گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

لینک داخلی (لینک سازی داخلی) چیست + تاثیر لینک داخلی در سئو

لینک داخلی (لینک سازی داخلی) چیست + تاثیر لینک داخلی در سئو

اگر ظاهر وب سایت شما پیچیده می باشد  (دارای صفحات زیاد باشد )قطعا برای یک فرد بازدید کننده که وارد وب سایت شما می شود کمی گیج کننده می باشد چرا که اگر بخواهد یک مطلب را پیدا کند باید دقیقه ها و یا حتی ساعت ها وقت بگذارد تا بتواند مطلب مورد نظرش را پیدا کند البته این شلوغ بودن و پیچیده بودن برای موتورهای جستجوگر نیز می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد . پس راه حل برای حل این مشکلات چیست ؟

پاسخ : internal linking یا لینک های داخلی

 

 

لینک داخلی چیست , تاثیر لینک داخلی در سئو

 

لینک های داخلی چیست

internal linking یا لینک سازی داخلی به لینک هایی گفته می شود که از یک صفحه به صفحه دیگر در داخل یک وب سایت داده می شود ، به عنوان مثال دامنه من  codenab.ir  می باشد و اگر  از صفحه اصلی وب سایتم که آدرس url  آن https://codenab.ir  می باشد به صفحه تماس با ما که لینک آن https://www.codenab.ir/contact می باشد لینک دهم به آن لینک داخلی گفته می شود

کد زیر ساختار یک لینک داخلی را نمایش می دهد

<a/>تماس با ما< "a  href="https://www.codenab.ir/contact  >

 

لینک های داخلی می توانند به دو صورت مورد استفاده قرار بگیرند

لینک های داخلی به صورت مطلق

در این نوع از لینک ها ، آدرس به صورت کامل (پروتکل ، پسوند دامنه ) قرار داده می شود مانند لینک زیر

<a/>تماس با ما< "a  href="https://www.codenab.ir/contact  >

 

لینک داخلی به صورت نسبی

در این نوع از لینک دهی تنها آدرس صفحه در لینک قرار داده می شود

<a/>تماس با ما< "a  href="/contact  >

 

 

مزیت لینک سازی داخلی در سئو سایت

لینک های داخلی همانند سایر فاکتورهای دیگر سئو می تواند رو دو عامل موتور جستجوگر و کاربر بازدید کننده تاثیر گذار باشد . از یک طرف، بر معیارهای تعامل کاربر تاثیر می گذارد ( از جمله زمان صرف شده در وب سایت، بازدید صفحه در هر جلسه و نرخ تبدیل ) و از طرف دیگر می تواند روی رتبه کلمه کلیدی لینک داده شده تاثیر گذار باشد چرا که به موتورهای جستجوگر می گوید که کلمه لینک داده شده مهم می باشد و به  همین دلیل من برای آن یک صفحه ایجاد کرده ام ، این کار  باعث بهبود رتبه  کلمه لینک داده شده در نتایج serps  می شود

به طور خلاصه لینک های داخلی می توانند

باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب شوند

باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایت شوند

باعث بهبود کلمه کلیدی لینک داده شده شوند

باعت پیدا شدن سریع مطالب توسط کاربر سرچ کننده شوند

 

 

لینک های داخلی باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب می شوند

فک کنید شما دارای یک وب سایت با صفحات بیش از 5000 می باشد ، اگر شما یک صفحه ایجاد کنید چه مقدار طول می کشد تا ربات موتور جستجوگر گوگل صفحه ایجاد شده را از میان 5000 صفحه پیدا کند و مورد بررسی قرار دهد و سپس ایندکس نماید؟ پاسخ : زمان زیادی لازم دارد . شاید اصلا ربات نتواند صفحه و لینک آن را پیدا کند

در مبحث نقشه سایت گفتیم و اشاره کردیم که یکی از راهها برای سرعت بخشیدن به پیدا کردن یک صفحه و ایندکس شدن آن استفاده از نقشه سایت می باشد اما یکی دیگر از راهها استفاده از لینک های داخلی می باشد ، موتورهای جستجوگر با استفاده از لینک ها صفحات را شناسایی می کند و سپس اقدام به خزیدن آن صفحات می کنند شما اگر از صفحات قبلی و جدیدی که ایجاد کرده اید به یک صفحه لینک دهید باعث می شود که صفحه ایندکس نشده سریعتر ایندکس شود چرا که همانگونه که اشاره شد وقتی که ربات موتور جستجوگر در حال خزش یک صفحه می باشد و با یک لینک داخلی برخورد می کند به داخل آن لینک هم مراجعه می کند و صفحه مورد نظر را نیز مورد بررسی و خزش و در نهایت ایندکس می کند

 

لینک های داخلی باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت می شود

تصور کنید که ما یک وب سایت در زمینه فروش لپ تاپ داریم و برای این وب سایت یک مطلب با عنوان لپ تاپ چیست را ایجاد کرده ایم اگر در هنگام تولید محتوا لپ تاپ چیست از لینک های داخلی که می تواند باعث جلب توجه کاربر شود استفاده کنیم قطعا می تواند کاربر را متقاعد کند که از سایر صفحات ما نیز بازدید نماید و زمان ماندگاری کاربر در وب سایت نیز افزایش پیدا می کند

مثلا در هنگام ایجاد تولید محتوا لپ تاپ چیست می توانیم از لینک های زیر استفاده کنیم

معیار های مهم برای خرید لپ تاپ

مقایسه لپ تاپ سامسونگ و لپ تاب ایسوس

لیست قیمت لپ تاپ

 

 

لینک های داخلی به GOOGLE کمک می کند تا صفحات وب خود را رتبه بندی کند

شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه لینک های داخلی از جمله 200+ فاکتور گوگل برای رتبه بندی وب سایت هاست

این شایعه درست است یا خیر ؟

گوگل خودش به این شایعه پاسخ داده است و اشاره کرده است که تعداد لینک های اشاره شده به یک صفحه نشان دهنده قدرت نسبی یک صفحه می باشد

پس به طور خلاصه می توان گفت که گوگل از تعداد لینک های داخلی به یک صفحه می تواند تشخیص دهد که صفحه چه میزان مهم می باشد

نکته : استفاده بیش از حد از لینک های داخلی نه تنها روی صفحه مبدا تاثیر بدی می گذارد بلکه می تواند روی صفحه مقصد نیز تاثیر بدی بگذارد و به جای بهبود رتبه باعث افت رتبه شود

 

 

 

لینک سازی داخلی و سئو سایت

لینک های داخلی به پیدا شدن سریع صفحات توسط کاربر گمگ می کند

امروزه که سرعت لود و سریع بالا آمدن وب سایت بسیار مهم می باشد و به عنوان یک فاکتور بسیار مهم برای سئو سایتخودش را معرفی کرده است. این فاکتور بیانگر(سرعت لود) این است که نه تنها سرعت در لود سایت  بلکه در سرعت دسترسی کاربران و تجربه کاربری (ux) نیز تاثیر زیادی دارد پس هر چیزی که بتواند به بهبود سرعت دسترسی کاربران کمک کند گرچه روی سرعت لود تاثیر گذار نباشد و فقط روی سرعت دسترسی کاربران تاثیر گذار باشد نیز می تواند به وب سایت ما برای داشتن یک ux  مناسب کمک کننده باشد

لینک های داخلی یکی از فاکتورهای مهم برای سرعت بخشیدن به کاربران برای پیدا کردن صفحات مدنظرشان می باشد برخی از لینک های داخلی که در وب سایت ها قرار داده شده است و می تواند به سرعت دسترسی کمک کند عبارتند از  :

منوهای اصلی سایت

قسمت دستی بندی وب سایت

مطالب مرتبط با یک موضوع

لینک های فوتر

و.....

 

 

 

چند نکته برای  سئو لینک های داخلی

اگر به دنبال بهبود رتبه و سئو بهتر با استفاده از لینک های داخلی می باشید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرد

بیش از حد  برای یک کلمه کلیدی لینک داخلی قرار ندهیم

مشاهده شده است که لینک های زیادی با یک کلمه کلیدی به یک صفحه داده شده است ، این نوع لینک دهی نه تنها نمی تواند روی سئو سایت آن کلمه کلیدی تاثیر گذار باشد بلکه می تواند موجب اسپم شدن آن کلمه و حذف از نتایج شود

راه حل : سعی کنید برای لینک دادن به یک صفحه از کلمات کلیدی مختلف استفاده نمایید

مثلا من می خوام برای  یک صفحه که در  مورد "سئو چیست" است  ،  لینک دهی داخلی ایجاد کنم بهتر است از تلفیقی از کلمات lsi  و مترادف مانند زیر استفاده کنم 

سئو سایت چیست

بهینه سازی سایت چیست

تعریف سئو

و...

 

 

اطمینان حاصل کنید کلمه کلیدی لینک داده شده مهم می باشد و  ارزش لینک دادن را دارند

یکی دیگر از مواردی که باید در استفاده از لینک های داخلی به آن توجه داشته باشید این است که از کلماتی به عنوان انکر تکست استفاده نمایید که دارای ارزش برای لینک دادن باشند چرا که استفاده از هر نوع کلمه کلیدی نمی تواند مفید باشد و همچنین نمی تواند  کاربر را متقاعد کند که روی آن کلمه کلیک کند

راه حل : بهتر است برای لینک های داخلی از کلمات lsi  و مترادف و یا کلمات نزدیک به کلمه کلیدی آن صفحه استفاده شود

همانند مثال بالا  ما در مورد "سئو چیست " تولید محتوا کرده ایم ، بهترین کلمات برای لینک دهی می تواند موارد زیر باشد

سئو چیست

سئو وب سایت چیست

سئو چیست

Seo چیست

بهینه سازی سایت چیست

 

 

 

اگر از یک تصویر برای لینک سازی داخلی استفاده می کنید

ویژگی alt  تصویر را حتما مقدار دهی کنید چرا که مقدار قرار داده شده در این خصوصیت می تواند به عنوان یک متن برای لنگرگاه مورد استفاده قرار گیرد

 

 

از لینک دهی به یک صفحه با کلمات کلیدی مختلف خودداری کنید

دیده شده است در یک صفحه با چند کلمه کلیدی به یک صفحه خاص لینک داده شده است که این نوع از لینکدهی نیز اشتباه می باشد چرا که گوگل تنها اولین  لینک داخلی را در نظر می گیرد و سایر لینک ها را در نظر نخواهد گرفت پس سعی کنید کلمه کلیدی اصلی را در اولین لینک داخلی قرار دهید

 

لینک ها را در محتوای قرار دهید

به نظر می رسد که گوگل لینک های داخلی که در داخل محتوا قرار داده شده اند را بیشتر می پسندد تا لینک های داخلی که در منو ، در فوتر و... قرار دارند پس سعی کنید لینک های داخلی با کلمات کلیدی مهم را در محتوای خود قرار دهید

 

 

برای لینک های داخلی از خصوصیت TARGET="_BLANK" استفاده کنید

خصوصیت target="_blank" در لینک داخلی باعث می شود که صفحه لینک داده شده در یک تب جدید در مرورگر باز شود اگر به غیر این باشد و در همان صفحه باز شود به احتمال زیاد می تواند روی تجربه کاربری تاثیر بدی بگذارد چرا که کاربر بلافاصله بعد از کلیک روی کلمه لینک داده شده به صفحه دیگر هدایت می شود و دیگر نمی تواند متن قلبی را تا انتها مطالعه نماید

<a href="https://codenab.ir" target="_blank">Anchor Text</a>

 

 

سئو و بهینه سازی آدرس سایت(Url) + چند نکته برای سئو Url (آدرس هر صفحه)

سئو و بهینه سازی آدرس سایت(Url) + چند نکته برای سئو Url (آدرس هر صفحه)

آدرس هر صفحه یا url هر صفحه در حقیقت یک نام برای دسترسی به یک صفحه می باشد. در واقع آدرس هر صفحه یک آدرس ip می باشد که برای خوانا شدن به یک نام تبدیل می شود تا رایانه شما برای ارتباط گرفتن با سرور از آن کمک می گیرد  دقیقا همانند نام و نام خانوادگی شما که برای صدا کردن شما مورد استفاده قرار می گیرد

 

 

ساختار آدرس یا URL چگونه می باشد

سئو آدرس صفحه

 

 

پروتکل دامنه : نشان می دهد که یک مرورگر باید چگونه اطلاعات یک منبع را فراخوانی کند 

نام دامنه : نام دامنه دقیقا مانند یک نام انسان می باشد که با استفاده از آن ما یک وب سایت را فراخوانی می کنیم

فولدر یا دسته بندی : قسمت سوم یک آدرس صفحه می باشد که معمولا برای دسته بندی کردن صفحات ، فایل ها و...  مورد استفاده قرار میگیرد و می تواند

یک پوشه تصویر یا یک پوشه فایل  باشد که تمامی تصاویر و فایل ها در داخل آن قرار گرفته است       https://codenab.ir/img/index.php

یک دسته بندی باشد تا صفحات و پست ها به واسطه آن دسته بندی و منظم شوند   https://codenab.ir/marketing/index.php    ,      https://codenab.ir/img/index.php

 

آدرس هر صفحه : که باید یکتا باشد و با آدرس های دیگر برابر نباشد و بعه عنوان قسمت حساس آدرس برای فراخوانی یک صفحه می باشد.   https://codenab.ir/marketing/what-is-seo.php

 

 

 

 

چند نکته برای سئو آدرس هر صفحه 

قابل خواندن توسط یک انسان باشد

شاید برای موتورهای جستجوگر زیاد مهم نباشد که آدرس سایت چگونه باشد (البته در برخی از موارد اگر به درستی انتخاب نشود می تتواند به  لینک شکسته  تبدیل شوند)ولی برای یک انسان در برخی از موارد مهم است که آدرس صفحه قابل خواندن باشد چرا که در برخی  از موارد یک فرد ممکن است با وارد کردن یک آدرس مشخص که قبلا آن را مشاهده کرده است به یک صفحه از وب سایت دسترسی پیدا کنند

سئو url

قرار دادن کلمات کلیدی در URL

هنوز در این مورد بحث هایی وجود دارد که آیا قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس صفحه می تواند به سئو سایت کمک کند یا نه . تجربه شخصی که بنده از این نوع از آدرس ها داشته ام این است که بیشتر مواقع توانسته است به سئو سایت کمک کند 

سئو-چیست/https://www.codenab.ir

 

محتوا مشابه با چند آدرس مختلف

اگر چند صفحه دارید که دارای محتوای یکسانی هستند ولی دارای آدرس صفحه مختلفی می باشند بهتر است که به نحوی این صفحات را تصحیح نمایید تا علاوه بر قرار دادن قدرت روی یک صفحه  از ایجاد محتوای تکراری نیز جلوگیری کنید . لازم است بدانید که اگر شما در مورد یک موضوع در حال ایجاد محتوا هستید و محتوا را در صفحات مختلفی قرار می دهید این کار باعث تقسیم قدرت بین صفحات مختلف خواهد شد و به همین دلیل ممکن است کلیدواژه های که در چندین صفحه برای آن تولید محتوا صورت گرفته است رتبه مورد انتظار شما را دریافت نکند برای این منظور و جلوگیری از محتوای تکراری که می تواند باعث جریمه وب سایت شما شود می توانید با استفاده از ریدایرکت 301 صفحات مشابه یا تکراری را به یک صفحه که صفحه اصلی موضوع می باشد ریدایرکت کنید یا همچنین می توانید از لینک rel=canonical استفاده نمایید و به به موتورهای جستجوگر صفحه اصلی را نمایش دهید

 

 

 حذف پارمتر های پویا 

پارمترهای پویا در آدرس هر صفحه دقیقا نوع درخواست برای فراخوانی اطلاعات از دیتابیس می باشد که در بیشتر مواقع توسط افراد تغییر و بهینه میشود مخصوصا در cms ها رایج مانند وردپرس و جوملا ، اما اگر آنها را تغییر نداده اید و پارمترهای پویا در url شما موجود می باشند ارزش آن را دارد که آن را تغییر دهید و به صورت url فرندلی درآورید لازم به ذکر می باشد در برخی از موارد url های پویا برای  می تواند یک فرصت مناسب برای هکر ها برای دستکاری دیتابیس شما باشند پس با استفاده از دستواری که برای تغییر و بهینه سازی آدرس ها وجود دارد  این پامترها را تغییر دهید و آنها را به شکل url فرندلی در آورید  .برای این منظور می توانید از کد هایی که برای بهینه سازی آدرس سایت در داخل htaccess قرار میگیرد استفاده نمایید

   

 URL کوتاه برای هر صفحه انتخاب کنید

اگر چه موتورهای جستجوگر مانند گوگل با آدرس های طولانی مشکل ندارند و شما می توانید از این آدرس ها نیز برای صفحات خود استفاده نمایید اما بهتر است به صورت کوتاه انتخاب شود چرا که url های کوتاه بهتر می توانند توسط فرد در یاد بماند و همچنین در شبکه های اجتماعی زمانی که به اشتراک گذاشته می شوند نیز بهتر نمایش داده می شوند

 

 

 

استفاده نکردن از برخی از کارکترها

برخی از کارها می تواند در دسترسی به یک url مشکل ایجاد کنند و در اصطلاح آدرس را به لینک شکسته تبدیل کنند. پس سعی کنید در هنگام ایجاد یک آدرس صفحه از این کارکترها استفاده نکنید هرچند که در برخی از cms های رایج مانند وردپرس شما قادر به استفاده از این کارکترها نمی باشید و در صورتی که این کارکترها را وارد نمایید خود برنامه این کاراکترها را حذف می کند

برخی از کارکتر های غیر مجاز                    [] {}\/@#$&^~|`

 

 

 

 

کاهش یا حذف ریدایرکت ها 

در برخی از وب سایت ها نیز دیده شده است (مخصوصا وب سایت های تبلیغاتی) که از چندین ریدایرکت برای رسیدن به یک صفحه استفاده شده است این ریدایرکت ها نه تنها روی تجربه کاربری تاثیر بد می گذارد بلکه روی سئو سایت شما و همچنین کاهش سرعت دسترسی به یک صفحه نیز تاثیر گذار خواهند بود . دقت داشته باشید تا حد امکان ریدایرکت ها را کاهش دهید یا آنها را حذف نمایید

 

 

پوشه های کمتر بهتر است 

هر چه تعداد پوشه ها برای رسیدن به یک صفحه کمتر باشد بهتر می باشد چرا که باعث افزایش سرعت دسترسی به صفحه و درک عمیق تر موتورهای جستجوگر و افراد بازدید کننده نسبت به آدرس صفحه مورد نظر می شود 

   آدرس نادرست        https://www.codenab.ir/2019/post/seo/on-page-/create-content

آدرس درست   https://www.codenab.ir/on-page-/create-content

 

 

 

 

 

 بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید

چرا که این کار می تواند موجب اسپم شدن وب سایت شما و در نهایت جریمه شدن آن شود مانند آدرس زیر که از کلمه کلیدی seo بیش از حد استفاده کرده است

  https://www.codenab.ir/seo/post-seo/on-page-seo/create-content

 

 

 

 

آدرس صفحه یا URL فارسی باشد یا انگلیسی

برای بسیاری از افراد این سوال(آدرس صفحه انگلیسی یا فارسی) نیز در هنگام ساختن آدرس صفحه به وجود می آید با توجه به تجربه شخصی و تست هایی که برای این منظور داشته ام به این نتیجه رسیده ام که داشتن url انگلیسی بهتر می باشد چرا که در برخی از موارد(قرار دادن کارکترهای زیاد در آدرس هر صفحه ، تلفیق حروف فارسی و انگلیسی و.... ) به دلیل رعایت نکردن برخی از قوانین ، لینک های فارسی به لینک های شکسته تبدیل می شوند هرچند که url فارسی با توجه به فارسی بودن و قرار دادن کلمات کلیدی می تواند به سئو صفحه کمک کند اما با وجود این مزیت  باز هم پیشنهاد می شود url انگلیسی استفاده شود

توضیحات متا (دیسکریپشن) چیست + چند نکته مهم برای سئو متادیسکریپشن[2019]

توضیحات متا (دیسکریپشن) چیست + چند نکته مهم برای سئو متادیسکریپشن[2019]

متا تگ توضیحات که در برخی از مواقع آن را نیز متا دیسکریپشن می نامند یک تگ html می باشد که در قسمت head سند html قرار می گیرد و یک توضیحات خلاصه در مورد یک صفحه را در نتایج موتورهای جستجوگر (serps)  نشان می دهد . سئو متا تگ توضیحات مهم می باشد چرا که مانند تگ عنوان هر صفحه (title ) در serps نمایش داده می شود و می تواند روی ctr یا نرخ کلیک تاثیر گذار باشد البته اگر به درستی انتخاب شده باشد

 

 

 

نکات مهم برای متا دیسکریپشن

 

 

 

 

طول مناسب برای متا تگ توضیحات

متا دیسکریپشن می تواند توسط شما تا چندین کاراکتر وارد شود اما گوگل تنها بخشی از آن را انتخاب و نمایش می دهد (تقریبا ~ 300 کارکتر می تواند باشد ) بهتر است این متا تگ بین 50 تا 300 کارکتر قرار داده شود البته گوگل بسته به شرایط ممکن است یک قسمت را با طول متفاوت انتخاب نماید و نمایش دهد

 

فرمت مطلوب برای متا دیسکریپشن چه اندازه می باشد

اگر چه Meta description روی سئو سایت تاثیر مستقیمی نمی گذارد اما با توجه به اینکه در نتایج موتورهای جستجوگر (serps) نمایش داده می شود می تواند یک فرصت طلایی باشد تا شما بهترین تبلیغ را انجام دهید تا بتوانید بازدید کننده را متقاعد کنید تا روی لینک وب سایت شما کلیک نماید و وارد وب سایت شما شود

کلماتی که برای توضیحات هر صفحه قرار می دهید باید هوشمندانه انتخاب شود (به عنوان یک خواننده باید : به صورت طبیعی باشد، پر از کلمات کلیدی نباشد و نکات مهم در آن قرار داده شده باشد) و بتواند به صورت کوتاه هدف صفحه را معرفی نماید 

 

 

آیا متا دیسکریپشن یک عامل رتبه بندی می باشد

گوگل در ماه سپتامبر 2009 اعلام کرد که نه تنها descriptions  بلکه meta keywords نیز به عنوان فاکتور برای رتبه بندی محاسبه نخواهد شد 

البته باید بدانید که توضیحات متا به دلیل اینکه می تواند روی CTR تاثیر گذار باشد مهم هستند و علاوه بر این می تواند تاثیر خوبی در توانمندی صفحه برای رتبه بندی داشته باشد

 مطالعه بیشتر : الگوریتم های جدید گوگل

 

 

 

چند نکته برای سئو توضیحات متا 

 

سعی کنید طول مناسب برای متا تگ توضیحات را رعایت نمایید

اگر چه در قسمت های بالایی گفتیم که گوگل بسته به شرایط خودش طول متا دیسکریپشن را انتخاب می کند اما بهتر است که طول مشخص شده برای آن یعنی 50 تا 300 کارکتر را رعایت نمایید

 

منحصر به فرد باشد

محنحصر به فرد بودن متا دیسکریپشن یعنی یکتا بودن آن و کپی نبودن با سایر توضیحات صفحات دیگر . این بسیار مهم می باشد البته اگر مقدار متا دیسکریپشن تکراری باشد در وبمستر خطای آن برای شما ظاهر خواهد شد و شما می توانید آن را تغییر بدهید اما به طور کلی شما باید از محتوای تکراری در وب سایت خود استفاده نکنید چرا که می تواند به ضرر وب سایت شما باشد

سئو متا تگ توضیحات 

 

 

از دابل کوتیشن استفاده نکنید

اگر شما از دابل کوتیشن در متا تگ توضیحات   HTML خود استفاده نمایید گوگل آن را در SERP  نمایش می دهد ، برای جلوگیری از این اتفاق  بهترین عمل این است که تمام کاراکترهای غیر الفبا و عددی را از توضیحات متا حذف کنید

 

توضیحات نوشته شده مرتبط با محتوا باشد

گاهی از مواقع نیز دیده شده است که برخی از صفحات برای اینکه بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کننده از توضیحاتی استفاده کرده اند که این توضیحات هیچ نوع رابطه ای با موضوع اصلی صفحه ندارد ، این نوع توضیحات به  شدت می تواند روی کاربر تاثیرات بدی را بگذار پس بهتر است به جای اینکه اطمینان کاربران را از بین ببریم از توضیحات مناسب استفاده نماییم تا کاربران دوباره به وب سایت ما مراجعه نمایند

 

توضیحات متا دیسکریپشن را به کلمات کلیدی پر نکنیم

برخی از افراد نیز بر این تفکر می باشند که هر چه تعداد کلمات کلیدی در عنوان وب سایت و در متا تگ توضیحات بیشتر باشد موتورهای جستجوگر بیشتر به آن صفحه توجه خواهند  کرد در صورتی که این کار خلاف قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد و می تواند تاثیرات بدی را روی کاربران و رتبه های شما بگذارند.

 

 شامل CALL-TO-ACTION باشد

call-to-action اشاره به متن هایی دارد که این متن ها باعث می شود کاربران به وب سایت ما مراجعه کنند به عبارت دیگر شما با استفاده از call-to-action می توانید کاربران بازدید کننده را از نتایج گوگل با استفاده از کلماتی که در متا دیسکریپشن قرار داده اید به  وب سایت خود هدایت کنید

برخی از جملات call-to-action که می تواند در متا دیسکریپشن وارد شود

سلام، ما چنین محصول جدیدی داریم. بیشتر بدانید!

اکنوع هدیه نوروزی خود را دریافت کنید . اطلاعات بیشتر 

عنوان و تایتل صفحه + چند نکته برای سئو و بهینه سازی عنوان صفحه[2019]

عنوان و تایتل صفحه + چند نکته برای سئو و بهینه سازی عنوان صفحه[2019]

عنوان صفحه یا تایتل(meta title tag) هر صفحه یک عنصر html می باشد که عنوان و معرف کوتاهی از یک صفحه یا یک وب سایت می باشد . عنوان هر صفحه در نتایج موتورهای جستجوگر (serps) نمایش در بالای نتایج قرار داده می شود و قابل کلیک می باشد . سئو عنوان صفحه مهم می باشد چرا که علاوه بر اینکه در بالاترین قسمت نتایج نمایش داده می شود در شبکه های اجتماعی زمانی که اشتراک گذاشته می شود نیز نمایش داده می شود و مهم می باشد.

 

عنوان سئو چیست

 

 

بهترین فرمت برای سئو عنوان صفحه

برند | کلمه کلیدی اولیه - کلمه کلیدی ثانویه

کدناب | سئو سایت - افزایش بازدید سایت در گوگل 

 

 

طول مناسب برای عنوان صفحه چه مقدار می باشد

گوگل به طور معمول قادر است 50 تا 60 کاراکتر از هر صفحه را نمایش دهید طبق تحقیقات انجام شده اگر شما کمتر از 60 کارکتر را به عنوان صفحه انتخاب کنید احتمال اینکه تگ عنوان شکسته شود و تنها بخشی از آن نمایش داده شود بسیار زیاد می باشد پس سعی کنید برای اینکه عنوان به صورت کامل نمایش داده شود کمتر از 60 کارکتر را به عنوان تایتل در نظر بگیرد به عبارت دیگر 600 پیکسل .

 

 چرا سئو عنوان صفحه مهم می باشد

 متا تگ title یک عامل مهم می باشد که به موتورهای جستجوگر کمک می کند که صفحه را بهتر درک کنند همچنین عنوان صفحه اولین مورد از نتیجه یک صفحه یا یک وب سایت می باشد که فرد بازدید کننده آن را مشاهده می کند

عناوین صفحه در چه قسمت هایی استفاده می شود

  1. صفحات نتایج موتور جستجوگر (serps)
  2. مرورگر وب 
  3. شبکه های اجتماعی

 

سئو و بهینه سازی عنوان صفحه

 

صفحات نتایج موتورهای جستجوگر

برچسب عنوان هر صفحه در نتایج موتورهای جستجوگر در بالاترین قسمت هر صفحه قرار میگیرد و در صورتی که به درستی انتخای شود می تواند باعث افزایش نرخ کلیک هر صفحه شود . بهتر است بدانید وقتی شما در نتایج برتر قرار میگیرد کاربران بازدید کننده ، البته برخی از آنها به عناوین وب سایت ها در  serps نگاه می کنند و در صورتی که یک عنوان جذاب و مفید تر باشد روی آن کلیک خواهند کرد

 

 

مرورگرهای وب

مرورگر های جستجو مانند(گوگل گروم ، iE و.... ) از عنوان هر صفحه در بالاترین قسمت خود استفاده می کنند و افراد با نگاه کردن به این قسمت از هر صفحه می توانند عناوین هر صفحه را مشاهده نمایند

 

شبکه های اجتماعی

برخی از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی نیز از تگ عنوان هر صفحه استفاده می کنند به عبارت دیگر زمانی که شما  لینک یک صفحه را به اشتراک می گذارید عناوین هر صفحه بلافاصله بعد از به اشتراک گذاری آدرس هر صفحه  در شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود و یک توضیج کلی در مورد لینک اشتراک گذاری شده به کاربران بازدید کننده می دهد

لازم به ذکر می باشد برخی از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، لینکدین و... از تگ های مخصوص شبکه های اجتماعی (og) برای نمایش اطلاعات هر صفحه و عنوان هر صفحه استفاده می کنند (البته در صورتی که این تگ ها در هر صفحه قرار داده شده باشند) 

 

 

 

چگونه یک برچسب خوب انتخاب کنیم 

عنوان هر صفحه علاوه بر اینکه می تواند روی سئو سایت تاثیر گذار باشد می تواند روی تجربه کاربری (ux ) نیز تاثیر گذار باشد به طور کلی یک عنوان مناسب برای صفحه علاوه بر اینکه می تواند باعث بهبود رتبه صفحه مورد نظر شود می تواند باعث کارآمدتر شدن آن صفحه و افزایش نرخ کلیک صفحه نیز شود ، با توجه یه این اهمیت ها ما تصمیم گرفته ایم توضیحاتی را در مورد این تگ برای شما در ادامه توضیحات این تگ  بیاوریم 

 

طول عنوان صفحه خود را مشاهده نمایید

عنوان هر صفحه را مشاهده نمایید اگر عناوین انتخاب شده بیش از حد باشد موتور جستجوگر ممکن است تنها بخشی از آن را نمایش دهد و بقیه را به صورت ("...") نمایش دهد و این می تواند به ضرر آن صفحه باشد چرا که ممکن است کلماتی که به جای آن ("...") نمایش داده می شود جزء کلمات مهم باشد پس سعی کنید زیر 60 کارکتر یا زیر 600 پیکسل را به عنوانtitle برای  هر صفحه انتخاب کنید تا تمامی عنوان نمایش داده شود 

 

 

 

از تعداد کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید

اگرچه موتورهای جستجوگر اشاره ای به جریمه کردن وب سایت هایی که دارای کلمات کلیدی زیاد  در عناوین خود هستند نکرده است اما قطعا می تواند روی تجربه کاربری تاثیر بدی را بگذارد مانند عنوان صفحه زیر

 

سئو سایت | سئو چیست -شرکت سئو - سئو حرفه ای - سئو ارزان قیمت

 

 

 

از عناوین یونیک و بدون تکرار برای هر صفحه استفاده نمایید

دقت داشته باشید که برای هر صفحه ای که ایجاد می کنید یک عنوان منحصر به فرد را در نظر بگیرد چرا که اگر عناوین شما تکراری باشد ممکن است توسط موتورهای جستجوگر به دلیل تکراری بودن ایندکس نشود هر چند که اگر تکراری نیز باشند در وب مستر گوگل این خطا برای شما نمایش داده می شود و شما می توانید نسبت به رفع آن اقدام نمایید

 

 

 

ابتدا کلمات کلیدی مهم را وارد کنید

براساس تجربه شرکت moz کلمات کلیدی که در ابتدای تگ title قرار میگیرند احتمال بیشتری دارند که بتواند روی سئو سایت و بهبود رتبه سایت شما تاثیر بگذارند همچنین تحقیقات تجربی نشان از این  می دهد که افراد کلمه اول و دوم عنوان صفحات وب سایت را بیشتر مشاهئه می کنند و مورد توجه قرار می دهند به همین دلیل توصیه می شود کلمات کلیدی مهم را در ابتدای عنوان هر صفحه قرار دهید

 

 

نام برند خود را در عناوین قرار دهید

اگر برند قوی و معروفی دارید بهتر است در تمامی صفحات خود و در انتهای عناوین هر صفحه آن را اضافه کنید چرا که می تواند به افزایش نرخ کلیک وب سایت شما بسیار کمک کننده باشد هر چند که در برخی از موارد خود گوگل نام برند ها را به انتهای هر عنوان اضافه می کند اما اگر گوگل نام برند شما را به عناوین صفحات اضافه نکرد بهتر است به صورت دستی آن را برای عناوین صفحات خود قرار دهید

 

برای بازدیدکننده گان خود عنوان  را قرار دهید

بسیار مشاهده شده است که افراد به خاطر بهبود رتبه سایت خود عناوین را ایجاد کرده اند و به افراد بازید کننده توجه نکرده اند دقت داشته باشید که همانگونه که اشاره شد عنوان هر صفحه در قسمت های مختلفی از قبیل نتایج موتورهای جستجوگر ، قسمت بالای مرورگرها ، در شبکه های اجتماعی نمایش داده  می شود و در صورتی که به درستی انتخاب نشود می تواند موجب کاهش نرخ کلیک وب سایت شما شود به مثال زیر دقت نمایید 

غلط =>      سئو سایت | سئو وب سایت - شرکت سئو

درست => کدناب | ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت

 

 

مطالعه بیشتر : نکات مهم برای انتخاب متا تگ توضیحات 

 

 

چرا گوگل عنوان قرار داده شده من را نمایش نمی دهد 

در برخی از مواقع گوگل به مقادیر عناوین صفحات شما توجه نمی کند و یک عنوان را به صورت خودکارانتخاب می کند و برای هر صفحه قرار می دهد ، این یک اجبار می باشد و هیچ راهی برای متقاعد کردن اینکه گوگل مقادیر قرار داده شده شما را به عنوان  مقادیر اصلی صفحات قرار بدهید وجود ندارد  اما بهتر است بدانید دلایل زیر می تواند موجب این مشکل شود :

 

شاید عناوین شما پر از کلمات کلیدی باشد

اگر شما از کلمات کلیدی زیاد در عناوین صفحات خود استفاده کرده باشید به احتمال زیاد می تواند باعث مشکل به وجود آماده باشد پس سعی کنید عناوینی که قرار می دهید به صورت صحیح  و به دور از تجمع کلمات کلیدی باشد چرا که نه تنها روی تجربه کاربری تاثیر بد می گذارد می تواند روی سئو سایت شما نیز تاثیر گذار باشد

 

اگر عنوان شما با پرسو جو مطابقت نداشته باشد

در برخی از موارد دیده شده است که وقتی یک پرس و جو یا به عبارت دیگر یک جستجو برای یک کلیدواژه انجام می شود گوگل وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه در صفحات  serp خود نمایش می دهد و به دلیل اینکه عنوان صفحه با پرس و جو انجام شده تطابق ندارد گوگل یک مقدار را  به عنوان تگ تایتل انتخاب می کند

 

 

 شما یک عنوان جایگزین دارید

اگر شما از عناوین جداگانه برای صفحات اجتماعی مانند صفحات فیسبوک و توییتر استفاده می کند در برخی از موارد ممکن است مشکل نمایش عنوان به غیر از عنوان قرار داده شده در تگ title نیز برای شما به وجود بیاید چرا که گوگل ممکن است این مقادیر را به عنوان مقدار اصلی عنوان صفحات انتخاب نماید

Serp چیست + معرفی قسمت های مختلف Serps

Serp چیست + معرفی قسمت های مختلف Serps

وقتی شما اقدام به جستجوی یک کلمه یا عبارت در باکس موتورهای جستجوگر می کنید انبوهی از لینک ها که پاسخ به نتایج کلمه سرچ شده می باشد برای شنا نمایش داده می شود ، این لینک های مختلف یا این بخش بندی لینک ها چیست ؟ در ادامه ما قصد داریم به صورت کامل در مورد serp  توضیح دهیم

 

 

serp چیست

SERP چیست

 Serp مخفف Search Engine Results Page  و به معنی صفحه نتایج موتور جستجوگر می باشد لازم است بدانید وقتی شما یک کلیدوازه را در اینترنت جستجو می کنید لیستی از نتایج برای شما نمایش داده می شود به راستی این نتایج که برای شما به  صورت های مختلف نمایش داده می شود با چه معیارهایی نمایش داده می شود

به  طور Serp (صفحه نتایج گوگل ) از بخش های زیر تشکیل می شود:

Rich Snippets : ریچ اسنیپ ها یا داده های غنی شده برخی از لایه های بصری می باشد که در کنار نتایج نمایش داده می شود (مثلا review stars یا بررسی ستاره ها برای محصولات)

Paid Results : نتایج پرداخت شده که اشاره به نتایجی دارد که به ازای هر کلیک فرد باید یک هزینه را پرداخت نماید مانند گوگل ادوردز

Universal Results : نتایج جهانی که علاوه بر نتایج ارگانیک (به عنوان مثال، نتایج تصویر، نتایج جدید، قطعی برجسته) نیز نمایش داده می شود

Knowledge Graph :داده ای گرافی که معمولا به صورت جعبه یا پانل (به عنوان مثال، باکس آب و هوا ، پنل معرفی افراد معرف) نمایش داده می شود

 

لازم به ذکر می باشد که گوگل در سال های ابتدایی خود نتایج serp  را به صورت بسیار سادهو تنها با ارائه یک لینک از هر صفحه نمایش می داده که با گذر زمان گوگل در صفحات نمایش خود کم کم باکس هایی و نتایج دیگری را نیز اضافه کرد

 

 

 

بخشی از محبوبترین قسمت های SERP 

 

تبلیغات ADWORDS

تبلیغات AdWords یکی از قسمت های  serp    می باشد که مخصوص افرادی می باشد که برای معرفی کالا و خدمات خود به گوگل هزینه هایی را پرداخت می کنند این هزینه ها براساس هر کلیک می باشد و فرد درخواست کننده این تبلیغات ، بعد از شارژ کردن پنل خود تا زمان  که پنلش شارژ دارد در صفحات serp  قرار بگیرد . این نتایج در سمت چپ ، پایین و بالا نتایج نمایش داده می شود

 

 

 

FEATURED SNIPPET

در این نوع از نمایش نتیجه ، گوگل با توجه به درخواست فرد صفحه مورد نیاز  را با خلاصه ای از اطلاعات داخل نوشته برای فرد به نمایش در می آورد

معمولا این نتیجه برای 5 صفحه ای است که در بالاترین نتایج ارگانیک (سئو) قرار دارند

 serps چیست

 

 

 

 

 

IMAGE PACK

شما ممکن است در هر نتیجه ارگانیک  یک باکس از تصاویر را مشاهده نمایید . گوگل برای نمایش بهتر نتایج تصویری خود از این نوع از نمایش نتیجه استفاده می کند

برای اینکه وب سایت شما در این نتایج نمایش داده شود سعی نمایید

برای تصویر خود alt  قرار دهید

اندازه تصویر مناسب در وب سایت خود قرار دهید

از تصاویر کپی استفاده نکنید

 

 

 

 

 

IN-DEPTH ARTICLE

در این نوع از نمایش نتیجه گوگل ، گوگل یکسری از مقالات عمیق و ارگانیک را در یگ باکس که معمولا سه نتیجه در آن جای می شود را قرار می دهد

 

برای قرار گرفتن در این نتیجه

باید محتوای طولانی با بیش از 2000 کلمه ایجاد نمایید

از داده های ساخته یافته استفاده نمایید

محتوای منحصر به فرد ایجاد نمایید

 

 

 

 

 

 

Knowledge Panel

پنل دانش یک نوع از نمایش نتایج گوگل می باشد که معمولا از WikiData یا شاخص گوگل و مشارکت داده های خصوصی گرفته شده و نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

LOCAL PACK

یک باکس شبیه به نقشه می باشد که برای شما با توجه به کلمه کلیدی شما یکسری از شرکت ها را روی نقشه نمایش می دهد معمولا ین نقشه برای جستجوی محلی می باشد و نتایج نمایش داده شده به شما شرکت هایی می باشد که در اطراف شما می باشد

 

 

 

 

 

LOCAL TEASER PACK

همانند  Local Pack می باشد با این تفاوت که معمولا برای رستوران ها و هتل ها می باشد و اطلاعات دیگری از قبیل تصاویر  هزینه ها ، شماره تماس و... نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

NEWS BOX

خبرهای مهم و حساس معمولا توسط گوگل انتخاب می شود و در این قسمت از serps  نمایش داده می شود

 

 

 

 

 

 

RELATED QUESTIONS

سوالات رایجی می باشد که معمولا با کلمه کلیدی سرچ شده شما همخوانی دارد . این سوالات معمولا سوالات رایج در مورد کلمه کلیدی سرچ شده می باشد

 

 

 

 

REVIEWS

این داده ها و نتایج معمولا داده هایی می باشد که زیر کالا ها ، پست ها و صفحات در نتایج قرار میگیرد و اشاره به نمره یا بازدید یا مرور یک صفحه می باشد

 

 

 

 

 

SHOPPING RESULTS

این نوع از نمایش serp  که به عنوان نتایج پرداخته شده فروشگاهی نیز معروف می باشد معمولا همراه با قیمت و عکس کالاها نمایش داده می شود و همانند گوگل ادوردز می باشد

 

 

 

 

SITE LINKS

لینک هایی از یک سایت می باشد که معمولا دارای سرچ ها یا جستجوهای زیادی می باشند معمولا این لینک ها تا 10 لینک ممکن است باشد و برای وب سایت ها پر ترافیک معمولا در نظر گرفته می شود

 

 

 

 

 

TWEET

در سال 2015 گوگل شروع به نمایش توییت ها در نتایج خود کرد. این نتایج برخلاف گوگل پلاس غیر قابل شخصی سازی می باشد