گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

ریدایرکت 301 و 302 چیست + تاثیر ریدایرکت بر سئو + Redirect 301 در سئو سایت

ریدایرکت 301 و 302 چیست + تاثیر ریدایرکت بر سئو + Redirect 301 در سئو سایت

در برخی از موارد شما نیاز دارید تا یک نام یک دامنه وب سایت را به یک نام دیگر تغییر دهید یا آدرس یک صفحه را به یک آدرس دیگر تغییر دهید یا همچنین یک صفحه را حذف نمایید و قدرت و بازدید کنندگان را به یک آدرس مشخص هدایت نمایید برای این منظور اگر بخواهید برای سایت و سئو آن اتفاقی نیفتد و سایت با کاهش رتبه همراه نشود چاره کار چیست و باید از چه راهی استفاده کرد ؟ 

پاسخ : استفاده از ریدایرکت ها

 در این پست آموزشی سئو سایت قصد داریم به صورت کامل در مورد ریدایرکت های صحبت کنیم پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

 

 

 

 تغییر مسیر و سئو سایت

ریدایرکت چیست

Redirect یا تغییر مسیر یک دستور برای ارسال کاربر و موتور جستجوگر به یک آدرس جدید می باشد

 

انواع ریدایرکت

ریدایرکت 301  : این Redirect  برای تغییر مسیر دائم مورد استفاده قرار میگیرد . به عنوان مثال شما می خواهید یک صفحه را به صورت کامل پاک کنید و آن را به یک آدرس جدید هدایت نمایید برای این منظور می توانید از این تغییر مسیر استفاده نمایید لازم است بدانید که در این تغییر مسیر طبق گفته مت کاتز 15 درصد از پیج رنک انتقال داده نمی شود و بقیه پیج رنک یعنی 75 درصد به آدرس جدید انتقال پیدا می کند

 ریدایرکت 302 (فقط HTTP 1.0) :این تغییر مسیر  برای انتقال موقت یک آدرس به یک آدرس دیگر می باشد به عنوان مثال شما می خواهید یک سایت را به صورت کامل پاک نمایید و از اول آن را پیاده سازی کنید برای اینکه کاربران به صفحه سفید روبه رو نشوند شما می توانید از این ریدایرکت برای ارسال کاربران به صورت موقت به یک آدرس دیگر استفاده نمایید تا زمانی که وب سایت با ظاهر جدید لود شود . دقت داشته باشید که در تغییر مسیر 301 هیچ مقداری از پیج رنک به صفحه مقصد انتقال داده نمی شود

ریدایرکت 307 (فقط HTTP 1.1) : این تغییر مسیر همانند ریدایرکت 302 برای انتقال موقت می باشد. این ریدایرکت زمانی مناسب می باشد که بخواهید وب سایت یا یک محتوا (مثلا  تعمیر و نگهداری یک وب سایت ) را به صورت موقت به یک آدرس جدید که موتور جستجوگر سازگاری آن را با  HTTP 1.1 تشخیص داده است انتقال دهید در غیر این صورت (عدم تشخیص HTTP) بهتر است از 302 استفاده شود

Meta Refresh : یک نوع تغییر مسیر از سطح صفحه به سطح سرور می باشد که اصلا برای سئو سایت توصیه نمی شود چرا که بسیار کند می باشد. و این نوع از ریدایرکت  می تواند پیج رنک را نیز انتقال دهد

 

 

طریقه استفاده از ریدایرکت ها

نحوه استفاده ریدایرکت 301

Redirect 301 /oldpage.html  http://www.yoursite.com/newpage.html

 

این مثال یک صفحه قدیمی  را به یک صفحه جدید تغییر مسیر می دهد

*در قسمت oldpage آدرس صفحه قدیمی و در قسمت newpage نیز آدرس صفحه مقصد و جدید را وارد نمایید

 

 

 

نحوه استفاده از ریدایرکت 302

Redirect 302 /old-post/ https://www.yourwebsite.com/new-post/

 

این تغییر مسیر برای انتقال موقت یک صفحه به صفحه دیگر می باشد

 

*در قسمت old-post آدرس صفحه که قصد ریدارکت کردن آن را دارد را وارد کنید و در قسمت new-post نیز آدرس صفحه جدید و مقصد را وارد نمایید

 

 

 

تفاوت ریدایرکت 301 و 302

با توجه به توضیحات بالا به احتمال زیاد با تفاوت ریدایرکت 302 و 301 آشنا شده اید اما به طور خلاصه اگر بخواهم باز به تفاوت این دو  تغییر مسیر بپردازم باید عرض کنم که تغییر مسیر 301 برای انتقال دائم و همیشگی یک آدرس  به آدرس دیگر می باشد و ریدایرکت 302 نیز برای انتقال موقت یک آدرس به آدرس دیگر می باشد. توجه داشته باشد که درریدایرکت 301 تمامی پیج رنک (احتمال از دست دادن پیج رنک شاید 15 درصد باشد) به آدرس جدید منتقل می شود اما در تغییر مسیر 302 هیچ پیج رنکی انتقال داده نمی شود.

 

 

 ریدایرکت یا تغییر مسیر چیست

بهترین ریدایرکت ها برای سئو سایت

در اولین سناریو ما می خواهیم یک صفحه را به یک صفحه دیگر به صورت کامل انتقال دهیم

پاسخ = گزینه های مختلفی برای این کار وجود دارد اما بهترین روش استفاده از ریدایرکت 301 می باشد ، این ریدایرکت هم به مرورگر و هم به موتورهای جستجوگر می گوید که آدرس صفحه  به صورت دائم به آدرس جدید انتقال داده شده است در این صورت بعد از مدتی پیج رنگ صفجه اصلی به صفحه مقصد و جدید انتقال داده می شود

 

سناریو دو برای تغییر مسیر یک پوشه یه پوشه دیگر

در این حالت می خواهیم آدرس پوشه تصاویر را به یک پوشه دیگر انتقال دهیم

مثلا codenab.ir/img/1png   را به    codenab.ir/image/1png انتقال دهیم

برای این منظور نیز همانند مثال و سناریو بالا باید از تغییر مسیر  301 استفاده نماییم

 

سناریو سه : وب سایت برای مدت کوتاهی قطع می باشد

به طور مثال می خواهیم وب سایت را به یک سرور دیگر انتقال دهیم

برای این منظور با توجه به اینکه وب سایت بعد از گذشت چندین ساعت دوباره به حالت قبل برمیگیرد بهتر است است از 302 برای انتقال کاربران به یک ادرس مشخص استفاده نماییم

 

سناریو چهارم : وب سایت به صورت کامل به یک دامنه جدید انتقال داده می شود

مثلا دامنه codenab.ir  به دامنه seonab.com  انتقال داده می شود

در این حالت نیز با توجه به اینکه انتقال برای همیشه می خواهد صورت بگیرد بهترین حالت این است که از  ریدایرکت 301 استفاده شود

 

 

چند نکته در سئو ریدایرکت ها

  • همه تغییر مسیرها دارای ریسک می باشند
  • بهترین تغییر مسیر این است که تمامی عناصر صفحه باقی بماند و تنها آدرس صفحه تغییر کند(منظور محتوا ، تصاویر ، لینک ها و... )می باشد
  • تغییر مسیر به https  کمترین درجه ریسک برای از بین رفتن پیج رنک را دارد

 

 

 

چرا از ریدایرکت ها استفاده می شود

  • برای تغییر یک دامنه به دامنه دیگر
  • برای تغییر یک صفحه به صفحه دیگر که به دلایل مختلفی از بین رفته است
  • برای انتقال سایت از http  به https
  • بهبود ساختار url
  • حذف پارمترهای جستجو

 

خدمات تیم سئو ناب

فیلم آموزش سئو سایت

دوره جامع سئو

سفارش سئو

 

مقالات سئو + 10 منبع برای مقالات سئو سایت +منبع آموزش سئو سایت

مقالات سئو + 10 منبع برای مقالات سئو سایت +منبع آموزش سئو سایت

مقالات سئو + 10 منبع برای مقالات سئو سایت +منبع آموزش سئو سایت - 5.0 out of 5 based on 1vote

مقالات سئو یکی از بهترین منابع برای بروز شدن شما در امر بهینه سازی سایت می باشد اگر شما در امر سئو وب سایتهیچ تخصصی ندارید یا در ابتدای راه هستید یا حتی یک متخصص سئو سایت می باشد باز هم نیازمند چند منبع آموزشی سئو برای به روز نگه داشتن علم خود هستید چرا که seo  یگ دانش ثابت نیست و دائما در حال تغییر می باشد و اگر شما می خواهید در این راه به پیشرفت های دست یابید یکی از راه ها این است که  خودتان را به روز نگه دارید برای این منظور می توانید از منابع مختلفی استفاده نمایید ما در ادامه قصد داریم به شما چندین منبع سئو که بسیار مفید نیز می باشند را معرفی کنیم پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید

 

مقالات سئو سایت

GOOGLE WEBMASTER CENTRAL BLOG

اخبار گوگل را مستقیم می توانید از این وب سایت دریافت نمایید این وب سایت در مورد آخرین به روزرسانی های ،ایندکس ها و رتبه بندی ها ، ویژگی های جدید  در نتایج عالی ، اخبار امنیت و سایر موارد دیگر برای شما و سایر وبمستر ها اخبار قرار می دهید

برخی از پست های محبوب از وبلاگ گوگل وب مستر گوگل عبارتند از :

بهبود سرعت سایت برای رتبه بندی گوشی همراه

معرفی گوگل کنسول جدید

به روز رسانی ابزارهای جدید گوگل

راهنمایی های فنی سئو سایت

 

 


 

منبع آموزش سئو سایت

SEARCH ENGINE JOURNAL

دومین منبع  برای دنبال کردن مقالات سئو سایت Search Engine Journal می باشد . این وب سایت در سال 2003 توسط لورن بیک تاسیس شده است و معمولا اخبار ، راهنمایی ها ، تجزیه و تحلیل سئو  در این وب سایت قرار داده می شود و شما می توانید از این مقالات برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده نمایید . به طور خلاصه تمرکز اصلی این وب سایت روی سئو ، تبلیغات کلیکی ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا می باشد

 

این وب سایت به صورت مختصر به SEJ معروف می باشد و هر روز برای وبمسترها یک موضوع را قرار داده و بررسی می کند در برخی از مواقع از افراد موفق در یک حوزه نیز دعوت می کند و تجربیات آنها را برای بازدیدکنندگان خود قرار می دهد

 

 


 

 

مقاله آموزش سئو

SEARCH ENGINE LAND

این منبع آموزhttps://www.codenab.ir/seo/ش سئو سایت در سال 2007 توسط  Danny Sullivan  تاسیس شده است (یکی از افراد با نفوذ در تاریخ صنعت جستجو) . این وب سایت برای شما  اخبار روزانه  را در کنار  برخی از مقالات آموزشی  قرار می دهد

SEL علاوه بر اینکه دارای یک تیم تحریریه قوی و باتجربه می باشد دارای یک تیم متخصص در زمینه seo و ppc نیز می باشد که برای شما یکسری از تکنیک ها ،استراتژی ها و راهنمایی ها را قرار می دهند .

 

 


شاید این مطالب نیز برای شما جالب باشد : دوره سئو سایت 

 

 

 

SEARCH ENGINE ROUNDTABLE

Barry Schwartz در سال 2004 یک وب سایت را به عنوان یک نوت بوک شخصی تاسیس کرد که به مروزه به عنوان یک منبع سئو نیز شناخته می شود . این وب سایت یک وب سایت نکته برداری بسیار مناسب برای سئو می باشد چرا که معمولا پست هایی که در این وب سایت قرار داده می شود توییت های افراد مهم ، بحث های مهم سئو ، به روزرسانی های جدید ، رویداد ها و... می باشد

 

 


 

THE SEM POST

در سال 2014 توسط Jennifer Slegg ایجاد شده است . The SEM Post برای شما علاوه بر اخبار بروزرسانی جستجوگر ها ، ویژگهایی از موتور های جستجوگر گوگل و بینک را تست می کند و در اختیار شما قرار می دهد . اگر به صورت عمیق می خواهید موارد سئو سایت و بروزرسانی ها موتورهای جستجوگر را دنبال نمایید می توانید از مقاله های سئو این وب سایت استفاده نمایید

 

 


 

مقالات بهینه سازی وب سایت

MOZ BLOG

یک وبلاگ آموزشی سئو سایت با کلی از نرم افزارهای سئو می باشد. بی شک هر متخصص که دارای تجربه کمی نیز باشد با این وب سایت آشنا خواهد بود و از آموزش ها این وب سایت یا  از ابزارهای این وب سایت استفاده کرده است . این وب سایت توسط متخصص های مختلفی پشتیبانی می شود و هر روز نیز برای وبسمتر ها چندین پست قرار داده می شود . یکی دیگر از مزیت های این وبلاگ آموشی این می باشد که دارای یک انجمن آموزشی بسیار قوی می باشد که شما می توانید سوالات خود را در آن مطرح نماید و در مدت زمان کوتاهی به پاسخ آن برسید

 

 


 

SEO THEORY

اگر به دنبال مقالات seo حرفه ای می باشید می توانید به این وب سایت مراجعه نمایید این وب سایت در سال 2006 توسط Michael Martinez ایجاد شده است. در این وب سایت مقالات بسیار زیادی در مورد اینکه seo چیست و چگونه کار می کند قرار داد شده است

 

 

 


 

SEARCH ENGINE WATCH

این وب سایت به نظر قدیمی ترین وب سایت در صنعت جستجو  می باشد که در تاریخ 1997 توسط Danny Sullivan ایجاد و راه اندازی شده است . این وب سایت هر روز یک مقاله در زمینه سئو سایت ، بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه اجتماعی قرار می دهد

 

 

 


 

 

SEMRUSH BLOG

SEMrush Blog  نیز یک وب سایت قوی در صنعت جستجو می باشد که شما می توانید از مقالات بهینه سازی این وب سایت نیز برای اضافه کردن تجریبات خود استفاده نمایید . این وب سایت دارای یک ابزار بسیار قوی و آنلاین برای بررسی رقبا می باشد که شما می توانید برای به دست آوردن استراتژی سئو از آن استفاده نمایید

 


 

 

YOAST SEO BLOG

این وبلاگ نیز توسط  Joost de Valk تاسیس شده است . Yoast یک پلاگین فوق حرفه ای سئو برای وردپرس می باشد که توسط این مجموعه ساخته شده است . این وب سایت همیشه سعی بر این داشته است که جدیدترین راهکارهای سئو را شناسایی و در پلاگین سئو خود به کار بگیرید ، این وب سایت برخی از تجریبات خود را نیز در این وبلاگ قرار داده است  وبلاگ Yoast یک وبلاگ آموزشی مناسب برای آن دسته از افرادی می باشد که دارای تجربه کمی در زمینه سئو سایت می باشد

 


 

WEBMASTERWORLD

یکی از قدیمی ترین و فعال ترین  انجمن های سئو سایت برای مدیران وب سایت ها و وبمسترها می باشد که بیشتر در مورد موضوع افراد به گفتگو  و بحث می پردازند شما در این وب سایت می توانید سوالات و مشکلات خود را قرار دهید و پاسخ مناسب را دریافت نمایید

 

 


 

BACKLINKO

Brian Dean بنیانگذار این وبلاگ آموزشی می باشد . این وبلاگ هر ماه یک یا دو مقاله برای بازدیدکنندگان قرار می دهد که بسیار به صورت عمقی به باز کردن موضوع می پردازد . فیلم های آموزشی این مجموعه در یوتیوپ بسیار بازدید کننده دارد  و به عنوان یکی از محبوب ترین فیلم های آموزشی سئو نیز می باشند

 

 

 


 

 

وبلاگ GSQI

وبلاگ GSQi توسط Glenn Gabe تاسیس و راه اندازی شده است و در زمینه های مختلفی نیز در حال فعالیت می باشد از جمله بازاریابی اینترنتی ، استراتژی سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و..

GSQi در برخی از مقالات آموزشی خود مقالات سئو نیز قرار داده است که به صورت فنی به سئو سایت پرداخته است ، اگر یک تغییر الگوریتم صورت گیرد  شما می توانید در این وبلاگ به  صورت کامل بحث در مورد بروزرسانی را مشاهده نمایید

نرخ کلیک(Ctr) چیست + 5 روش برای افزایش نرخ کلیک + ارتباط Ctr و سئو سایت

نرخ کلیک(Ctr) چیست + 5 روش برای افزایش نرخ کلیک + ارتباط Ctr و سئو سایت

شاید به گوش شما نیز خورده باشد که اگر نرخ کلیک یا ctr  سایت خود را بالا ببرید می توانید جایگاه خود را در رتبه بندی موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل بالا ببرید. اما به راستی این میزان یا نرخ چه چیزی می باشد و آیا می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کند یا نه . ما در این پست آموزشی قصد داریم به صورت کامل در مورد ctr و تاثیر آن در سئو صحبت کنیم پس در صورتی که مشتاق یادگیری این موضوع می باشید با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید

 

 

 

فیلم آموزش ctr

 

 

 

ctr یا نرخ کلیک چیست

CTR  چیست

CTR  مخفف Click through rate و به معنی نرخ کلیک می باشد این نرخ یا مقدار  بیشتر برای تبلیغات کلیکی مورد استفاده قرار میگیرد مثلا ما یک بنر تبلیغاتی  را در داخل یک وب سایت قرار داده ایم و می خواهیم CTR آن را محاسبه کنیم . برای محاسبه نرخ کلیک تبلیغات باید از فرمول زیر استفاده کنیم

clicks ÷ impressions = CTR

 نرخ کلیک=  تعداد نمایش ها ÷ تعداد کلیک ها

مثلا اگر تعداد نمایش 2000 باشد و تعداد کلیک 500 باشد نرخ کلیک برای تبلیغ ما برابر است با  0.25

 

لازم است بدانید هر چه میزان نرخ کلیک بیشتر باشد طبیعتا بهتر می باشد و نشان می دهد که تبلیغات ما مفید بوده است

 

 

 

 

 


Impressions  چیست ؟

IMPRESSIONS  چیست ؟

اشاره به تعداد نمایش تبلیغات شما در یک وب سایت یا تعداد نمایش وب سایت شما در نتایج گوگل دارد . این نمایش به معنی انتخاب و کلیک روی تبلیغات و لینک شما نمی باشد بلکه فقط تعداد نمایش را شمارش می کند در Impressions  ممکن است روی تبلیغات یا لینک شما کلیک شود یا ممکن است کلیک نشود . به طور مثال شما یک بنر در داخل یک وب سایت دارید و وب سایت 200 بازدید کننده دارد 

Impressions  بنر شما برابر است با 200 و اگر 10 بار روی آن کلیک شود تعداد کلیک آن می شود 10 و در نهایت با جایگزینی در فرمول بالا نرخ کلیک شما می شوذ 20

 

 

 

مشاهده نرخ کلیک وب سایت

نرخ کلیک وب سایت

برای مشاهده CTR وب سایت خود می توانید به وبمستر تولز وب سایت خود مراجعه نمایید و سپس با انتخاب منوی Performance می توانید آمار بازدید کلی  وب سایت خود را مشاهده نمایید اگر دقت کنید در داخل این صفحه باکس سبز رنگ برای CTR تعبیه شده است که شما می توانید CTR وب سایت خود را در این قسمت مشاهده نمایید لازم است بدانید که این مقدار به صورت میانگینی می باشد

 

اما این  CTR از کجا آمده است ؟

Impressions اشاره به تعداد نمایش وب سایت شما در نتایج موتور جستجوگر یا SERPS  دارد به عبارت دیگر اگر شما با یک کلمه کلیدی در صفحه اول باشید و این کلمه در گوگل جستجو شود برای شما یک impressions در نظر گرفته می شود حتی اگر کاربر روی لینک وب سایت شما در نتایج گوگل کلیک نکند اما اگر کلمه کلیدی شما در صفحه دوم باشد و کاربر کلمه کلیدی شما را سرچ نماید و تنها صفحه اول را مشاهده نماید برای شما impressions ثبت نمی شود چرا که کاربر تنها صفحه اول را نگاه کرده است و به نتایج صفحات دوم که شما در آن قرار دارد  نگاه نکرده است اما اگر کاربر به صفحه دوم برود و لینگ وب سایت شما در آنجا باشد برای شما یک impressions در نظر گرفته خواهید هر چند که کاربر سرچ کننده روی لینک شما کلیک نکند

 

مثال : تصور کنید که شما با کلمه خرید بلیت در صفحه اول  و رتبه 5 هستید و در یک روز این کلمه 5000 بار سرچ شده است و وب سایت شما تنها 500 کلیک در آن روز داشته است نرخ کلیک برای وب سایت شما برابر است با     10 =    500     ÷  5000

 


 

 

 

آیا نرخ کلیک روی سئو تاثیر می گذارد

اگر وب سایت شما در نتایج گوگل در رتبه اول باشد ولی تعداد کمی کلیک داشته باشد نرخ کلیک وب سایت شما بهینه نیست چرا که تعداد نمایش وب سایت در نتایج  (impressions) مهم نمی باشد مهم تعداد کلیک ها می باشد ، پس می توان گفت بهینه سازی نرخ کلیک بسیار مهم می باشد چرا که می تواند باعث افزایش کلیک وب سایت شما شود

اما آیا نرخ کلیک ارگانیک و طبیعی(منظور از نرخ کلیک ارکانیگ و طبیعی نرخ کلیکی است که  از طریق نتایج گوگل و سئو می باشند نه تبلیغات گوگل ) روی سئو سایت شما تاثیر دارد ؟

یک مطالعه که تصویر آن در زیر نیز نمایش داده شده است نشان می دهد که درصد نرخ کلیک می تواند با رتبه بندی مطابقت داشته باشد

 نرخ کلیک و سئو سایت

 

 

همچنین Larry Kim از Wordstream اعلام کرده است

ما به طور متوسط متوجه شدیم اگر شما CTR خوبی داشته باشید احتمالا در رتبه های برتر قرار خواهید گرفت اما عدم موفقیت در CTR  می تواند شما را در رتبه های 6 تا 10 ظاهر نماید

 

 

سفارش سئو سایت


 

افزایش ctr , افزایش نرخ کلیک

 

روش های مناسب برای افزایش نرخ کلیک

همانگونه که در قسمت های بالا اشاره شد اگر شما نرخ کلیک خود را بالا ببرید می توانید جایگاه های برتر را از آن خود کند در برخی از موارد ممکن است که وب سایت شما در رتبه های برتر قرار گرفته باشد ولی کاربران روی آن کلیک نکنند و این می تواند باعث افت نرخ کلیک وب سایت شما شود ،  ما در ادامه قصد داریم چندین روش برای افزایش  CTR  را برای شما مطرح کنیم

 

عنوان یا تایتل مناسب برای صفحات خود ایجاد نمایید

اولین قدم برای افزایش نرخ کلیک این می باشد که یک عنوان مناسب برای صفحات خود قرار دهید چرا که همانگونه که در بخش های قبل اشاره کردیم عنوان در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر در بالاترین قسمت  قرار میگیرد و در صورتی که به درستی انتخاب شود و جذاب باشد می تواند روی سرچ کننده تاثیر بگذارد و آن را متقاعد کند تا روی لینک وب سایت شما در نتایج گوگل کلیک نماید

شما باید برای انتخاب عنوان صفحات خود موارد زیر را در نظر بگیرید

  1. جذاب باشد
  2. در عین کوتاه بودن موضوع صفحه را کامل بیان نماید
  3. از اعداد استفاده نمایید

  مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل ساخت عنوان صفحه

 

 

بهینه سازی توضیحات یا متادیسکریپشن

در مبحث بهینه سازی متا دیسکریپشن اشاره کردیم که توضیحات متا اگر چه در سئو سایت به صورت مستقیم تاثیر گذار نمی باشند و به عنوان فاکتور لحاظ نمی شوند اما می توانند به صورت غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند . این متا تگ در صورتی که به درستی انتخاب شود می تواند باعث بالا رفتن نرخ کلیک وب سایت و در نهایت بهبود سئو سایت شود پس می توان به صورت خلاصه گفت که نرخ کلیک به صورت غیر مستقیم با افزایش نرخ کلیک می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود

در هنگام انتخاب متا دیسکریپشن به موارد زیر توجه کنید

  • سعی کنید بین 50 تا 300 کارکتر را به عنوان توضیحات متا انتخاب نمایید
  • از کلمات CALL-TO-ACTION استفاده کنید
  • جذاب و با مفهوم  و مرتبط با موضوع صفحه متا دیسکریپشن را انتخاب نمایید

 

 

بهینه سازی URL  وب سایت

URL  یکی دیگر  از بخش هایی می باشد که افراد بازدید کننده در نتایج موتورهای جستجوگر همانند تگ عنوان و دیسکریپشن مشاهده می کنند و  در صورتی  به درستی انتخاب شود می تواند روی ctr گذار باشد

url یک سیکنال مهم برای گوگل می باشد البته این سیکنال برای بازدیدکنندگان نیز مهم می باشد . مایکروسافت متوجه شده است که URL های توصیفی 25 درصد بهتر از url های  عمومی هستند. این یعنی یک چهارم بازدیدکنندگان از وب سایت شما و  این مقدار کمی نیست

شما می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی و همچنین قرار دادن دسته بندی ها در url های خود و از بین بردن پارمترهای پویا به بهینه سازی آدرس هر صفحه کمک کنید

  مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو url

 

 

 

استفاده از STRUCTURED DATA

Structured Data یکی دیگر از مواردی می باشند که می توانند باعث افزیش ctr  صفحه شوند این داده های که به داده های نشان گذاری نیز معروف می باشند به  صورت مستقیم نمی توانند روی سئو سایت شما تاثیر گذار باشند و هیچ  منبعی نیز این را تایید نکرده است که Structured Data می توانند به صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد اما به صورت غیر مستیقم می توانند با تغییر نحوه نمایش صفحات در نتایج گوگل  (ستاره دار کردن ، قرار دادن عکس در کنار url و...)به بهبود نرخ کلیک کمک کنند

   مطلب مرتبط با این موضوع : آموزش کامل سئو Structured Data

 

 

 

بهبود سرعت سایت

عنصر نهایی برای افزایش نرخ کلیک سرعت وب سایت می باشد اگر سرعت وب سایت شما پایین باشد نه تنها روی سئو سایت تاثیر منفی می گذارد بلکه باعث می شود که CTR  نیز به شدت کاهش پیدا کند چرا که اگر سرعت پایین باشد کاربر قبل از باز شدن وب سایت شما ، صفحه وب سایت شما را خواهد بست این  پایین بودن سرعت مخصوصا در گوشی های همراه بیشتر روی CTR  تاثیر می گذارد چرا اینترنت معمولا روی گوشی های همراه ضعیف تر از کامپیوترهای روی میزی می باشد

 

متخصص سئو (کارشناس سئو) کیست؟ چند نکته برای استخدام متخصص سئو

متخصص سئو (کارشناس سئو) کیست؟ چند نکته برای استخدام متخصص سئو

متخصص سئو (SEO specialist) یک فرد مسلط به سئو سایت می باشد که ممکن است در یک شرکت بازاریابی یا به صورت فردی فعالیت خود را برای بهبود وب سایت ها انجام دهد. یک فرد کارشناس سئو ممکن است بسته به شرکتی که در آن فعالیت می کند یک یا چندین فعالیت دیگر (انواع مختلفی از بازاریابی های اینترنتی مانند تبلیغات گوگل ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و.....)را نیز در کنار سئو سایت انجام دهد

 

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد 

 

 

یک فرد متخصص سئو باید دارای مهارت های زیر باشد :

 

تجزیه و تحلیل وب سایت

یک فرد کارشناس سئو باید بتواند وب سایت  را از جنبه های مختلفی از قبیل لینک ها ، کد نویسی ها ، متاتگ های مهم ، محتوا ، قالب بندی ، سرعت و... مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قراد دهد و در صورتی که وب سایت برای بهبود رتبه نیاز به تغییرات داشت بتواند انها را با توجه به الگوریتمهای جدید تغییر دهد

 بیشتر مطالعه کنید : ابزارهای بررسی سئو سایت

 

 

 

بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یا کلیدواژه ها بسیار مهم می باشند اگر شما بتوانید کلمات کلیدی مناسب را که نیازهای بازدیدکنندگان می باشد را شناسایی کنید تا حد زیادی می توانید در سئو سایت موفق باشید یک متخصص seo باید بتواند کلمات کلیدی هدف را شناسایی کند و آنها را در وب سایت خود استفاده نماید

 

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از قسمت های مهم سئو سایت می باشد که با توجه به اهیمت آن به آن لقب پادشاه سئو را داده اند . یک کارشناس سئو باید بتواند نیاز های کاربران را شناسایی کند و سپس براساس نیازهای کاربران اقدام به تولید محتوای مفید کند لازم است بدانید محتوای ایجاد شده علاوه بر اینکه باید برای کاربران ساخته شود ، نکات سئو نیز در آن باید رعایت شود

 

رعایت پارمترهای موتورهای جستجوگر 

شاید یکی از مهمترین وظایف یک متخصص سئو این باشد که این توانایی را داشته باشد که وب سایت را با آخرین پارمترها و فاکتورهای الگوریتم های موتورهای جستجوگر به روز کند ، اگر بک متخصص سئو نتواند از عهده این کار برآید قطعا سئو وب سایت با مشکل رو به رور خواهد شد و وب سایت اگر هم دارای رتبه باشد رتبه خود را از دست خواهد داد 

 

 

دارای دانش و مهارت فنی باشد

یک کارشناس seo باید دارای زمینه های  قوی در زبان های برنامه نویسی سمت کلاینت ( css و html )  باشد البته در برخی از موارد بلد بودن زبان های برنامه نویسی سمت سرور ( مانند php و asp و...)  نیز می تواند یک مزیت بسیار مهم برای یک فرد متخصص seo  باشد

 

 

پردازش تحلیلی 

پردازش تحلیلی اشاره به این دارد که فرد سئو کار بتواند زمانی که وب سایت شما در زمینه سئو سایت با کاهش رتبه مواجه شد یا از نتایج حذف شد بررسی های لازم را انجام دهد و سپس براساس تحلیل های انجام شده بتواند اقدامات لازم برای برگرداندن وب سایت به نتایج و افزایش رتبه وب سایت را انجام دهد 

 

نویسنده محتوا باشد

تولید محتوا همانگونه که اشاره شد یک بخش مهم از سئو وب سایت می باشد که اگر به درستی انجام بگیرد شما نیمی از راه را به درستی برای بهینه سازی سایت انجام داده اید . یک متخصص سئو باید بتواند محتوا تولید کند و محتوای ایجاد شده را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهد تا در صورت مشکل دار بودن محتوا آن را رفع و ویرایشات لازم را انجام دهد تا محتوا بتواند رتبه های برتر موتورهای جستجوگر را از آن خود کند

 

سازنده لینک باشد 

یک آزمایش ساده برای پی بردن به اهمیت لینک این می باشد که وب سایت هایی که دارای رتبه های برتر در زمینه کاری خودتان می باشند را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که بکلینک ها چه تاثیری روی سایت آنها داشته اند (در بسیاری از کلمات کلیدی پر رقابت برای قرار گرفتن در رتبه برتر از بک لینک استفاده شده است) .  به طور خلاصه فردی که به عنوان متخصص سئو خود را معرفی می کند باید بتواند برای وب سایت لینک های مفید دریافت کند و درصورتی که لینک های مضر به وب سایت تزریق شده آنها را تشخیص و حذف نماید. بهتر است بدانید که کوچکترین اشتباه در دریافت لینک (خرید بک لینک اجاره ای ، دریافت لینک از وب سایت های اسپم و پنالتی شده  و...) می تواند موجب جریمه شدن و حذف وب سایت شما از نتایج شود

بیشتر بخوانید : بکلینک چیست و راهای دریافت بک لینک

 

یک محقق یا پژوهشگر وب باشد

محیط اینترنت یک محیط پیچیده می باشد و معمولا افرادی که دارای ایده های جدید می باشند بهتر می توانند در این محیط به موفقیت  دست یابند و به اهدافشان برسند ، یک متخصص seo باید یک محقق و پژوهشگر وب نیز باشد و از ابزارها و ایده های جدید برای افزایش بازدید وب سایت کمک بگیرد

 

 

 

 

برخی از وظایف کارشناس سئو

  1. نظارت بر الگوریتم های تغییر یافته و انجام تغییرات در وب سایت مطابق با این تغییرات 
  2. پیگیری رتبه ها کلمات کلیدی و صفحات در نتایج موتورهای جستجوگر
  3. تولید محتوا و ویرایش محتوا های قدیمی
  4. تولید لینک های داخلی و خارجی 

     

  5. بررسی و رفع اشکالات فایل های مهم نظیر robots.txt و htaccess و sitemap.xml

  6. بهبود سرعت وب سایت 
  7. بررسی مطالب ایندکس شده در موتورهای جستجوگر و دلایل حذف شدن صفحات ایندکس شده
  8. تست و بررسی وب سایت برای سازگار بودن وب سایت با صفحه نمایش های موبایل ، تبلت 
  9. استراتژی های بازاریابی محتوا را توسعه و ادغام کنید
  10. فعالیت در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید وب سایت و سرعت بخشیدن به سرعت ایندکس مطالب
  11. بتواند ترافیک هدفمند را به وب سایت شما ارجاع دهد
  12. بتواند دلیل جریمه شدن وب سایت و کاهش رتبه ها را تشخیص دهد و اقدام به رفع آنها نماید
  13. بتواند تجربه کاربری یا ux را بهبود ببخشد
  14. بتواند سئو فنی را در وب سایت انجام دهد
  15. کلمات کلیدی را تشخیص دهد و آنها را در محتوا مورد استفاده قرار دهد
  16. با ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیز و گوگل وبمستر بتواند کار کند
  17. و...

 

 

 

استخدام متخصص سئو

 

 نکات مهم برای استخدام متخصص سئو

  1. علاقمند به سئو و بازایابی اینترنی باشد
  2. دارای تجربه کاری سئو با نمونه کار باشد
  3. الگوریتم های مهم گوگل نظیر پاندا ، مرغ مکس خوار ، پنگوئن و... را بشناسد
  4. علاوه بر اینکه دارای مهارت های فنی و تئوری باشد بتواند  دانش خود را به روز
  5. از موتورهای جستجوگر درک خوبی داشته باشد و بداند که انها چگونه فعالیت می کنند
  6. درک خوبی از شبکه های اجتماعی و نحوه کار با آنها داشته باشد
  7. داشتن علم برنامه نویسی شمت کلاینت مخصوصا css و html ضروری می باشد
  8. و..

 

 

حقوق متخصص سئو 

بسته به اینکه فرد چه میزان تجربه داشته باشد حقوق آن نیز می تواند متفاوت باشد به عبارت دیگر بین یک فرد کار آموز سئو که تجربه ندارد یا دارای تجربه کمی می باشد با یک فرد که دارای سابقه طولانی در امر سئو می باشد تفاوت زیادی می باشد و شما باید بسته به میزان تجربه کارشناس سئو به او مبلغی به عنوان حقوق  بدهید

لازم به ذکر می باشد که یک فرد سئو کار می تواند به عنوان یک فرد ثابت با ساعات ادارای مشخص مانند ساعات وزارت کار  در یک دفتر کار  کند یا می تواند به عنوان یک متخصص سئو به صورت ساعتی در یک شرکت فعالیت داشته باشد 

شبکه اجتماعی(سوشیال مدیا)چیست +شبکه های اجتماعی موثر در سئو+بهترین شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی(سوشیال مدیا)چیست +شبکه های اجتماعی موثر در سئو+بهترین شبکه های اجتماعی

در صنعت سئو همیشه در مورد اینکه شبکه های اجتماعی چه نوع تاثیری می تواند در سئو وب سایت داشته باشد بحث هایی بود است یکی از کمک های بسیار مهمه شبکه های اجتماعی این است که می تواند مانند موتورهای جستجوگر ترافیک را به وب سایت هدایت کند. اما این تنها مزیت رسانه های اجتماعی براس سئو سایت نمی باشد ما قصد داریم در این پست آموزشی به صورت کامل در مورد تاثیر شبکه های در سئو سایت صحبت کنیم با ما همراه باشید

 

 

شبکه های اجتماعی و سئو , بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

 

شبکه اجتماعی چیست

شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا مجموعه ای از کانال های ارتباطی می باشند که برای تعامل ، محتوا گذاری و همکاری ساخته شده اند شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارند و از مهمترین نوع این شبکه ها می توان به میکرو وبلاگ ها ، انجمن ها ، شبکه های اشتراک فیلم ،شبکه های بوکمارک و ویکی ها اشاره کرد

 

آیا شبکه های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر می گذارند

رسانه های اجتماعی برخلاف تصور خیلی از افراد به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی گذارند آنها به  صورت غیر مستقیم با افزایش ترافیک وب سایت و همچنین معرفی برند شما به صورت غیر مستقیم به سئو کمک می کنند بهتر است بدانید هیچ سندی که به صورت صریح اعلام کند که سوشیال مدیا به صورت مستقیم می تواند در رتبه بندی سایت ها تاثیر بگذارد وجود ندارد

شبکه های اجتماعی اگر چه به عنوان یک فاکتور مستقیم برای سئو سایت نیستند ولی اگر به صورت عمقی نگاه کنید قطعا متوجه خواهید شد که بین serps و رسانه های اجتماعی یک رابطه وجود دارد به عبارت دیگر با مشاهده نتایج موتورهای جستجوگر می توان دریافت که وب سایت هایی که دارای رتبه برتر می باشند از شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند و دارای فعالیت زیاد در این شبکه ها می باشند

 

آیا شبکه های اجتماعی یک فاکتور سئو می باشند؟
به گفته موتور جستجوگر گوگل شبکه های اجتماعی یک فاکتور مستقیم برای رتبه بندی نمی باشند

اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند روی رتبه ی سایت ها  تاثیر گذار باشد .

مقاله سفارشی از Search Metrics همبستگی بین سیگنال های اجتماعی و رتبه بندی وب سایت ها را بسیار بالا می بیند

 

 

 

پاسخ به چند سوال مهم

آیا گوگل صفحات و پروفایل های شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، توئیتر ، لیندکدین را مورد خزش و ایندکس قرار می دهد ؟ بله این کار را انجام می دهد 

آیا لینک ها و محتواهایی که در این شبکه ها قرار داده می شود را گوگل متفاوت از لینک ها و محتوا های وب سایت ها می بیند؟ خیر آنها را همانند یک صفحه html از یک وب سایت می بیند

 

آیا گوگل در هنگام رتبه بندی یک وب سایت از تعداد مطالب به اشتراک گذاری شده و تعداد فالوور های یک وب سایت در شبکه های اجتماعی به عنوان میزان محبویت آن استفاده می کند ؟

یکی از تصورات غلط این می باشد که افراد فکر می کنند تعداد فالوور ها و همچنین تعداد پست های آنها در شبکه های اجتماعی می تواند گوگل را متقاعد کند که به  وب سایت آنها رتبه خوبی بدهد در صورتی که این یک تفکر اشتباه می باشد چرا که این دو (تعداد فالوور و تعدا پست ها ) به آسانی قابل دستکاری و تغییر می باشند و هیچ وقت گوگل  از فاکتورهایی که به آسانی تغییر می کنند برای رتبه بندی سایت ها استفاده نمی کند

 

بیشتر مطالعه کنید : بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

 

 

سوشیال مدیا چیست

چهار  دلیل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی

1-شبکه های اجتماعی می توانند مطالب وب سایت شما را سریع تر ایندکس کنند

در مطالب و مباحث قبیلی راه هایی را برای افزایش سرعت ایندکس مطالب بیان نمودیم و اشاره کردیم که لینک های داخلی و نقشه سایت می توانند در بهبود سرعت ایندکس وب سایت شما تاثیر گذار باشند اما یک راه دیگر نیز  وجود دارد و آن این است که از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

موتورهای جستجوگر با استفاده از لینک ها وب سایت ها و صفحات آنها را پیدا می کنند و سپس  مورد خزش و ایندکس قرار می دهند ، شبکه های اجتماعی به دلیل فعالیت زیادشان ربات ها را متقاعد می کنند که در طول روز بارها آنها  مراجعه کنند و این یک  فرصت مناسب می باشد که با قرار دادن لینک وب سایت خودمان در این وب سایت ها ربات ها را به وب سایت خود بکشانیم چرا که وقتی ربات ها به یک لینک برخورد می کند به داخل آن لینک مراجعه می کنند و اطلاعات آن را مورد خزیدن و بررسی و در نهایت ایندکس می کنند

 

2-شبکه های اجتماعی باعث افزایش قدرت و اتوریتی صفحه می شوند

اتوریتی صفحه یا دامنه یک دلیل برای رتبه گرفتن صفحات و وب سایت هاست البته این نوع رتبه بندی (اتوریتی ) توسط گوگل تایید نشده است اما با بررسی برخی از وب سایتهای بزرگ می توان دریافت که این وب سایت ها دارای اتوریتی بالایی می باشند .

شبکه های اجتماعی دارای اتوریتی بالا می باشد و این یعنی یک فرصت مناسب برای اینکه بتوانیم قدرت و اتوریتی صفحات خود را بالا ببریم شما می توانید با اشتراک گذاری  لینک صفحات وب سایت خود در این شبکه ها به افزایش اتوریتی وب سایت و صفحات خود کمک کنید

 

3-می توانید باعث افزایش بازدید وب سایت خود شود

یکی از راه های طبیعی و دور از روش های غیر مناسب (خرید پاپ آپ ، هدایت ترافیک یک وب سایت به وب سایت شما ) برای افزایش بازدید وب سایت شبکه اجتماعی هستند. روش های غیر اخلاقی که به عنوان سئو کلاه سیاه نیز معروف می باشند می توانند به افزیش بازدید وب سایت شما کمک کنند ولی در صورتی که توسط موتورهای جستجوگر شناسایی شوند قطعا می توانند منجر به جریمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف وب سایت شما از نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجوگر شوند اما شبکه های اجتماعی یک روش کلاه سفید برای افزایش ترافیک وب سایت شما می باشند 

 

4-باعث برندینگ می شوند

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع پر ترافیک شناخته شده می باشد  و این به این معنی می باشد که یک راه مناسب برای تبلیغ محصولات و خدمات ما هستند . شما می توانید با شناسایی شبکه های اجتماعی مختلف و فعالیت در آنها به معرفی خدمات و کسب و کار خود بپردازید و به برندینگ خود که یکی از اهداف سئو سایت نیز می باشد کمک کنید

 

 

 

 

 

کدام شبکه های اجتماعی در سئو سایت تاثیر گذار می باشند

بهترین شبکه اجتماعی برای سئو سایت چیست؟ این سوال برای بسیاری از افراد که می خواهند از رسانه ها اجتماعی استفاده کنند تا به واسطه آن به سئو سایتشان  و افزیش ترافیک وبسایتشان کمک کنند به وجود می آید . اما طبیعتا هر چه شبکه اجتماعی بزرگ تر و عمومی تر باشد بهتر می باشد مثلا فعالیت در شبکه های اجتماعی مثلا فیسبوک ، توییتر ، لینکدین ،پینترست و... که  به عنوان بزرگ بزرگترین شبکه های اجتماعی خود را معرفی کرده اند بهتر می باشد تا یک شبکه اجتماعی کوچک که در سطح یک کشور فعالیت دارد .

 

 

چند نکته برای فعالیت در شبکه های

شبکه های اجتماعی مناسب با کسب و کار خود را شناسایی کنید

سعی کنید به صورت مداوم در یک بازه زمانی مشخص در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

از تصاویر زیبا و معنی دار  برای معرفی خدمات و کالاهای خود استفاده نمایید

حتما در گوشه ای از  تصاویر ، لینک های و ویدئو ها به معرفی وب سایت خود بپردازید

 

 

انواع شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی (+Facebook, LinkedIn, Google)

میکروبلاگ (Twitter, Tumblr)

اشتراک عکس (Instagram، Snapchat، Pinterest)

به اشتراک گذاری ویدیو (YouTube, Facebook Live, Periscope, Vimeo)

 

 

معرفی 5 شبکه اجتماعی بزرگ برای کمک به سئو سایت

1-شبکه اجتماعی فیس بوک

 فیس بوک یک شبکه اجتماعی جهانی است. این شبکه اجتماعی ماهانه میزبان بیش از دو بیلیون کاربر می باشد  . به عبارت دیگر بیش از یک چهارم جمعیت دنیا در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند که یک فرصت بسیار بزرگ برای تبلیغات می باشد

 

2-شبکه اجتماعی اینستاگرام

این شبکه اجتماعی نیز دارای افزایش ترافیک بسیار بالایی می باشد و به طور معمول 500میلیون کاربر فعال دارد لازم به ذکر می باشد فعالیت در آن و میزان ارتباط با مخاطبین در این شبکه اجتماعی بسیار بالاتر از فیسبوک و تویتر می باشد

 

 

3-شبکه اجتماعی  توییتر

با 328 میلیون کاربر فعال ماهانه، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های اجتماعی محسوب می شود.

 

4-شبکه اجتماعی پینترست

Pinterest منحصر به فرد است. این یک شبکه اجتماعی بصری همانند  Instagram است اما بر خلاف Instagram زنان 81٪ فعالیت  بیشتر در این شبکه دارند. این شبکه اجتماعی با 175 میلیون کاربر ماهانه یک  پلتفرم فوق العاده فعال است.

 

 

5- شبکه اجتماعی لینکدین

LinkedIn یکی دیگر از شبکه های اجتماعی منحصر به فرد است که عمدتا برای  فعالیت های B2B  مورد استفاده قرار می گیرد

LinkedIn دارای 227 میلیون کاربر ماهانه فعال است که به طور مساوی بین کاربران مرد و زن تقسیم شده است. 61 درصد از کاربران در محدوده سنی 30-64  سال قرار دارند.