گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

سئو حرفه ای + سئو کار حرفه ای کیست + 11 روش برای سئو حرفه ای

سئو حرفه ای + سئو کار حرفه ای کیست + 11 روش برای سئو حرفه ای

اگر صاحب یک کسب و کار می باشید و می خواهید کسب و کار آنلاین خود را در اینترنت راه اندازی کنید و با استفاده از وب سایت کسب درآمد کنید قطعا  در حال جست و جو  و کشت و گذار در اینترنت می باشید تا هرچه سریعتر  این کار را انجام دهید

 اما قبل از هر نوع سفارش خدمات سئو و پیاده سازی کسب و کار آنلاین خود دست نگه دارید و به این نکات که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت توجه کنید

 

کسب درآمد در اینترنت به همین سادگی نیست و رقابت برای به دست آوردن مشتری بسیار بالا می باشد پس اگر به این فکر هستید که می توانید با حداقل هزینه و با حداقل فعالیت کسب درآمد کنید قطعا در اشتباه هستید شما باید برای در رسیدن به مشتری با سایر رقبای کاری خود در فضای اینترنت رقابت کنید تا بتوانید رتبه های برتر را از آن خود کنید

یکی از کانال های رقابتی که بسیار نیز مورد توجه بازاریابان کسب و کار اینترنتی می باشد سئو و بهینه سازی سایت می باشد به عبارت دیگر اگر می خواهید از طریق موتورهای جستجوگر گوگل و با استفاده از رتبه های برتر کسب درآمد کنید یکی از گذینه های همین سئو و بهینه سازی سایت می باشد

 

سئو حرفه ای

سئو چیست

سئو در اصطلاح به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر برای دریافت رتبه های برتر موتورهای جستجوگر می باشد ، سئو سایت بیش از 200 فاکتور دارد که این فاکتورها دائما در حال کاهش و افزایش می باشد

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش 200 فاکتور سئو سایت

پس اگر می خواهید کسب درآمد از اینترنت داشته باشید باید وب سایت شما سئو شده باشد و در رتبه های برتر قرار بگیرد تا بتواند برای شما بازدید کننده به ارمغان بیاورد ، هر چه رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر بهتر باشد بیشتر می تواند بازدید کننده جذب کند طبق بررسی های انجام شده بیش از 67 درصد از بازدید کنندگان متعلق به رتبه های 1 تا سوم می باشند و در کل 10 رتبه اول که صفحه اول را تشکیل می دهند تقریبا 95 درصد از جستجو ها را به خود اختصاص می دهند پس اگر وب سایت شما در صفحات دوم یا سوم قرار بگیرد احتمال بازدید وب سایت شما بسیار اندک می باشد و هر چه بازدید کننده کمتر باشد جذب مشتری نیز به همان اندازه کمتر می باشد

 

سئو حرفه ای چیست

همانگونه که اشاره شده سئو بیش از 200 فاکتور دارد که هر کدام از این فاکتورها دارای یک نمره می باشند لازم است بدانید در هر دوره ممکن است یک فاکتور دارای نمره بیشتری باشد و در یک دوره دیگر فاکتور مورد نظر اصلا کاربردی نداشته باشد و از فاکتورهای مهم حذف شود پس لازم است وب سایت خود را در هر دوره با توجه به فاکتورهای به روز ، بروز رسانی شود تا بتواند رتبه های برتر را از آن خود کند

مثلا در یک دوره فاکتور متا meta keywords دارای نمره بالایی برای سئو سایت گوگ بود اما امروزه این فاکتور به طور کامل از گوگل حذف شده است

 

سئو کار حرفه ای

چند نکته برای سئو حرفه ای و تضمینی

دامنه مناسب انتخاب کنید

دامنه در اصل نام و هویت شما در اینترنت می باشد که باید به درستی انتخاب شود اگر به دنبال سئو حرفه ای می باشد باید توجه داشته باشید که انتخاب یک نام مناسب اولین مرحله برای بهینه سازی وب سایت می باشد نام انتخاب شده شما باید دارای حداقل کارکتر باشد و به سادگی در ذهن بازدید کننده باقی بماند ، یک دامنه مناسب باید غلط املایی نداشته باشد و به نحوی با معنای کار شما همخوانی داشته باشد

 

وب سایت مناسب طراحی کنید

از دیگر فاکتورهای برای سئو حرفه ای این است که وب سایت مناسب ایجاد کنید وب سایت مناسب از جنبه های مختلفی باید بررسی شود از مهمترین فاکتورها در طراحی وب سایت که می توان به آن اشاره کرد  واکنش گرا بودن ، ux  مناسب ، داشتن سرعت بالا ، امنیت بالا  است

 

 

پیدا کردن سئو کار حرفه ای

سئو کار حرفه ای فردی است که با الگوریتم های موتورهای جستجوگر آشناست البته تنها آشنا بودن با الگوریتم های موتورهای جستجوگر نمی تواند فرد را به یک فرد سئو کار حرفه ای تبدیل کند یک فرد سئو کار برای اینکه بتواند حرفه ای باشد و به وب سایت شما کمک کند باید با تجربه باشد یک فرد باتجربه در سئو سایت قطعا اگر وب سایت شما با مشکلی از جمله حذف شدن از نتایج ،پنالتی شدن وب سایت ، کاهش رتبه و.... همراه شود  می تواند بر حسب تجربه ای که دارد سریعتر به شما کمک کند تا یک فرد مبتدی

 

بررسی رقبا کاری خود

سئو سایت همانند یک مسابقه ورزشی می باشد با این تفاوت که در فضای اینترنت رقابت وجود دارد. اگر می خواهید در رقابت پیروز شوید یکی از راه ها این است که رقیبان خود را آنالیز کنید و نقاط قوت آنها را به دست آورید سپس از آن نقاط قوت در وب سایت خود استفاده نمایید از مهمترین فاکتورهایی که می توانید با بررسی رقیبان خود به دست آورید و روی آنها کار کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. مشاهده کلمات کلیدی پر ترافیک رقیب
  2. مشاهده فعالیت  های رقیبت در شبکه های اجتماعی
  3. نحوه ایجاد محتوا
  4. مشاهده نحوه بک لینک گرفتن رقیب
  5. و...

 مطلب پیشنهادی برا این موضوع : 25 ابزار آنالیز وب سایت

 

 

کلمات کلیدی مناسب با کار خود را پیدا کنید

کلمات کلیدی در واقع نیاز کاربران شما می باشد که در اینترنت به دنبال آنها می باشد شما می توانید از ابزارهای مختلفی که وجود دارد کلمات پرترافیک را به دست اورید و آنها را در وب سایت خود استفاده نمایید لازم به ذکر می باشد اگر به دقت کلمات کلیدی را انتخاب نکنید قطعا نخواهید توانست نیازهای مشتریان را به دست آورید و آنها را به وب سایت خود هدایت کنید

 مطلب پیشنهادی برا این موضوع : https://www.codenab.ir/seo/find-keywordsپیدا کردن کلمات کلیدی برای وب سایت

 

 

 

محتوای مناسب ایجاد کنید

سئو حرفه ای شاید بیش از هر فاکتوری به فاکتور تولید محتوا وابسته باشد تولید محتوا در سئو  سایت به پادشاه سئو معروف می باشد این لقبی می باشد که اکثر کارشناسان دنیا با این لقب آشنا می باشد پس اگر می خواهید رتبه های برتر را از آن خود کنید باید روی تولید محتوا به شدت تمرکز کنید ، وب سایت شما اگر دارای محتوای مناسب نباشد نمی تواند در رتبه های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قرار بگیرد و بازدید کننده جذب کنید از مهمترین فاکتور که باید در ایجاد محتوای مناسب به آن توجه کنید

  • ایجاد محتوا با تعداد کاراکتر بالای 500
  • شناخت نیاز بازدید کننده و ایجاد محتوا بر حسب نیاز بازدید کننده
  • یونیک و بدون کپی بودن

 مطلب پیشنهادی برای شما : چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

 

 

وب سایت خود را ریسپانسیو و واکنش گرا ایجاد کنید

وب سایت ریسپانسیو یعنی وب سایتی که قابلیت باز شدن روی دستگاه های مختلف را داشته باشد (موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ) اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد و برای گوشی همراه مناسب نباشد بیش از 50 درصد از ترافیک را از دست خواهید داد و این یعنی از دست دادن بیش از نیمی از مشتریان

 

 

سرعت وب سایت خود را بالا ببرید

سرعت یک فاکتور بسیار مهم برای سئو سایت می باشد اگر به دنبال ایجاد یک سئو حرفه ای می باشید باید به سرعت وب سایت خود توجه داشته باشید ، مسئله سرعت مخصوصا در گوشی های همراه می تواند به دریافت رتبه به وب سایت شما بسیار کمک کننده باشد گوگل در سال   2018  چندین بار الگوریتم سرعت خود را مخصوصا برای گوشی های همراه تغییر داد و همچنین با معرفی یک تکنولوژی ایجاد سرعت در گوشی همراه (amp  )به  طور واضح نشان داد که مسئله سرعت می تواند یک مسئله مهم برای دریافت رتبه های برتر در گوشی های همراه باشد

 مطلب مرتبط با این موضوع : چند راه برای افزایش سرعت سایت

 

دریافت و ایجاد بک لینک مناسب

اگر یک سئو کار حرفه ای یا نه یک سئو کار مبتدی باشید قطعا با کلمه بکلینک برخورد کردیده اید و می دانید که گرفتن بکلینک مناسب برای وب سایت تا چه اندازه می تواند به سئو وب سایت شما کمک کننده باشد اما قبل از اینکه بخواهید از این فاکتور استفاده کنید بهتر است بدانید به همان اندازه که این فاکتور می تواند به وب سایت شما کمک کننده باشد به همان اندازه و شاید بیشتر می تواند وب سایت شما را تهدید کند که جریمه شود و رتبه های خود را از دست بدهید یا به طور کلی از نتایج حذف شوید

مسئله تولید محتوا و ایجاد بک لینک شاید بیش از 80 درصد از سئو سایت باشد البته اگر به درستی رعایت و ایجاد شده باشند

 

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منیع ترافیک شناخته شده می باشند شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که در داخل و خارج از کشور در حال فعالیت می باشند و می توانیداز انها برای بالا بردن سئو سایت خود استفاده نمایید ، با استفاده از شبکه های اجتماعی شما می توانید ترافیک رایگان را به وب سایت خود هدایت نمایید همچنین می تواند سرعت ایندکس مطالب وب سایت خود را بالا ببرید و در کنار این موارد به برندینگ و معرفی نام تجاری خود کمک کنید

 

 

از ابزارهای بررسی سئو سایت استفاده نمایید

ابزارهای آنلاین بررسی سئو سایت نیز می تواند به سئو حرفه ای شما کمک کننده باشد ابزارهای مختلفی برای این منظور در اینترنت وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بررسی سرعت وب سایت خود ، بررسی متا تگ های وب سایت خود ، ریسپانسیو بودن وب سایت ، بررسی کد های داخلی وب سایت و.. استفاده نمایید

سئو ارزان و سئو تضمینی

سئو ارزان و سئو تضمینی

سئو ارزان و سئو تضمینی این روز ها در فضاهای کسب و کار اینترنتی و مخصوصا در فضای بهینه سازی سازی  وب سایت بسیار شایع شده است و برخی از افراد سئوکار این دو نوع سئو را بسیار تبلیغ می کنند ، اما به راستی این دو نوع سئو می تواند به بهبود رتبه سایت  شما و در کل به نیاز های شما برای رسیدن به رضایت شغلی در فضای رقابتی تحت وب کمک کند ؟ من در این پست آموزشی قصد دارم به صورت کامل در مورد این دو نوع سئو وب سایت که این روزها بلای بسیاری از  وب سایت ها نیز شده است بپردازم

 

 

قبل از اینکه بخواهم دو مورد اشاره شده یعنی سئو تضمینی و سئو سایت ارزان قیمت را بررسی کنم یک تعریف کلی از سئو را برای شما بیان می کنم  تا بهتر با معنی و مفهوم سئو آشنا شوید

 

سئو چیست :

سئو مجموعه ای از چندین فاکتور می باشد که توسط موتورهای جستجوگر مشخص شده است و فرد با رعایت این فاکتورهای می تواند وب سایت خود را در رتبه های برتر قرار دهد

مطلب مرتبط با این موضوع : سئو چیست (توضیح به صورت کامل)

 

 

سئو سایت به دو سئو صورت انجام می گیرد

سئو کلاه سفید : که با رعایت فاکتورهای مشخص شده گوگل قابل انجام می باشد و نیازمند زمانی بیش از شش ماه می باشد البته این زمان بستگی به سختی کلمه کلیدی دارد

سئو کلاه سیاه : این نوع از سئو سایت از قوانین و فاکتورهای غیر طبیعی گوگل استفاده می کند و هدف از آن دور زدن موتور جستجوگر گوگل می باشد تا بدین وسبله در کمترین زمان و با کمترین فعالیت وب سایت را به رتبه های برتر برسانند این نوع سئو بالای 90 درصد توسط موتورهای جستجوگر نظیر گوگل در آینده  شناسایی و جریمه خواهد شد

 سئو ارزان قیمت ، سئو تضمینی

سئو ارزان قیمت چیست

 چندین سالی در زمینه سئو سایت و برنامه نویسی سایت در حال فعالیت می باشم و واقعا معنی برخی از واژگان را هنوز نیافتم ، یکی از این واژگان این است که وب سایت شما را با سئو ارزان به رتبه های برتر گوگل  میرسانیم در صورتی که همانگونه که گفته شد سئو باید با رعایت قوانین و فاکتورهای که گوگل مشخص کرده است انجام گیرد و در غیر این صورت این نوع از سئو ، سئو کلاه سیاه می باشد که قطعا می تواند به وب سایت شما ضربه بزند که نهایت آن حذف سایت شما از نتایج گوگل می باشد البته اگر ممکن است حذف از نتایج برای برای برخی از وب سایت ها اتفاق بیفتد اما بیشتر وب سایت ها کاهش رتبه در دراز مدت را تجربه خواهند کرد و این کاهش رتبه می تواند به  گونه ای باشد که برگشت وب سایت به نتایج را کمی با مشکل روبه رو کند

 

پس واقعا معنی سئو سایت ارزان قیمت چیست ؟

شاید به این معنی می باشد که از 200 فاکتوری که گوگل برای سئو سایت مشخص کرده است تنها چندین فاکتور را انجام می دهند و سپس وب سایت شما در نتایج برتر قرار میگیرد .  ولی واقعا سئو سایت یک کالا یا یک جنس نیست که دارای رنج های مختلفی باشد و بگوییم مثلا سئو چینی انجام می دهم و قیمتش نسبت به سئو آمریکایی پایین تر می باشد

 به طور کلی سئو سایت ارزان قیمت تنها یک شعار تو خالی برای این می باشد که شما وب سایت خود را به  آن شرکت یا فرد بسپارید البته برخی از شرکت ها و دفاتر که تازه کار می باشند و دارای نمونه کار نیز نمی باشند از این اصطلاح برای دریافت کار استفاده می کنند که در این صورت نیز به دلیل اینکه فرد یا شرکت دارای تجربه کافی نمی باشد احتمال این وجود دارد که برخی از فاکتورها را به صورت اشتباه استفاده نمایید یا اصلا رعایت نکند 

برای مثال وبسایتی که یک فرد سئو کار ، سئو کرده بود را برای اینکه چرا رتبه نمی گیرد  را به بنده سپردند تا آنالیز کدهای آن وب سایت را انجام دهم ،  وب سایت از نوع زبان برنامه نویسی php  با کد اختصاصی بود و یک مشکل اساسی داشت و آن این بود که تمامی صفحات وبلاگ دارای لینک کنونیکال به صفحه اصلی بودند که همین مشکل باعث شده بود هیچ کدام از صفحات رتبه ای را به دست نیاورند

 

 

سئو تضمینی

سئو سایت تضمینی یکی دیگر از ترفند ها و قول هایی می باشد که توسط برخی از  شرکت ها برای دریافت کار ارائه می شود به راستی سئو تضمینی چیست ؟

یعنی

 وب سایت شما در یک مدت مشخص رتبه می گیرد؟

وب سایت شما صددرصد در زمان مشخص شده رتبه میگیرد؟

وب سایت شما تا چندین سال در رتبه های برتر قرار میگیرد ؟

وب سایت شما حتما در رتبه های برتر گوگل قرار میگیرد؟

سایت شما در صفحه اول گوگل صد در صد قرار میگیرد ؟

و...

به نظر بنده بیشتر شرکت هایی که سئو تضمینی انجام می دهند برای یکی از چند مورد بالا به فرد قول سئو تضمینی می دهند در صورتی که در سئو هیچ تضمینی ندارد

گوگل در هر سال ممکن است چندین بار الگوریتم های خود را تغییر دهد و رتبه ها ممکن است تغییر کنند پس نمی توان هیچ تضمینی داد که وب سایت شما در یک زمان مشخص  در رتبه های برتر قرار بگیرد چرا که تغییرات الگوریتمی گوگل مشخص نیست و خود شرکت گوگل نیز ارائه سئو سایت تضمینی را رد کرده است و ارائه این نوع از سئو را خلاف قوانین گوگل عنوان کرده است

 

 

 به  طور خلاصه 

سئو سایت یکسری از قوانین می باشد که در صورتی که به درستی انجام بگیرد می تواند به بهبود وب سایت شما برای رسیدن به رتبه های برتر کمک کننده باشد این فاکتورها و قوانین اگر به درستی انجام گیرد می تواند به وب سایت شما کمک کنند و اگر به درستی انجام نگیرد می توانند به  سئو وب سایت شما ضربه وارد کنند 

لازم است است بدانید که سئو طبیعی نیازمند حداقل شش ماه فعالیت می باشد شما در این مدت باید وب سایت خود را از را های مختلفی که وجود دارد تقویت کنید تا وب سایت شما برای رسیدن به رتبه های برتر آماده شده  البته یک نکته وجود دارد و آن این است که مدت زمان شش ماه برای سئو سایت می تواند تحت تاثیر سختی کلمه باشد چرا که برخی از کلمات به دلیل آسان بودن می توانند سریع تر نتیجه بگیرند و برخی از کلمات به دلیل سختی به زمان بیشتری برای سئو نیازمند می باشند اما آنچه که مشخص می باشد این است که حداقل برای سئو و بهینه سازی سایت به زمانی حداقل شش ماه نیاز می باشد

 

نکته بعدی این  می باشد که اگر می خواهید وب سایت خود را به یک شرکت یا یک فرد سئو کار بسپارید حتما نمونه کارهای شرکت و فرد را مورد برسی قرار دهید چرا که بهترین دلیل برای شناخت یک شرکت سئو کار می تواند نمونه کارهای سئو آن شرکت باشد

 

 

سئو سایت فروشگاهی | آموزش کامل سئو سایت و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی | آموزش کامل سئو سایت و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

آیا شما می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما رتبه یک گوگل را داشته باشد؟ سیستم مدیریت محتوای سایت  شما مهم نیست بلکه شما می‌توانید اصول سئو را بر روی فروشگاه اینترنتی خود پیاده کنید و در نتایج موتورهای جستجو رتبه ی خوبی بگیرید. با استفاده از برخی ترفندهای ساده و بهینه‌سازی سایت خود می‌توانید دیدگاه خود را بهبود ببخشید، در صفحه اول گوگلبرای کلمات کلیدی موردنظر خود رتبه بگیرید و فروش داشته باشید.

 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

تم فروشگاه شما باید با سبک تجاری شما منطبق باشد و مناسب کسب و کار شما باشد؛ همچنین باید در مورد تأثیر سرعت و قابلیت استفاده سایت در انواع دستگاه‌ها فکر کنید، چرا که این عوامل به‌شدت بر سئو تاثیر می‌گذارند.

قبل از اینکه یک تم را برای فروشگاه خود خریداری یا نصب کنید، سرعت و عملکرد آن را بررسی کنید.

سئو سایت فروشگاه اینترنتی

  1. URL تم را از طریق ابزارهایی مانند GTMetrix یا Web Page Test اجرا کنید.

GTmetrix یک سایت کارآمد جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وب‌سایت است که به بررسی پارامترهای مختلف که در سرعت بارگذاری وب‌سایت تأثیرگذار هستند، می‌پردازد؛ و ارزیابی کلی خود را بر اساس امتیازدهی ارائه می‌دهد و همچنین نقاط ضعف و اشکالاتی که ممکن است در قسمت‌های مختلف سایت وجود داشته باشد را نشان می‌دهد.

  1. URL تم را از طریق ابزار PageSpeed Insights اجرا کنید.

سرویس PageSpeed Insights شرکت گوگل ابزاری است که سرعت سایت را بررسی می‌کند. به هر صفحه وب یک امتیاز ارائه می‌کند که بیانگر کارایی آن صفحه می‌باشد. انتخاب تم هوشمند به شما ازنظر برند، تجربه کاربری و سئو کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط با این موضوع : افزایش سرعت سایت

 

مراحل مورد نیاز برای سئو سایت فروشگاهی

سئو تکنیکال

برای انجام فرایند سئو مجموعه‌ای از فرایندهای پایه مورد نیاز است تا انجام شود که سئو تکنیکال نامیده می‌شوند. سئو تکنیکال باید به‌صورت صحیحی انجام شود تا سایر فرایندها مانند محتوا و لینک‌ها و... عملکرد خوبی داشته باشند و بتوان با سایر وب‌سایت‌ها رقابت کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که سایت خود را برای مشتریان بهینه‌سازی کنید این کار را همیشه در الویت بگذارید.

سئو داخلی

سئو داخلی به مجموعه‌ای از موارد مهم و تأثیرگذار در رتبه‌بندی سایت نزد موتورهای جستجو اشاره دارد که توسط مدیر سایت قابل تنظیم و تصمیم‌گیری است.

  • فایل robots .txt را بارگذاری کنید تا ربات‌ها بتوانند سایت شما را کراول کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت XML دارید تا گوگل را از طریق ان به سایت خود هدایت کنید.
  • Google Analytics را نصب کنید.
  • HTML و CSS را تائید کنید.
  • گواهینامه SSL بخرید و سایت خود را ارتقا به HTTPS ارتقا دهید.
  • crawl errors و مسائل مربوط به ریدایرکت را تصحیح کنید.
  • کلمات کلیدی هدف صفحه را در عنوان H به کار ببرید.
  • متا توضیحات را بهینه‌سازی کنید، زیرا این مورد می‌تواند بر روی نرخ کلیک (CTR) سایت شما تأثیر بگذارد.
  • عنوان (H1s، H2s و غیره) به شیوه‌ای طبیعی بهینه‌سازی کنید.
  • تصاویر را بهینه‌سازی کنید. (نام فایل، متن جایگزین و اندازه تصویر).

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو داخلی

 

تمام صفحات سایت خود را ازجمله صفحات محصولات و مجموعه‌ها و... را بهینه‌سازی کنید.

شما همچنین نیاز است به‌طور مرتب محتوای خود را برای کلمات کلیدی هدف بهینه‌سازی کنید.

سئو یک فرآیند مداوم است زیرا الگوریتم‌های جستجو به‌طور مداوم تغییر می‌کنند و بنابراین خواسته‌ها، نیازها و رفتارهای مشتریان شما باید همواره موردتوجه قرار گیرد.

سایت خود را از طریق سایت‌های آنالیز مانند WooRank بررسی کنید. هرچند ماه یک‌بار بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که اصلاحات شما برطرف شده و تغییرات جدید انجام‌شده را شناسایی کرده است.

 

 

 بهبود سرعت فروشگاه اینترنتی

سرعت

سرعت عاملی است باید به آن توجه ویژه ای داشت، اگر زمان بارگذاری یک صفحه وب بیش از 3 ثانیه طول بکشد چهل درصد کاربران آن صفحه را رها می‌کنند. درواقع، تأخیر یک ثانیه در بارگیری صفحه ممکن است نرخ تبدیل را 7 درصد کاهش یابد. در یک فروشگاه اینترنتی، می‌تواند باعث از دست رفتن هزاران دلار از سهم فروش شما شود. کاربران تلفن همراه صبر کمتری برای بارگذاری صفحات سایت‌ها دارند بنابراین یک فروشگاه اینترنتی با سرعت بارگذاری کم برای کسب‌وکار شما خیلی بد است.

بهبودهای کوچک مانند موارد ذکرشده در زیر می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری سرعت سایت شما کمک کند:

  • حجم کدهای CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید.
  • تصاویر را فشرده کنید.
  • ریدایرکت ها را کم کنید.
  • کش مرورگر را فعال کنید.
  • از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.

شما می‌توانید یک لیست کامل از توصیه‌ها را هنگامی‌که دامنه خود را از طریق یک ابزار مانند GTMetrix اجرا می‌کنید ببینید.

سرعت برای تجربه کاربری وب‌سایت مهم است، هم‌چنین عاملی برای رتبه‌بندی گوگل است. سایتی با سرعت بالا هر چه سریع‌تر بدون نیاز به المان‌های دیگر تجربه‌ی کاربری بهینه‌ای برای سایت شما فراهم می‌کند.

 

تجربه‌ی کاربری

این سؤالات را برای خود ارزیابی کنید که آیا فروشگاه اینترنتی شما یک تجربه عالی را ارائه می‌دهد یا خیر؟

  • آیا صفحه اصلی سایت شما توضیح می‌دهد که فروشگاه شما در مورد چیست؟ آیا فهم آن آسان است؟
  • آیا سایت ساختار خوبی دارد؟
  • آیا طرح صفحه واضح، سازگار واز لحاظ بصری جذاب است؟
  • آیا گرافیک آن کاربرپسند و جذاب است؟
  • آیا تصاویر محصولات فروشگاه شما دارای گرافیک باکیفیت هستند؟
  • آیا از فضای سفید به‌خوبی استفاده‌شده است؟ آیا مقدار محتوا مناسب است؟
  • دکمه‌های ناوبری و برگه‌ها منسجم و بصری هستند؟
  • آیا ارتباط بین صفحه و ناوبری واضح است؟
  • آیا مسیرمشخصی برای کاربران جدید هنگام خرید یک محصول وجود دارد؟
  • آیا محتوای ان منحصربه‌فرد است؟ به‌خوبی نوشته‌شده و دقیق است؟
  • آیا تبلیغ، آگهی، صفحات پاپ اپ یا هر عناصر مزاحم دیگر در صفحه وجود دارد؟ اگر چنین است، آیا آن‌ها به‌صورت حرفه‌ای نمایش داده می‌شوند؟
  • آیا دعوت به عمل (CTA) در صفحه وجود دارد و آیا آن‌ها واضح و بصری هستند؟

اگر پاسخ شما به تمام این سؤالات را بله باشد، شما در مسیری درست برای رضایت کاربران و گوگل هستید.

اگر در مورد هر یک از عناصر بالا تردید دارید، به مرحله طراحی بازگردید. شما می‌توانید از طریق تبلیغات پولی، ترافیک ارگانیک و یا اجتماعی بازدیدکنندگان را جلب کنید، اما باید به نکات بالا توجه داشت زیرا در غیر این صورت، معیارهایی که سایت شما را تائید می‌کند، به آن رتبه‌ای نخواهد داد. تست کاربر می‌تواند به شما در درک دقیق‌تر این‌که چگونه مشتریان با فروشگاه شما ارتباط برقرار می‌کنند و شناخت مشکلات سایت، کمک کند.

 

 

بهینه‌ سازی فروشگاه خود برای نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل اشاره دارد به همه مراحلی که بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیر می‌شوند، با شما ارتباط برقرار می‌کنند، به شما اعتماد می‌کنند و درنهایت محصول شما را خریداری می‌کنند.

هر یک از این اقدامات در یک سطح یا سطح دیگری با سطح سایت شما ارتباط دارد که بر رتبه سایت شما در گوگل تأثیر می‌گذارد. پس از آن، کاربران که اقدام به انجام عملی در سایت شما می‌کنند درنتیجه باعث کاهش نرخ خروج از صفحه، افزایش زمان ماندگاری در سایت، صفحات /جلسات بیشتر و موارد دیگر می‌شود.

بدون نگرانی در مورد جزئیات فنی، ذهنیت خود را برای به بهینه‌سازی نرخ تبدیل با مزایای رتبه‌بندی که سود بسیار زیاد تغییر دهید. اگر گوگل متوجه شود که کاربران به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند و چیزی را خرید می‌کنند، این می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تأثیر مثبتی داشته باشد. گوگل می‌خواهد نتایج مرتبط و مفید را برای کاربران نشان دهد. سایت خود را دقیقا به همان چیزی که مشتریان شما می‌خواهند و نیاز دارند تغییر دهید.

 

محتوا

یک وب‌سایت زیبا بدون محتوای باکیفیت مانند ارزشی ندارد. تمام بهینه‌سازی‌ها و ترفندهای کوچک که قبلاً دقیق‌تر توضیح داده شدند، هیچ کدام‌یک از آن‌ها به‌اندازه محتوای باکیفیت مهم نیستند.

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل ایجاد محتوا 

 

صفحه نخست

صفحه اصلی سایت شما نشان می‌دهد که چه کسی هستید، چه‌کاری انجام می‌دهید، آنچه شما ارائه می‌دهید و گزارشی ارزشمند و منحصربه‌فرد شما را نشان می‌دهد.

 

صفحه محصولات

اطمینان حاصل کنید که صفحات محصول شما به‌طور کامل بهینه‌شده‌اند.

  • برای محصولات خود توضیحاتی منحصربه‌فرد و جذاب بنویسید.
  • برای جلوگیری از محتوای تکراری، انواع مختلف هر محصول را اضافه کنید. به‌این‌ترتیب، شما مجبور نیستید محتوای جدیدی را برای رنگ‌های قرمز و آبی همان پیراهن ارائه دهید.
  • برای خدمت به مشتریان خود، اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل، بازگشت و اندازه‌ها را در سایت قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید تصاویر شما با یک نام فایل توصیفی و متن جایگزین مرتبط بهینه‌سازی شده‌اند.
  • بخشی برای بررسی محصولات و نظرات کاربران در نظر بگیرید نه‌تنها اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان می‌گذارد، بلکه محتوای رایگانی است!
  • برای محصولات خود محتوا بنویسید و از محتوای آماده سایر سایت‌ها استفاده نکنید.

 

 

 صفحات تکراری محصول

اگر تکرار محصولات اجتناب‌ناپذیر باشد، تگ rel = canonical را به محصولی که می‌خواهید اولویت را به آن بدهید، اضافه کنید. اگر می‌خواهید از صفحات تکراری محصولات خودآگاه شوید، شما می‌توانید یکی از برنامه‌های مدیریت NoFollow و NoIndex را نصب کنید تا آنچه ایندکس و فالو شده است را کنترل کنید.

 

 

سئو و بهینه سازی فروشگاه آنلاین

حذف محصولات

هنگامی‌که مدلی از محصولات فروشگاه اینترنتی شما منسوخ می‌شود آیا آن محصول را حذف می‌کنید؟ حذف محصول می‌تواند مسائل بزرگی را برای سئو ایجاد کند.

صفحه 404 اختصاصی را برای محصولات حذف‌شده خود طراحی کنید و آن صفحات را به صفحه‌ای مرتبط با آن‌ها یا اگر ممکن نبود به صفحه اصلی سایت ریدایرکت کنید.

 

صفحه محصولات ویژه

در اینجا یک نمونه صفحه محصولات ویژه را مشاهده خواهید کرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

تصویر

  • محتوایی خوانا و خلاصه برای توصیف محصول
  • گزینه‌های مختلف در یک صفحه برای جلوگیری از مسائل محتوای تکراری.
  • محتوای دیداری، آموزنده در مورد ویژگی‌ها، مشخصات و حتی فیلم محصول
  • یک برنامه بازبینی، با دادن 800 کلمه محتوای اضافی.

شما ممکن است محتوای زیادی داشته باشید و نمایش آن‌ها به‌صورت معمول حجم زیادی از صفحه را اشغال کند. یک‌راه حل برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحه استفاده از Tab ها یا زبانه‌ها است.

 

 

مجموعه‌ها

دسته بندی محصولات سایت و استفاده از کلمات کلیدی برای دسته بندی ها کمک زیادی به رتبه ی وب سایت فروشگاهی شما در موتورهای جستجو می کند.

 

 

وبلاگ

استراتژی وبلاگ نویسی به‌خصوص برای فروشگاه‌های اینترنتی مهم می‌باشد. برای داشتن وبلاگی مفید نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • کاربران را ارزش‌گذاری کنید.
  • به شما در تعیین کلمات کلیدی طولانی کمک کند.
  • دید ارگانیک خود را در جستجوها بهبود ببخشید.
  • محتوای بیشتری برای تبلیغ در اجتماع به شما می‌دهد

از ابزارهایی مانند Google Trends و BuzzSumo برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنید. (ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی )محتوای طولانی را برای محصولات خود با تکنیک پاسخ به سؤالات متداول بنویسید.

به یاد داشته باشید، یک وبلاگ می‌تواند خیلی بیشتر از متن معمولی باشد:

  • ارسال ویدیوها
  • یک پرسش و پاسخ
  • ایجاد یک اینفوگرافیک
  • و.

ادغام دکمه‌های خرید و فراخوانی به عمل (CTA) در وبلاگ‌ها نقش مهمی درفروش شما دارند.

 

بهینه‌سازی آفلاین

تمام بهینه‌سازی‌های داخلی شما فقط بخشی از پازل است. بهینه‌سازی آفلاین یا خارجی سایت شما به‌اندازه بهینه‌سازی داخلی اهمیت دارد.

  • برای حضور در رسانه‌های اجتماعی جامع و استراتژیک تلاش کنید.
  • تبلیغات آنلاین داشته باشید
  • یک پروفایل بک لینک معتبر از دامنه‌های قابل‌اعتماد و معتبر ایجاد کنید.

تمام این تلاش‌ها به ایجاد آگاهی و وابستگی به نام تجاری شما کمک می‌کند که درنهایت باعث افزایش تقاضای جستجو خواهد شد.

مطلب مرتبط با این موضوع  : آموزش کامل سئو خارجی

 

 

نتیجه

در این مطلب راهنمای کاملی برای انتخاب یک تم سئو فرندلی فروشگاهی با بهینه‌سازی اصولی (سئو داخلی، سرعت، تجربه کاربری و...) بیان شد تا به شما در به دست آوردن رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجوها کمک کند.

برای عملی کردن استراتژی سئو برنامه‌ریزی داشته باشید. نتایج خود را نرم‌افزارهای انالیز مانند گوگل انالتیک نظارت کنید.

در نظر داشته باشید که سئو به‌تنهایی کافی نیست بلکه موتورهای جستجو می‌خواهند خواسته‌های کاربران را برآورده کنند بنابراین نیاز است سایت خود را برای مشتریان و کاربران بهینه‌سازی کنید.

 

منبع : searchenginejournal

خدمات سئو

سئو سایت خبری | آموزش کامل سئو و بهینه سازی سایت سایت خبری

یکی از پر تقاضا ترین انواع سئو سایت مربوط به سئو و بهینه سای سایت خبری می باشد وب سایت های خبری در موضوعات مختلفی فعالیت دارند البته برخی از وب سایت ها تنها روی یک موضوع متمرکز می باش (مثلا وب سایت خبر ورزشی( ورزش 3) ، وب سایت خبری بورس (radiosaham.ir)) و برخی از وب سایت ها نیز روی چندین موضوع متمرکز می باشد ، به  طور کلی اگر بخواهم در مورد سئو سایت خبری در یک جمله صحبت کنم باید بگوییم سئو سایت خبری جزء سخترین انواع سئو سایت می باشد دلیل آن را نیز می توانید با بررسی رتبه های 1 تا 100 الکسای ایران مشاهده نمایید

 

 سئو سایت خبری

 

سئو وب سایت خبری نیز مانند سایر وب سایت هایی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند کمی پیچیده می باشد و نیازمند این می باشد که به گونه ای سئو شود تا بتواند بازدید کننده را جذب نمایید لازم به ذکر می باشد که بدانید در وب سایت های خبری اغلب روی یک یا چندین کلمه کار نمی کنند ، این نوع از وب سایت ها می خواهند هر صفحه و خبری که ایجاد می کنند بلافاصله در رتبه های برتر قرار بگیرند به عنوان مثال

فکر کنید در یک منطقه زلزله آمده است و خساراتی نیز داشته است

وب سایت های خبری بلافاصله به پوشش خبر می پردازند ، خوب چه وب سایت هایی بیشترین بازدید در مورد این خبر به خود اختصاص می دهند ؟ قطعا وب سایت هایی که رتبه های برتر از آن آنهاست

پس به طور خلاصه می توان گفت در وب سایت ها خبری یک نکته مهم که باید به آن توجه شود این است که فرد در وب سایت های خبری بیشتر به دنبال  این می باشد که صفحه ایجاد شده با هر موضوع در رتبه های برتر قرار بگیرد تا اینکه یک یا چند کلمه کلیدی مدنظر بالا بیاید البته در برخی از وب سایت ها خبری نیز فرد می کوشد با یک یا چند کلمه کلیدی در رتبه های برتر قرار بگیرد مانند اخبار بورس ، اخبار بازرگانی ، اخبار حوادث و....

 

 

 

مهمترین فاکتورها که باید در سئو سایت خبری مورد توجه قرار بگیرد

طراحی و سئو سایت خبری

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت در هر موضوعی می تواند ظاهر متفاوتی داشته باشد مثلا شما اگر می خواهید یک وب سایت خبری ایجاد نمایید نمی توانید از یک پوسته شرکتی استفاده نمایید پس در طراحی سایت خبری سعی کنید ظاهر کلی وب سایت های خبری دیگر را مشاهده نمایید و براساس چیدمان المان های وب سایت های دیگر  وبسایت خبری خود را ایجاد نمایید

نکته بعدی در طراحی وب سایت خبری این می باشد اگر در موضوعات مختلفی کار میکنید برای هر موضوع از یک دسته استفاده نمایید و تمامی دسته ها را در کنار یک دیگر قرار ندهید چرا که ممکن است یک فرد تنها بخواهد یک موضوع را دنبال نماید مثلا اخبار سیاسی یا اخبار ورزشی

نکته بعدی در طراحی این وب سایت ها این می باشد که ریسپانسیو باشد و وب سایت قادر به باز  شدن با هر دستگاه متصل به اینترنت باشد

 

ایجاد محتوا

محتوای وب سایت خبری در اغلب موارد باید سریع ایجاد شود و در وب سایت به اشتراک گذاشته شود  پس مانند سایر وب سایت ها شما این فرصت را ندارد که به صورت کامل و چندین روز روی محتوای که ایجاد کرده اید وقت بگذارید و به  صورت کامل فاکتورهای سئو را در آن پیاده سازی کنید. یکی از مشکلاتی که اغلب وب سایت های خبری به آن روبه روی می باشند این است که بسیاری به دنبال کپی کردن مطالب سایر وب سایت ها در وب سایت خود می باشد که این می تواند بسیار به ضرر وب سایت شما باشد بنده با چندین وب سایت که این اقدام را برای ایجاد محتوا انجام می دهند برخورد داشته ام و متاسفانه برخی از وب سایت ها با جریمه های از طرف گوگل روبه رو شده اند که این جریمه باعث شده است وب سایت از نتایج حذف شوئد در برخی از موارد مطلب به دلیل کپی بودن توسط گوگل ایندکس نشده بود و در کل سرعت ایندکس وب سایت به شدت پایین آمده بود

پس سعی کنید اخباری که در وب سایت خبری خود قرار میدهید به هیچ عنوان کپی نباشد

 مطلب مرتبط با این موضوع  : آموزش کامل تولید محتوا

 

 

بهینه سازی سایت خبری

قرار دادن عنوان و متا دیسکریپسن جذاب

یکی دیگر از نکاتی که در سئو سایت خبری باید به آن توجه داشته باشید این است که برای محتوای خبری که قرار است در وب سایت قرار داده شود عنوان  و توضیحات مناسب و جذابی قرار دهید تا این جذابیت بتواند فرد را متقاعد کند که روی لینک وب سایت شما کلیک کند

به طور مثل : فکر کنید در یک شهر زلزله آمده است ما می توانیم از چند نوع عنوان استفاده نماید که من به صورت خلاصه دو مورد را بیان نموده ام

مثال یک  : زلزله در شهر ..........رخ داد

مثال دو    : اخبار کلی در مورد زلزله شهر .... به همراه فیلم ، عکس و آمار خسارات

 

خوب اگر شما این دو گزینه را در نتایج ببیند کدام یک را انتخاب خواهید کرد به طور حتما مثال دو می تواند برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد و احتمال انتخاب این گذینه بسیار زیاد می باشد

 

 

اخبار مرتبط

کاربران را تشویق نمایید از سایر خبرهای دیگر نیز بازدید نمایند

یکی از نکاتی که می تواند به سئو سایت خبری شما کمک کنید این است که فرد بازدید کننده را در وب سایت خود نگه دارید برای این کار شما گذینه های مختلفی دارد مثلا قرار دادن فیلم ، صوت ، خبرهای مرتبط و.....

شما با استفاده  یک بخش در وب سایت خبری خود با عنوان اخبار مرتبط  که می تواند معمولا در زیر هر صفحه خبر باشد به کاربران این فرصت را می دهید تا از سایر اخبار ها نیز بازید کنند و به همین سادگی می توانید زمان ماندگاری کاربر در وب سایت را بیشتر نمایید 

مثال فکر کنید در مورد بازی های ایران در جام جهانی صحبت کرده اید

شما می توانید از خبرهای مرتبط زیر استفاده نمایید

مسیر صعود ایران به دور دوم

آنالیز تیم های هم گروه ایران

افراد دعوت شده به تیم ایران در جام جهانی

و....

 

قطعا اگر خبر های مرتبط قرار دهید این فرصت به وجود خواهد آمد که بازدید کننده از سایر خبر ها بازدید نماید البته این را به خاطر داشته باشید که خبر های مرتبط باید از یک دسته خبر با یک موضوع مشخص باشد و همچنین دارای عناوین جذاب باشند

 

 

 

سرعت وب سایت

سرعت یک فاکتور مهم می باشد که قطعا در سئو سایت بسیار تاثیر گذار می باشد لازم است بدانید که فاکتورهای مختلفی می تواند در سرعت سایت تاثیر گذرا باشد از جمله مهمترین فاکتورهایی که می تواند در سرعت سایت تاثیر بگذارد می توان به سرعت هاست ،  کد نویسی ،چندرسانه ای هایی که در صفحه قرار دارد(فیلم ، عکس و...)و... اشاره کرده

  •  در ابتدا بررسی کنید که سرعت سرور و هاست مورد استفاده کم نباشد البته دیده شده است که برخی از افراد از هاست برای سایت خبری خود استفاده کرده اند که در برخی از مواقع به دلیل کم بودن منابع نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین محدودیت  بازدید کننده |، وب سایت خبری با مشکلاتی رو به رو شده است پس دقت نمایید حتما این موارد را در هنگام خرید سرور و هاست درنظر بگیرد چرا که این فاکتورها در صورتی که به درستی انتخاب نشوند خود می تواند به شدت روی سئو سایت خبری و هر نوع سایت دیگری اثر منفی بگذارد
  • همچنین سعی کنید برای بالا بردن سرعت صفحه خود در هنگام ایجاد محتوا تصاویری که در محتوا قرار می دهید با استفاده از نرم افزار های آنلاین کاهش حجم تصاویر مانند https://compressjpeg.com آنها را کاهش حجم دهید چرا که تصاویر نقش خیلی مهم در سرعت صفحه دارند و معمولا بیشترین زمان لود را به خود اختصاص می دهند
  •  استفاده از تکنولوژی amp  نیز می تواند بسیار تاثیر گذار در افزایش سرعت سایت در گوشی های همراه باشد ، باتوجه به افزایش تعداد بازدید کنندگان موبایل نسبت به کامپیوتر های رومیزی و مسئله سرعت مخصوصا در گوشی های همراه سعی کنید از تکنولوژی amp استفاده نمایید 

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل پیاده سازی amp

 

 

افزایش سرعت ایندکس

منظور از ایندکس شدن مطالب وب سایت شما این است که صفحه ای که ایجاد کرده اید توسط ربات های موتورهای جستجوگر مشاهده و جمع آوری شود و سپس در دیتابیس گوگل قرار بگیرد و گوگل آن را در نتایج خود قرار دهد

یکی از مشخصه های مهم وب سایت های خبری این است که دارای سرعت بالایی می باشند که دلیل آن نیز این است که این وب سایت ها دائما در حال ایجاد محتوا می باشند و وقتی یک وب سایت دارای سرعت بالایی در ایجاد محتوا باشد قطعا موتور جستجوگر نیز در طول روز چندین بار به آن وب سایت مراجعه می کند ولی در صورتی که به روزرسانی کم باشد به همان اندازه ربات گوگل نیز به وب سایت شما مراجعه می کند پس به طور خلاصه می توان گفت سرعت ایندکس مطالب شما بسته به تعداد محتوایی است که در وب سایت خود قرار می دهید و اگر تعداد ایجاد محتوا مثلا در یک روز چندین بار باشد ربات های موتورهای جستجوگر نیز چندین بار به وب سایت شما سر می زنند ولی اگر وب سایت شما در ماه یک بار به روز شود ربات نیز یکبار به وب سایت  ممکن است به وب سایت شما یر بزنند

از مهمترین مواردی که می تواند در سرعت ایندکس تاثیر بگذارد

  • ایجاد نقشه سایت
  • سرعت وب سایت
  • نرخ به روزرسانی
  • فچ کردن مطلب به صورت دستی با استفاده از فچ وب مستر

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل ساخت نقشه سایت 

 

 

بهبود بازدید خبری

از داده های ساخته یافته استفاده کنید

داده های ساخته یافته به صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر گذار نمی باشد اما این داده ها با توجه به تغییری که در نحوه نمایش داده ها ایجاد می کند مثلا قرار دادن ستاره در زیر نتایج ، قرار دادن عکس در کنار نتایج و... می تواند موجب افزایش نرخ کلیک شود

مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل استفاده از داده های ساخته یافته در وب سایت

 

 

افزایش رتبه سایت خبری

اشتراک گذاری اخبار در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر دومین منبع  می باشند که دارای ترافیک بالا می باشند پس شما می توانید با فعالیت در این وب سایت ها نیز بازدید وب سایت خود را بالا ببرید البته این تنها مزیت شبکه های اجتماعی برای سئو سایت نمی باشد شما با استفاده از این شبکه های می توانید سرعت ایندکس مطالب وب سایت خود را نیز بالا ببرید

 

 

برای هر صفحه و هر خبر یک فرم ارسال نظر قرار دهید

ارسال نظر می تواند یک عنصر و المان مهم برای ایجاد ارتباط با کاربران باشد شما علاوه بر اینکه کاربران را دعوت می کنید که در مورد خبر و مطلب نظر دهید آنها را می توانید مدت بیشتری در وب سایت خود قرار  دهید

 مطلب مرتبط با این موضوع : افزایش سرعت ایندکس مطالب

کلمات کلیدی + ابزار برای پیدا کردن لیست کلمات کلیدی

کلمات کلیدی + ابزار برای پیدا کردن لیست کلمات کلیدی

یکی از مهمترین و جذابترین قسمت های تولید محتوا پیدا کردن کلمات کلیدی برای ساخت محتواست ، پیدا کردن لیست کلمات کلیدی شاید امروزه مانند گذشته سخت نباشد  اما باز هم نیازمند این می باشد که شما مدتی زمانی را برای آن در نظر بگیرد چرا که کلمه کلیدی در صورتی که درست انتخاب شوید قطعا می تواند در  ایجاد ترافیک و آوردن بازدید کننده به وب سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد

 

 

کلمات کلیدی چیست

کلمات کلیدی یا keywords یک یا چندین کلمه می باشد که دارای جستجوی بالایی در موتورهای جستجوگر می باشد در  واقع می توان گفت کلمات کلیدی نیاز بسیاری از افراد بازدیدکننده در مورد یک موضوع می باشد که فرد تولید کننده محتوا سعی بر جمع آوری این کلمات و ایجاد یک مطلب در مورد آن می باشد تا بدین وسیله در مرحله اول نیازهای کاربران بازدید کننده را برطرف نماید و سپس بازدید وب سایت خود را بالا ببرد

مثلا کلمات کلیدی در مورد کاشت مو می تواند ( کاشت مو sut ، کاشت مو fit ، بهترین روش کاشت مو ، هزینه کاشت مو) می باشد

 

و اما کجا شروع کنیم تا یک لیست کلمات کلیدی مناسب به دست آوریم :

شاید شما از راه های مختلفی استفاده کنید تا کلمات کلیدی را به دست آورید و شاید هنوز به عنوان یک مبتدی می خواهید بدانید که از کجا باید شروع کنید تا کلمات کلیدی مناسب را جمع آوری کنید بهتر است بدانید که روزانه بیش از 6 بیلیون سرچ در گوگل انجام میگیرد و این یعنی شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای مناسب باید بسیار دقیق عمل کنید تا بتوانید حجم بالایی از ترافیک را روانه وب سایت خود کنید قبل از اینکه بخواهید شروع به پیدا کردن کلمات کلیدی کنید حتما در مورد موضوعی که می خواهید در مورد آن ایجاد محتوا کنید فکر کنید و از خود در مورد محتوایی که می خواهید ایجاد کنید سوال کنید ، سوالاتی مانند سوالات زیر

برای چه افرادی باید مقاله بنویسم؟

چه زمانی باید مقاله بنویسم؟

چه گونه می توانم پاسخ مناسب را به کاربر بدهم؟

آیا این مقاله یک مقاله مفید و کاربر پسند می شود؟

 

ما در این مقاله آموزشی سعی کرده ایم به شما ابزارهایی را معرفی کنیم که به بهترین نحوه ممکن به  شما برای پیدا کردن لیست کلمات کلیدی کمک کننده باشد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

 

 

 مطلب پیشنهادی : پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در گوگل

 

 

ابزارهای آنلاین برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

GOOGLE AUTOCOMPLETE

ابزار Google Autocomplete یک ابزار رایج برای پیدا کردن کلمات کلیدی به صورت رایگان می باشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است و قطعا شما این ابزار را دیده و با آن آشنا هستید این ابزار به صورت زنده و در کمترین زمان ممکن به شما لیستی از  کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهد  

برای اینکه بتوانید کلمه های کلیدی را با استفاده از این ابزار جستجوی کلمات کلیدی به دست بیاورید کافی است در باکس متعلق به گوگل کلمه کلیدی خود را وارد نمایید تا به لیستی از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی مد نظر خود دست یابید

 

 

 

ساخت کلمات کلیدی آنلاین

GOOGLE SEARCHES RELATED TO

ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی Google Searches Related To نیز یک ابزار رایگان از آن شرکت گوگل می باشد که در پایین سرچ هایی که شما انجام می دهید نمایش داده می شود تعداد کلماتی که با این ابزار برای شما پیشنهاد می شود معمولا 8 کلمه کلیدی می باشد البته این بستگی به کلمه کلیدی شما دارد و ممکن است تعداد این لینک ها کم یا زیاد باشد 

 

 

کلمات کلیدی چیست

GOOGLE TRENDS

یکی دیگر از ابزارهای گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی Google Trends می باشد این ابزار می باشد  ، Google Trends توسط بسیاری از افراد سئو کار به عنوان ابزار اصلی برای پیدا کردن کلمه های کلیدی مورد استفاده قرار میگیرد ، کار با این ابزار بسیار راحت می باشد کافی است بعد از وارد شدن به وب سایت این ابزار در باکس مشخص شده (enter a search term or a topic) کلمه کلیدی خود را وارد نمایید سپس در قسمت شماره یک نام کشور را برابر ایران قرار دهید همچنین در قسمت 2 می توانید مدت زمان که کلمات کلیدی بیشترین استفاده را داشتند را مشخص نمایید  سپس کلید اینتر را فشار دهید تا جستجو انجام گیرد

بعد از طی شدن مراحل جستجو یک آمار از میزان محبوبیت کلمه کلیدی را می توانید مشاهده نمایید ، به انتهای صفحه بروید و در قسمت Related queries می توانید کلمات یا جستجوهای مرتبط با این کلمه کلیدی را شماهده نمایید و برای تکمیل لیست کلمات کلیدی خود از آنها استفاده نمایید

 

 

 

KWFINDER

یک ابزار آنلاین برای یپدا کردن کلمات کلیدی با سرعت بالا می باشد این ابزار که یک وب سایت می باشد می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه مد نظر شما در اختیارتان قرار دهد برای استفاده از این ابزار به لینک (https://app.kwfinder.com/) بروید و بعد از وارد کردن کلمات کلیدی خود و همچنین زبان مدنظر ، کلید سبز رنگ find keywords را فشار دهید تا جستجو انجام گیرد و سپس پیشنهاد کلمه در اختیار شما قرار بگیرد

لازم به ذکر می باشد در قسمت انتخاب کشور نام کشور ایران موجود نمی باشد که نمی تواند زیاد روی نتایج به دست آمده تاثیر گذار باشد

 

 

KEYWORDTOOL

یکی دیگر از ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی keywordtool  می باشد این ابزار  بسیار شبیه به ابزار   Kwfinder    می باشد ، keywordtool  یک ابزار آنلاین برای پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد که با وارد کردن کلمه مدنظر در کمترین زمان لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می دهد

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی Keywordtool  دارای چندین  ویژگی بسیار جالب نیز می باشد که یکی از این ویژگی ها این است که شما می توانید انتخاب کنید که لیست کلمات کلیدی در کدام شبکه یا کانال جستجو شود و سپس در اختیار شما قرار بگیرد به عنوان مثال من می خواهم لیست کلمات کلیدی در اینستاگرام تنها برای من سرچ و نمایش داده شود برای این کار در قسمت بالای کادر جستجو ، تب Instagram را انتخاب می کنم و سپس کلمه کلیدی را وارد می کنم و  روی علامت زرد رنگ ذربین کلیک می کنم

 

 

 

KEYWORD.GURU

keyword یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد این ابزار به  صورت زنده با استفاده از تکنولوژی برنامه نویسی ajax بلافاصله بعد از وارد کردن کاراکترهای کلمات کلیدی پیشنهاداتی را برای شما ارائه می کند . این وب سایت بسیار شبیه به ابزار keywordtool می باشد و کلمات کلیدی پیشنهادی را از کانال های یوتیوپ ،یاهو ، آمازون ، ای بی  بدست آورده و نمایش می دهد

 

 

 

استفاده از ابزار الکسا

الکسا یکی دیگر از ابزارهایی می باشد که می تواند به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی کمک کننده باشد البته این ابزار مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که می خواهید بدانید که رقیبان شما روی چه کلماتی کلیدی بیشتر ورودی را دارند و سپس شما نیز از این کلمات برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید

کار با این ابزار نیز بسیار راحت می باشد کافی است به جای آدرس وب سایت seonab.com آدرس وب سایت رقیب را قرار دهید و در موردگر وارد نمایید 

https://www.alexa.com/siteinfo/seonab.com

سپس به انتهای صفحه بروید و در قسمت  Top Keywords from Search Engines می توانید کلماتی که در وب سایت رقیب دارای سرچ بالایی بوده است را مشاهده نمایید

 

 

 

 

نتیجه گیری

اگر به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی برای وب سایت خود می باشید بهتر است از چندین وب سایت برای جمع آوری کامات استفاده نمایید سپس این نتایج را در کنا رهم قرار دهید و سپس یک لیست مناسب را به عنوان لیست نهایی انتخاب کنید

انتخاب کلمات کلیدی برای ایجاد محتوای کاربر پسند بسیار مناسب می باشد پس وقت گذاشتن برای می تواند مهم باشد اگر مطلبی را ایجاد کنید و به کلمات کلیدی توجه نکنید قطعا نمی تواند برای وب سایت شما مناسب باشد و بازدید کننده را به وب سایت شما هدایت کند