهتری بگذارند به عبارت دیگر اگر وب سایت شما برای لود شدن کامل نیاز به زمان زیادی داشته باشد قطعا می تواند روی کاربران تاثیر بدی بگذارد و دلیل ترک صفحه توسط کاربران باشد . سرعت صفحه به موارد زیادی بستگی دارد که از مهمترین این موارد می توان به قرار دادن تصاویر با حجم بالا ، قرار دادن اسکریپت های با حجم بالا ، تعداد درخواست های صفحه ، سرعت پایین هاست و... اشاره کرد . بهترین زمان برای لود یک صفحه زیر 3 ثانیه می باشد در صورتی که صفحات شما دارای حجم بالایی می باشند می توانید از cdn  و تکنولوژی amp  استفاده نمایید

 

 

 

 

صفحات ریسپانسیو باشند

ریسپانسیو بودن صفحه یعنی باز شدن صفحه بدون مشکل توسط دستگاه های (موبایل ، تبلت ، کامپیوتر رومیزی )که به اینترنت متصل می باشند.  اگر وب سایت شما برای گوشی های همراه بهینه نشده باشد و روی صفحات نمایش این دستگاه ها به درستی لود نشوند نمی توانند کارایی لازم را داشته باشند چرا که در سال های اخیر رشد افراد استفاده کننده از دستگاه های همراه برای مشاهده وب سایت ها از کامپیوترهای  رو میزی بیشتر شده است و این می تواند یک نیاز بسیار مهم برای شما باشد که وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی و اجرا نمایید.

نکته: بهتر است وب سایت خود را از ابتدا به صورت ریسپانسیو طراحی نمایید و در صورتی که قالب وب سایت شما به صورت ریسپانسیو نمی باشد آن را با یک قالب که به صورت ریسپانسیو می باشد تعویض نمایید چرا که تبدیل یک قالب غیر ریسپانسیو به قالب ریسپانسیو علاوه بر اینکه می تواند زمان زیادی از شما بگیرد می تواند ریسک بالایی نیز داشته باشد

 

 

 

از ریچ اسنیپت استفاده نمایید

ریچ اسنیپت در صفحات نتایج گوکل نمایش داده می شود و می تواند وب سایت شما را از سایر وب سایت ها متمایز کند و این خود یک دلیل برای افزایش ctr می باشد . شما می توانید برای هر صفحه از این ریچ اسنیپت ها استفاده نمایید و به سئو آن صفحه نیز کمک کنید . یکی از بهترین و مهمترین ریچ اسنیپت که توانسته است روی کاربران نیز تاثیر خوبی بگذارد ستاره دارد کردن صفحات می باشد که شما نیز می توانید برای سئو محتوای وب سایت خود از آنها بهره بگیرید .

 

 

 

 

از چند رسانه ای ها استفاده نمایید

استفاده از تصاویر و ویدئو ها و همچنین صدا ها می توانند روی کاربران تاثیر مثبتی بگذارند و باعث افزایش و بهبود تجربه کاربری و ux  وب سایت شما نیز شوند . شما می توانید برای هر محتوایی که در داخل وب سایت خود قرار می دهید از چند تصویر استفاده نمایید این کار باعث می شود محتوا زیبا تر و جذابتر به نظر برسد و برای کاربران نیز خسته کننده نباشد در کنار تصاویر نیز می توانید از ویدئو استفاده کنید جالب است بدانید که ویدئو هایی که در وب سایت ها قرار داده می شو د می تواند در نرخ تبدیل کاربران بازدیدکننده به مشتری تاثیر بسزایی داشته باشند 

 

 

 

به اشتراک گذاری محتوا

آخرین نکته برای آموزش محتوا سئو شده این است که محتوایی را که ایجاد کردید را برای افزایش سرعت ایندکس در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . شبکه های اجتماعی دارای مزیت های زیاد می باشند که از مهمترین این مزیت ها می تواند به افزایش سرعت ایندکس مطالب و همچنین افزایش بازدید کننده وب سایت اشاره کرد . شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع ترافیک شناخته شده می باشند و در صورتی که به درستی بتوانید از آنها اسفاده کنید می توانید به سئو محتوای وب سایت خود کمک بسیاری کنید