گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

توری پلیسه

توری پلیسه

توری پلیسه ای چیست

توری پلیسه همان کارایی توری پنجره قدیمی را با چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر دارد بی شک گذر زمان توانسته است روی تمامی ابزار ساختمان مزیت هایی را ایجاد کند و تکنولوژی ساخت آنها را  نیز تغییر بدهد توری پنجره هم در این بین بی نصب نمانده است و توری از حالت آلومینیومی و پارچه ای ساده  به سمت توری پلیسه ای آمده است و امروزه به عنوان بهترین نوع توری پنجره نیز شناخته شده می باشد

توری پلیسه چیست

توری پلیسه ای از فریم آلومینیومی با توری از جنس پلی استرین ساخته می شود این توری مانند توری های قدیمی نمی باشد که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی باشد  و عمر کوتاه باشد و قابل تمیز شدن نیز نداشته باشد

 

توری پلیسه با نام های دیگری نیز خوانده مانند توری پنجره آکاردئونی و یا توری تاشو

 

 

نکته : یکی از نگرانی هایی که اکثر استفاده کنندگان از توری های پلیسه ای با  مواجه هستند این است فک می کنند با واسطه بادبزن هایی که برای جمع شدن و باز شدن توری در پایین و بالای توری قرار می گیرد امکان ورود پشه و حشرات نیز وجود دارد ، اما جای نگرانی نیست گروه آبگیناب با به کارگیری تسمه های انعطاف پذیر جلوی تمامی این درزها را نیز گرفته است

 

مهمترین مزیت های توری پلیسه ای

  • جلوگیری از ورد حشرات
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • به آسانی قابل شستشو می باشند
  • عمر بسیار بالایی دارند
  • مناسب هر شرایط آب و هوایی
  • نصب آسان

 

انواع توری پلیسه ای

توری پلیسه تک فریم

توری پلیسه تک فریم نسل جدید توری های قدیمی می باشد این توری ها از فریم آلومینیوم ساخته شده است و جنس خود توری از جنس پارچه می باشد توری تک فریم قابلیت جمع شده به یک طرف را دارد به عبارت دیگر این توری ها به واسطه ریل هایی که در پایین و بالای آنها قرار گرفته می تواند در یک طرف جمع شود

نمایشگر ویدیو
00:00
00:00

توری پلیسه دبل فریم

در این توری به واسطه تکنولوژی ساخت آن توری به آسانی از جایگاه خود بدون هیچ نوع بازکردن پیچی باز می شود شرایطی را در نظر بگیرد که توری به دلایل مختلفی آسب دیده است و می خواهید آن را تعویض نمایید یا می خواهید توری را از روی پنجره بردارد (بر هر دلیلی) ، در توری دبل فریم پلیسه ای باز کردن و تعویض توری به راحتی بدون باز کردن هر پیچ یا اهرمی قابل انجام می باشد

یکی از مزیت های دیگر این توری این می باشد که قابلیت جمع شده به یک طرف را دارد ، شرایطی را در نظر بگیرد که می خواهید به صورت کامل طبیعت بیرون را از طریق پنجره مشاهده نمایید یا همچنین می خواهید از نور کامل محیط بیرونی  بهره کامل را ببرید برای این منظور کافی است توری را به یک سمت فشار دهید تا کاملا توری در قاب خود قرار بگیرد در این حالت توری به صورت کامل در قاب خود قرار میگیرد  و شما می توانید به صورت کامل طبیعت بیرون را مشاهده کنید

نمایشگر ویدیو
00:00
00:00

 

 

توری مورد استفاده برای ساخت توری آکاردئونی تویط دفتر آبگیناب

 

 

برخی از نمونه کاری های نصب توری پلیسه ای

توری پلیسه درب

توری پلیسه تراس

سفارش سئو سایت

سفارش سئو سایت

خدمات سئو تیم سئو ناب در ابعاد مختلفی می باشد اگر شما قصد سفارش سئو سایت را داشته باشید باید بدانید که خدمات سئو برای جنبه های مختلفی می باشد که در هنگام سفارش سئو سایت شرکت مربوطه باید لیستی از خدمات بهینه سازی سایت را در اختیار شما قرار دهد یا به عبارت دیگر ملزم می باشد طبق یک گزارش که به صورت ماهانه یا هفتگی می باشد خدمات انجام شده را برای شما شرح دهد

 

سئو ناب نیز یکی دیگر از دفاتر انجام سئو وب سایت می باشد که برای سفارش سئو سایت از خدمات متفاوتی استفاده می کند که در ادامه با برخز از خدمات ما آشنا خواهید شد

 

سفارش سئو سایت

 

خدمات سفرش سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوا

تولید محتوای مناسب می تواند در رضایت کاربر و تبدیل بازدید کننده به مشتری نقش بسزایی داشته باشد البته اگر محتوا به درستی ایجاد شود شما بیش از ۵۰ درصد سئو را نیز انجام داده اید چرا که تولید محتوا بسیار مهم می باشد و به همین دلیل به آن پادشاه سئو گفته می شود

 

بررسی رقبا

بازار سئو سایت یک بازار رقابتی می باشد ، در بازار رقابتی بدون آگاهی از نحوه کار رقبا نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید برای این منظور سئو ناب با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد می تواند رقبای کاری شما را آنالیز کرده و با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده و همچنین کمک گرفتن از چند فاکتور دیگر سئو وب سایت شما را انجام می دهد

 

 

پیشنهاد کلمات کلیدی و پیشنهاد ابزار های

بزای خیلی از افراد که می خواهند وارد بازار آنلاین شوند جای سوال وجود دارد که از کجا شروع کنند ،از چه ابزاری کمک بگیرند ، روی چه مواردی کار کنندو…. برای این منظور هم سئو ناب آماده ارائه خدمات می باشد و با بررسی و تمرکز روی کار شما می تواند ابزارهای پیشنهادی را برای شروع به شما معرفی نمایید

 

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بسیار مفید می باشد این شبکه ها با داشتن ترافیک بالا می توانند به شما برای افزایش فروش کمک کننده باشند این شبکه ها بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع ترافیکی شناخته شده می باشند می توانند به شما در زیمنه سئو سایت نیز کمک کننده باشند

 

 

طراحی سایت

طراحی سایت مناسب با قابلیت موبایل فرندلی ، سرعت بالا ، استفاده از ابزارهای مختلف ، ux مناسب یکی دیگر از خدمات ما برای سفارش بهینه سازی سایت می باشد که در صورت نیاز می توانید این خدمات را نیز به ما بسپارید

 

رفع مشکل وب سایت

اگر وب سایت شما در موتورهای جستجوگر رتبه نمیگیرد یا مشکل فنی دارد نیز می توانید با ما در تماس باشید تا گروه فنی سئو ناب مشکل شما را نیز حل کند

 

 

سفارش سئو وردپرس

یکی از cms های رایج که بیشتر وب سایت ها نیز از آن برای ساخت سایت بهره میگیرند وردپرس می باشد متاسفانه علاوه بر حسن هایی که این روش طراحی سایت دارد دارای مشکلاتی نیز می باشد که نیازمند بررسی و رفع  آن هست  در جبنه سفارش سئو وردپرس ما می توانید خدمات زیر را انجام دهیم

  1. افزایش سرعت وردپرس
  2. ساخت فایل های مهم مانند htaccess و robots.txt
  3. بهینه سازی کد ها
  4. بهینه سازی نقشه سایت
  5. بررسی پلاگین ها
  6. بهبود امنیت
  7. و…

سئو چیست

سئو چیست

بدون سئو وب سایت شما همانند یک مغازه می باشد که کلی کالا در داخل آن قرار دارد ولی هیچ مشتری به مغازه شما مراجعه نمی کند چرا که تنها داشتن کالا در مغازه نمی تواند موجب افزایش مشتری شود شما برای اینکه بتوانید مشتری را به مغازه خود بیاورید و افزایش فروش داشته باشد علاوه بر داشتن کالا نیازمند این هستید که روش های مختلفی را برای بازاریابی انتخاب کنید تا به واسطه این روش ها مشتری را به مغازه خود بیاورید

 

سئو چیست

 

دقیقا سئو نیز همانند مثال بالا می باشد اگر شما یک وب سایت با ظاهر زیبا با کلی مطلب داشته باشید ولی وب سایت شما برای موتورهای جستجوگر بهبنه نشده باشد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و بازدید کننده به وب سایت شما مراجعه نخواهد کرد برای اینکه بازدید کننده را به وب سایت خود بیاورید نیازمند این می باشید که وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر با استفاده از روش های سئو بهینه سازی کنید

 

سئو چیست؟

سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو می باشد، سئو فرایند بازاریابی برای افزایش بازدید در نتایج موتورهای جستجوگر می باشد اصلی ترین و مهمترین هدف سئو سایت ایجاد ترافیک بیشتر از طریق نتایج ارگانیگ می باشد.

 

 

سئو چیست ویکی پدیا :

در  ویکی پدیا سئو به این گونه تعریف شده است ، یک روند برای بهتر دیده شده یک وب سایت یا یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر می باشد هرچه وب سایت در رتبه های بالاتر و بهتری قرار بگیرد قطعا می تواند ترافیک بیشتری را نیز ازآن خود کند

 

 

سئو چگونه کار می کند

سئو چگونه کار می‌کند؟

سئو سایت یک فرآیند بسیار پیچیده می باشد که توسط موتورهای جستجوگر نظیر گوگل اجرا می شود در ابتدا ربات های موتورهای جستجوگر که به عنکبوت نیز معروف می باشند با استفاده از لینک ها وب سایت شما را  پیدا می کنند  و سپس  اطلاعات وب سایت شما را جمع آوری می کنند و در فهرست خود قرار می دهند اطلاعات جمع اوری و فهرست شده در دیتابیس گوگل براساس الگوریتم های گوگل با کلمات کلیدی فهرست می شوند زمانی که یک کاربر با استفاده از یک مرورگر یک کلمه کلیدی را جستجو میکند براساس فهرست بندی که برای کلمه کلیدی انجام شده نتایج برای کاربر نمایش داده می شود

 

 

چگونه سئو را شروع کنیم؟

اگر قصد انجام سئو سایت را دارید باید بدانید که فراگیری سئو سایت بسیار آسان می باشد و مقالات زیادی نیز برای آموزش سئو سایت وجود دارد که شما می توانید از آنها برای یادگیری سئو سایت استفاده کنید اما یک نکته وجود دارد و آن این است که تنها داشتن علم تئوری سئو سایت نمی تواند به ما برای انجام سئو سایت کمک کننده باشد چرا که سئو بعد از یادگیری نیازمند تجربه می باشد هر چه تجربه بیشتر باشد قطعا موفیقیت شما نیز در سئو سایت بیشتر خواهد شد تجربه به شما این امکان را می دهد که سریع ترین عکس العمل برای حل مشکل را نشان دهید ، بهترین ابزار را برای سئو به کار بگیرید ، عیب یابی سریع تر می باشد و…. به طور کلی باید قبل از انجام سئو سایت یاد بگیرید که اصول سئو چیست

 

 

 

اصول سئو چیست

اصول سئو چیست

اصول سئو سایت همان فاکتورهای سئو می باشند که به دو دسته یعنی فاکتورهای سئو داخلی و فاکتورهای سئو خارجی تقسیم می شوند هر کدام از فاکتورهای دارای نمره های مختلفی می باشند و شما برای قرار گرفتن در رتبه های برتر نیازمند این می باشید تا بیشترین فاکتور را در داخل وب سایت خود قرار دهید

لازم به ذکر می باشد فاکتورهای گوگل دائما در حال تغییر می باشند و برخی از فاکتورهای از رده خارج و برخی از فاکتورها به لیست فاکتورها  اضافه می شوند مثلا در یک دوره متا keywors دارای نمره بالایی بوده ولی امروزه این فاکتور دیگر از رده خارج شده است و گوگل اصلا به این فاکتور توجه نمی کند و بود و نبود آن هیچ تفاوتی برای سئو ندارد

 

 

 

سئو داخلی

سئو داخلی یا ON-PAGE SEO چیست

سئو داخلی سایت مرتبط با اصول سئو و فاکتورهای داخلی سایت می باشید شما در سئو on page باید به فاکتورهایی بپردازید که در داخل وب سایت نیاز به تغییر و بهینه سازی دارند فاکتورهای سئو داخلی بسیار بیشتر از فاکتورهای سئو خارجی می باشد اما این زیاد بودن به معنی بهتر بودن نیست شما برای موفقیت در سئو وب سایت نیازمند رعایت هر دو نوع سئو می باشید در ادامه با برخی از فاکتورهای سئو داخلی آشنا خواهید شد

 

امنیت HTTPS

گوگل در تلاش است تا بالاترین امنیت را برای صفحات وب ایجاد نمایید برای این منظور استفاده از https برای ارسال و دریافت ایمن اطلاعات را به عنوان یک فاکتور مهم برای سئو معرفی کرده است و از مدیران وب سایت ها نیز خواسته است تا برای ایجاد امنیت از https استفاده کنند لازم به ذکر می باشد که گوگل هم اکنون در مرورگر کروم وب سایت هایی را که دارای https نمی باشند را به عنوان وب سایت های غیر ایمن نشانه گذاری می کند

البته https تنها گذینه برای امنیت نمی باشد و شما باید روی یکسری از فاکتورهای دیگر برای ایجاد امنیت مانند کد نویسی فعالیت کنید چرا که گوگل هر گونه ضعف در امنیت را به عنوان یک نقص فنی شناسایی و در نظر خواهد گرفت

 

 

 

 

موبایل فرندلی

طراحی سایت موبایل فرندلی

بیش از ۶۰٪ ازسرچ ها و جستجوهای گوگل از طریق گوشی های همراه صورت میگیرد و جالب است بدانید که این آمار  در گذار زمان نیز بیشتر می شود و با اطمینان می توان گفت که وب سایت هایی که برای موبایل بهینه نمی باشند بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آمار بازدید کنندگان خود را از دست خواهند داد.

گوگل همواره در تلاش بوده است تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار کاربران خود قرار دهد این تجربه کاربری چه در نمای دسکتاپ و چه در نمای موبایل می باشد لازم به ذکر می باشد که تنها ریسپانسیو بودن یک وب سایت به معنی مناسب بودن برای موبایل فرندلی نمی باشد چرا که ریسپانسیو بودن وب سایت تنها یک تغییر ظاهر از حالت نمایش دسکتاپ به حالت موبایل می باشد اگر شما می خواهید یک وب سایت موبایل فرندلی ایجاد کنید  اولین فاکتور بالا بردن سرعت می باشد

سرعت بارگذاری صفحات تلفن همراه بسیار مهم است ، گوگل در سال ۲۰۱۶ بارها الگوریتم سرعت خود مخصوصا برای گوشی همراه را تغییر داده است و همچنین  گوگل پروژه ای با نام Accelerated Mobile Pages) AMP) را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است که این تکنولوژی برای گوشی های همراه بوده و توانسته است سرعت نمایش وب سایت ها در گوشی های همراه را به شدت بالا ببرد

 

 

 

سرعت لود پایین

سرعت وب سایت

سرعت صفحه ،  مدت زمان مورد نیاز برای بارگذاری صفحه می باشد. با آمدن الگوریتم mobile-first index  گوگل ، سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه بندی نقش بیشتری را بازی می کند.

سرعت وب سایت بسیار مهم می باشد اگر وب سایت شما مدت زمان زیادی برای لود نیاز داشته باشد قطعا می تواند روی بازدید کننده تاثیر بدی بگذار و کاربر بازدید کننده در صورتی که بیش از حد منتظر لود صفحه بماند قطعا صفحه وب سایت شما را خواهد بست و از وب سایت های دیگر استفاده خواهد کرد عوامل مختلفی در سرعت وب سایت تاثیر گذار می باشد که هر کدام از این فاکتورهای خود می تواند در سرعت سایت تاثیر مستقیمی بگذارد و با بهینه سازی آنها می توانید تا حد زیادی سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در سرعت سایت می توان به  موارد زیر اشاره کرد

  • فعال کردن فشرده سازی فایل
  • کوچک کردن CSS، جاوا اسکریپت و HTML
  • کاهش ریدایرکت ها
  • پاک کردن بلاک های جاوا اسکریپت داخل صفحه
  • فعال سازی کش مرورگر
  • بهبود زمان پاسخ سرور
  • استفاده CDNs (شبکه توزیع محتوا)
  • بهینه سازی اندازه فایل های تصویراز

 

 

ربات گوگل

خزیدن و کراور وب سایت

ربات های موتور جستجو از وب سایت شما بازدید می کنند و محتوای شما را مورد بررسی قرار می دهند اگر محتوای وب سایت شما مفید باشد گوگل آن را در دیتا بیس خود قرار می دهد و در لیست نتایج خود نیز آن را قرار می دهد اگر وب سایت شما به هر دلیل قابل خزیدن توسط ربات های موتورهای جستجوگر نباشد ربات ها نمی توانند محتوای وب سایت شما را جمع آوری و لیست کنند پس این مهم است که وب سایت شما قابل خزش باشد

عوامل مختلفی می تواند مانع دسترسی ربات ها به وب سایت شما شود از مهمترین عواملی که می تواند دسترسی ربات ها به وب سایت شما را مسدود کند می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • خطای dns
  • خطا در فایل robots.txt
  • استفاده از متا تگ robots با فید noindex

 

 

 

 

محتوای تکراری

اجتناب از تکرار صفحه و محتوا

محتوای تکراری می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر بسیار بدی بگذارد این تاثیرات  می تواند از کم شدن سرعت ایندکس وب سایت شما گرفته تا جریمه و حذف وب سایت شما از نتایج باشد  البته اگر گوگل تشخیص دهد که محتوای وب سایت شما تکراری می باشد در اولین مرحله یعنی در ایندکس کردن مطلب نیز جلوی ذخیره اطلاعات در دیتابیس خود را خواهد گرفت

برخی از مواردی که می تواند موجب محتوای تکراری شود

بالا آمدن وب سایت با هر دو آدری  WWW و بدون WWW: اگر وب سایت شما به دو صورت یعنی با www بدون www بالا می آید از دید موتورهای جستجوگر به عنوان دو آدرس مجزا شناخته خواهد شد و این می تواند منجر به ایجاد محتوای تکراری شود پس باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید  و تنها وب سایت خود را برای یک نوع آدرس تنظیم نمایید

صفحه بندی: متاسفانه این یک مشکل رایج مخصوصا در وب سایت های مبتنی بر وبلاگی می باشد اگر در کد های وب سایت های با سی ام اس های رایج مانند جوملا و وردپرس نگاه کنید خواهید دید که در صفحه بندی های خود از آدرس هایی شبیه به آدرس های زیر استفاده می کنند

https://www.sitename.ir/seo/page-2

https://www.sitename.ir/seo/page-3

https://www.sitename.ir/seo/page-4

آدرس های بالا معمولا در وبلاگ های دیده می شود این آدرس ها دارای عنوان و توضیحات یکسانی می باشند که این خود می تواند منجر به ایجاد محتوای تکراری در بک وب سایت شود

قرار دادن محتوا از وب سایت های دیگر : فرق نمی کند یک خط یا ترجمه وب سایت یا یم صفحه را کلا کپی کنید و در وب سایت خود قرار دهید در هر حالت وب سایت شما به عنوان محتوای کپی شده و تکراری شناخته خواهد شد

 

 

 

 

 

داده های ساخته یافته

داده های ساختاری یا Structured Data

Structured Data می تواند روی ظاهر نمایش وب سایت شما در نتایج موتور جستجوگر گوگل (serps)تاثیر بگذارند  لازم  به ذکر می باشد هیچ منبعی موجود ندارد که تایید کند که Structured Data می توانند روی سئو سایت تاثیر مستیمی بگذارند  اما انها به صورت غیر مستقیم  با افزایش نرخ کلیک می توانند موجب بهبود سئو وب سایت شما شوند

از مهمترین انواع داده های ساخته یافته می تواند به موراد زیر اشاره کرد

  • ستاره دار کردن نتایج
  • قرار دادن تصویر در کنار نتایج
  • قرار دادن ویدئو در نتایج
  • ایجاد یک باکس در نتایج گوگل که حاوی اطلاعات تماس  ما می باشد
  • ….

 

 

 

عنوان وب سایت

تایتل یا عنوان هر صفحه

برچسب عنوان یک کد HTML است که در نتایج موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند اگر به درستی  و جذاب انتخاب شوند قطعا می توانند در بهبود نرخ کلیک تاثیر گذار باشند شما باید در هنگام ایجاد تگ عنوان برای هر صفحه از کلمات کلیدی منحصر به فرد استفاده کنید تگ عنوان یک تگ بسیار مهم برای سئو سایت می باشد

چند نکته برای انتخاب عنوان مناسب

  • تگ های عنوان باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتویات صفحه وب باشد.
  • شما باید کلمات کلیدی مهم را در انتهای عنوان قرار دهید.
  • سعی کنید عناوین را بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر نگه دارید. گوگل حدود ۶۰۰ پیکسل در نتایج خود نمایش می دهد
  • عنوان خود را با کلمات کلیدی پر نکنید چرا که برای ربات های موتورهای جستجوگر جالب نمی باشد
  • برای هر صفحه از یک عنوان منحصر به فرد استفاده کنید

 

 

 متا دیسکریپشن

متا تگ  توضیحات یا Meta Description Tags

یک تگ دسکریپشن یک کد HTML است می باشد که یک توضیح مختصر در مورد یک صفحه ارائه می دهد این تگ نیز همانند تگ تایتل اهمیت زیادی دارد چرا که محتویات  قرار داده شده برای این متا تگ نیز در نتایج موتور های جستجوگر نمایش داده می شود و در صورتی که جذاب باشد می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را بالا ببرد

نکته : موتور جستجوگر گوگل در سال ۲۰۱۷ یک به روز رسانی برای این متاتگ انجام داده است که باعث شده است گوگل به صورت خودکار بخشی از محتویات وب سایت را به عنوان تگ دیسکریپشن انتخاب نمایش دهد

چند نکته برای انتخاب Meta Description Tags

  • از کلمات کلیدی در  محتویات متا دیسکریپسن استفاده نمایید
  • محتویات وارد شده باید بین ۱۵۵  تا ۳۲۰ کارکتر باشد
  • سعی کنید محتویات وارد شده را جذاب وارد کنید چرا که می تواند روی نرخ کلیک تاثیر گذار باشد
  • برای هر صفحه از توضیحات منحصر به فرد استفاده کنید

 

 

تگ های هدر

تگ های هدر

تگ هدر نیز یکی دیگر از تگ های html می باشد که در سئو داخلی و در کل در سئو سایت دارای اهمیت بالایی می باشد این تگ ها از h1  تا h6  موجود می باشد که تگ h1 دارای بالاترین امتیار و اولیویت و h6 به عنوان کمترین الویت می باشد در هر صفحه شما تنها می توانید از یک تگ h1 استفاده کنید که معمولا مقدار آن با عنوان وب سایت یکی است لازم به ذکر می باشد شما می توانید به دفعات متوالی با رعابت قوانین این تگ ها از این تگ ها (h2-h6)در محتوای وب سایت خود استفاده نمایید (همانند تصویر بالا)

 

 

 

 

لینک های داخلی

 

Internal Linking یا لینک های داخلی

لینک های داخلی نیز می تواند در سئو سایت تاثیر گذار باشد این لینک برای هدف های مختلفی در بک وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد اما بیشترین  مورد استفاده از این لینک ها برای اتصال صفحات و پست ها به یکدیگر می باشد در واقع با استفاده از لینک های داخلی شما می توانید از کاربران بازدید کننده بخواهید تا از سایر مقالات شما نیز دیدن نمایند این کار باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما و همچنین افزایش سرعت ایندکس وب سایت شما می شود

 

 

 

 

سئو خارجی

 

OFF-PAGE SEO یا سئو خارجی

همانند سئو داخلی سئو خارجی نیز دارای اهمیت بالایی می باشد شما اگر می خواهید در سئو وب سایت موفق شوید باید روی اصول سئو داخلی و اصول سئو خارجی کار کنید سئو خارجی شامل سیکنال ها و فاکتورهایی می باشد که در خارج از وب سایت باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید رتبه های برتر را از آن خود کنید برخلاف تفکر بسیاری از افراد که تنها روی سئو داخلی کار می کنند باید عرض کنم که سئو خارجی نیز دارای فاکتورهای  بسیار مهم می باشد که از مهمترین فاکتور های آن می توان به بک لینک و فعالیت در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

لینک های داخلی

بک لینک

اگر کمی با سئو آشنا باشید قطعا با این کلمه یعنی بک لینک برخورد کرده اید بک لینک اشاره به لینکی دارد که به وب سایت ما اشاره می کند و در وب سایت دیگران قرار گرفته است و با کلیک بر روی آن لینک به وب سایت ما هدایت می شوند بک لینک دارای اهمیت بالایی در سئو سایت می باشد قطعا اگر شما رقبای کاری خود را در داخل اینترنت بررسی کنید خواهید دید که از بک لینک استفاده کرده اند و در واقع می توان گفت که بک لینک و محتوا به عنوان دو فاکتور اصلی در سئو می باشند که بیشترین تاثیر را در سئو سایت دارند

امروزه مانند گذشته بک لینک تاثیر ندارد اما همچنان به عنوان یک فاکتور مهم می باشد در گذشته هر چه تعداد بک لینک های شما بیشتر بود بهتر می توانستید رتبه کسب نمایید اما امروزه مهم کیفیت بک لینک می باشد نه تعداد آن

 

 

 

 

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع برای ارسال ترافیک به وب سایت شما می باشند شبکه های اجتماعی زیادی در خارج و داخل از ایران فعالیت دارند که می توانید از آنها برای به اشتراک گذاری مطالب وب سایت خود استفاده کنید شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه می تواند به وب سایت شما ترافیک انتقال دهد می تواند سرعت ایندکس مطالب شما را نیز به شدت بالا ببرد اگر پی به این برده اید که مطالب شما دیر در گوگل ایندکس می شود می توانید با به اشتراک گذاری لینک های مطالب خود در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ،گوگل پلاس ، تویتر ، وی کی و… سرعت ایندکس آنها را بالا ببرید

 

 

 

استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت

اگر شما می خواهید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید و با استفاده از سئو سایت در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید باید یک استراتژی سئو سایت مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید استراتژی سئو سایت بستگی به میزان رقابت و سختی کلمه کلیدی شما دارد به عبارت دیکر شما مجبور نیستید برای یک کلمه آسان مانند کاشت میلگرد از یک استراتژی سئو استفاده کنید که برای یک کلمه سخت همانند خرید تور استفاده می شود به عنوان مثلا شاید شما با چند تولید محتوای مناسب بتوانید کلمه کاشت میلگرد را در رتبه های برتر قرار دهید اما کلمه کلیدی تور مسافرتی یک کلمه سخت می باشد که علاوه بر ایجاد محتوا نیازمند سایر فاکتورهای سئو مانند بک لینک ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و …. می باشد

پس اگر می خواهید یک کلمه کلیدی را سئو کنید اولین مرحله ایجاد یک استراتژی سئو مناسب می باشد که تنها با استفاده از بررسی رقبا می تواند به دست بیاید در ادامه با چند استراتژی آشنا خواهید شد

  1. هدف خود را شناسایی کنید : مهمترین رکن برای موفقیت شناخت هدف می باشد اگر شما هدف نداشته باشید پس راهی برای موفقینت نیز نخواهید یافت پس اولین مرحله برای رسیدن به هدف شناخت هدف می باشد اگر شما هدف خود را به خوبی شناسایی کنید قطعا می توانید راهای رسیدن به آن را نیز پیدا کنید
  2. تمرکز بر روی موضوع : دومین مرحله در استراتژی سئو این است که روی موضوعی که می خواهید فعالیت کنید تمرکز کافی را داشته باشید و شناخت کاملی از موضوع را بدست آورید تا با استفاده از شناختی که به دست اوردید نیازهای مشتری را شناسایی کنید و سپس براساس نیازهای مشتری وب سایت خود را راه اندازی کنید
  3. تولید محتوا: تولید محتوا بسیار مهم می باشد ، سئو سایت بسیار وابسته به تولید محتواست به عبارت دیگر براساس نظریه برخی از افراد بزرگ در حوزه سئو سایت تولید محتوا پادشاه سئو می باشد و قطعا شما بدون تولید محتوای مناسب نمی توانید رتبه های برتر را از آن خود کنید
  4. تبلیغات موثر : تبلیغات مناسب می تواند یک استراتژی مناسب برای برندیگ و افزایش فروش باشد استفاده از بنر های تبلیغاتی ، خرید بک لینک ، تبیلغات گوگل و… از جمله تبلیغاتی هستند که می توانند به افزایش فروش شما و برندینک نام تجاری شما کمک کننده باشد
  5. فعالیت در شبکه های اجتماعی : همانگونه که در پاراگراف های بالا اشاره شد شبکه های اجتماعی می توانند بسیار مناسب برای ارسال ترافیک به وب سایت شما و همچنین برندینگ وب سایت و معرفی نام  تجاری شما باشند حتما برای استراتژی سئو سایت خود یک بخش برای فعالیت در شبکه های اجتماعی قرار دهید

 

 

 

 

 

ابزار رایگان بررسی سئو سایت

ابزارهای بررسی سئو

سئو نیز همانند سایر شغل های دیگر می باشد،  اگر شما از ابزارهای بررسی مناسب استفاده کنید  قطعا می تواند به موفقیت بیشتری دست یایید در ادمه با برخی ازابزارهای سئو سایت که دارای کارایی بسیاری نیز می باشند آشنا خواهید شد

ahrefs.com : این یک پکیج قوی با طیف وسیعی از ابزارهای برای بررسی سئو سایت شما می باشد از مهمترین ابزارهای این وب سایت می تواند به بررسی بک لینک ها ، پیدا کردن کلمات کلیدی ، پیدا کردن جایگاه کلمات کلیدی اشاره کرد

semrush.com: ابزار سئو نیز همانند hrefs می باشد و دارای ابزارهای مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت ، پیدا کردن رتبه های وب سایت می باشد

majestic.com : این وب سایت نیز به شما امکاناتی از قبیل بررسی لینک ها ، بررسی ایندکس مطالب  را در کنار آمار بازدید کننده وب سایت می دهد

screamingfrog.co.uk : یک نرم افزار تحت دسکتاپ می باشد که قابل نصب روی PC، Mac و Linux می باشد. این ابزار سئو می تواند اطلاعات دقیقی از تجزیه و تحلیل وب سایت شما و مشکلات فنی را در اختیاز شما قرار دهد

deepcrawl.com : اگر می خواهید وب سایت خود را به صورت منظم بررسی کنید می توانید از این ابزار استفاده کنید این ابزار بررسی سئو سایت به شما یک بررسی دقیق از محتوا ها ، لینک ها و معماری وب سایت می دهد

Google Analytics : به طور ساده و مختصر باید بگویم که این ابزار یک ابزار بسیار قوی از آن شرکت گوگل می باشد که می تواند یک آنالیز قوی از بازدیدکننده گان وب سایت شما را در اختیار شما قرار دهد

Google Search Console : یکی دیگر از ابزارهای گوگل که به صورت رایگان می باشد و برای بررسی سئو سایت می باشد ابزار Google Search Console می باشد این ابزار علاوه بر نمایش آمار بازدید وب سایت می تواند به شما اخطارهای گوگل ، سرعت ایندکس ، تعداد بک لینک ها و… را ارائه دهد

Google PageSpeed Insights : سرعت یکی از مهمترین فاکتورها برای سئو سایت می باشد اگر به دنبال یک ابزار برای بررسی سرعت سایت در دو نسخه موبایل و دسکتاپ می باشید این ابزار می تواند بسیار مفید باشد

Mobile-Friendly Testing Tool : ابزار Mobile-Friendly Testing Tool یک ابزار برای بررسی وب سایت می باشد که نشان می دهد وب سایت برای گوشی همراه مناسب می باشد با نه

Structured Data Testing Tool : اگر از داده های ساخته یافته استفاده می کنید می تواند با استفاده از این ابزار این داده ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید

 

 

 

 

 

مقالات سئو و منابع سئو برای یادگیری

مقالات سئو و منابع سئو برای یادگیری

اگر به دنبال منابع برای آموزش سئو و همچنین مقالات سئو می باشید می توانید از آدرس های زیر استفاده نمایید

Search Engine Journal: یک وبلاگ بسیار مفید که برای اخبار سئو سایت ایجاد شده است و توسط  لورن بیکر پایه گذاری شده است

Search Engine Roundtable: یک وب سایت برای نمایش اخبار سئو ، تغییر الگوریتم های گوگل و مباحث تخصصی سئو سایت می باشد که توسط بری شوارتز تاسیس شده است

Search Engine Watch:یک وب سایت آموزشی برای سئو سایت ، ppc ، شبکه های اجتماعی می باشد

Search Engine Land: محبوب ترین وبلاگ در زمینه آموزش سئو سایت همین وبلاگ Search Engine Land: می باشد

The Moz Blog: یک وب سایت آموزشی سئو که توسط بزرگان صنعت سئو پشتیبانی می شود

اصطلاحات رایج سئو+ سوالات متداول سئو+پرسش و پاسخ سئو

اصطلاحات رایج سئو+ سوالات متداول سئو+پرسش و پاسخ سئو

سئو مجموعه از فرآیندها جهت افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد. سئو همیشه در حال تکامل و به‌روزرسانی می‌باشد و برای یادگیری آن نمی‌توان فقط به یک کتاب آموزش سئو اکتفا کرد. بهترین روش برای یادگیری سئودنبال کردن و خواندن وبلاگ متخصصین سئو می‌باشد که حاصل مطالعات موردی و تجربه‌های آن‌هاست.

ما در اینجا ۳۰ پرسش متداول در مورد سئو که شما باید از پاسخ آن‌ها مطلع باشید آورده‌ایم:

 

Contents [مخفی]

سئو چیست

Seo  مخفف عبارت search engines optimization به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو فرایند سیستماتیکی برای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و… می‌باشد. موتورهای جستجو انواع مختلفی از رسانه‌ها را اعم از صفحات وب، ویدئوها، مقاله‌ها و آنچه را که کاربران جستجو می‌کنند را نمایش می‌دهند و آن‌ها را بر اساس فاکتورهای سئو رتبه دهی می‌کنند.

ازلحاظ تئوری اگر سایت شما در نتایج موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری قرار گیرد ترافیک بیشتری خواهد داشت و کسب‌وکار شما بیشتر رونق می‌گیرد.

 

سئو چگونه کار می‌کند

سئو به شما یا کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا صفحات وب شما رتبه و رنک بالایی در نتایج موتورهای جستجو به دست آورند. از حضور دیجیتالی قوی در وب لذت می‌برید وهم چنین منجر به ترافیک و مشتریان بیشتر می‌گردد.

 

آیا سئو قانونی است

سئو غیرقانونی نیست اما استفاده از روش‌های سئو کلاه‌سیاه مانند روش استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی در محتوای صفحات وب که برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده هستند ولی برای خواننده قابل‌مشاهده نیستند می‌تواند منجر به مسدودسازی و جریمه سایت شما توسط موتورهای جستجو گردد.

روش‌های سئو کلاه‌سیاه چندین سال است که استفاده می‌شود اما گوگل سریع این تکنیک‌ها رو شناسایی می‌کند و با به‌روزرسانی الگوریتم‌های جدید خود تأثیر این روش‌ها را از بین می‌برد. حتی اگر شما در الگوریتم گوگل ضعفی پیدا کنید مطمئن باشید این کار به‌طور طولانی پیش نمی‌رود و گوگل با آن مقابله می‌کند.

 

 

آیا از سئو استفاده کنم توسط گوگل جریمه می‌شوم

خیر، اگر از سئو استفاده کنید توسط گوگل جریمه نمی‌شوید. موتورهای جستجو مانند گوگل هدفی اصلی به‌عنوان بازگشت محتوای مناسب برای پیدا کردن پرس‌وجوی کاربران دارند تا آنان از بهترین وب‌سایت‌ها برای جستجوهای خود استفاده کنند.

 

 

برخی از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه کدامند

تکنیک‌های سئو کلاه ه‌سیاه تلاش می‌کنند تا در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین تلاش سایت شما را به‌طور غیرطبیعی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنند.

این تکنیک‌ها ممکن است شامل ایجاد ویجت ها، قرار دادن ویجت ها در لینک‌ها، استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی به‌صورت نامرئی در صفحات وب، استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی برای ساخت لینک‌های خارجی ازسایت‌های کوچک به وب‌سایت‌های اصلی باشند.

 

 

چگونه می‌توانم سئو را انجام بدهم

سئو یک استراتژی سیستماتیک است که از زمان انتخاب نام دامنه شروع می شود و تا زمان بارگذاری صفحات وب ادامه دارد. عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد و سئو به معنی بهینه‌سازی این فکتورهاست تا بتوانید بهترین نمره را به دست آورید.

فاکتورهایی مانند چگالی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی LSI، دسته‌بندی کلمات کلیدی، تزیین کلمات کلیدی، زمان بارگذاری صفحه، زمان ماندگاری کاربر، نمره به‌روزرسانی، سیگنال‌های اجتماعی، نرخ کلیک، تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، موبایل فرندلی بودن سایت و… در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

 

چه مدت‌زمان برای سئو موردنیاز است

سئو تلاش و فرایندی کوتاه‌مدت نیست بلکه کارشناسان سئو آن را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی بلندمدت توصیه می‌کنند. وب‌سایت‌ها نیاز به پیگیری و بروزرسانی مداوم دارند زیرا همیشه وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

باوجود تغییرات بسیار در بخش‌های مختلف، مانند به‌روزرسانی الگوریتم‌های موتور جستجو، محتوای قدیمی و رقابت شما با شرکت‌های دیگر در صنعت، ازجمله دلایلی هستند که نیاز است تا سئو مداوم انجام گیرد. بااین ‌وجود، سئو نرخ بازگشت سرمایه ی بهتری نسبت به بازاریابی سنتی ارائه می‌دهد.

 

 

آیا باید کسی را استخدام کنم که بتواند سئو را برای من انجام دهد

لازم نیست. اگرچه بهترین و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن نتایج قابل‌ملاحظه است، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سئو می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌ی بالایی داشته باشند. در بحث هزینه‌ها باید به نرخ بازگشت سرمایه توجه داشته باشیم، درصورتی‌که استخدام یک متخصص سئو می‌تواند سود بیشتری را برای کسب‌وکار شما ایجاد کند حتماً یک متخصص سئو را استخدام کنید.

اما اگر شما نمی‌توانید هزینه‌های یک سئو کار را بپردازید می توانید از پلاگین های سئو که به‌صورت رایگان هستند استفاده کنید.

 

 

آیا ساختار URL بر سئو اثر می‌گذارد

کیفیت ساختار URL شما بر روی رتبه‌بندی صفحات و سئو تأثیر می‌گذارد. URL ها باید کوتاه باشند، به‌آسانی قابل‌خواندن باشند و کاربر با مشاهده آن بداند چه مطلبی خواهد دید. عنوان صفحه باید مختصر و شامل محتوای صفحه باشد. مطالعه Quicksprout نشان می‌دهد که URL هایی که حاوی ۳۵ تا ۴۰ کاراکتر هستند تأثیر مثبتی در سئو دارند.

 

 

چگونه می‌توانم فعالیت‌های سئو را دنبال کنم

Google Analytics محبوب‌ترین ابزار برای به دست آوردن آمار پایه و نظارت بر ترافیک وب‌سایت شما است. بهترین مزیت رایگان بودن ان است.

ابزارهای آنالیز آمار سایت به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی صفحه خود را پیگیری کنید و آن‌ها را در نمودار ترسیم کنید تا بتوانید مستقیم مشاهده کنید که آیا فعالیت‌های سئو شما مؤثر هستند یا خیر. ابزارهای زیادی وجود دارد که این کار را می‌کنند، RankReveal یکی از ابزارهایی است که برای انجام این کار استفاده می‌شود.

 

 

گوگل آنالیتیکس چیست

گوگل آنالیز یک سرویس تجزیه‌وتحلیل رایگان ارائه‌شده توسط گوگل است که آمار ترافیک وب‌سایت را ردیابی و گزارش می‌کند.

 

 

پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

اگر به‌درستی انجام شود، بلافاصله از زمانی که شما درخواست ایندکس و کراول وب‌سایت خود را به گوگل بدهید.

اما همان‌گونه که در بالا ذکر شد، رتبه‌بندی صفحه توسط بسیاری از عوامل، ازجمله عواملی که شما نمی‌توانید کنترل کنید، مانند تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، به‌روزرسانی، سن وب‌سایت شما، رقابت کلمات کلیدی و غیره، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این فاکتورها واقعاً نمی‌توانند توسط شما یا هرکسی دیگری کنترل شوند، اما باگذشت زمان می‌توانید تأثیر این فاکتورها را مشاهده کنید؛ بنابراین اگر صفحه وب شما پس از تمام تلاش‌های سئو در رتبه‌بندی قرار نگرفته باشد، صبر کنید و تلاش خود را ادامه دهید و نتیجه تلاش‌های خود را طی چند ماه ببینید.

 

 

گوگل در مورد وب‌سایت من چطور عمل می‌کند

گوگل این امکان را به صاحبان سایت می‌دهد تا به‌طور رایگان سایت خود را به گوگل معرفی کنند. رایج‌ترین روش گوگل برای پیدا کردن یک وب‌سایت ربات‌های گوگل هستند. همچنین به‌عنوان یک ربات، اسپایدر یا خزنده وب شناخته می‌شودکه  به‌طور مداوم صفحات جدید و به‌روز شده را شناسایی می‌کند و به فهرست خود اضافه می‌کند. همچنین لینک‌های غیرفعال را یادداشت می‌کند.

 

 

txt چیست

هنگامی‌که موتور جستجو سایت شما را کراول می‌کند و Spider ها وب‌سایت شما را بازدید می‌کنند، اولین چیزی که ربات هاجستجو می‌کنند، فایل robot.txt است. فایل robot.txt تعریف می‌کند که چگونه ربات‌های گوگل و دیگر خزنده‌ها باید با صفحات و فایل‌های موجود در وب‌سایت شما ارتباط برقرار کنند. اگر دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی دارید که موتورهای جستجو نباید آن‌ها را ایندکس کنند، می‌توانید به‌سادگی از یک فایل robot.txt استفاده کنید وانها را در ان تعریف کنید تا ربات گوگل ان فایل‌ها را بررسی نکند.

 

 

تگ متا چیست

متا تگ‌ها به اسنیپت های متن یا متادیتا اشاره دارند که توضیحات مربوط به محتوای صفحه وب را ارائه می‌دهند. تگ‌های متا عبارت‌اند از تگ عنوان، متا توضیحات و کلمات کلیدی یک صفحه. تگ‌های متا بر روی صفحه قابل‌نمایش نیستند، بلکه به‌صورت یک کد HTML است که فقط برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده است.

 

 

آیا تگ‌های متا مهم هستند

بر اساس گفته برخی از متخصصان سئو، تگ‌های متا بسیار اهمیت ندارند زیرا گوگل در رتبه‌بندی صفحات خود از تگ‌های متا استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، تگ‌های متا همچنان به ارائه اطلاعات مهمی برای اطلاع به موتورهای جستجو و کاربران در مورد صفحه وب می‌پردازند. با ارائه اطلاعات اضافی در مورد وب‌سایت شما، نرخ کلیک بهبود می‌یابد و این امر می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی صفحه تأثیر بگذارد؛ بنابراین، متا تگ‌ها هنوز در سئو اهمیت دارند، حتی اگر یک عامل غیرمستقیم باشد.

 

 

نقشه سایت XML چیست

با استفاده از یک فایل robot.txt می‌توانید دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی که نمی‌خواهید در گوگل ایندکس شوند را مشخص کنید، همچنین می‌توانید برخی از محتویات و URL هایی را که توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند را کنترل کنید.

درگذشته، وب مسترها بر یک نقشه سایت HTML متکی بودند. هر صفحه اصلی در وب‌سایت دارای لینک به نقشه سایت موجود درفوتر صفحه است. یک‌زبان نشانه‌گذاری Extensible یا نقشه سایت XML به مدیران سایت اجازه می‌دهد تا موتورهای جستجو را به اطلاعات موجود در صفحات وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند ایندکس شوند، هدایت کنند.

نقشه‌های XML همچنین اولویت یا سلسله‌مراتب محتوای سایت و همچنین اطلاعات مربوط به آخرین به‌روزرسانی برای صفحه خاص را ارائه می‌دهند.

 

 

ریدایرکت ۳۰۱ چیست

ریدایرکت ۳۰۱ یک تغییر مسیر دائمی از یک URL به یک URL دیگر است. هنگامی‌که وب‌سایت خود را به یک آدرس جدید انتقال می‌دهید، وقتی می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که روی لینک سایت قدیمی شما کلیک می‌کنند به سایت جدید هدایت می‌شوند و تمام لینک‌های ورودی به وب‌سایت جدید شما اشاره می‌کنند از این نوع ریدایرکت استفاده می‌کنید.

 

 

لینک canonical چیست

به دلایل مختلف، صفحات وب دارای نسخه‌های مختلف URL هستند که همه Url ها به یک صفحه اشاره دارند. به‌عنوان‌مثال www.example.com و http://www.example.com دو آدرس متفاوت هستند ولی هر دو به‌ یک صفحه اشاره دارند.

درحالی‌که مشکلی برای استفاده ندارند ولی موتورهای جستجو آن‌ها را دو آدرس متفاوت می‌بینند. مشکل اول این است که موتور جستجو این مورد را به‌عنوان یک محتوای تکراری می‌بیند و ممکن است وب‌سایت شما را جریمه کند. در مرحله دوم، ترافیک سایت شما برای نسخه‌های مختلف URL تقسیم‌شده است و ازآنجاکه گوگل صفحات منحصربه‌فرد را به‌عنوان یک عامل مثبت در رتبه‌بندی یک صفحه محسوب می‌کند، نباید این اتفاق رخ دهد.

لینک‌های canonical این مشکلات را حل می‌کنند. لینک‌های canonical به‌عنوان ریدایرکت نرم‌افزاری عمل می کنند بدون اینکه کاربر به مکانی دیگر انتقال یابد. این لینک‌ها به مرورگرها می‌گویند که کاربران به نسخه‌ی دیگر url که تعیین کرده‌اید هدایت شوند.

 

 

آیا موبایل فرندلی بودن سایت سئو را بهبود می‌بخشد

بله و خیر. از زمان تغییر الگوریتم گوگل، گوگل موبایل فرندلی بودن یک صفحه وب را در رتبه‌بندی صفحه، در نظر گرفته است؛ اما تنها در مورد جستجوهایی که توسط دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود قابل‌ اجراست و بر روی رتبه‌بندی جستجوهای دسکتاپ یا لپ‌تاپ‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

بااین‌حال، با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، بهتر است سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه کنید.

 

 

گراف دانش گوگل چیست

گراف دانش گوگل یک سیستم اطلاعاتی است که گوگل برای ارتقای پرس و جوی کاربران فراهم کرده است. این سیستم مبتنی بر خدمات به کاربران از طریق ارائه  لینک‌های باکیفیت زیاد نیست بلکه به معنای ارائه واقعیت‌ها و پاسخ به سؤالاتی است که کاربران برای جستجو انجام می‌دهند در هر جستجو، یک جعبه اطلاعات در بالای لیست نتایج موتورهای جستجو مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

چگونه می‌توانم یک نمودار گراف دانش گوگل دریافت کنم

گوگل اطلاعات گراف دانش را از منابعی مانند CIA World Factbook  و سایر وب‌سایت‌های اطلاعاتی بزرگ دریافت می‌کند، بنابراین می‌تواند کنترل اطلاعاتی که درباره شرکت شما ارائه می‌شود کمی به چالش بکشد.

درحالی‌که شما نمی‌توانید به‌طور کامل گراف دانشی که در مورد شرکت شما ارائه می‌دهد کنترل کنید، می‌توانید با انجام برخی موارد خاص مانند استفاده از schema در وب‌سایت خود، ایجاد یک ورودی ویکی‌پدیا برای شرکت خود و ایجاد یک صفحه گوگل پلاس برای شرکت خود بر آن تأثیر بگذارید.

 

 

طول مناسب مقاله چقدر است

 تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که طول مقاله بر سئو تأثیر می‌گذارد. با توجه به SerpIQ، تحقیقات خود را در ۱۰ نتایج برتر برای هر کلمه کلیدی نشان داد که مقالات باید حاوی حداقل ۲۰۰۰ کلمه است .یکی از دلایلی که باعث می‌شود محتوای طولانی بهتر باشد، این است که افراد ترجیح می‌دهند به محتوای طولانی که دقیق‌تر به شرح موضوعی می‌پردازند لینک دهند.

 

 

آیا رسانه‌های اجتماعی روی سئو تأثیر می‌گذارد

بله رسانه‌های اجتماعی تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر از سئو شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که محتوای اشتراکی باکیفیت بالا را ایجاد می‌کنند، اشتراک‌ها و توییت های بیشتری را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کنند که منجر به ایجاد بک لینک‌های طبیعی می‌گردد. موتورهای جستجو این را به‌ عنوان نشانه‌ای از محتوای باکیفیت مشاهده می‌کنند و به حجم این سیگنال‌های اجتماعی توجه دارند.

 

 

آیا نیاز است برای سئو کد نویسی یاد بگیرم

توانایی کد نویسی در سئو یک مهارت فوق‌العاده مفیداست ولی ضروری نیست. مهم است شما اصول سئو و اینکه چگونه موتورهای جستجو به تغییرات خاص واکنش نشان می‌دهند را درک کنید.

 

 

چگونه صفحات ایندکس شده سایت را مشاهده کنم

برای مشاهده تعداد صفحات ایندکس شده، صفحات بلاک شده و صفحات حذف‌شده توسط گوگل به گزینه Index Status گوگل وب مستر مراجعه کنید.

راه ساده‌ی دیگر برای انجام این کار این است که سایت خود را در گوگل با تایپ عبارت site:yoursite.com جستجو کنید ،گوگل تعداد بازدیدهای شما را نشان می‌دهد.

 

 

چرا تصاویر نیاز به متن جایگزین دارند

متن جایگزین توضیحی را به فایل تصویر اضافه می‌کند که این متن درزمانی که شخص موس را روی فایل عکس نگه می‌دارد یا زمانی که کاربران قادر به مشاهده تصاویر بر روی مرورگر خود نیستند قابل‌مشاهده است.

 

 

بک لینک چیست

بک لینک‌ها به لینک‌هایی که به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند اشاره می‌کنند و باعث محبوبیت وب‌سایت شما در نزد موتورهای جستجو می‌شوند. بک لینک‌ها یکی از بخش‌های اولیه هر کمپین تبلیغاتی هستند و می‌توانند به وب‌سایت شما کمک کنند تا از موتورهای جستجو ترافیک طبیعی بیشتری دریافت کنید.

گوگل اعتبار بیشتری به وب‌سایت‌هایی که دارای بک لینک‌های باکیفیت هستندمی دهد، زیرا آن‌ها چنین وب سایتی را نسبت به وب سایت های دیگر برای یک پرس‌وجو خاص و کلمه کلیدی مناسب‌تر می‌دانند.

 

 

آیا می‌توانم برای ارتقای رتبه وب‌سایت بک لینک بخرم

شما می‌توانید بک لینک بخرید تا به‌طور موقت رتبه‌ی سایت شما افزایش یابد. اما باید در نظر داشته باشید گوگل هر نوع بک لینکی را معتبر و ارزشمند نمی‌داند درنهایت بک لینک‌های بی‌کیفیت را نادیده می‌گیرد و وب‌سایت‌ها را بر اساس لینک‌های باکیفیت اشاره‌شده به سایت رتبه بندی می‌ کند.

 

 

تفاوت بین لینک‌های داخلی و لینک‌های ورودی چیست

لینک‌های داخلی برای لینک دادن صفحه‌ای از دامنه به صفحه دیگر روی همان دامنه کاربرد دارد و به ایجاد معماری وب‌سایت شما کمک می‌کنند. لینک‌های ورودی به بک لینک‌هایی اشاره دارد که از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند.

دامین اتوریتی (Domain Authority) و پیچ اتوریتی(Page Authority) چیست +11 روش برای افزایش اتوریتی سایت

دامین اتوریتی (Domain Authority) و پیچ اتوریتی(Page Authority) چیست +11 روش برای افزایش اتوریتی سایت

صدها عامل وجود دارد که موتور جستجوگر گوگل برای تعیین رتبه بندی در یک وب سایت استفاده می کند یکی از مواردی که در طول سالها احیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، دامین اتوریتی و پیج اتوریتی یک وب سایت است.

 نکته : Domain authority با نام های دیگری نیز همانند قدرت دامنه و اقتدار دامنه معرفی می شود

 

 

 

PAGE AUTHORITY چیست

پیج اتوریتی متریکی است که توسط شرکت Moz ایجاد شده است . بالاترین اتوریتی دامنه می تواند بالاترین شانس را برای رسیدن به رتبه های برتر و دریافت ترافیک بیشتر داشته باشد( به احتمال زیاد). قدرت دامنه شما همچنین یک راه خوب برای اندازه گیری تلاش های SEO شما و همچنین مقایسه قدرت وب سایت شما با  سایر وب سایت های رقیب می باشد.

 

 domain authority چیست , page authority چیست

 

اتوریتی دامنه در مقابل اتوریتی صفحه

قبل از اینکه ما بخواهیم در مورد اقتدار دامنه صحبت کنیم و راههای بهبود آن را مورد برررسی قرار دهیم نیاز است شما با اتورتی یا اقتدار صفحه آشنا شوید اتوریتی صفحه یک متریک مشابه است، اما به جای اندازه گیری قدرت کل دامنه یا زیر دامنه، قدرت و اقتدار یک صفحه وب را اندازه گیری می کند.

 

 

چگونه MOZ اتوریتی دامنه را محاسبه می کند

قدرت دامنه در مقیاس 1 تا 100 (1 بدترین، 100 بهترین است) می باشد که با استفاده از یک الگوریتم  توسط شرکت moz  طراحی شده است . این الگوریتم برای نمره های 60 به بالا بسیار مناسب بوده و زیر 30 می تواند به عنوان رتبه ضعیف برای یک وب سایت در این نمودار باشد

 

 

فاکتورهای Moz برای حاسبه اتوریتی دامنه 

شرکت  moz از بیش از 40 فاکتور یا عامل برای محاسبه این متریک استفاده می کند که در ادامه با برخی از این فاکتورها آشنا خواهید شد :

 

 لینک دادن به ریشه اصلی وب سایت 

این تعداد لینک های منحصر به فردی است که وب سایت شما به دست آورده است. بنابراین اگر 20 پیوند خارجی از دو وب سایت مختلف دریافت کرده باشد، شما فقط دو دامنه ریشه لینک دارید . داشتن تعداد لینک ها از دامنه مختلف می تواند موثر تر باشد تا داشتن چندین لینک از یک دامنه

 

 MOZRANK

متریک مورد استفاده برای امتیاز قدرت لینک های وب سایت شما است. این معیار تنها به بررسی تعداد لینک ها به وب سایت شما نمی پردازد ، بلکه کیفیت آن لینک ها را نیز در نظر می گیرد. کیفیت به کاهش مقدار ، به این معنی است که یک لینک خارجی خوب بهتر از دو لینک با کیفیت پایین است. MozRank از یک مقیاس 0-10 (با 10 بالاترین) استفاده می کند. میانگین رتبه MozRank برای یک وب سایت 3 است.

 

  MOZTRUST 

مانند MozRank، MozTrust متریکی است که برای کمک به تعیین کیفیت لینک های خارجی استفاده می شود. با این حال، کمی مشخص تر از آن است که اندازه گیری می کند که آیا وب سایت شما به وبسایت های مورد اعتماد متصل است یا خیر. وب سایت های معتبر سایت های .edu یا .gov هستند.

 

 

کیفیت محتوا 

محتوا یکی از عوامل اصلی که نه تنها در سئو سایت در متریک و اندازه گیری دامین اتوریتی و  پیج اتوریتی نیز می تواند تاثیر گذار باشد ، بنابراین نباید جای تعجب باشد که کیفیت محتوای وب سایت شما یک عامل تعیین کننده قدرت آن است.

 مطلب مرتبط با این موضوع :  چگونه تولید محتوا کنیم

 

سیگنال های شبکه های اجتماعی 

گوگل از سیگنال های شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل اصلی شناسایی محتوای با کیفیت استفاده می کند. علاوه بر این شبکه های اجتماعی در سرعت ایندکس و همچنین افزایش ترافیک می توانند به وب سایت شما کمک کنند

 

 

MOZ چگونه اتوریتی صفحه را حساب می کند

اگر چه اتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت شما را فراهم می کند، اما به این معنی نیست که قدرت صفحه مفید نیست. در حقیقت، صفحه مربوط به صفحات وب سایت شما تأثیر مستقیم بر رضایت کلی دامنه شما و رتبه بندی موتور جستجو شما دارد.

 

Moz از مقیاس مشابه به همانند دامین اتوریتی برای ارزیابی قدرت صفحه استفاده می کند، یعنی مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای است. در نظر داشته باشید که حتی اگر شما هیچ کاری برای یک صفحه انجام ندهید، نمره آن ممکن است با توجه به این واقعیت باشد که Moz به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند.

 

موارد مهم برای تعیین اتوریتی صفحه 

  • سیگنال های اجتماعی مانند تعدادی از Google + 1، فیس بوک، توییتر و یا LinkedIn Shares
  •  تعداد دامنه های ریشه که به صفحه پیوند دارند.
  • تعداد دامنه های ریشه که با استفاده از متن لنگر متناسب به صفحه پیوند دارند.
  • تعداد زیر دامنه هایی که به صفحه پیوند دارند.
  • تعداد وب سایت های با کیفیت که به صفحه مرتبط هستند.
  • تعداد پیوندهای خارجی یک صفحه

 

 

 روش های بهبود و افزایش اتوریتی دامنه و صفحه

11 مرحله برای افزایش اتوریتی دامنه شما

 اکنون که شما متوجه شدید که چرا Domain Authority مهم است و عوامل رتبه بندی شده توسط Moz برای تعیین قدرت دامنه وب سایت تعیین شده است، احتمالا به این فکر  خواهید بود که چگونه و با استفاده از چه روش هایی می توانید میزان واقعی قدرت دامنه خود را افزایش دهید.

  در ادامه با 9 فاکتور که می تواند در Domain Authority تاثیر بگذار آشنا خواهید شد :

 

نام دامنه را خوب انتخاب کنید

اگر تازه شروع کرده اید، یک نام دامنه را انتخاب کنید که مربوط به وب سایت شما است. به عنوان مثال، دامنه ما یعنی codenab  را مشاهده کنید این دامنه به معنی کد نویسی خوب و حرفه ای می باشد که مرتبط با طراحی سایت و سئو می باشد

 مطلب مرتبط : تاثیر دامنه در سئو سایت

 

 

بهینه سازی محتوا

محتوا هم برای سئو سایت و هم برای بالا بردن اتوریتی دامنه می تواند بسیار مفید باشد، پس مطمئن شوید که شما تمام موارد صفحه را از جمله برچسب های عنوان خود، تگ های تصویر alt و محتوای خود را بهینه کرده اید

 

 

محتوای خوانایی

 شما همچنین می توانید مطالب خود را به حالت ایتالیک ،بولد برای تاکید برای بهبود قابلیت خواندن مطالب خود، تزئین کنید.

 

 

محتوای مرتبط را ایجاد کنید

برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا  از چندین دامنه مختلف  هر دو  فاکتور MozRank و MozTrust به عنوان عوامل مهم مورد استفاده قرار می گیرند، شما باید محتوای با کیفیت بالا را که به طور مرتب منتشر می شود ایجاد کنید.

 

 

SEO COPYWRITING

هنگامی که محتوای با کیفیت را ایجاد می کنید، مردم پست های وبلاگ شما را به اشتراک می گذارند، که می تواند به افزایش ترافیک  شما کمک کند. 

 

 

ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

بسیاری از وب سایت ها نگران به دست آوردن لینک های خارجی هستند و اهمیت پیوندهای داخلی را نادیده می گیرند. لینک های داخلی کمک می کنند تا بازدیدکنندگان را به آنچه که سعی در پیدا کردن دارند هدایت کنند، در نتیجه بهبود تجربه کاربر را افزایش می دهد

 

 

 

 حذف لینکهای بد

 در هر دوره ، شما باید از طریق مشخصات پیوند خود مشخصات لینک ها را مورد بررسی قرار دهید و به این نیجه برسید که دامنه هایی که به وب سایت شما لینک داده اند اسپم یا سایت های غیر مجاز نمی باشد چرا که لینک گرفتن از سایت هایی که دارای اعتماد نزد گوگل نمی باشند می توانند به سئو وب سایت شما و اتوریتی دامنه شما ضربه وارد نمایید پس سعی کنید در هر دوره مثلا هفتگی ، ماهانه به بررسی لینک های وب سایت خود بپردازید و این لینک ها را شناسایی و حذف نمایید

 

  

 اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما سازگار با موبایل است

تعداد زیادی از کاربران آنلاین طریق دستگاه های تلفن همراه دسترسی  به وب سایت  دسترسی دارند. اگر وب سایت شما هنوز برای استفاده از تلفن همراه بهینه نشده است، اگر وب سایت شما برای گوشی های همراه بهینه نباشد نه تنها به رتبه بندی های خود در موتور جستجوگر  آسیب می رساند، بلکه بسیاری از بازدید کنندگان را از دست خواهد داد

 ابزار های مختلفی برای بررسی وب سایت وجود دارد که نشان می دهد وب سایت شما برای گوشی های همراه بهینه سازی شده است یا خیر ، شما با استفاده از این وب سایت ها می توانید وب سایت خود را برای بهینه بودن برای گوشی موبایل بررسی کنید و در صورتی که وب سایت شما مشکلی برای نمایش در موبایل داشته باشید را مشاهده نمایید و اقدام به رفع آن نمایید

 

افزایش اقتدار

این تنها با ایجاد محتوای عالی و ارتباط با پیروان و مصرف کنندگان خود در رسانه های اجتماعی به شیوه ای معقول می تواند انجام شود.

با تقویت شهرت و برند خود ، شما هویت نام تجاری خود را تقویت خواهید کرد، که نه تنها به افزایش ترافیک کمک می کند، بلکه تعداد لینک های خارجی که از سایر منابع با کیفیت بالا کسب می کنید را افزایش می دهد.

 

 

 افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب شما

 سرعت بارگذاری پائین می تواند تاثیرات بدی روی بازدید کننده داشته باشد تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که دارای سرعت پایینی می باشند نرخ فرار کاربران نیز از وب سایتشان بسیار بالا می باشند علاوه بر این سرعت سایت می تواند به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در سئو سایت تاثیر گذار باشد و گوگل در سال 2016 چندین بار روی همین فاکتور یعنی سرعت سایت به روزرسانی داشته است

 مطلب مرتبط : روش های بهبود سرعت وب سایت

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

از آنجا که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی بزرگ هستند، شما باید محتوای خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهید تا این سیگنال ها را بدست آورید. در غیر این صورت، محتوای شما فقط به خودی خود در سایت شما قرار گرفته اند

 

منبع : seopressor.com