گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل و الکسا +نرم پیدا کردن کلمات کلیدی اندورید+نرم افزار رتبه سنج آیفون

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل و الکسا +نرم پیدا کردن کلمات کلیدی اندورید+نرم افزار رتبه سنج آیفون

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل و الکسا +نرم پیدا کردن کلمات کلیدی اندورید+نرم افزار رتبه سنج آیفون5.0 out of 5 based on 1 vote

بعد از طراحی وب سایت مرحله بعد اگر وب سایت شما جنبه اقتصادی و همچنین خدماتی داشته باشد بهینه سازی آن می باشد خوب یکی از جنبه های مهم نیز در بهینه سازی سایت این است که بدانید جایگاه وب سایت شما کجاست

اگر شما مسئول نظارت بر بر رتبه های کلمات کلیدی یک وب سایت در موتورهای جستجوگر می باشید باید بدانید که پیدا کردن رتبه های وب سایت به  صورت دستی می تواند یک عمل وقتگیر و همچنین دارای خطا باشد چرا که معمولا رتبه های کلمات کلیدی ممکن است تحت تاثیر کش مرورگر قرار بگیرد و به اشتباه رتبه وب سایت شما در مرورگر نماین شود شما با استفاده از نرم افزارهای چک کردن رتبه سایت در گوگل  و سایر موتورهای جستجوگر به آسانی می توانید رتبه سایت خود را به دست آورید برای این منظور  نرم افزارهای رتبه سنچ گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به تعداد زیادی وجود دارد که در ادامه قصد داریم  به مهمترین ابزار پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی بپردازیم

نکته : قبل از اینکه یکی از نرم افزارهای چک رتبه کلمات کلیدی در گوگل را به عنوان نرم افزار اول انتخاب کنید بهتر است تمامی نرم  افزارهای را امتهان کنید  برخی از ابزارهای رتبه سنج کلمات کلیدی همیشه نتایج دقیقی  را ارائه نمی دهند و سخت است که بگوییم که کدام ابزار دقیق تر از سایر ابزار می باشد لازم به ذکر می باشد که بدانید  نتایج محلی، قطعه های ویدئویی و سایر نتایج ممکن است بر نحوه رتبه بندی سایت شما در ابزارهای رتبه سنچ کلمات کلیدی تاثیر بگذارند،

 

 

 

ابزار های پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

 

نرم افزار چک رتبه سایت

1-TRAFFIC TRAVIS

وب سایت : http://www.traffictravis.com/

ابتدا  در وب سایت Traffic Travis ثبت نام کنید ، اگر به درستی ثبت نام خود را انجام دهید این وب سایت برای شما یک لینک ارسال می کند که اگر روی آن لینک کلیک کنید شرایط برای دانلود نرم افزار  فراهم می شود متاسفانه برای کاربران مک آنها نسخه ای ندارند که برای شما سازگار باشد. از امروز شما می توانید 5 پروژه را راه اندازی کنید و 500 کلمه را رایگان پیگیری کنید

از آنجا که ترافیک Travis از کامپیوتر شما عمل می کند و نه یک رابط مبتنی بر وب ، گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است به طور موقت آدرس IP شما را مسدود کنند البته این مورد زمان ممکن است به وجود بیاید که شما درخواست های زیادی برای ردیابی کلمات کلیدی داشته باشید. همچنین  لازم به ذکر می باشد اگر شما مسدود شده باشید هر فرد دیگری نیز که از اینترنت شما استفاده کند و بخواهد از آن برای چک کردذن رتبه با استفاده از این نرم افزار استفاده کند باز هم نمی تواند از این نرم افزار استفاده کند و آن نیز مسدود می باشد

در Traffic Travis چندین ویژگی دیگر وجود دارد که میتوانید به صورت رایگان دریافت کنید:

تجزیه و تحلیل Backlink

تجزیه و تحلیل صفحات

اگر شما برای ردیابی کلمات کلیدی خود از Traffic Travis استفاده نمی کنید می توانید حداقل از برخی ویژگیهای فوق العاده آن استفاده کنید.

 

 

رتبه سایت ما در گوگل کجاست

2-SEO BOOK RANK CHECKER

وب سایت: http://tools.seobook.com/firefox/rank-checker

 

بر خلاف سایر ابزارهای رایگان که ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا رتبه های کلمات کلیدی شما پیدا شود این ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی  بسیار سریع عمل می کند و به شما نتایج رتبه بندی کلمات کلیدی را در گوگل، یاهو و بینگ می دهد.

این نرم افزار تنها برای فایرفاکس کار می کند پس اگر شما از فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی استفاده می کنید این نرم افزار می تواند برای شما بسیار مفید باشد

هنگامی که شما نرم افزار SEO Book Rank Checker را نتصب کردید و برنامه را اجرا کردید گینه اضافه کردن کلمات کلیدی را انتخاب کنید لازم به ذکر می باشد شما می توانید حدود 100 کلمه کلیدی را وارد کنید و رتبه های آن را پیگیری کنید

 

مانند Traffic Travis، شما باید مراقب باشید که بیش از حد از این نرم افزار استفاده نکنید زیرا شما ممکن است زمانی که بیش از حد کلمات کلیدی را جستجو می کنید با مسدود شدن ip توست گوگل روبه رو شوید

 

 

3- SEO SERP WORKBENCH

وبسایت: https://chrome.google.com/webstore/detail/seo-serp-workbench/ehbgolklgacemnfnmkkpgekngaaggjjl

 

SEO SERP Workbench به عنوان یک برنامه که به مرورگر گوگل کروم شما نصب می شود کار می کند. هنگامی که شما آن را نصب کردید  به Sites tab بروید و وب سایت های پیش فرض لیست شده با انتخاب " remove all" را حذف کنید. سپس لیست رارا با کلمات کلیدی خود و رقبا پر کنید  همانطور که شروع به استفاده از SEO SERP Workbench می کنید متوجه خواهید شد که چقدر ساده است

 

 

 

4- MICROSITE MASTERS

وب سایت: http://www.micrositemasters.com/

 با Microsite Masters، شما می توانید تا 10 کلمه کلیدی را برای هر تعداد وب سایت که می خواهید دنبال کنید وارد نمایید به عبارت دیگر 5 کلمه کلیدی برای 2 سایت ، 1 کلمه کلیدی برای 10 سایت .

نرم افزار  تحلیل رتبه سایت Microsite Masters مانندیک رابط آنلاین عمل می کند بنابراین شما لازم نیست که در مورد مسدود شدن توسط گوگل نگران باشید. Microsite Masters می تواند به شما گزارش های روزانه را در مورد بهترین و بدترین جایگاه کلمات کلیدی ارائه دهید بنابراین شما می توانید به رتبه بندی کلمات کلیدی خود دسترسی داشته باشید.

 

 

 

5- TINY ROCKET LAB

وب سایت: http://www.tinyrocketlab.com/

 

نرم افزار تحلیل رتبه سایت Tiny Rocket Lab ابزار بسیار خوبی برای ردیابی تا 10 کلید واژه به صورت رایگان است. این نرم افزار برای پیگیری بیش از این ساخته نشده است این نرم افزار دارای  رابط کاربری بسیار ساده می باشد. این نرم افزار برای نمایش رتبه های کلمات  کلیدی شما از یک گرافیک بسیار زیبا استفاده می کند اگر به دنبال یک نرم افزار راحت و کاربرپسند با تعداد کلمات کلیئی کم می باشید Tiny Rocket Lab می تواند برای شما مفید باشد

 

 

(WEB CEO (ONLINE VERSION

وب سایت: http://www.webceo.com/

Web CEO ارائه می دهد گزینه های  برای ردیابی کلمات کلیدی به صورت آنلاین و دسکتاپ که شما می توانید به صورت رایگان در پلت فرم تحت وب آن ثبت نام کنیدبا نسخه رایگان پنج کلمه کلیدی را دنبال کنید و دو پروژه ایجاد نمایید.

 

 

7- GOOGLE WEBMASTER TOOLS

وبسایت: https://www.google.com/webmasters/tools

آخرین گزینه برای تحلیل رتبه های وب سایت شما  در گوگل  ابزار وب مستر گوگل  می باشد که یک ابزار رایگان با اطلاعات بسیار زیاد می باشد   این ابزار علاوه بر گزارش کلمات کلیدی که معمولا به  صورت یک بازه زمانی می باشد و همچنین به صورت تقربی می باشد می تواند به شما این امکان را بدهد که خطاهای وب سایت خود را مشاهده کنید و انها را رفع کنید و همچنین لینک ها و بک لینک های وب سایت خود را چک کنید و خیلی از موراد دیگر

 

 

 

نرم افزار پیدا کردن کلمات کلیدی اندروید

نزم افزار چک کردن کلمات کلیدی برای گوشی اندرویدی

اگر به دنبال یک نرم افزار گوشی از نوع اندروید برای چک کردن رتبه های سایت خود در گوگل  می باشید باید بدانید که نرم افزارهای زیادی می باشد که به  صورت رایگان می تواند رتبه های وب سایت شما را بررس کند و نمایش دهید یکی از این نرم افزارها SEO SERP mojo می باشد که یک نرم افزار اندوریدی بسیار قوی می باشد

نرم افزار SEO SERP mojo  بهشما این امکان را  می دهید تا تعداد کلمات زیادی را برای پیگیری وارد نمایید و انها را در گوگل ، بینگ و یاهو مورد بررسی قرار دهید نرم افزار SEO SERP mojo دارای یک گرافیک بسیار زیبا برای نمایش تغییرات رتبه وب سایت نیز می باشد

 

 

 

نرم افزار پیدا کردن کلمات کلیدی در گوگل برای آیفون و گوشی ios

نرم افزار پیدا کردن کلمات کلیدی IOS

اگر گوشی شما ایفون می باشد و نیازمند یک نرم افزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در ایفون می باشید نیز می توانید از نرم افزار  FATRANK - Keyword Rank Checker استفاده نمایید این نرم افزار نیز همانند سرپ ماجو دارای امکانات بسیار زیادی می باشد

بک لینک چیست + انواع بک لینک + تاثیر خرید بک لینک در سئو

بک لینک چیست + انواع بک لینک + تاثیر خرید بک لینک در سئو

به دلیل اهمیتی که بک لینک یا لینک های ورودی دارند تصمیم گرفتیم در این جلسه آموزش سئو سایت به  صورت کامل در مورد بکلینک صحبت کنیم لازم به ذکر می باشد لینک ها از زمان ظهر موتورهای جستجوگر و همچنین ایجاد بازار رقابتی یعنی سئو به عنوان یکی از فاکتورهای سئو شناخته شده هستند و همواره نیز این فاکتور دارای اهمیت می باشد اگر چه به اندازه سال های گذشته تاثیر ندارد ولی باز هم دارای جایگاه ویژه ای در سئو می باشد

بک لینک چیست؟ و چرا اهمیت دارد؟

"Backlink" یکی از واژه‌های مورد استفاده برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است.

بسیاری از وبلاگ نویسانی که به‌ تازگی یک وبلاگ یا وب سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند اغلب با مفهوم بک لینک آشنا نیستند.

در این مطلب به شرح مفاهیم اینکه بک لینک چیست، چرا استفاده از آن‌ها برای موتورهای جستجو ضروری است و چرا استفاده از آن‌ها برای موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین شما مهم است؟ می‌پردازیم:

بک لینک‌ها لینک‌های ورودی به یک صفحه وب هستند.

 

وقتی صفحه‌ای از وب را به صفحه‌ی وب دیگری لینک می‌دهید آن را بک لینک می‌گویند. در سال‌های گذشته بک لینک‌ها عامل اصلی برای رتبه‌بندی صفحات وب در موتورهای جستجو بودند. صفحه‌ای که بک لینک‌های زیادی داشت نتایج بهتری در موتورهای جستجو به دست می‌آورد. هنوز هم بک لینک‌ها در سئو وب‌ سایت‌ ها تأثیرگذار هستند.

 

اصطلاحات مهمه بک لینک :

لینک جویس (LINK JUICE):

وقتی صفحه وبی به یکی از مقالات و یا صفحه اصلی وب‌سایت شما لینک بدهد، در اصطلاح لینک جوس را منتقل می‌کند. لینک جویس به رتبه‌ی مقالات شما کمک می‌کند و اعتبار دامنه‌ی شما را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان یک وبلاگ نویس، می‌توانید با استفاده از تگ نوفالو تأثیر انتقال لینک جویس را متوقف کنید.

 

لینک نوفالو (NO-FOLLOW LINK):

هنگامی‌که وب سایتی به وب‌سایت دیگری لینک می‌دهد، اما دارای تگ نوفالو است، به این معنی است که لینک جویس را انتقال نمی‌دهد. لینک‌های نوفالو برای رتبه‌بندی صفحه مفید نیستند زیرا اعتباری را انتقال نمی‌دهند. وب مستر هنگام لینک به یک سایت غیرقابل‌اعتماد از تگ نوفالو استفاده می‌کند.

 

لینک دوفالو (DO-FOLLOW LINK):

به‌طور پیش‌فرض، تمام لینک‌هایی که شما به یک پست وبلاگ اضافه می‌کنید لینک‌های دو فالو هستند و این لینک‌ها لینک جویس را انتقال نمی‌دهند.

 

دریافت چندین لینک از یک دامنه اصلی (LINKING ROOT DOMAINS):

این اصطلاح به تعداد لینک‌هایی که در وب‌سایت شما از یک دامنه منحصربه‌فرد دریافت می‌کند، اشاره می‌کند. حتی اگر یک وب‌سایت 10 بار به وب‌سایت شما لینک داده باشد، تنها به‌عنوان یک دامنه ریشه در نظر گرفته می‌شود.

 

لینک‌های کم کیفیت (LOW-QUALITY LINKS):

 لینک‌های کم کیفیت لینک‌هایی هستند که از سایت‌های خودکار، اسپم یا حتی سراچه‌های پورنو دریافت می‌شوند. چنین لینک‌هایی بسیار به رتبه سایت در موتورهای جستجو شما لطمه می‌زنند. این‌یکی از دلایلی است باید هنگام خرید بک لینک دقت داشته باشیم.

 

لینک‌های داخلی (INTERNAL LINKS):

لینک‌هایی که برای لینک دهی یک صفحه به صفحه دیگر بر روی یک دامنه استفاده می‌شود، لینک‌های داخلی نامیده می‌شوند.

 

متن آنکر (ANCHOR TEXT):

 متنی که برای هایپر لینک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد متن آنکر نامیده می‌شود. بک لینک‌های دارای متن آنکر برای رتبه دهی و رنک دادن به کلمات کلیدی خاص بسیار کاربردی هستند

 

 

خرید بک لینک و تاثیر آن در سئو سایت

مزایای استفاده از بک لینک‌ها برای سئو:

قبل از صحبت در مورد مزایای بک لینک‌ها باید بدانید در طی 2 سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در ارتباط با بک لینک‌ها بودیم.

حتی زمانی بک لینک‌های باکیفیت پایین هم در به رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کرد. اما از زمانی که گوگل الگوریتم خود را تغییر داد قوانین مربوط به بک لینک‌ها نیز تغییر کرده است.

امروزه دریافت بک لینک از سایت‌های باکیفیت بسیار مهم است و اینکه بک لینک‌ها متنی و مرتبط باشند.

برای مثال، اگر شما یک سایت در مورد ماهی دارید و لینک‌هایی از سایتی دیگر که در مورد میمون هاست ایجاد می‌کنید، این بک لینک‌ها به‌هیچ‌ وجه مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. هدف شما باید برای دریافت بک لینک‌ها باید بک لینک معتبر و مرتبط باشد.

 

اکنون نگاهی به اینکه چرا برای سایت شما ساخت بک لینک مهم است، بیندازیم:

  1. بهبود رتبه ارگانیک (طبیعی) وب‌سایت:

بک لینک‌ها به بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنند. اگر مطالب سایت شما لینک‌های طبیعی از سایت‌های دیگر دریافت کند، محتوای آن به‌طور طبیعی در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد گرفت.

هدف شما باید ساخت لینک برای مطالب و صفحات سایتتان باشد درحالی‌که این صفحات و مطالب به صفحه اصلی سایت نیز لینک شوند.

 

  1. ایندکس سریع‌تر:

بک لینک‌ها به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کنند تا لینک‌های سایت شما را پیدا کنند و به‌ طور مؤثرتری در سایت شما بخزند. به‌خصوص برای صفحاتی  که تازه راه‌اندازی شده است بک لینک‌ها اهمیت زیادی دارند زیرا باعث ایندکس سریع‌تر آن‌ها می‌گردند.

 

  1. ترافیک ارجاعی:

یکی از بهترین مزایای بک لینک‌ها این است که به دریافت ترافیک ارجاعی کمک می‌کند. معمولاً ترافیک ارجاعی هدفمند عمل می‌کند و نرخ پرش کمتری دارد.

 

 

نحوه دریافت بک لینک 

چگونه بک لینک گرفتن را شروع کنیم؟

اکنون‌که متوجه شدید که اصطلاح "backlink" به چه معنایی است و اینکه به SEO وب‌سایت شما مرتبط است و چرا آن‌ها مهم هستند. در حال حاضر قصد معرفی چند تکنیک ساده برای دریافت لینک داریم:

یک واقعیت مهم که شما باید در مورد سئو بک لینک‌ها باید در نظر داشته باشید این است که تعداد بک لینک‌ها که مهم نیست، بلکه کیفیت بک لینک‌ها اهمیت دارد.

اگر از سایت‌های فروشنده بک لینک برای دریافت بک لینک برای سایت خود استفاده می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه خواهید شد.

بنابراین سؤال اینجاست:

راه‌های دریافت بک لینک باکیفیت برای وبلاگ شما کدم‌اند؟

  • نوشتن مقالات عالی و مفید
  • استفاده از روش لینک سازی لینک شکسته
  • ایجاد مقالات با محتوا و سئوی عالی برای سایت خود
  • وبلاگ نویسی برای سایت‌های دیگر به‌عنوان مهمان
  • ثبت‌نام در دایرکتوری‌های وب

 

 

 نوشتن مقالات عالی و مفید:

این روش یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت بک لینک برای وبلاگ شماست. اگر شما مقالات عالی و مفید برای سایت خود بنویسید، مردم به‌طور طبیعی به آن‌ها لینک خواهند داد.

آموزش‌ها و مقالات مقدماتی برای معرفی 10 رتبه برتر در یک زمینه خاص از نمونه‌های خوبی از انواع پست‌هایی هستند که توانایی بالایی برای گرفتن بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر به‌عنوان مرجع هستند.

نکته مهم: چنین مقالاتی باید بر اساس تحقیقات و نمونه‌های عملی انجام شود.

  • وبلاگ نویسی برای سایت‌های دیگر به‌عنوان مهمان:

وبلاگ نویسی به‌عنوان مهمان یک راه عالی و رایگان برای دریافت بک لینک است. وبلاگ نویسی برای وبلاگ‌های دیگر را شروع کنید.

وبلاگ نویسی به‌عنوان مهمان به شما کمک می‌کند تا بک لینک‌های معتبر و یک‌طرفه و ترافیک بیشتری را دریافت کنید و در نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده شوید.

ثبت‌نام در دایرکتوری‌های وب:

ثبت‌نام در دایرکتوری‌های وب راه دیگری برای دریافت بک لینک است. بااین‌حال، این روش در حال حاضر بسیار محبوب نیست، زیرا پیدا کردن یک دایرکتوری وب قانونی آسان نیست. اگر دایرکتوری وب خاصی از شما جهت قرارگیری لینک سایت شما در دایرکتوری خود درخواست بک لینک می‌کنند اجتناب کنید.

همچنین مهم است: اگر شما از هرگونه شیوه ثبت‌نام خودکار استفاده می‌کنید، این کار را بلافاصله متوقف کنید. ثبت‌نام خودکار در وب‌سایت باعث خواهد شد که وبلاگ شما به‌عنوان اسپم شناخته شودو به اعتبار سایت شما صدمه می‌زند و حتی ممکن است سایت شما را از نتایج موتورهای جستجو به‌صورت کامل حذف کند.

من امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا با مبانی تأثیر بک لینک در سئو آشنا شوید و به شما در شروع بک لینک گرفتن برای وبلاگتان کمک کند.

سئو 2019 |بررسی فاکتورهای مهم سئو سایت در سال 2019

سئو 2019 |بررسی فاکتورهای مهم سئو سایت در سال 2019

سئو 2019 |بررسی فاکتورهای مهم سئو سایت در سال 2019 - 5.0 out of 5 based on 1 vote

هر ساله با آمدن سال جدید فاکتورهایی به عنوان ترند یا روند سئو شناخته و توسط برخی از افراد یا وب سایت های معروف در زمینه سئو  به عنوان فاکتورهای مهم تلقی می شود در سال 2019 نیز که تنها چند روز از آن گذشته  است نیز برخی از وب سایت ها و افراد معروف در زمینه بازاریابی اینترنتی و مخصوصا سئو ترند هایی را معرفی کرده اند که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد

 

در سال 2018 سئو بیشتر روی چه فاکتوری تمرکز داشت:

در سال 2018 بیشتر گوگل روی سرعت وب سایت ها کار کرد و چندین بار نیز در این زمینه بروزرسانی داشت و نتیجه این بود که برخی از وب سایت ها که دارای سرعت بالایی بودند توانستند رتبه های برتر را از آن خود کنند البته این یکی از فاکتورهای مهم بود و منظور از سرعت بالا داشتن به این معنی نیست که تنها سرعت بالا توانسته است این وب سایت ها را در رتبه های برتر قرار دهد

 

ترند های مهم در سال 2019

 

سئو 2019

 MOBILE-FIRST INDEXING

به طور خلاصه، فهرست کردن و ذخیره کردن داده های تلفن همراه در ابتدا  به این معنی است که Google از نسخه موبایل صفحه شما برای ذخیره سازی و رتبه بندی استفاده می کند. از مارس 2018، گوگل روند مهاجرت سایت را به شاخص تلفن همراه آغاز کرد. ممکن است که گوگل وبمستر در حال حاضر به شما در مورد آن اطلاع داده باشد.

به یاد داشته باشید که Mobile-first indexing به این معنی نیست که تنها داده های گوشی همراه مهم می باشد و گوگل به داده و نسخه های طراحی سایت تحت دسکتاپ شما توجه نمی کند ،  گوگل در گذشته وب سایت شما را همانند یک کاربر دسکتاپ مشاهده می کرد و اطلاعات آن را جمع آوری میکرد اما امروزه به دلیل زیاد شدن کاربران سرچ کننده موبایل ، گوگل در ابتدا و به  صورت یک کاربر گوشی همراه اطلاعات وب سایت را جمع آوری و فهرست می کند

 

جان میلر، تحلیلگر گوگل، در این باره گفت: "اگر میخواهید پاسخگو (طراحی سایت ریسپانسیو)باشید، بهتر است قبل از راه اندازی نسخه mobile-first  این کار را انجام دهید." همچنین اگر سایت شما هنوز تغییر نکرده است و شما مایل به تغییر آن می باشید  اکنون این کار را انجام دهید.

 

 

سرعت سایت یک فاکتور مهم در سال 2019

سرعت سایت

همواره  گوگل تاکید بر این داشته است که برای ارائه یک تجربه کاربری بهتر (UX) سعی کنید سرعت وب سایت خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید . مدت زمان بارگذاری صفحه دسکتاپ برای یک مدت یک عامل رتبه بندی بوده است. در ماه جولای  2018 نیز سرعت صفحه موبایل به یک عامل رتبه بندی برای تلفن همراه تبدیل شد.

 این تغییرات نشان می دهد که سرعت می تواند یکی از فاکتورهای مهم برای بدست آوردن رتبه های برتر باشد

 

 

برندینگ و سئو سایت

نام تجاری یا برند به عنوان یک سیگنال رتبه بندی

Gary Illyes، تحلیلگر گوگل وب مستر  اعلام کرده است که Google از برند ها در کنار سایر نتایج استفاده کرده و خواهد کرد 

اگر شما دارای یک وب سایت می باشد و در یک زمینه تجاری در حال فعالیت می باشید باید بدانید که گوگل در ماه های اخیر برای برخی از محصولات و خدمات از عکس های برند شرکت ها نیز استفاده کرده است و انتظار می رود این فاکتور در سال 2019 نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد پس سعی کنید در هر جایی که امکان دارد برای معرفی برند خود استفاده کنید مانند متن بکلینک ،  توضیحات تصاویر ، عنوان وب سایت و....

 

 

 

RANKBRAIN

 RankBrain سومین سیگنال مهم رتبه بندی گوگل می باشد و هر روز بیشتر اهمیت می یابد.RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشین (AI) است که Google برای مرتب کردن نتایج جستجو خود از آن استفاده می کند. این همچنین به فرآیند Google و درک کلمات جستجو کمک می کند.

با توجه به کلمه کلیدی، RankBrain اهمیت لینک ها، طراوت محتوای، طول محتوا، قدرت دامنه و غیره را افزایش می دهد یا کاهش می دهد.

 

RankBrain دارای دو شغل اصلی است:

1. درک واژگان جستجو (کلمات کلیدی)
2. اندازه گیری نحوه ارتباط افراد با نتایج (رضایت کاربر)

 

 

 ONLINE VIDEO یا ساخت ویدئو

بی شک ویدئو ها روز به روز در حال قدرت گرفتن می باشند سیسکو نیز به این پیشرفت اشاره داشته است و اعلام کرده است  که ویدئو ها می توانند در سال های گذشته جایگاه بسزایی در رتبه موتورهای جستجوگر داشته باشند سیسکو اعلام کرده است تا سال 2021 ویدو=ئو های آنلاین می توانند 80 درصد از سرچ ها را به خود اختصاص دهند همچنین HubSpot اعلام می کند که 43 درصد از مردم می خواهند محتوای ویدیویی بیشتری را ببینند.

بنابراین اگر می خواهید ترافیک بیشتری از جستجوگرها در سال 2019 کسب کنید، من توصیه می کنم مطالب را به طور خاص برای YouTube و سایر شبکه های ویدئویی دیگر  ایجاد و بهینه سازی کنید.

YouTube می تواند گفت بزرگترین موتور جستجوگر بعد از گوگل می باشد (بر اساس یک مطالعه توسط JumpShot  و رند Fishkin موتور جستجوی یوتیوب 2 برابر  بیشتر از Bing محبوب تر است)

 

 

ایجاد محتوا و بک لینک

با وجوداین همه فاکتور  برای سئو  هنوز محتوا و لینک نقش بسزایی دارد بدون محتوای باکیفیت و دست اول و لینک قطعا نمی توانید رتبه های برتر و همچنین لینک اول را  بدست آورید 

همچنین، اگر شما در صفحه اول گوگل نیستید، RankBrain، جستجوی صوتی و الگوریتم اولین تلفن همراه مهم نخواهد بود. بازی و رقابت زمانی شروع می شود که شما صفحه اول  گوگل باشید که مطمئنا هنوز محتوا و لینک به عنوان فاکتورهای اصلی برای رسیدن به صفحه اول می باشند ارزش این دو فاکتور را قطعا با جستجو و مقایسه کردن چندن کلمه کلیدی مهم  و بررسی رقابت آنها می توانید به به دست آورید 

افزایش رتبه سایت در گوگل + افزایش بازدید سایت

افزایش رتبه سایت در گوگل + افزایش بازدید سایت

همه وب مسترها علاقه‌مند به افزایش رتبه وب‌ سایت خود در موتورهای جستجو هستند و بسیاری از انها دنبال روش‌هایی سریع برای رسیدن به هدف خود هستند.

سئو فرایندی زمان‌بر و طولانی است و اگر کسی به شما قول رسیدن سریع به نتایج اول گوگل می‌دهد باید به روش کار او شک کرد. ما در این پست مراحل موردنیاز برای افزایش رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو را توضیح می‌دهیم.

 

چقدر طول می‌کشد تا رتبه‌بندی GOOGLE را بهبود بخشیم؟

اگر بخواهیم قطعی و سریع جواب این سؤال را بدهیم باید بگوییم، بستگی دارد.

این پاسخ ممکن است کمی ناامیدکننده باشد برای حقیقت دارد.

زمان رسیدن به نتیجه دلخواه برای همه‌ی پروژه‌ها یکسان نیست بلکه به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از متغیرهای پیشنهادی بستگی دارد.

مهارت، بودجه، سطح رقابت و اینکه چگونه وب‌سایت شما در برابر رقبا قرار می‌گیرد، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سرعت بخشیدن به نتیجه دلخواه شما داشته باشد.

با توجه به این نکات باید بیشتر تجزیه‌ و تحلیل کنیم تا بتوانیم سریع‌تر شرایط را بهبود ببخشیم.

پیشرفت مستمر سئو ضروری است

در ماه مارس سال 2018، در دفترمرگزی Google Webmaster، سؤال در مورد اینکه چقدر طول می‌کشد تا بهبود رتبه‌بندی را بیابیم، مطرح شد.

جان مولر، یکی از تحلیل گران ارشد وب مستر در گوگل، تأکید کرد که زمان زیادی نیاز دارد. به‌طور خلاصه، به دلیل اینکه الگوریتم موتور جستجو پس از تغییرات انجام‌شده روی وب‌سایت شما باید مجدداً کل سایت شما را ارزیابی کند.

با توجه به اینکه عوامل زیادی در فرایند سئو دخیل هستند نباید انتظار تغییرات سریع در SERPs داشت.

مطلب مرتبط : 200 فاکتور سئو سایت

مولر همچنین تأیید کرد که اگر تغییرات زیادی در طراحی و عملکرد وب‌سایت شما ایجاد شود، ممکن است چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا تأثیر آن‌ها را مشاهده کنید.

او همچنین هشدار داد که پس از ارتقاء سایت خود فقط منتظر نتایج نباشید. بهتر است که بهینه‌سازی وب‌سایت خود را به‌طور مستمر ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

بهبود مستمر سئو مهم است، زیرا می‌تواند تأثیر مثبتی بر نحوه خزش ربات‌های گوگل و ایندکس شدن سایت شما داشته باشد. URL های باکیفیت پایین کمتر توسط ربات‌های گوگل خزیده می‌شوند که باعث افزایش زمان ارزیابی مجدد وب‌سایت شما می‌گردد.

حذف صفحاتی که کمتر توسط ربات‌های گوگل کرول می‌شوند فکر خوبی نیست. برخی از این صفحات می‌توانند برای برخی از کلمات کلیدی رتبه خوبی را داشته باشند و حذف آن‌ها ممکن است بر رتبه‌بندی و ترافیک شما تأثیر منفی داشته باشد.

این خطر یکی از دلایل اصلی برای گوگل است که توصیه می‌کند به‌جای حذف صفحات آن‌ها را بهبود ببخشند.

 

چه مدت طول می‌کشد در گوگل رتبه بگیریم؟

مطالعه‌ای از سوی Ahrefs، اطلاعات جالبی در زمینه رتبه‌بندی در Google به ما می‌دهد:

  • به‌طور متوسط، صفحه‌ای که در 10 رتبه برتر قرار داشتند بیش از 2 سال سن داشتند. علاوه بر این، میانگین سنی صفحات که رتبه اول را داشتند، نزدیک به 3 سال بود.
  • در میان صفحاتی که در 10 رتبه اول قرار گرفتند، فقط 22 درصد از آن‌ها کمتر از یک سال سن داشتد.
  • از میان همه صفحات موردمطالعه، تنها در حدود 6 درصد از سایت‌های با سن زیر یک سال برای حداقل یک کلمه کلیدی در 10 جستجوی برتر ظاهر شدند.
  • با بررسی بیشتر آن 6 درصد، اکثر آن‌ها توانستند در 2 تا 6 ماه به بالاترین سطح خود در میان 10 رتبه اول برسند.

بنابراین، بر اساس یافته‌های آن‌ها، در حدود 94 درصد از صفحات مطالعه هرگز در 10 رتبه برتر موتور جستجو برتر در طول یک سال قرار نگرفتند.

 

چگونه می‌توان افزایش رتبه در گوگل داشته باشیم ؟

همان‌طور که می‌بینید، برای رسیدن به 10 رتبه برتر در SERPs در کمتر از 1 سال، طول می‌کشد کار سخت، مهارت و گاهی اوقات شانس نیاز است.

بنابراین، اگر می‌خواهید با رسیدن به رتبه‌های اول در نتایج گوگل فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، در اینجا پنج گام لازمی که باید انجام دهید معرفی می‌کنیم:

  1. با یک ساختار خوب شروع کنید.

اگر ساختار و معماری شما ضعیف باشد حتی بهترین سئو کار را داشته باشید با شکست مواجه می‌شوید. اگر کاربران و ربات‌های گوگل نتوانند به‌راحتی سایت شما را پیدا کنند و از آن استفاده کنند تأثیر منفی بر رتبه‌بندی سایت شما می‌گذارد.

در ابتدا به قابلیت استفاده از سایت در دستگاه‌های موبایل فکر کنید زیرا عاملی برای موفقیت درزمینهٔ سئو می‌باشد.

سئوی سایت خود را به‌صورت فنی بررسی کنید.

الگوریتم گوگل شامل صدها سیگنال می‌باشد، به‌علاوه از سیستم یادگیری ماشین برای تعیین رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌کند.

به گفته وی، دستیابی به اصول اولیه موتورهای جستجو مزایایی را نسبت به بسیاری از رقبا به شما می‌دهد.

در اینجا یک گام‌به‌گام به دنبال روند است.

اصلاح محتوای تکراری:

مسائل محتوای تکراری اغلب به مسائل فنی مرتبط است. شایع‌ترین آن‌ها وجود چندین نسخه از یک صفحه است.

به‌عنوان‌مثال، http://www.yousite.com، https://www.yousite.com، http://yousite.com و https://yousite.com توسط گوگل به‌عنوان چهار صفحه مختلف با محتوای یکسان در نظر گرفته می‌شود.

این مشکل می‌تواند با تنظیم ریدایرکت در فایل.htaccess سایت شما حل شود.

 

 

 

  1. سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی کنید.

گوگل از الگوریتم mobile-first index برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند به‌عبارت‌دیگر ابتدا به بررسی موبایل فرندلی بودن سایت شما می‌پردازد.

به گفته گوگل:

“… سیستم‌های کرول، ایندکس و رتبه‌بندی ما به‌طورمعمول از نسخه دسکتاپِ یک صفحه محتوا استفاده می‌کند … اما mobile-first index به این معنا است که ما برای ایندکس کردن و رتبه‌بندی از نسخه‌ی موبایل یک صفحه استفاده می‌کنیم …”

برای جلوگیری از ریزش رتبه‌بندی تلفن همراه، باید عملکرد سایت خود را در دستگاه‌های موبایل دو برابر کنید.

وظایف

در مورد آنچه کاربران می‌خواهند در سایت شما انجام دهند، فکر کنید. آن‌ها باید بتوانند این عملیات ساده و موردنیاز خود را به اسانی و بدون مشکل انجام دهند، حتی اگر بخواهند چندین کار را هم‌زمان انجام دهند.

اهداف مهم بازدیدکنندگان سایت شما چیست؟ اطمینان حاصل کنید که آن‌ها می‌توانند بدون مشکل روی نسخه تلفن همراه سایت شما انجام دهند.

کارایی

آیا بازدیدکنندگان شما می‌تواند بدون نیاز به اسکرول زیاد صفحات به خدمات یا محصولاتی که می‌خواهند دست یابند؟

آیا تصاویر سایت شما به‌درستی بارگذاری نمی‌شوند؟

آیا می‌دانستید که گوگل از سرعت صفحه به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو در تلفن همراه استفاده می‌کند که تأثیر این عامل از ماه جولای شروع می‌شود؟

زمان بارگذاری یک عامل مهم در دستگاه‌های تلفن همراه است، به‌ویژه از زمانی که سرعت بیشتر اتصالات در تلفن همراه از اتصالات رایانه‌ها کمتر است.

 

 

 

  1. سرعت سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

شما همیشه برای دو نسخه موبایل و دسکتاپ سرعت سایت خود را بررسی کنید و آن را بهبود ببخشید.

از ابزار Google PageSpeed برای ارزیابی عملکرد سرعت سایت خود استفاده کنید.

روش‌هایی برای بهینه‌سازی سرعت سایت:

سایز فایل تصویر

از برنامه ویرایش تصویر موردعلاقه خود استفاده کنید.

قبل از آپلود، شما می‌توانید تصویر خود را با استفاده از یک فشرده سازی تصویر و ابزار بهینه‌سازی، بهینه‌سازی کنید.

در پایان، مطمئن شوید که ابعاد تصویر به‌خوبی در فضای تصویر موردنظر جا خواهد گرفت تا یک صفحه زنده و مرتب داشته باشید.

کش مرورگر

هنگامی‌که یک مرورگر وب یک صفحه را بارگذاری می‌کند، تعدادی از منابع را بارگذاری می‌کند. کش مرورگر این فایل‌های منبع را به‌صورت محلی بر روی رایانه‌های کاربران ذخیره می‌کند. به‌این‌ترتیب، هنگامی‌که کاربر به یک صفحه جدید هدایت می‌شود، این منابع نیازی به بارگذاری مجدد ندارند.

برای اکثر سایت‌ها، بهترین راه برای فعال کردن حافظه مرورگر با افزودن کدی به فایل‌های میزبان وب / سرور.htaccess است.

برای وردپرس، پلاگین هایی برای انجام این کار وجود دارد.

بررسی اسکریپت

قبل از بارگذاری مجدد فایل‌های JS و CSS بی‌شمار برای بهبود سئوی سایت خود، مطمئن شوید که واقعاً به آن افزونه‌های اضافی احتیاج دارید زیرا آن‌ها باعث کاهش سرعت وب‌سایت شما می‌گردند.

به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید فایل‌های خود را با خالی کردن نظرات کوچک کنید.

می‌توانید چندین اسکریپت را به یک فایل واحد ادغام کنید. به‌این‌ترتیب، برای بارگذاری تمام اسکریپت‌ها، تنها یک درخواست به سرور ارسال خواهد شد.

 

 

 

 

  1. روی لینک‌های سایت خودکار کنید.

هر دو نوع از لینک‌های داخلی و خارجی همچنان تأثیر زیادی بر رتبه وب‌سایت شما دارند.

در اینجا چند نکته برای بهبود لینک‌های سایت شما بیان شده است:

اصلاح لینک‌های شکسته:

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها لینک‌های خراب را نادیده می‌گیرند ولی می‌تواند بر تجربه کاربری سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

با اجرای سایت خود در ابزارهایی مانند W W3 Link Checker به‌راحتی می‌توانید خطاهای 404 سایت را شناسایی کرده و آن‌ها را تعمیر کنید.

انتخاب متن آنکر مرتبط با موضوع محتوا:

 استفاده از متن لنگر می‌تواند به‌عنوان یک استراتژی پیوند خارجی خطرناک باشد، اما هنوز هم نقش مهمی در انتخاب متن لنگر داخلی دارد.

به‌طور اسپم وار استفاده نکنید اما اگر مرتبط با موضوع محتوا بود می‌توانید استفاده کنید.

تبدیل منشن های (mention) سایت به لینک:

با تنظیم و ایجاد Google Alert می‌توانید از منشن های سایت خود مطلع شوید.

این کار به شما کمک می‌کند تا نام تجاری خود را در وب ردیابی کنید.

در مواردی که منشن ها پیوندی ندارند (به سایت شما لینک نمی‌شوند)، با مدیر وب‌سایت موردنظر تماس بگیرید و درخواست کنید که منشن را به یک پیوند تبدیل کنند.

 

 

 

 

  1. سئوی داخلی سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

گوگل می‌خواهد به شما در اینجا کمک کند. آن‌ها یک راهنما برای شروع بهینه‌سازی جستجوگرها (SEO) را برای هرکسی که علاقه‌مند به بهبود محتوای آنلاین از طریق جستجوی گوگل است، ایجاد کرده است.

 مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو داخلی

بدون نیاز به تغییر اساسی در ساختار سایت خود، فقط با انجام چند اصل ابتدایی، همان‌طور که در این مطلب توضیح داده شد، شما می‌توانید یک سر و شانه بالاتر از بسیاری از رقبای خود قرار گیرید.

بهترین روش‌ها:

به گوگل اطلاع دهید موضوع وب‌سایت شما در مورد چیست؟

این کار را با اضافه کردن اطلاعات ساختاری در سایت خود انجام دهید. به‌این‌ترتیب، گوگل به‌راحتی می‌تواند درک کند موضوع وب‌سایت شما در مورد چیست؟

Schema فرمتی است که توسط Google مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع Schema عبارتنداز دستورالعمل‌ها، کسب‌وکار، محصولات، نویسندگان و...

از عنوان توضیحات منحصربه‌فرد و خلاصه برای سایت خود استفاده کنید.

یک عنوان شامل یک سری از کلمات کلیدی است که به‌صورت طبیعی باشند و هر صفحه نیاز به یک عنوان منحصربه‌فرد دارد.

توضیحات متای قابل کلیک ایجاد کنید.

حتی اگر توصیف‌های متا تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما نداشته باشند، در CTR(نرخ کلیک) سایت شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. این، به‌نوبه خود، می‌تواند ترافیک شما را افزایش دهد.

بنابراین، مطمئن شوید که همه توصیف‌ها منحصربه‌فرد و قابل کلیک ایجاد کنید. اگر متا توضیح برای مطالب خود ننویسید یا اگر گوگل توصیف شما را دوست نداشته باشد، به‌طور خودکار توضیح متا ایجاد می‌کند.

نتیجه:

گوگل همچنان درها را بر روی تکنیک‌ها و طرح‌های اسپم وار می‌بندد، هرکسی که جدی بر روی بازاریابی دیجیتال کار می‌کند باید به این نکات توجه داشته باشد.

استراتژی‌هایی که در اینجا مطرح شد نیازمند تلاش زیاد و سرمایه‌گذاری مستمرمی باشد.