گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

سئو محلی (Local Seo) چیست + آموزش کامل سئو محلی

سئو محلی (Local Seo) چیست + آموزش کامل سئو محلی

سئو محلی (local seo) چیست + آموزش کامل سئو محلی 5.0 out of 5 based on 1 vote

اگر در ابتدای راه برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد و می خواهید  از ابزار سئو سایت برای پیاده سازی خدمات وب سایت خود در دنیای مجازی استفاده نمایید قطعا با بررسی رقبای کاری خود به این نتیجه رسیده اید که یک بخش از هزینه ها را به تبلیغات اختصاص دهید اما به راستی شما می توانید با رقبای که چندین سال در حوزه کاری شما کار می کنند و دارای کانال های مختلف تبلیغاتی می باشند رقابت کنید ؟

قطعا برای بسیاری از افراد پاسخ به این سوال نه می باشد

ما در این آموزش قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با استفاده از چند دستورالعمل می توانید در یک محدوده جغرافیای با حداقل هزینه کسب و کار خود را معرفی نمایید 

 

 

 

آموزش کامل local seo

ُسئو محلی چیست 

سئو محلی یا لوکال سئو مجموعه ای از فاکتورها و دستورالعمل های سئو می باشد که به منظور دریافت رتبه برای یک منطقه جغرافیایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند  . بهینه سازی محلی وب سایت این امکان را به بازدیدکنندگان محلی نیز می دهد تا 

سرچ هایی که در محیط گوگل انجام می دهد نزدیک ترین فروشگاه اینترنتی را پیدا کند و محصول خود را در کمترین زمان و مسافت ممکن خریداری کند 

 

به گفته گوگل :

    بیش از  46 درصد افراد اکنون با قصد و نیت سئو محلی سرچ های خود را انجام می دهند 

 

 

روش های مهم برای سئو محلی 

 

اضافه کردن اسم مکان در قسمت های مختلف وب سایت

شما می توانید از ابزارهای تحقیق و جستجو  کلمات کلیدی کلمات پر سرچ محلی را  که بیشترین جستجو را دارند را پیدا کنید و در قسمت های مختلف وب سایت خود به کار بگیرد این کار به عنوان اولین روش مهمترین روش می تواند تاثیر بسزایی در سئو محلی داشته باشد مثال ما می خواهم برای کلمه کارتن سازی در تهران کلمات مهم را پیدا کنم و در وب سایت خود استفاده دهیم

ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد به عنوان مثال من از ابزار keywordtool.io کمک میگیریم تا با سرچ کلمه "کارتن سازی تهران" مهمترین کلمات سرچ شده را پیدا کنم و برای بهبود سئوی محلی از آنها در وب سایت خود استفاده کنم(مانند تصویر زیر)

 

>> لازم به ذکر می باشد شما می توانید بعد از مشخص شدن کلمات کلیدی پر سرچ آنها را در قسمت های مختلف نظیر عنوان وب سایت ، توضیحات وب سایت ، تگ های هدر و... مورد استفاده قرار بدهید

 

آموزش local seo

مطلب مرتبط با این موضوع : پیدا کردن کلمات کلیدی

 

 

 

 

قرار دادن نام ، آدرس و تلفن در وب سایت (NAP) 

شما می توانید برای اینکه مردم و موتورهای جستجوگر بهتر شما را پیدا کنند از یک دستورالعمل با عنوانnap (Name, Address, Phone)استفاده نمایید . برای این منظور شما باید داده ای شماره تماس ، نام و همچنین آدرس کاری  خود را به  صورت  HTML crawlable در وب سایت خود قرار دهید . متداول ترین قسمت برای قرار دادن nap در هدر و فوتر سایت می باشد 

نکته : شماره تماس با کد وارد شود

شما می توانید اطلاعات nap را در تگ های عنوان وب سایت ، توضیحات وب سایت ، تگ های هدر (h1...... h6) استفاده نمایید

 

 

 

 

 

اضافه کردن کد های SCHEMA MARKUP به وب سایت

Schema Markup یا داده های نشانه گذاری یک روش بسیار مناسب برای تغییر نحوه نمایش  وب سایت (ستاره دار کردن مطلب ، قرار دادن عکس درب کنار نتایج و... )  در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد ، شما با استفاده از کد های Schema Markup که مخصوص سئو محلی می باشند نیز می توانید لوکال سئو خود برای برای بهتر دیده شدن تنظیم نمایید برای این منظور به لینک https://www.google.com/webmasters/markup-helper/?hl=en&pli=1 بروید و مانند توسط زیر local businesses را انتخاب کنید و در مرحله بعد اطلاعات لازم(اطلاعات وب سایت خود ) را وارد نمایید

سئو محلی چیست

 

 

 

 

 

ساخت بک لینک

اگر آموزش های قبلی سئو سایت ما  را دنبال کرده باشید یا در زمینه سئو تجربه کمی نیز  داشته باشید حتما می دانید که بک لینک می تواند به بالا بردن قدرت وب سایت شما  (اتوریتی دامنه)، بالابردن سرعت ایندکس وب سایت شما کمک کند اما این دو تنها مزیت بک لینک نمی باشند در سال 2017 طبق یک نظرسنجی که توسط شرکت Moz انجام گرفت یکی از مهمترین فاکتورها برای سئو محلی همین بک لینک می باشد

پس شما اگر به درستی ساختمان لینک های خود را ایجاد کنید علاوه بر اینکه می توانید به قدرت وب سایت خود کمک کنید می توانید به local seo  سایت خود نیز کمک کنید  

 

 

 

 از صفحات موقعیت مکانی یا یک صفحه خاص «درباره ما» استفاده کنید

اگر شما یک وب سایت دارید که در شهرهای محتلفی نمایندگی دارد می توانید به ازای هر نمایندگی از یک صفحه کمک بگیرد مثلا اگر دارای نمایندی در شهر های همدان ، شیراز ، اصفهان می باشید 

ابتدا سه صفحه ایجاد میکنیم و برای هر استان یک صفحه  قرار می دهیم سپس اطلاعات زیر که حداقل اطلاعات می باشد را در هر صفحه قرار می دهیم

نام، آدرس و شماره تلفن

شماره تماس فروشگاه 

Google Maps برای هر استان

 

و اگر تنها برای یک منطقه خاص مثلا تهران فعالیت می کنیم بهتر است از یک صفحه برای این منظور با عنوان "درباره ما یا ارتباط با ما " بهره بگیرم و دقیقا اطلاعات بالا که نشان دهنده نوع ارتباط با ما می باشند را در آن لحاظ کنیم

 

 

بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل

 طبق یک بررسی که در سال 2016 توسط Stone Temple  انجام گرفت 57 درصد از جستجوها  از طریق گوشی ها همراه صورت گرفته است این در حالی می باشد که در سال 2017 این مقدار به 63 درصد افزایش داشته است پس این روند رو به رشد نشان دهنده اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایت را نشان می دهد 

همچنین طبق مطالعات Acquisio  هغتاد و پنج درصد سرچ های موبایل با قصد و نیت سئو محلی صورت میگیرد 

چند نکته مهم برای سئو فرندلی بودن موبایل

  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سریع بارگذاری می شود (کمتر از سه ثانیه)
  • از فونت های بزرگتر استفاده کنید که برای خواندن آسان است
  •  UX عالی برای وب سایت

 بیشتر مطالعه کنید : آموزش کامل سئو موبایل

 

 

 

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

 جستجوی صوتی نیز به سرعت در حال فراگیر شدن می باشد و تحقیقات نیز  نشان می دهد که این نوع از جستجو در سال های آینده به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو معرفی خواهد شد اما یک نکته مهم در جستجوی صوتی این است که در جستجوی صوتی افراد از کلمات کلیدی بیشتری نسبت به سرچ های متنی استفاده می کنند پس شما باید محتویات خود را به گونه ای ایجاد کنید که برای جستجوهای صوتی نیز مناسب باشد و از کلماتی مانند چه کسی، چه، زمانی، کجا، چرا و چگونگی نیز استفاده کنید که بسیار پرکاربرد برای جستجوهای محلی می باشد

چند نکته برای سئو و بهینه سازی تصاویر + معرفی افزونه سئو تصاویر وردپرس

چند نکته برای سئو و بهینه سازی تصاویر + معرفی افزونه سئو تصاویر وردپرس

سئو تصاویر بسیار مهم می باشد و اگر به شکل صحیح انجام نگیرد می تواند روی تجربه کاری ، کاهش سرعت سایت و سئو سایت  تاثیر منفی بگذارد از این رو توجه به بهینه سازی تصاویر قرار داده شده در وب سایت بسیار مهم می باشد اگر چه برخی از افراد آن را نادیده میگیرند .

ما در این پست آموزشی قصد داریم به صورت کامل در مورد سئو تصاویر صحبت کنیم پس با ما تا انتهای این آموزش همره باشید

 

 

 

آموزش سئو و بهینه سازی تصاویر وب سایت برای وردپرس

عوامل مهم در سئو تصاویر وب سایت

 

قرار دادن تصویر در پس زمینه وب سایت

این که شما از یک تصویر در زمینه سایت استفاده کنید نمی تواند به سئو سایت شما کمک کننده باشد پس لازم نیست این کار را انجام دهید بهتر است بدانید این کار نه تنها مزیت ندارد بلکه می تواند روی سرعت وب سایت شما به شدت تاثیر بدی بگذارد . در صورتی که می خواهید زمینه وب سایت خود را طرح دار کنید می توانید از کد های css استفاده نمایید

 

 

استفاده از تصاویر اصلی با کیفیت بالا

اگر از تصاویر با کیفیت پایین استفاده میکنید این زیاد برای کاربران و موتورهای جستجوگر جالب نمی باشد سعی کنید از تصاویری در وب سایت خود استفاده کنید که اولا  اورجینال باشد ثانیا  با کیفیت باکیفیت بالا باشد

 

 

یک دلیل برای عکس قرار داده شده داشته باشید

عکس هایی که در یک وب سایت قرار میگیرد معمولا جنبه راهنمایی و ایده دارد و می تواند به کاربران بازدید کننده یک موضوع را نشان دهند . سعی کنید در هنگام قرار دادن عکس در وب سایت از تصاویری استفاده کنید که با محتوا و نوشته ایجاد شده ربط داشته باشید چرا که قرار دادن تصاویری که با محتوا و موضوع اصلی همخوانی ندارد نمی تواند مفید باشد و روی کاربران بازدید کننده تاثیر منفی می گذارد

 

 

یک نقشه سایت ایجاد نمایید

شما با استفاده از یک نقشه سایت برای تصاویر می توانید سریعتر تصاویر خود را به موتورهای جستجوگر نمایش دهید تا آنها نیز سریعتر تصاویر را ایندکس کننده . اگز شما از نقشه سایت برای تصاویر استفاده کنید این شانس را خواهید داشت که گوگل تصاویر وب سایت شما را در نتایج نمایش دهد

 

مراقب کپی رایت باشید

تصاویر نیز همانند محتوا می تواند به عنوان کپی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر در نظر گرفته شود اگر از تصاویر کپی یا تصاویر وب سایت های دیگر ستفاده می کنید باید بدانید که این امر می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما شود چرا که شما حق کپی رایت را رعایت نکرده اید البته برخی از افراد بر این تفکر هستند که تصاویر کپی تاثیری روی وب سایت ندارد و نمی تواند موجب جریمه شدن وب سایت شود که این تفکر یک تفکر اشتباه می باشد

 

 

استفاده از ابزار برای بهبود تصاویر

 شما می توانید با استفاده از ابزارهای Shutterstock یا DepositPhotos یا Canva  می توانید تصاویر منحصر به فردی را ایجاد کنید که متناسب با سایت شما می باشد لازم است بدانید به غیر از این ابزارها ، ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بهبود تصاویر و شخصی سازی آنها استفاده نمایید

 

 

JPEG یک انتخاب مناسب برای فرمت تصاویر 

از دیگر عوامل مهم در سئو تصاویر این است که فرمت مناسب برای تصاویر در نظر گرفته شود JPEG یک فرمت مناسب برای تصاویر قرار داده شده در یک وب سایت می باشد چرا که بیشتر وب سایت ها از این نوع از فرمت پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر می باشد که تصاویر با فرمت JPEG در هنگام تغییر سایر و همچنین فشرده سازی بهتر می توانند کیفیت را نگه دارند

 

 PNG یک فرمت دیگر برای تصاویر وب سایت

فرمت PNG معمولا توسط تصاویری که در فتوشاپ ویرایش می شد ایجاد می شود این تصویر معمولا در لوگوهای وب سایت ها دیده می شود که دارای تصاویر کوچک با کیفیت بالا می باشند . تصاویر png  با دو فرمت PNG-8 یا PNG-24 دیده می شود که کیفیت PNG-24 از کیفیت PNG-8 بهتر می باشد

 

استفاده از یک تصویر بهینه بدون افت کیفیت

بهتر است بدانید که تصاویر قرار داده شده در یک وب سایت به عنوان عامل اصلی برای کاهش سرعت وب سایت شما می باشند . تصاویری که در وب سایت خود قرار می دهید را باید قبل از قرار دادن در وب سایت توسط ابزارهای بهبنه سازی ، بهینه کنید 

یکی از ابزارهای بهینه سازی تصاویر استفاده از فتوشاپ می باشد شما می توانید با استفاده از فتوشاپ سایز و کیفیت تصاویر را مشخص کنید همچنین لازم به ذکر می باشد شما می توانید در هنگام ذخیره تصاویر از گذینه Save for Web نیز استفاده کنید که این خود می تواند تاثیر خوبی را روی تصویر بگذارد همچنین شما می توانید از وب سایت های آنلاین نیز برای کاهش حجم تصاویر مانند https://compressjpeg.com  استفاده نمایید 

 

 

اضافه کردن زیرنویسهای(کپشن) توصیفی

اضافه کردن کپشن به تصاویر نیز یک روش بسیار خوب برای بهبود سئو تصاویر می باشد . کپشن ها معمولا بعد از اضافه کردن در یک باکس خاکستری رنگ در زیر تصاویر قرار میگیرند و در مورد تصویر یک توضیح ارائه می دهند دقت داشته باشید که ای توضیحات با توضیحات ALT متفاوت می باشد 

کپشن ها بسیار مفید می باشند و به موتورهای جستجوگر و کاربران بازیدکننده این امکان را می دهند تا درک بهتری از تصاویر داشته باشند

 

 

قرار دادن خصوصیت ALT TEXT

Alt Text یکی از مهمترین خصوصیت ها برای تصاویر می باشد که باید حتما برای هر تصویر قرار داده شود این متن زمانی که تصویر به هر علتی نمایش داده نشود به نمایش در می آید اما این تنها مزیت این خصوصیت نمی باشد چرا که Alt Text می تواند به موتورهای جستجوگر یک توضیح در مورد تصویر قرار داده شده بدهد که  موتورهای جستجوگر بهتر تصویر را درک کنند

<"شکلات مغزی "=img src = "chocolate-1.jpg" alt >

قرار دادن نام برای تصاویر 

قطعا اگر نام مناسبی برای تصاویر قرار دهید می تواند به موتورهای جستجوگر برای درک بهتر تصاویر کمک کنند باشد اما یک نکته مهم این است که اگر  شما از حروف فارسی استفاده کنید به دلیل مسائل به هم ریختی حروف فارسی در فایل های و سند ها ، خواندن و قرار گرفتن عکس ها  در سند ها  ممکن است با مشکل رو به رو شود پس سعی کنید از اعداد و همچنین حروف انگلیسی استفاده  برای نام تصاویر استفاده کنید 

 

 

 

 سئو و بهینه سازی تصاویر وردپرس 

برای بهینه سازی تصاویر وردپرس شما می توانید به صورت دستی موارد بالا را انجام دهید همچنین در صورتی که می خواهید برخی از فاکتورها را به صورت خودکار اینجام دهید می توانید از افزونه سئو تصاویر وردپرس به اسم WP Smush استفاده نمایید که می تواند به شما امکانات زیر را ارائه دهد

  1. فشرده سازی بدون افت کیفیت
  2. تنظیم حداکثر عرض و ارتفاع برای تصاویر
  3. پشتیبانی از انواع فرمت ها
  4. بهینه سازی تصاویر در هر دایرکتوری که قرار دارد
  5. و....

اشتباهات رایج در سئو + 10 اشتباه رایج سئو و بهینه سازی سایت

اشتباهات رایج در سئو + 10 اشتباه رایج سئو و بهینه سازی سایت

در کد نویسی و طراحی سایت وجود اشتباهات امری عادی می باشد چرا که وب سایت از جنبه های مختلفی ساخته می شود  و احتمال ایجاد مشکل وجود دارد اما برخی از اشتباهات آنقدر مهم نیستند و نمی توانند به وب سایت شما صدمات مهمی را وارد کنند اما برخی از اشتباهات می تواند تاثیرات شدیدی در وب سایت شما داشته باشند و در صورتی که تصحیح نشوند قطعا می توانند سئو سایت ، امنیت وب سایت و کارکرد وب سایت شما را تهدید کنند ما در این پست آموزشی قصد داریم به 10 اشتباه رایج سئو سایت اشاره کنیم پس تا انتهای این پست با ما همراه باشید

 

 

 

اشتباهات رایج سئو سایت

نادیده گرفتن تجربه کاربر یا UX

تجربه کاربری خوب  یعنی طراحی و پیاده سازی سایت به نحوی باشد که کاربر بازدید کننده با آمدن به وب سایت شما رضایت کامل  را داشته باشد . اگر وب سایت شما دارای ux مناسبی باشد قطعا می تواند روی کاربر بازدید کننده تاثیر مثبتی بگذارد و باعث شوید کاربر به مشتری تبدیل شود یا می تواند باعث شود کاربر دوباره به وب سایت شما مراجعه کند

بر خلاف تصور برخی از افراد که به ux توجه نمی کنند باید عرض کنم که ux می تواند بسیار تاثیر گذار در سئو سایت باشد فرض کنید یک کاربر از طریق نتایج گوگل به وب سایت شما هدایت شده است اگر  سرعت وب سایت شما در هنگام لود بسیار پایین باشد در این صورت کاربر قطعا وب سایت شما را خواهد بست و به سراغ یک گذینه دیگر خواهد رفت البته سرعت تنها بخشی از تجربه کاربری می باشد که باید در نظر گرفته شود مواردی از قبل فونت نامناسب،وجود تبلیغات بیش از حد ، مبتنی بر موبایل نبودن و... نیز می تواند در تجربه کاربری تاثیر بدی را بگذارد

 

 

 

 

نادیده گرفتن بازدید کنندگان موبایل

نادیده گرفتن بازدید کنندگان موبایل

روز به روز به تعداد افرادی که از گوشی همراه به عنوان ابزار سرچ کننده استفاده می کنند اضافه می شود . طبق برخی از آمارها بازدید وب سایت ها از طریق گوشی همراه به بیش از 50 درصد رسیده است و این آمار به سرعت  در حال افزایش می باشد ، خوب اگر وب سایت شما برای کاربران موبایل بهینه نباشد علاوه بر اینکه می تواند روی تجربه کاربری (ux)تاثیر بدی بگذار و باعث ترک بازدید کننده از وب سایت شود می تواند باعث کاهش رتبه شما نیز شود چرا که موبایل فرندلی بودن یک فاکتور مهم برای سئو سایت می باشد که بسیار مورد توجه گوگل نیز می باشد

لازم به ذکر می باشد در سال 2018 گوگل با آوردن الگوریتم mobile first indexing به  طور رسمی اعلام کرد که شاخص ایندکس مطالب از حالت دسکتاب به حالت موبایل تغییر پیدا کرده است و این نشان می دهند که گوگل بسیار به سرچ های موبایل توجه می کند

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو موبایل

 

 

 

 

محتوای تکراری 

استفاده از محتوای تکراری

محتوای دست اول و مفید می تواند روی سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد اگر شما محتوای مفید ایجاد کنید بیش از نیمی از راه سئو را رفته اید چرا که محتوا مهمترین  فاکتور سئو سایت می باشد و به همین دلیل به آن لقب پادشاه سئو داده اند اما اگر وب سایت شما دارای محتوای ضعیف باشد یا دارای محتوای تکرای باشد قطعا نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد هرچند که سایر فاکتور های به بهترین صورت ممکن ایجاد و رعایت شده باشند

محتوای تکراری در برخی از موارد به صورت عمدی و در برخی از موارد نیز به صورت غیر عمدی در وب سایت شما قرار میگیرد و می تواند به رتبه وب سایت شما صدمه وارد کند. در  عمدی بودن محتوای تکراری فرد به صورت مشخص ار محتوا های وب سایت های دیگر کپی می کند و در وب سایت خود قرار می دهد اما در روش محتوای تکراری غیر عمدی فرد با توجه به نداشتن علم سئو به این خطا دچار می شود و وب سایت جریمه می شود که مهمترین دلیل برای ایجاد محتوای تکراری غیر عمدی مشخص نکردن آدرس منحصر به فرد برای یک صفحه می باشد

به طور مثال : وب سایتی را در نظر بگیرید که با آدرس های زیر لود می شود

https://www.site.com/post

https://.site.com/post

از دید یک کاربر دو آدرس فوق به یک صفحه اشاره می کند که واقعا نیز همین گونه می باشد و شما با وارد کردن این دو آدرس به یک صفحه هدایت می شود اما این برای گوگل متفاوت می باشد چرا که دو آدرس بالا از دید گوگل به دو صفحه مجزا اشاره می کنند که این می تواند باعث تقسیم قدرت صفحه به دو آدرس مجزا شود و همچنین محتوا تکراری نیز به وجود بیاورد برای جلوگیری از این مشکل شما باید یک آدرس مجزا به استفاده از لینک کانونیکال  یا با استفاده از فایل htaccess مشخص نمایید

 مطلب مرتبط با این موضوع : اتوریتی صفحه چیست؟ راه های افزایش قدرت صفحه

 

 

 

دریافت لینک های انبوه و  لینک های اسپم 

بک لینک به عنوان یک فاکتور بسیار مهم برای سئو سایت از ابتدا تا به امروز بوده است. افرادی که دارای تجربه کمی در سئو سایت می باشند نیز می دانند که بک لینک همانند سال های گذشته دیگر کارایی ندارد اما همچنان به عنوان فاکتور مهم تلقی می شود و می تواند روی وب سایت تاثیر بسیار بگذارد.

 

در گذشته هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر بود تاثیر بیشتری نیز روی سئو سایت می گذاشت اما امروزه وضعیت فرق می کند و کیفیت از تعداد لینک ها مهمتر شده است اگر شما از وب سایت های اسپم لینک بگیرید یا به  روش های غیر معمول بک لینک دریافت کنید قطعا توسط گوگل شناسایی خواهید شد و جریمه می شوید

 

 

 

نداشتن استراتژی برای سئو سایت

قبل از اینکه بخواهید سئو سایت را آغاز کنید و وب سایت خود را بهینه سازی کنید باید دقت داشته باشید که یک استراتژی مناسب برای سئو سایت ایجاد کنید استراتژی سئو مناسب می تواند به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کننده باشد یک استراتژی سئو مناسب  شامل موارد زیر می باشد

شناسایی رقبا

پیدا کردن کلمات کلیدی

مشخص کردن روش های تبلیغاتی

تولید محتوا

فعالیت در شبکه های اجتماعی

و....

 

 

توجه نکردن به لینک های شکسته

خطاهای 404 وب سایت شما یک نمونه از کوچک از لینک های شکسته می باشد ، لینک های شکسته برخلاف تصورات بسیار خطرناک می باشند و در صورتی که تعداد آنها زیاد شود می تواند  به سئو سایت شما صدمات جدی وارد نماید از مهمترین صدماتی که می تواند لینک های شکسته به وب سایت شما وارد نمایید این است که سرعت ایندکس مطالب وب سایت شما را پایین بیاورد

شرایطی را در نظر بگیرید که ربات موتور جستجوگر به وب سایت شما مراجعه می کند و با یک لینک شکسته برخورد می کند چه اتفاقی می افتد ؟

قطعا ربات موتور جستجوگر به دلیل اینکه لینک را پیدا نکرده است یا به بن بست خورده است وب سایت شما را ترک خواهد کرد و این می تواند خود موجب کاهش سرعت ایندکس وب سایت شما شود

مطلب مرتبط با این موضوع : چند روش برای افزایش سرعت ایندکس مطالب

 

 

 

اشتباه در فایل ربات یا در متا تگ ربات

یک اشتباه بسیار بزرگ که اگر اتفاق بیقتد می تواند به شدت روی وب سایت شما تاثیر بدی نیز بگذارد و حتی می تواند موجب حذف سایت شما از نتایج شوید این است که یک دستور اشتباه در فایل ربات قرار دهید . این فایل اولین موردی می باشد که توسط ربات های موتورهای جستجوگر بررسی می شود و در صورتی که محدودیتی ایجاد شده باشد ربات ها تحت تاثیر این محدودیت قرار خواهند گرفت و با توجه به این محدودیت به فایل یا یا پوشه هایی که برای آنها محدودیت ایجاد شده است دسترسی نخواهند داشت پس به خاطر داشته باشید که هر گونه خطا در این فایل و قرار دادن کدها اشتباه در این فایل می تواند منجر به یک فاجعه شود که نهایت آن حذف سایت شما  از نتایج می باشد

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل فایل ربات

 

 

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

اگر شما از کلمات کلمات کلیدی در هر قسمت از وب سایت خود بیش از حد استفاده کنید قطعا اسپم شناخته خواهید شد و این امر می تواند موجب جریمه شدن صفحه یا وب سایت  شما شود پس سعی کنید از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در وب سایت خود پرهیز کنید چرا که این امر می تواند تاثیر منفی در سئو وب سایت شما بگذارد

 

 

از عنوان و توضیحات تکراری استفاده نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو سایت این است که برخی از افراد از عنوان و توضیحات تکراری برای صفحات خود استفاده می کنند در صورتی این دو تگ بسیار مهم برای موتورهای جستجوگر می باشند و در صورتی که به صورت تکراری وارد شوند توسط گوگل شناسایی می شوند و در وبمستر برای شما به عنوان خطا نمایش داده خواهند شد  پس شما می توانید با مراجعه به قسمت HTML Improvements و سپس در قسمت Duplicate title tags  وبمستر خود مقادیر تکراری تگ عنوان و و دیسکرپشن را مشاهده نمایید و آنها را ویرایش و تغییر دهید

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل وبمستر گوگل 

 

 

 

اشتباه در داده های ساخته یافته

structured data یکی از داده های مهم برای سئو سایت می باشد که توسط برخی از افراد به صورت دستی وارد می شود و برخی از افراد نیز با استفاد از افزونه از این داده ها در وب سایت خود استفاده می کنند ، خیلی مشاهده شده است که بسیاری از افراد از تاثیر نداشتن این داده در وب سایت خود شکایت داشته اند مثلا با قرار کدهای  structured data ستاره دار کردن مطالب  ، بعد از گذشت یک مدت نتایج را مشاهده نکردند و وقتی که صفحه را بررسی کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که داده های ساخته یافته به صورت غلط وارد شده اند برای این منظور و رفع خطاهای احتمالی می توانید از وب سایت زیر استفاده نمایید


فایل Robots.Txt چیست + بهترین و مناسب ترین Robots.Txt برای سئو وردپرس +ربات تکست در سئو Robot Txt

فایل Robots.Txt چیست + بهترین و مناسب ترین Robots.Txt برای سئو وردپرس +ربات تکست در سئو Robot Txt

یکی از اولین مواردی که شما برای بررسی و بهینه سازی  وب سایت خود از جنبه فنی نیاز دارد  فایل robots.txt است. یک مشکل یا اشتباه در robots.txt شما می تواند به رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما لطمه شدیدی وارد نمایید

در این پست شما خواهید فهمید که یک فایل robots.txt چیست، چرا شما به آن نیاز دارید، چگونه برای بهینه سازی سایت از این فایل کمک بگیرد و چگونگی این فایل را تست نمایید تا  اطمینان حاصل کنید موتورهای جستجوگر به آن دسترسی دارند

همچنین اگر از  وردپرس استفاده می کنید، در انتهای این مقاله اطلاعات خاصی در مورد فایل robots.txt برای شما نیز خواهیم آورد

 

 

 
ROBOTS.TXT چیست؟

یک robots.txt یک فایل متنی است که در دایرکتوری ریشه وب سایت شما قرار دارد و رفتار خزنده های موتورهای جستجوگر را  تغییر دهد در واقع بهتر است بگوییم با استفاده از این فایل شما می توانید رفتار ربات های موتورهای جستجوگر را تغییر دهید


مقاله مرتبط » افزایش سرعت ایندکس موتورهای جستجوگر



هنگام بازدید از یک وب سایت، ربات های موتورهای جستجوگر اولین کاری که انجام می دهید این است که محتوای فایل robots.txt را بررسی می کنید. اگر این فایل با استفاده از دستوارتی که در داخل آن قرار دارد یک فایل یا یک پوشته را محدود کرده باشد ربات موتور جستجوگر دیگر به آن دسترسی نخواهد داشت

 

اگر یک فایل ROBOTS.TXT ندارید چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک فایل robots.txt نداشته باشد خزنده موتور جستجو فرض می کند که همه صفحات قابل دسترسی می باشد و هیچ محدودیتی برای ایندکس صفحات و فایل های شما وجود ندارد

 


اگر ROBOTS.TXT به درستی فرمت نشود چه اتفاقی می افتد؟

اگر این فایل به صورت غلط یا با فرمت غلط ایجاد شده باشد موتورهای جستجوگر این فایل را نادیده گرفته و مانند حالت بدون فایل robots.txt می باشد و در این حالت همانند سایت بدون فایل robots.txt  تمامی قسمت های وب سایت برای ربات های موتورهای جستجوگر قابل خزیدن می باشد و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد



چه اتفاقی می افتد اگر من به طور تصادفی دسترسی ربات ها به وب سایتم را محدود کنم؟

این یک مشکل بزرگ است خیلی از افراد را دیده ام که با توجه یه اینکه شناختی از این فایل نداشته اند تغییرات جزئی را در آن ایجاد کرده اند که به نظر خودشان این تغییرات بسیار کوچک بوده است اما باعث شده است وب سایت از نتایج گوگل به طور کامل حذف شود . در صورتی که با این فایل آشنا نیستید و کارکردن با آن را بلد نیستید از هرگونه تغییر در آن خودداری کنید چرا که کوچکترین تغییر در این فایل (در صورت اشتباه )می تواند منجر به حذف وب سایت شما از نتایج گوگل شود.

 


آیا به یک فایل ROBOTS.TXT نیاز دارید؟

بله، قطعا شما باید یک robots.txt داشته باشید، حتی اگر نمی خواهید صفحات یا دایرکتوری وب سایت خود  از دید ربات ها مخفی کنید

 


چرا از ROBOTS.TXT استفاده میکنید؟

رایج ترین موارد استفاده از robots.txt موارد زیر هستند:

# 1 - مسدود کردن موتورهای جستجو از دسترسی به صفحات خاص یا دایرکتوری وب سایت خاص. کد زیر دقیقا این کار را انجام می دهد

  * : User-agent

Disallow: /folder

Disallow: file.php

دقت داشته باشد  که قرار دادن   * به معنی  اجرای دستوارت برای  تمامی موتورهای جستجوگر می باشد





# 2 - معرفی نقشه سایت 

sitemap: https://seonab.com/sitemap.xml




دو نکته مهم در مورد ROBOTS.TXT بدانید

اول از همه این است که هر قواعدی که به robots.txt اضافه می کنید فقط دستورات هستند. این بدان معنی است که موتورهای جستجوگر پیرو رعایت قوانین هستند.در بیشتر مواقع ربات های موتورهای جستجوگر تمامی وب سایت شما را ایندکس می کنند  اما اگر محتوایی دارید که نمی خواهید در فهرست موتورهای جستجوگر قرار بگیرد  بهترین راه استفاده از این فایل می باشد

نکته دوم این است که اگر در این فایل یک صفحه را مسدود میکنید و با استفاده از صفحات غیر مسدودی به آن لینک می دهید این صفحه به احتمال زیاد در نتایج  ظاهر می شود. به عبارت دیگر، اضافه کردن یک صفحه به  robots.txt برای مسدود شدن به صورت صددرصدی نمی باشد شما می توانید با استفاده از رمز عبور ، محافظت از صفحه یا دایرکتوری را انجام دهید همچنین  راه دیگری نیز برای مسدود سازی یک صفحه از دید ربات ها وجود دارد و آن استفاده از کد زیر می باشد



<"meta name = "robotics" content = "noindex>

 


چگونه ROBOTS.TXT کار می کند؟

فایل ربات یک ساختار بسیار ساده دارد. به عبارت دیگر یک فایل تکست ساده می باشد که دارای یکسری از دستوارت ترکیبی می باشد که هرکدام از دستورات یک عمل مشخص را انجام می دهند
رایج ترین آنها عبارتند از: User-agent، Disallow، Allow، Delayed Crawl، Sitemap.

User-agent: مشخص میکند کدام خزنده باید دستورات را در نظر بگیرد. شما می توانید با استفاده از یک * به همه خزنده ها دستور مورد نظر را بدهید

Disallow:  از این دستور برای ایجاد محدودیت استفاده می کنیم مثلا اگر بخواهیم دسترسی به یک فایل یا یک پوشه یا یک بخش از وب سایت را محدود کنیم با استفاده از این دستور این کار را انجام می دهیم

Allow: این دستورالعمل به صراحت بیان می کند که کدام صفحات یا زیر پوشه ها قابل دسترسی است. این فقط برای Googlebot قابل استفاده است.شما می توانید از Allow  به دسترسی به یک زیر پوشه خاص در وب سایت خود استفاده کنید، حتی اگر دایرکتوری والدین disallowed باشد.

به عنوان مثال، شما می توانید دسترسی به فهرست های عکس های خود را غیر مجاز کنید، اما اجازه دسترسی به زیر پوشه BMW خود را مجاز کنید

 *

*   :User-agent

Disallow: /photos

/Allow: /photos/bmw

 




Crawl-delay: شما می توانید یک مقدار تاخیر برای خزنده ایجاد کنید این زمان بر حسب میلی ثانیه است.لازم به ذکر است که تاخیر خزنده توسط Googlebot در نظر گرفته نشده است.

لازم به ذکر می باشد که شما می توانید از Google Search Console برای کنترل زمان خزیدن برای Google استفاده کنید

ربات تکست در سئو robot txt



Sitemap: دستورالعمل Sitemap توسط موتورهای جستجو اصلی از جمله گوگل پشتیبانی می شود و از آن برای تعیین محل XML Sitemap شما استفاده می شود.

حتی اگر موقعیت مکانی نقشه سایت XML را در ربات مشخص نکنید، موتورهای جستجو هنوز قادر به یافتن آن می باشد.

به عنوان مثال، شما می توانید از این استفاده کنید:



Sitemap: https://example.com/sitemap.xml



    مهم: Robots.txt حساس به حروف است. پس در هنگام استفاده از یک دستور برای مسدود کردن یک فایل حتما دقت داشته باشبد که همانند نام فایل حروف را کوچک یا بزرگ وارد نمایید

 


چگونه یک ROBOTS.TXT ایجاد کنیم؟

ایجاد یک فایل robots.txt آسان است. برای این کار شما تنها نیاز به  یک ویرایشگر متن (مانند brackets or notepad) و دسترسی به فایل های وب سایت شما (از طریق FTP یا کنترل پنل) دارد.قبل از ورود به فرایند ایجاد یک فایل ربات، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا این فایل وجود دارد یا نه.

ساده ترین راه این است که یک پنجره مرورگر جدید باز کنید و به https://www.yourdomain.com/robots.txt بروید

اگر چیزی شبیه به دستورات زیر مشاهده کردید به این معنی  می باشد که وب سایت دارای فایل ربات می باشد در غیر این صورت فایل ربات ایجاد نشده است

 *  : User-agent
/ :Allow 

 



نحوه ویرایش ROBOTS.TXT 

از سرویس گیرنده FTP مورد علاقه خود استفاده کنید و به دایرکتوری ریشه وبسایت خود متصل شوید.

Robots.txt همیشه در پوشه ریشه (www یا public_html، بسته به سرور شما) قرار دارد.

فایل را به رایانه خود دانلود کنید و آن را با یک ویرایشگر متن باز کنید.

تغییرات لازم را انجام دهید و فایل را به سرور خود آپلود کنید.

 

 



چگونه یک ROBOTS.TXT جدید ایجاد کنیم

اگر قبلا robots.txt ندارید، یک فایل جدید robots.txt با استفاده از یک ویرایشگر متن ایجاد کنید، دستورات خود را اضافه کنید، آن را ذخیره کنید و آن را در ریشه وب سایت خود آپلود کنید.

    مهم: اطمینان حاصل کنید که نام فایل شما robots.txt است و هیچ چیز دیگری نیست. همچنین در نظر داشته باشید که نام فایل حساس به حروف است بنابراین باید تمام حروف کوچک باشد.



کجا robots.txt را قرار دهید؟ robots.txt همیشه باید در ریشه وب سایت شما قرار گیرد .

 



در یک سناریوی معمول، فایل robots.txt شما باید مطالب زیر را داشته باشد:

 

      * :User-agent
/ : Allow 
Sitemap: https://example.com/sitemap.xml

 


این اجازه می دهد تا تمام رباتها بدون هیچ گونه مسدود شدن به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند. همچنین مکان نقشه سایت نیز مشخص شده است

 


نحوه تست ROBOTS.TXT ؟

در حالی که می توانید محتویات robots.txt خود را با مرور URL های robots.txt مشاهده کنید، بهترین روش برای تست و اعتبار سنجی آن، از طریق گزینه تست robots.txt کنسول Google Search Console است.


به کنسول Google Search خود وارد شوید

روی Tester  robots.txt کلیک کنید، در زیر گزینه های خالی پیدا کنید.

روی دکمه تست کلیک کنید.

اگر همه چیز درست باشد، دکمه تست سبز خواهد شد و در غیر این صورت به صورت قرمز رنگ نمایش داده خواهد شد

 بهینه سازی فایل robots.txt برای سئو

 

 

 

فایل ROBOTS.TXT وردپرس مناسب

همه چیزهایی که تاکنون درباره robots.txt خواندید نیز برای وبسایتهای وردپرس قابل استفاده است.تنها مواردی که باید در مورد robots.txt و WordPress بدانید، موارد زیر هستند:

در گذشته، برای وب سایت های وردپرس برای جلوگیری از دسترسی به wp-admin و -wp-پوشه ها از طریق robots.txt توصیه شد

 

از سال 2012 این دیگر مورد نیاز است زیرا وردپرس برای این کار از یک دستور استفاده می کند



;('header( 'X-Robots-Tag: noindex@

 

در تصویر زیر می توانید بهترین robots.txt برای یک سایت وردپرسی را مشاهده نمایید

بهترین فایل ربات تکست برای وردپرس

 


نکر تکست (Anchor Text) چیست + بهینه سازی انکر تکست + 8 دسته انکر تکست

نکر تکست (Anchor Text) چیست + بهینه سازی انکر تکست + 8 دسته انکر تکست

انکر تکست یا Anchor Text به کلمه‌ای گفته می‌شود که قابل کلیک کردن و یا HyperLink باشد. به‌عبارتی‌دیگر قسمت قابل‌مشاهده و قابل کلیک از یک لینک است. مثلا در لینک زیر کلمه کد ناب انکر تکست می باشد

کدناب 

انکر تکست

 

مطلب مرتبط با این محتوا : بک لینک چیست 

 

 

 

8 دسته انکر تکست وجود دارد

انکر تکست EXACT MATCH

همان‌طور که از نام این متن لینک مشخص است، عبارت لینک شما در Exact Match باید دقیقاً با کلید کلیدی شما مطابقت داشته باشد. در این حالت برای کاربران و موتورهای جستجو کاملاً مشخص است که لینک در مورد چه موضوعی می‌باشد و از دیدگاه گوگل، متن آنکر برای توصیف محتوا به کار می‌رود.

 

 

انکر تکست PARTIAL MATCH

انکر تکست PARTIAL MATCH مانند انکر تکست EXACT MATCH، از کلمات کلیدی در عبارت لینک استفاده می‌کند ولی تفاوتی که بین این دو نوع وجود دارد این است که در انکر تکست PARTIAL MATCH کلمه کلیدی با تغییراتی همراه است.

به‌عنوان‌مثال اگر کلمه کلیدی کلمه " آنکر تکست "باشد انکر تکست PARTIAL MATCH آن می‌تواند" راهنمای انکرتکست" باشد.

این ایده آل است زیرا نویسندگان می‌توانند آن را تا حدی تغییر دهند تا به‌راحتی با موضوع محتوای آن‌ها متناسب باشند.

 

 

انکر تکست برند (BRANDED ANCHORS)

انکرتکست برند به معنای استفاده از برند در عبارت لینک است. مشخص است که صفحه لینک داده‌شده با برند شما مرتبط است.

گوگل این کار را به‌عنوان یک کار مفید می‌داند و باعث می‌شود برند شما بیشتر دیده شود. برند شما نشان‌دهنده‌ی این است که محتوای شما در مورد چه موضوعی است به‌ این‌ ترتیب  قبل از اینکه بازدیدکننده روی لینک کلیک کند، اطلاعاتی در مورد محتوا در اختیارش قرار می‌دهید.

اگر از انکر تکست «مک دونالد» استفاده می‌کنید، می‌دانیم که شما درباره برگر و سرخ‌کردنی‌ها صحبت می‌کنید. بنابراین سعی کنید زمانی از این نوع انکرتکست استفاده کنید که برند شما به‌اندازه کافی شناخته‌شده باشد.

 

 

انکر تکست عمومی (GENERIC ANCHORS)

انکرتکست عمومی هنگامی‌که شما می‌خواهید مخاطبان خود را به صفحه‌ی دیگری هدایت کنید، استفاده می‌شود.

عبارت‌هایی همچون “اینجا کلیک کنید”، “ادامه مطلب”، “اطلاعات بیشتر” و جملاتی ازاین‌دست که به‌صورت هایپرلینک در وب‌سایت‌های مختلف دیده‌اید 

 

 

انکر تکست فهرست بندی معنایی نهفته (LSI ANCHORS)

کلمات کلیدی LSI به معنای کلمات کلیدی فهرست بندی معنایی نهفته شده هستند. در زبان روزمره، به معنی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع است.

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI پرس‌وجوهای تکمیل خودکار گوگل و جستجوهای مرتبط آن است.

Anchor Text چیست

گوگل به‌طور خودکار کلمات کلیدی LSI را با کلمات دیگر مرتبط می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید به چیزی مشابه لینک دهید، ولی نمی‌خواهید یک‌بار دیگر از آن کلمه کلیدی استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی LSI گزینه‌ی خوبی خواهند بود.

 

 

انکر تکست بدون عنوان (NAKED LINK ANCHORS)

اگر از URL به‌عنوان لینک در یک متن استفاده شود انکر تکست عریان نامیده می‌شود.

 این مورد بسیار زیبا نیست و همچنین آن آدرس اینترنتی اطلاعاتی در مورد محتوا در اختیار بازدیدکننده قرار نمی‌دهد.

 

 

انکر تکست تصویر (IMAGE ANCHORS)

تصویری را به‌عنوان لینک به صفحه دیگر در نظر می گیریم. البته ممکن است بیان کنید که در تصویر عبارتی وجود ندارد ولی در ویژگی alt تصویر می‌توان عبارت انکر تکست را به کاربرد. تگ alt برای اینکه گوگل محتوای تصویری شما را شناسایی کند کاربرد دارد.این عمل مانند توضیحات برای کراول های موتور جستجو است که تا بتوانند تصویر را ببینند.

 

 

 

 

چرا انکرتکست مهم است

یک انکرتکست به‌عنوان یک سیگنال سئو بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد. دلیلش این است که:

انکرتکست اطلاعاتی درباره محتوای لینک شده می‌دهد.

در وضعیت ایده آل:

زمانی که لینک‌ها به‌طور طبیعی ایجاد می‌شوند که محتوای مرتبط  به یکدیگر لینک می شوند و ما به‌عنوان یک نویسنده به‌طور طبیعی می‌خواهیم بهترین تجربه را برای خواننده فراهم کنیم.

 

 

بهترین راه برای لینک دهی مناسب به یک محتوا چیست

ممکن است هزار نویسنده، هزار روش برای قرار دادن لینک در محتوا داشته باشند؛ بنابراین یک لینک ممکن است با انواع مختلف انکرتکست ها نمایش داده شود.همه ما می‌دانیم که بک لینک‌ها سیگنال‌های مهمی هستند که به گوگل می‌گویند "سلام! به این صفحه نگاه کنید که این صفحه کاملاً مهم و مفید است و به آن رتبه دهید"

 

و چون انکرتکست ها به‌صورت اسپم وار و نادرست استفاده می‌شدند، انکرتکست به‌عنوان یک روش مناسب سئو کلاه‌ سیاه تلقی می‌شد.

ازآنجاکه گوگل با انکرتکست ارتباط دارد؛ بنابراین کلاه‌برداران با سئو کلاه‌سیاه شروع به ایجاد لینک با یک انکرتکست خاص می‌کنند. به‌این‌ترتیب محتوای مرتبط برای آن انکر تکست خاص به‌عنوان کلمات کلیدی رتبه می‌گرفت.

تا آنکه الگوریتم پنگوئن در سال 2012 معرفی شد. این الگوریتم صفحات وبی که از تکنیک‌های اسپم انکرتکست و همچنین انکرتکست بهینه‌سازی شده استفاده می‌کنند جریمه می‌کند.

مانند سایر سیگنال‌های سئو انکرتکست نیز باید بهینه‌سازی شود.

مطلب مرتبط با این موضوع : لیست الگوریتم های گوگل

 

 

نکته مهم در مورد انکر تکست

انکرتکست برای لینک‌های خارجی و هم لینک‌های ورودی مهم است.

این بدان معناست که متأسفانه شما هیچ کنترلی در مورد نحوه لینک دهی دیگران به سایت خود ندارید.

بااین‌حال، شما قطعاً می‌توانید سایت خود را برای لینک سازی بهینه‌سازی کنید. صفحات روی دامنه خود را به یکدیگر لینک دهید.

در اینجا 5 اشتباه خطرناک برای جلوگیری از استفاده  نادرست انکرتکست اورده شده است:

 

 

اشتباهات رایج در استفاده از انکر تکست

 

فقط از یک نوع انکرتکست استفاده نکنید.

 8 نوع انکرتکست برای انتخاب وجود دارد

از بین این 8 نوع، شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید و 64 نوع دسته کوچک‌تر انکرتکست را بیابید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این  است که:

شما نباید خود را به انکرتکست برند شده محدود کنید و درخطر جریمه شدن قرار بگیرید.ازآنجاکه هیچ راهی برای ایجاد پروفایل لینک به‌طور طبیعی وجود ندارد، تنها با انکرتکست برند پر می‌شود. اگر شما می‌خواهید در گوگل موفق باشید از انواع مختلف انکرتکست استفاده کنید.

 

کلمات کلیدی تکراری را در انکرتکست به کار نبرید

انکرتکست سیگنالی را به گوگل در مورد محتوای لینک شده می‌فرستد.

کدام‌ یک برای کمک به افزایش ارتباط و رتبه‌بندی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از کلمه کلیدی فقط در انکر تکست ها استفاده کنید، این کار را انجام ندهید مگر زمانی که ضرورت دارد.

استفاده از کلمه کلیدی برای یک یا دو بار درست است، هیچ‌کس تابه‌حال به خاطر 1 بار استفاده کردن از کلمه کلیدی به‌عنوان انکرتکست جریمه نشده است.

 

به سایت‌های اسپم لینک ندهید

به‌استثنای اینکه شما یک سایت اسپم هستید و این کار را انجام می‌دهید. در غیر این صورت، سعی کنید فقط به وب‌سایت‌های باکیفیت و با اعتماد لینک بدهید.

فرستادن مخاطبان خود به برخی سایت‌های سایه‌دار باعث می‌شود سایت شما خوب به نظر نرسد.

 

 

نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید

اگر افزونه‌هایی مانند AdBlock را در مرورگر خود نصب‌کرده باشید، به صفحه‌ای  که AdBlock آن خاموش است، لینک دهید.

ممکن است وب‌سایتی طبیعی و دلپذیر برای شما به نظر برسد زیرا همه‌ چیزهای بد مسدود شده است.از سوی دیگر، خوانندگان شما ممکن است الگوی مرور شما را نداشته باشند.اگر مطمئن نیستید که وب‌سایت دارای چراغ سبز قبل از اتصال است، آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهید.

 

از کلمات مرتبط با انکرتکست استفاده کنید

انکرتکست اطلاعاتی در رابطه با آنچه به آن لینک شده است را در اختیار موتور جستجو و خوانندگان قرار می‌دهد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که متن مناسب و حاوی اطلاعات مفید است.اگر شما نتوانید این کار را انجام دهید، به‌صورت اسپم ظاهر می‌شوید.می‌توانید به‌جای آن این کار را انجام دهید:

انکرتکست را با محتوای واقعی مرتبط کنید.گوگل به‌اندازه کافی هوشمند است تا بتواند از طریق تجزیه‌ و تحلیل متن همراه با آنچه یک کلمه معنی دارد را درک کند.

 

 

به کلمه‌ای که به‌عنوان انکرتکست استفاده‌شده است زیاد و اسپم وار لینک ندهید

این به معنای واقعی اسپم کردن کلمه است. به آن توجه کنید، اگر می‌خواهید سایت شما به‌صورت طبیعی پیشرفت کند از سئو کلاه‌سفید استفاده کنید. در هر نوع هرزنامه‌ای شرکت نکنید. گاهی اوقات شما ممکن است به‌طور تصادفی و هیجانی کاری را به‌صورت اسپم وار انجام دهید.به همین دلیل است که شما باید هر بار که انکرتکست موردنظرتان را پیگیری می‌کنید، مطمئن شوید که از آن به نحو بدی به‌طور تصادفی استفاده نکنید