کاهش رتبه الکسا یک دغدغه برای برخی از مدیران وب سایت ها به حساب آورده می شود هر کدام از مدیران وب سایت ها یک دلیل برای کاهش رتبه الکسا دارند اما آنچه ک هبیشتر از سایر هدف ها دیده شده است کاهش رتبه الکسا ایران بیشتر می باشد چرا که یکی از راه های دریافت آگهی برای وب سایت ها به حساب آورده می شود در صورتی که اصلا رتبه الکسا معیار خوبی برای دریفات لینک نمی باشد
با توجه به درخواست برخی از بازدیدکننده گان و دنبال کنندگان وب سایت سئو ناب سعی کرده ایم در این پست آموزشی برخی از فاکتورهای که تاثیر مستقیمی روی کاهش رتبه الکسا دارند را برای شما بیان کنیم
این روش آسان ترین و سریع ترین روش برای بهبود رتبه الکسا می باشد این تولبار بلافاصله اطلاعات دریافتی را در اختیار وب سایت الکسا می دهد و این خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش رتبه الکسا داشته باشد البته الکسا اعلام کرده است داشتن این تولبار می تواند خود یک مزیت برای بهبود رتبه الکسا باشد
تولبار الکسا یک اطلاعات کلی در مورد وضعیت وب سایت نیز به صورت سریع در اختیار شما قرار می دهد
این ویجت نیز یک اطلاعات کلی در مورد رتبه الکسا جهانی و کشوری در اختیار شما قرار می دهد الکسا با افزودن این ویجت به وب سایت به شما بهبود رتبه می دهد به عبار دیگر داشتن این ویجت در وب سایت یک نمره مثبت برای کاهش رتبه الکسا ایرانی و جهانی می باشد
یکی دیگر از عواملی که در کاهش رتبه الکسا تاثیر گذار می باشد تولید محتوا دست اول و بدون کپی می باشد اگر شما تولید محتوا را به درستی انجام دهید قطعا می تواند در بهبود بازدید وب سایت شما تاثیر گذار باشد و همین افزایش بازدید می تواند باعث بهبود رتبه الکسا شما شود استفاده از محتوای تکراری نه تنها مفید نمی باشد بلکه می تواند در جریمه شدن وب سایت شما نیز تاثیر گذار باشد
محتوای قدیمی در صورتی که بروزسانی نشود قطعا بعد از مدتی رتبه های خود را از دست خواهد داد پس بهتر است در یک دوره زمانی آنها را نیز ویراش کند متاسفانه دیده شده است بسیاری از مدیران وب سایت ها تنها به فکر ایجاد محتوا می باشند و وقتی برای به روزرسانی محتوا قرار نمی دهند
شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر بیشترین بازدیدکنندگان را دارند و می توانند در ارسال کاربران به وب سایت شما تاثیر گذار باشند پس بعد از اینکه محتوا را ایجاد کردید و محتوا را در گوگل فچ کردید حتما آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید این کار علاوه بر کاهش رتبه الکسا ایران و جهانی می تواند در بهبود سرعت ایندکس وب سایت شما تاثیر گذار باشد
شما ممکن است لغت یا اصطلاح LinkedIn را در محل کار خود یا در سر کلاس درس از همکلاسان خود یا از طریق دوستان خود بشنوید و برای شما جالب باشد که لینکدین چیست؟ و برای چه از لینکدین استفاده می شود و تفاوت آن با سایر شبکه های اجتماعی دیگر در چیست ، در ادامه ما قصد داریم به صورت کامل شما را با شبکه اجتماعی لینکدین آشنا کنیم
با اینکه LinkedIn یکی از پلتفرم های محبوب شبکه های اجتماعی می باشد اما تنها شما نیستید که نمیدانید LinkedInچیست و چرا مورد استفاده قرار میگیرد
به طور مختصر لینکدین عبارت است از یک شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها . فرق نمی کند که شما مدیر یک شرکت باشید و رهبری یک کسب و کار بزرگ یا کوچک را در اختیار داشته باشید یا یک کارمند جزء در یک شرکت باشید یا یک دانش آموزش در سر کلاس ، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای حرفه ای هاست که به دنبال بهبود وضعیت کسب و کار و همچنین حرفه ی خود می باشند
شما می توانید از LinkedIn به بعنوان یک پلتفرم حرفه ای شبکه های اجتماعی برای دیدار با افراد بزرگ در حوزه کسب و کار خود استفاده کنید به عبارت دیگر این شبکه این فرصت را ایجاد می کند تا افراد بزرگ در حوزه کسب و کار خود را دنیال کنید و حتی در برخی از موارد در صورت هر گونه سوال با آنها در تبادل اطلاعات باشید
لینک دین بسیار شبیه به شبکه اجتماعی فیسبوک می باشد طرح و ظاهر و عملکردی شبیه به شبکه اجتماعی فیسبوک ، به طور کلی کار با شبکه های اجتماعی تقریبا شبیه به هم می باشد اما برخی از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و شیوه کار با آنها کمی متفاوت تر از سایر شبکه های دیگر می باشد
Home : اولین صفحه که بعد از لاگین به لینکدین مشاهده خواهد کرد که حاوی پست های آخری می باشد که افراد به اشتراک گذاشته اند را مشاهده خواهید کرد در واقع پست هایی افرادی که آنها را دنبال میکنید در صفحه Home قابل مشاهده می باشند
Profile : پروفایل در واقع تمامی اطلاعات شخصی شما می باشد که کاربران برای مشاهده بیشتر اطلاعات شما به آن رجوع می کنند و قابل ویرایش توسط شما می باشد شما می توانید در پروفیل خود اطلاعاتی از کسب و کار خود به همراه اطلاعات شخصی نظیر عکس ، نام ، تاریخ تولد و... را قرار دهید
My Network : در این قسمت می توانید لیستی از حرفه هایی که در شبکه لینکدین موجود می باشد را مشاهده کنید اگر موس خود را روی این گذینه قرار دهید سایر زیر منوها برای شما باز خواهد شده که حاوی یکسری دیگر از اطلاعات می باشد
Jobs : لیستی از شغل ها که توسط کارفرمایان ارسال می شود در این قسمت قرار داده می شود
Interests: علاوه بر کسب و کارهای شما می توانید در لینکدین از منافع خاص نیز پیروی کنید این منافع شامل صفحات شرکت ها ، گروه ها با توجه به محل ، پلت فرم SlideShare LinkedIn برای نمایش اسلاید و پلت فرم LinkedIn Lynda برای اهداف آموزشی و... هستند
Search bar : لینکدین دارای یک جستجوگر قوی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا براساس یکسری از فیلتر های قوی یک جستجوی بسیار دقیق را انجام دهید شما می توانید از فیلترهای نظیر مکان ، نام شرکت ، حوزه کاری و... برای یافت بهترین جستجو استفاده نمایید
Messages : اگر قصد دارید به یک شرکت یا یک فرد در لینکدین در تماس باشید می توانید از پیام برای ارسال ارتباط و درخواست خود استفاده کنید لازم به ذکر می باشد شما می توانید در پیام لینکدینی خود مواردی از قبیل عکس ، صوت و فیلم را نیز ارسال نمایید
Notifications : اعلان ها یا Notifications در شبکه اجتماعی LinkedIn نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی دیگر وجود دارد و حاوی پیام ها و اطلاع رسانی هایی می باشد که LinkedIn برای نمایش بهتر آنها یک قسمت برای آنها ایجاد کرده است
Pending Invitations : یا دعوت نامه که توسط سایر افراد برای شما ارسال می شود و از شما خواسته می شود که آنها را دنیال کنید این پیام ها در قسمت Pending Invitations قرار میگیرد و شما می توانید با پذیرفتن و یا رد آنها درخواست آنها را پاسخ دهید
شما می توانید با تایپ کردن linkedin و انتخاب اولین گذینه به شبکه لینکدین دسترسی پیدا کنید اما آدرس لینکدین به طور مستقیم https://www.linkedin.com/ می باشد که بعد از وارد کردن ادرس نامرده به صفحه اصلی شبکه لینکدین دسترسی پیدا می کنید که در این صفحه برای ورود به این شبکه اجتماعی باید ثبت نام کنید برای ثبت نام در لینکدین نیز نیازمند یک ایمیل و جیمل و همراه با نام انتخابی و یک پسورد می باشید
یک صفحه فرود یا یک صفحه لندینگ پیج یک صفحه می باشد همانند یک فرم یا یک صفحه دیگر که باعث می شود کاربر از یک صفحه به یک صفحه که صفحه هدف نیز می باشد فرستاده شود برای مثال می توان به فرمی اشاره کرده که کاربر آن را پر کرده و بعد از ثبت اطلاعات به یک صفحه دیگر هدایت می شود یا یک نمونه دیگر از لندینگ پیج را می توان در ایمیل هایی تبلیغاتی مشاهده کرد که حاوی یک لینک می باشد که شما را به یک صفحه از وب سایت هدف که همان وب سایت آگهی دهنده می باشد هدایتمی کند یک صفحه landing page که خوب نیز طراحی شده است برای هدایت یک جریان ترافیکی می باشد
اگر قصد دارید یک جریان هدفمند از ترافیک را به صفحه اصلی خود ارسال کنید می توانید با استفاده از لندینگ پیج این کار را انجام دهید این صفحات بسیار مناسب برای ارسال ترافیک هدفمند به یک صفحه خاص می باشد یک مثال واضحتر از مفید بودن landing page را می توانید در تبلیغات گوگل مشاهده کنید ، شما اگر وب سایتی داشته باشید که از دامنه ملی ایران استفاده کرده باشد به عبارت دیگر با پسوند ir باشد قطعا نمی توانید تبیلغات خود را قرار دهید چرا که دامنه های ملی ایران به دلیل تحریم هایی که وجود دارد قابل قرار دادن برای تبلیغات گوگل نمی باشد پس مجبور هستید از یک سایت که با دامنه com یا سایر دامنه های غیر تحریمی استفاده نمایید و سپس با قرار دادن تبلیغات گوگل برای دامنه غیر تحریم ترافیک تبیلغات گوگلی را به وب سایت اصلی خود که همان ir می باشد ارسال کنید این تنها یک نمونه مفید از طراحی landing page می باشد
به طور کلی مزیت های لندینگ پیج به صورت زیر قابل بیان می باشد :
بهبود سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا وب سایت شما در موتور های جستجوگر رتبه های برتر را از آن خود کند خیلی از مدیران وب سایت ها که با ما در تماس بوده اند اعلام کرده اند که با توجه به فعالیتی که دارند و همچنین وقت و هزینه ای که برای سایت شان می گذارند متاسفانه هنوز رتبه ای را که بتواند برای آنها کسب درآمد و بازدید کننده داشته باشند را به دست نیاورده اند لازم است بدانید تنها فعالیت برای ایجاد محتوا نمی تواند موجب بدست آوردن رتبه در موتورهای جستجوگر شود اگر تنها سئو تولید محتوا بود پس نویسندگان بهترین سئو کارها خواهند بود و نیازی به رعایت فاکتورهای دیگر نیست اما واقعیت چیزی دیگری است و محتوا تنها یک بخش مهم از بهینه سازی سایت می باشد
لازم است بدانید که
سئو کلمات کلیدی متفاوت می باشد اگر شما سختی کلمه کلیدی خود را به دست آورید قطعا براساس میزان سختی آن می تواند می توانید استراتژی های مناسب برای رسیدن رتبه های برتر را به دست آورده اگر ره و روش و استراتژی شما اشتباه باشد و درست انتخاب نشود قطعا نمی تواند مفید باشد و امکان هدر دادن وقت و هزینه وجود دراد شما باید با بررسی کردن رقبا و همچنین قدرت آنها استراتژی مناسب برای بهبود سئو سایت خود را انتخاب کنید اگر چه سئو یک راه مستقیم و دارای چنیدن فاکتور مشخص می باشد اما باید بدانید که وب سایتی با توجه به میزان سختی که دارد می تواند روش های مختلفی را برایبهبود سئو داشته باشد پس لازم است قبل از ایجاد و پیاده سازی استراتژی های برای مناسب برای بهبود رتبه سایت حتما وب سایت رقبا را بررسی کنید و فاکتوره های مناسب برای رقابت با آنها را شناسایی کنید
در ادامه ما شما را با چندین نکته برای بهبود سئو سایت آشنا خواهیم کرد
1-محتوا
2-اتوریتی
1-محتوا
در هنگام تولید محتوا حتما نکات مهم برای ایجاد یک محتوای با کیفیت را رعایت کنید از مهمترین مواردی که می تواند در ایجاد محتوا به کیفیت آن برای موتورهای جستجوگر بیفزاید می تواند به موارد زیر اشاره کرد
انتخاب عنوان مناسب
انتخاب توضیحات مناسب
پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب
رعایت کردن طول مناسب برای محتوا
قرار دادن لینک داخلی
استفاده از لینک های خارجی
قرار دادن چندرسانه ای در محتوا مانند تصویر، ویدئو و....
پیج اتوریتی یعنی بالا بردن قدرت صفحات برای اینکه بتوانند در موتورهای جستجوگر رتبه های برتر را از آن خود کنند اگر وب سایت شما و صفحات آن اتوریتی مناسب را داشته باشد قطعا می تواند رتبه های برتر را از آن خود کنند البته اتوریتی اگر به درستی برای صفحات وب سایت ایجاد شده باشد در برخی از موارد افراد با خرید بک لینک اقدام به بالا بردن اتوریتی می کنند که این کار بسیار اشتباه می باشد چرا که می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف آن از گوگل شود
برخی از مواردی که می توانید با رعایت آن اتوریتی خود را بالا ببرد
لینک گرفتن از وب سایت های هم موضوع با وب سایت شما
ایجاد محتوا مناسب
به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
صفحه اول گوگل و مخصوصا رتبه های برتر می تواند بسیار جذاب باشد چرا که علاو هبر افزایش ترافیک وب سایت می تواند موجب افزایش فروش شما شود بسته به میزان رقابت کلمه کلیدی شما ، استراتژی رسیدن به صفحه اول گوگل نیز متفاوت می باشد در برخی از مواقع شما به آسانی و تنها با چندین فاکتور می توانید صفحه اول گوگل را از آن خود کنید و در برخی از موارد وقتی که کلمه کلیدی شما سخت باشید با ید ماهها و با شاید سالها تلاش کنید تا صفحه اول گوگل را از آن خود کنید
لازم است بدانید که تنها آمدن در صفحه اول گوگل کافی نمی باشد چرا که بعد از اینکه شما در صفحه اول قرار گرفتید تازه رقابت شما شروع می شود و باید سعی کنید تا رتبه خود را نگه دارید این کار می تواند از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل سخت تر باشد
در ادامه شما با ده نکته برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا خواهید شد
اولین راه برای رسدین هب صفحه اول گوگل این است که یک دامنه مناسب انتخاب کنید داشتن یک دامنه مناسب می تواند بسیار مفید برای افزایش بازدید وب سایت شما و همچنین برندینگ وب سایت شما باشید دامنه انتخاب نباید بیش از حد طولانی باشد و باید به گونه ای انتخاب شود که قابل حفظ شدن باشد و فرد با چندین بار وارد کردن نام دامنه شما در اینترنت آن را به خاطر بسپارد همچنین سعی کنید از قرار دادن علامت (-) در داخل دامنه خودداری کنید و در صورتی که می خواهید
طراحی وب سایت را به گونه ای ایجاد کنید که مناسب باشد یکی از نکات مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل این است که وب سایت شما به درستی ایجاد شده باشد وب سایت ایجاد شده باشد برخی از افراد بدون آگاهی از ساختار وب سایت تنها با چندین روز وقت گذاشتن و استفاده کردن از قالب های آماده وب سایت خود را راه اندازی می کنند و بعد از گذشت چندین ماه به این نتیجه می رسند که وب سایتشان در نتایج رتبه نمی گیرد .و بعد از بررسی کردن به این نتیجه می رسند که وب سایت دارای ساختار و کد های نا مناسب می باشد
وب سایت رپسپانسیو یا وب سایت واکنش گرا وب سایتی می باشد که قابل باز شدن توسط دستگاه های مختلف می باشد به عبارت دیگر وب سایت قابل باز شدن با انواع گوشی همراه و تبلت باشد . این بسیار مهم می باشد اگر وب سایت واکنش گرا نباشد قطعا نمی تواند برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مناسب باشد چرا که بسیاری از ترافیک ها را از دست می دهد
سرعت وب سایت باید بالا باشد اگر وب سایت به آراممی لود شود یا با عبارت دیگر به کندی باز شود قطعا رتبه نخواهد گرفت وب سایت باید زمان لودی کمتر از 5 ثانبه داشته باشد مسئله سرعت در گوشی های همراه مهمتر می باشد شما می توانید برای بود سرعت وب سایت خود از CDN و تکنوژی AMP به همراه رعایت کردن برخی از نکات برای بهبود سرعت وب سایتاستفاده نمایید(مطالعه مقاله بهبود سرعت سایت)
تولید محتوا نقش بسزایی در رتبه گرفتن دارد اگر محتوای ایجاد شده دارای کیفیت مطلوبی باشد قطعا می تواند به وب سایت شما برای قرار گرفتن در رتبه های برتر در گوگل کمک کننده باشد محتوای ایجاد شده باشد دست اول باشد و تکراری نباشد همچنین باید به نحوه ی ایجاد شود که ارزش مطالعه کردن را داشته باشد محتوا نباید بسیار طولانی و و یا بسیار کوتاه باشد
با قرار دادن لینک های داخلی در هر محتوا می توانید مدت زمان ماندگاری کاربر را در وب سایت خود بالا ببرید همچنین بهتر است بدانید لینک های داخلی می توانید به رتبه گرفتن کلمات کلیدی شما نیز کمک کننده باشد شما می توانید بسته به میزان محتوا از یک یا چند لینک داخلی استفاده نمایید
لینک های خارجی نیز مهم می باشد و می توانند در بهبود رتبه وب سایت شما تاثیر گذار باشند با جستجو کلمه کلیدی خود وبررسی رتبه های برتر قطعا به این نکته خواهید رسید که وب سایت هایی که دارای رتبه های برتر هستند دارای لینک های خارجی قویی نیز می باشند
محتوا ها قدیمی را به بروز رسانی کنید به طور کلی اگر وب سایت به روز رسانی شود بهتر می تواند رتبه کسب کنید این را می توانید در وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند مشاهده کنید
نقشه سایت یا سایت مپ به موتور های جستجوگر کمک می کند تا سریع تر محتوای ایجاد شده و بروز شده را دریافت کنند شما می توانید نقشه سایت ایجاد شده را به گوگل وبمستر معرفی کنید تا سرعت ایندکس و بروز رسانی مطالب بالاتر رود حتما نقشه سایت را به صورت پویا ایجاد کنید چرا که نقشه سایت یا سایت مپ استاتیک و بدون تغییر نمی تواند مفید باشد
این ابزار رایگان به شما این امکان را می دهد تا آمار وب سایت خود را مشاهده کنید همچنین می توانید خطاهایی را که در وب سایت وجود دارد را مشاهده و رفع نمایید گوگل وبمستر یک ابزار رایگان بسیار مفید می باشد و می تواند بسیار کمک کننده برای بهبود سئو سایت شما باشد