گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

درب لابی

درب لابی که به درب تمام چوب نیز معروف می باشند امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است این درب ها در کنار ایجاد امنیت می توانند روی ظاهر ساختمان شما نیز تاثر گذار باشند درب های لابی تمام چوب توسط دفاتر و شرکت های مختلفی ساخته و نصب می شود و شما برای این گونه از درب های نیاز به جستجوی و سختی برای فرد یا شرکت خاصی نمی باشد چرا که می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا مراجعه به دفاتر فروش درب ، درب تمام چوبی لابی خود را سفارش دهید و نصب نمایید

درب تمام چوب لابی

ایمن دُر نوین نیز یکی از دفاتر نصب و تولید درب لابی در کشور می باشد که سالیان طولانی می باشد در امر ساخت و تولید این گونه از درب ها و درب ضد سرقت با امنیت بالا در حال فعالیت می باشد که شما در صورت نیاز به این گونه از درب های می توانید با ما در تماس باشید و سفارش خود را برای ساخت این گونه از درب ها با ما در میان بگذارید و در صورت هرگونه سوال نیز سوال مربوطه خود را ار ما بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر پاسخ سوال خود اطلاعات دیگری که مفید نیز می باشند را نیز دریافت نمایید

 

 

 

مهمترین ویژگی های ساخت درب لابی توسط ما

  • حذف واسطه ها
  • امنیت بالا در ساخت درب
  • ایجاد طرح های مختلف در زمان تولید درب
  • نصب سریع درب لابی در محل مورد نظر شما
  • گارانتی برای درب نصب شده به مدت یکسال

 

 

 

 

درب تمام چوب لابی

ساخت درب لابی تمام چوب براساس نمونه درخواستی شما

اگر شما یک درب لابی را که قبلا مشاهده کرده اید را مد نظر دارید یا نه یک درب لابی را در یک سایت خارجی مشاهده کرده اید را می خواهید سفارش دهید و آن را برای منزل و خانه خود نصب کنید می توانید با ما در تماس باشید تا امکان ساخت آن را بررسی نماییم ، لازم است بدانید بی از 90 درصد درب های لابی که توسط فرد به این شرکت ارائه شده است ساخته شده و در محل مورد نظر کاربر نصب شده است

 

 

درب ورودی لابی ساختمان از چه قسمت هایی تشکیل شده است

چهارچوب

بدنه

قفل

 

 

قیمت درب لابی

قطعا قیمت یک فاکتور مهم برای هر فرد برای خرید درب لابی و هر نوع تجهیزات ساختمانی دیگر می باشد که می تواند در تصمیم گیری او نیز تاثیر بسزایی داشته باشد درب تمام چوب ورودی لابی دارای قیمت های مختلفی می باشد به عبارت دیگر موارد مختلفی می تواند در قیمت این گونه از درب های تاثیر گذار باشد  و نمی توان یک فرمول مشخیص برای محاسبه اینگونه از درب ها مشخص کرد اما به طور کلی قیمت این گونه از درب ها براساس متر مربع می باشد و مواردی از قبل برجستگی های روی درب ، نوع چوب درب ، یراق مورد استفاده می تواند روی قیمت این گونه از درب ها تاثیر گذار باشد

دزدگیر

دزدگیر ها انواع مختلفی دارند و بسته به محل کاری که استفاده می شوند و بودجه شما و میزان  کالای ها و اجناس منزل شما می توانند خریداری و نصب شوند . سیستم های دزگیر همانند سایر تجهیزات ساختمانی در گذر زمان تغییرات زیادی داشته اند این تجهیزات امنیتی مانند دوربین مداربسته اکنون دارای تکنولوژی ساخت بسیار بالایی می باشند درزدگیر ها در مان های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند که از مهمترین مکان هایی که استفاده می شوند می توان به دزدگیر اماکن که ساختمان ها ، آپارتمان های ،منازل و … را شامل می شود اشاره کرد

 

دزدگیر ساختمان به روش های مختلفی می توان به شما بگوید که منزل یا ساختمان شما در حال دستبرد زدن می باشد یک دزدگیر منزل با ایجاد صدا می تواند به پلیس یا افراد که در ساختمان شما یا همسایگان شما می باشند اطلاع دهد که ساختمان در حال دستبرد زدن می باشد همچنین نمونه ای جدید از دزدگیر ها که به دزدگیر سیم کار خور نیز معروف می باشند می توانند به شما روی گوشی همراه اطلاع دهد که ساختمان در خطر است

 

دزدگیر ساختمان

 

 

انواع دزدگیر خانه

  • دزدگیر سیمی
  • دزدگیر بیسیم

 

دزدگیر بیسیم از دزدگیر سیمی بهتر می باشند چرا که به آسانی قابل نصب می باشند اما یک مشکل بزرگ برای افرادی دارد که بودجه کافی برای خرید این دزدگیرها ندارند ،این دزدگیرها بر خلاف نوع سیمی خود دارای قیمت بالایی می باشند . دزد گیر های بی سیم به دلیل نداشتن سیم که به آنها برق بدهد از باتری استفاده می کنند همچنین لازم است بدانید که دزدگیر بیسیم در اضافه کردن سنسورها نیز دارای سادگی بسیار زیادی می باشند چرا که به آسانی قابل کم و اضافه کردن می باشد بر خلاف نمونه های سیمی خود

 

 

 

اجزاء تشکیل دهنده دزدگیر

یک دزدگیر ساختمان از تجهیزات زیر ساخته می شود

چشمی : چشم ها از روش های مختلفی اطلاعات خود را دریافت می کنن که یکی از روش های رایج برای جمع آوری کردن اطلاعات محیطی استفاده از مادون قرمز می باشد . این جزء دزدگیر آپارتمان به محض مشاهده حرکت در محیط حفاظتی شروع به آژیر کشدن می کند.

 

دستگاه مرکز : همانگونه که از اسمش مشخص می باشد یک سیستم مرکزی برای دریافت و پردازش اطلاعات جمع آوری می باشد . دستگاه مرکزی دزدگیر بعد از جمع آور اطلاعات که از طریق سنسورها به دست می آورد اقدامات لازم را انجام می دهد

 

بلندگو : بلندگو دزدگیر نیز وظیفه پخش صدا و اطلاع دادن به فرد در هنگام خطر می باشد بلندگو ها نیز دارای انواع مختلفی می باشند

 

باتری : باتری در سیستم های دزدگیر بیسیم مورد استفاده قرار میگیرند این سیستم ها به دلیل نداشتن سیم به برق و انرژی برق متصل نمی باشند و به همین دلیل از باتری برای دریافت انرژی خود استفاده می کنند

 

ریموت : قطعا ریموت دزدگیر ماشین را دیده اید این ریموت نیز دقیقا شبیه به آن می باشد و وظیفه آن خاموش یا روشن کردن صدای دزد گیر می باشد

 

بلندگوی داخلی : بلند گوی داخلی بلندگویی می باشد که با مصرف پایین در داخل سیستم مرکزی دوربین نصب می شود

 

بلندگوی خارجی : این بلندگوها در خارج از سیستم مرکزی دزدگیر نصب می شودو وظیفه آنها نیز معمولا رساندن صدا به افراد در نزدیکترین محیط یا فضا نسبت به ساختمان محل نصب دزدگیر می باشد . این بلندگو ها معمولا در یم محفظه برای جلوگیری از دستگاری و سرقت قرار داده می شوند.

 

 

تلفن کننده : تلفن کننده ها به روش های مختلفی پیام یا آزیر را به فرد صاحب منزل یا آپارتمان می رساند . تلفن کننده یک دستگاه کوچک می باشد که قادر است چندین شماره را در خود ذخیره کنند تا در زمان خطر با فرد صاحب دزدگیر به روش های مختلف ارتبا برقرار کند

 

انواع تلفن کننده ها

تلفن کننده سیم کارتی

دزدگیر سیم کارتی که برای آپارتمان ها یا منازل استفاده می شوند می توانند از تلفن ککنده سیک کارتی استفاده کنند تا چندین شماره را در خود ذخیره کنند تا در زمان حساس با استفاده از پیامک یا تماس با فرد به فرد صاحب آپارتمان در تماس باشد

 

تلفن کننده خط ثابت

این نوع از تلفن کننده در هنگام احساس خطر با خط ثابت تماس گرفته و به فرد مالک آپارتمان در مورد در خط بودن منزلش اطلاع می دهد

 

 

 

 

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن کلاسیک

دزدگیر کلاسیک یکی از انواع دزدگیر هایی می باشد که دارای حجم بالایی از تقاضا می باشد دلیل آن نیز این می باشد که شرکت کلاسک یک شرکت تولید کننده دزدگیر در انواع مختلف و در سایز های گوناگون می باشد و سالیان درازی نیز در این زمینه در حال فعالیت می باشد . شما می توانید دزدگیر کلاسیک را در مکان های مختلفی از جمله ساختمان های اداری ، مراکزی تجاری ، سوله ها ، منازل و .. به کار بگیرد

دزدگیر اماکن کلاسیک دارای ویژکی های بسیار بالایی می باشد و به عنوان یکی از برند های پر استفاده نیز به شمار می آیند در صورتی که نیاز به این نوع از دزدگیر  اطلاعات بیشتر از جمله قیمت دزدگیر کلاسیک دارید می توانید به شماره های ما که در وب سایت قرار داده شده است تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل را در مورد این دزدگیر ها به شما ارائه دهند

لازم به ذکر می باشد که دزدگیر اماکن کلاسیک دارای انواع سیمی و غیر سیمی ، ضد آب و… موجود می باشد و شما به بسته به محل کاری که می خواهید استفاده کنید می توانید از نوع و مدل دزدگیر کلاسیک استفاده نمایید

 

 

مهمترین نکات در هنگام خرید دزدگیر اماکن

برند دزدگیر

سیستم ضبط صدا

سیستم شنود صدا

انواع ارسال هشدار

فرکانس قابل پشتیبانی

تعداد زون

نوع کنترل دستگاه

ظرفیت حافظه دزدگیر

حافظه

ریموت

گارانتی

نوع خروجی صدا

سیستم تلفن کننده

 

 

دزدگیر سیم کارتی

دزدگیر سیم کارتی

دزدگیر سیم کارتی یکی از انواع دزدگیر اماکن می باشد که امروزه دارای حج بالایی از تقاضا می باشد شما می توانید با استفاده از این نوع از دزدگیر ها به آسانی در رکجا که هستید سیستم امنتی دزدگیر منزل خود را نظارت کنید به عبارت دیگر شما می توانید به نصب کردن برنامه دزدگیر روی گوشی خود آن را در فواصل طولانی نیز کنتزل نمایید . سیستم دزدگیر سیم کارتی دارای برنامه های اندرویدی و ios می باشد و این به این معنی می باشد کشه شما با انواع مختلفی از گوشی ها می توانید با این نوع از سیستم های امنیتی ارتباط برقرار نمایید

 

 

قیمت دزدگیر اماکن

در صورتی که نیاز به نصب دزدگیر ساختمان و مغازه دارید می توانید با ما در تماس باشید تا لیست قیمت کامل این نوع از سیستم های حفاظتی را برای شما ارائه دهیم لازم به ذکر می باشد با توجه به نوسانات قیمت از قرار دادن قیمت دزد گیر در وب سایت معذوریم می باشیم

 

نصب دزدگیر

در صورتی که نیاز به نصب دزدگیر در تهران و سایر شهرستان های این استان را دارید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما اطلاعات کامل را در مورد این نصب این سیستم های امنیتی به شما ارائه دهند .

لازم به ذکر می باشد دفتر یوتا الکترونیک یکی از دفاتر نصب دزدگیر در انواع و اقسام مختلف می باشد که دارای تجربه بسیار بالایی نیز در این زمینه می باشد

 

 

 

 

سئو ووکامرس + آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس + 19 نکته برای بهینه سازی ووکامرس

سئو ووکامرس + آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس + 19 نکته برای بهینه سازی ووکامرس

سئو ووکامرس + آموزش سئو و بهینه سازی ووکامرس + 19 نکته برای بهینه سازی ووکامرس - 5.0 out of5 based on 1 vote

ووکامرس یکی از فروشگاه سازها معروف می باشد که حجم بالایی از مدیران وب سایت ترجیه می دهند برای ساخت وب سایت فروشگاهی خود از آن استفاده کنند ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز وردپرس می باشد که مستقیم روی وردپرس نصب می شود و کار با آن نیز همانند محیط ادمین وردپرس بسیار راحت می باشد اما یک نکته مهم این است که تمامی فروشگاه سازها که ووکامرس نیز جزئی از آنها می باشد برای موتورهای جستجوگر بهینه نمی باشد و نیاز می باشد برای سئو این نوع از فروشگاه سازها اقداماتی را به صورت دستی انجام دهیم  تا بتوانند برای موتورهای جستجوگر بهینه شوند ما در این پستآموزشی سئو سایت قصد داریم در مورد  نکات مهمی که می تواند در سئو woocommerce تاثیر گذار باشد صحبت کنیم پس اگر علاقمند به این موضوع می باشید می توانید تا انتهای این پست آموزشی با ما همراه باشید

 

 

 

قبل از اینکه بخواهیم به آموزش سئو ووکامرس بپردازیم شما باید ابتدا  آخرین ورژن وردپرس را دانلود و  نصب نمایید و سپس به قسمت افزونه های وردپرس بروید و آخرین ورژن ووکامرس را نیز  دانلود و سپس نصب نمایید

 

 

تنظیمات سئو محصولات ووکامرس

پیوند یکتا مناسب را ایجاد نمایید

شما می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات پنل ادمین وردپرس خود و سپس  با انتخاب زیر منو پیوندهای بکتا به صفحه پیوندهای یکتا بروید و در قسمت پیوند های یکتای محصول یک پیوند یکتا مناسب برای فروشگاه ووکامرسی خود قرار ایجاد نمایید لازم است بدانید هر چه پیوند یکتا کوتاه تر باشد می تواند هم برای موتورهای جستجوگر و هم برای کاربران بازدیدکننده مفید تر باشد

آموزش سئو ووکامرس

پیشنهاد ما این است که شما دکمه رادیویی پایگاه سفارشی را انتخاب کنید و سپس دسته بندی محصولات و نام محصولات را  نیز برای url مانند آدرس زیر قرار دهید

https://www.sitename.com/cat/product-name

 

 

 

پلاگین سئو را نصب نمایید

اگر شما برای وردپرس خود افزونه یوست را نصب کرده اید دیگر نیازی نیست یکبار دیگر اقدام به نصب افزونه سئو کنید چرا که فروشگاه ساز ووکامرس قادر است از افزونه ای که برای سئو وردپرس نصب شده است استفاده کند اما اگر شما افزونه سئو نصب نکرده اید  می توانید افزونه رایگان yoast را دانلود نمایید و نصب کنید. این افزونه دارای تنظیمات بسیار زیادی می باشد که می تواند برای سئو woocommerce نیز بسیار مناسب باشد

 

 

برای محصولات دسته بندی ایجاد نمایید

اگر محصولات شما مختلف می باشد مثلا در زمینه فروش جاروبرقی ، ماشین لباس شویی ، بخاری گازی و... فعالیت دارید می توانید برای هر کدام از موارد ذکر شده یک دسته بندی  ایجاد نمایید چرا که مدیریت سئو دسته بندی ها معمولا آسان تر می باشد و همچنن کاربر سریعتر می تواند لیست یک کالا یا یک محصول را مشاهده نماید

 

 

قالب وب سایت ریسپانسیو باشد

بیش از نیمی از افراد بازدید کننده  از وب سایت ها از گوشی های همراه استفاده می کنند این به این معنی می باشد که اگر وب سایت شما برای گوشی های همراه بهینه نباشد یا ریسپانسیو نباشد به احتمال زیاد بخشی عظیمی از ترافیک را از دست خواهد داد. پیسنهاد ما این است که حتما قالبی را انتخاب کنید که ریسپانسیو می باشد چرا که تغییر یک قالب غیر ریسپانسیو به قالب ریسپانسیو می تواند زمان زیادی از شما بگیرد

 

 

تم فروشگاهی خود را از لحاظ کد نویسی بررسی نمایید

برخی از مواقع برخی از قالب ها یا تم ها دارای کد های مخرب یا کد های منسوخ شده یا کد های cssوjs  داخلی زیادی می باشند که این موارد می تواند روی سئو  سایت شما بسیار تاثیر بدی بگذارد پیشنهاد ما این است قبل از اینکه بخواهید هر نوع محصولی را وارد فروشگاه خود کنید ابتدا قالب مورد نظر خود را از جنبه هایی که اشاره شده مورد بررسی قرار دهید اگر  شما تجربه لازم برای این کار را ندارید می توانید از یک فرد خبره کمک بگیرید

 

 

 

سرعت فروشگاه ساز خود را بررسی کنید

اگر سایت ووکامرسی شما دارای سرعت پایینی باشد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد چرا که یکی از مهمترین فاکتورها یعنی سرعت مناسب را ندارد شما می توانید با ابزارهای رایگان بررسی سرعت وب سایت مانند gtmetrix و pingdom و همچنین خود ابزار بررسی سرعت سایت گوگل (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights) سرعت فروشگاه ووکامرسی خود را بررسی کنید و در صورتی که فاکتورهایی وجود دارند که روی سرعت سایت شما تاثیر بدی می گذارند آنها را حذف یا ویرایش نمایید تا سرعت وب سایت شما افزایش یابد 

مطلب مرتبط با این موضوع : راهکارهای افزایش سرعت سایت

 

 

 

 

برای محصولات خود عنوان و تایتل مناسب انتخاب نمایید

همانگونه که می دانید عنوان محصولات در صفحه نتایج گوگل نمایش(serps) داده می شود و در صورتی که جذاب و مفید ایجاد شوند قطعا می توانند در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار باشند .عنوان انتخابی شما می تواند تا 600 پیکسل باشد اگر بیش از این باشد احتمال اینکه گوگل تنها بخشی از آن را نمایش دهد بسیار زیاد است

 مطلب مرتبط با این موضوع : چگونه عنوان مناسب ایجاد نماییم 

 

 

 

توضیحات مناسب برای محصولات خود انتخاب نمایید

توضیحات همانند عنوان در صفحات نتایج گوگل نمایش داده می شود و در صورتی که جذاب انتخاب شود قطعا می تواند در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار باشد . شما می توانید 50 تا 300 کاراکتر را به عنوان متا دیسکریپشن انتخاب نمایید

 مطلب مرتبط با این موضوع : نحوه ایجاد متادیسکریپشن

 

 

 

SCHEMA MARKUP را فراموش نکنید

اگر چه schema markup ها به صورت مستقم روی سئو سایت تاثیرگذار  نمی باشد اما می توانند به صورت غیر مستقیم با ایجاد تغییرات در نحوه نمایش محصولات در صفحه نتایج گوگل به افزایش نرخ کلیک وب سایت شما کمک کنند . schema markup انواع مختلفی دارند که شما می توانید از نمونه schema markup product برای محصولات خود استفاده نمایید

 افزونه سئو ووکامرس

 

 

 

 

 

BREADCRUMBS را برای صفحات محصولات فعال نمایید

Breadcrumbs در بالای صفحات محصولات نمایش داده می شوند و می توانند به بازدیدکنندگان کمک کننده که بدانند در کجا  قرار دارند. افراد می توانند با استفاده از لینک های Breadcrumbs  به دسته بندی های قبلی و همچنین لندینگ پیچ ها دسترسی پیدا کنند

 افزونه سئو ووکامرس yoast woocommerce seo

 

 

 

برای تصاویر ALT TEXT قرار دهید

Alt Text خصوصیاتی است برای سئو تصاویر فروشگاهی شما . Alt Text ها می توانند یک جمله کوتاه یا یک یا چند کلمه کلیدی را در خود جای دهند و در زمانی که تصویر به هر علتی نمایش داده نشوند به نمایش در آیند اما این مورد تنها مزیت Alt Text نمی باشد Alt Text ها یک مکان بسیار مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی مهم می باشد چرا که برای موتورهای جستجوگر بسیار مهم می باشند .

 

 

 

از چند رسانه ای ها استفاده کنید

شما می توانید برای بالا بردن نرخ تبدیل فروشگاه ووکامرسی خود از تصاویر و همچنین ویدئو های مرتبط با محصولات خود استفاده نمایید . طبق یک بررسی که انجام شده است یک ویدئو می تواند تا 80 درصد روی نرخ تبدیل تاثیر گذار باشد

 

 

 

از لینک های داخلی استفاده نمایید

شما می توانید با لینک دادن محصولات به یکدیگر قدرت صفحات و محصولات را بالا ببرید این کار  می تواند روی بهبود رتبه محصولات شما در نتایج گوگل تاثیر گذار باشد ، همچنین لینک های داخلی می تواند در افزایش سرعت ایندکس مطالب نیز تاثیر گذار باشند

 

 

 

وبلاگ ایجاد نمایید

داشتن یک وبلاگ می تواند یک فرصت خوب برای افزایش ترافیک وب سایت شما باشد شما می توانید در وبلاگ خود آخرین اخبار در مورد محصولات و همچنین تکنولوژی های جدید و... را قرار دهید و از این طریق به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کنید 

 

 

 

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

شبکه های اجتماعی یکی از راه های بسیار مناسب برای تبلیغ خدمات و محصولات شما به صورت رایگان می باشد بهتر است بدانید که شبکه اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع برای انتقال ترافیک به وب سایت ها شناخته شده می باشند

 

 

 

از تگ های هدینگ استفاده نمایید

استفاده از تک های هدر که از H1  تا H6 می باشند نیز می تواند به سئو فروشگاهی  شما کمک کند . شما می توانید در بخش توضیحات هر محصول از این تگ ها استفاده کنید لزومی ندارد که از تمامی تگ ها استفاده کنید ولی با توجه به اهمیتی که H1 دارد بهتر است برای هر محصول یک تگ H1 قرار داده شود

 

 

 

نقشه سایت را برای محصولات خود راه اندازی کنید

اگر شما از پلاگین سئو یوست استفاده کنید به صورت خودکار برای شما نقشه سایت  ایجاد خواهد شد اما اگر از افزونه ی دیگری برای سئو ووکامرس استفاده  کردید و بعد بررسی کردن  نقشه سایتی مشاهده نکردید بهتر است از یک افزونه جداگانه برای ساخت نقشه سایت استفاده نمایید 

 

 

 

وب سایت خود را در GOOGLE SEARCH CONSOLE ثبت نمایید

Google Search Console یک ابزار رایگان می باشد که به شما اطلاعات مفیدی در مورد فروشگاه شما می دهد مثلا لینک های شکسته ، قطعی سرور ، پنالتی شدن وب سایت ، ترافیک وب سایت و...

 

 

 

لینک های شکسته را پیدا کنید و حذف کنید

شما می توانید با استفاده از افزونه Broken Link Checker  لینک ها شکسته را پیدا کنید و آنها را تعمیر نمایید بهتر است بدانید که لینک های شکسته می تواند روی سئو سایت شما تاثیر بسیار بدی بگذارند که از مهمترین تاثیرات آنها می توان به کاهش حضور ربات ها در وب سایت شما و همچنین کاهش تجربه کاربری اشاره کرد

مطلب مرتبط : لینک شکسته چیست

لینک شکسته(Broken Link) چیست + بررسی لینکهای شکسته سایت + لینک های شکسته در وردپرس

لینک شکسته(Broken Link) چیست + بررسی لینکهای شکسته سایت + لینک های شکسته در وردپرس

آیا در  موقعیتی قرار گرفته اید که با خطای 404 یا 404 error page  یا صفحه مورد نظر وجود ندارد برخورد کرده باشید ؟ به احتمال زیاد اگر مدت کمی از اینترنت استفاده کرده باشید حتما با نمونه های مختلفی از این صفحات برخورد کرده اید در اصطلاح به این لینک های لینک های شکسته گفته می شود که علاوه بر اینکه می تواند موجب آزار کاربران شود می تواند روی سئو وب سایت شما نیز تاثیر بدی را بگذارند . ما در این پست آموزشی قصد داریم به صورت کامل در مورد لینک شکسته و همچنین راه های رفع آن صحبت کنیم در صورتی که به این بحث علاقمند می باشید می توانید تا انتهای این پست با ما همراه باشید و در صورت هرگونه سوال نیز می توانید سوال خود را از ما بپرسید

 

 

 

لینک شکسته چیست

 

لینک شکسته چیست

یک لینک شکسته یا broken link یک لینک می باشد که به دلایل مختلفی دیگر قادر به کار کردن نمی باشد و کاربر  با کلیک بر روی آن لینک  با خطا روبه روی می شود . دلایل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن یک لینک شکسته در یک وب سایت شود که از مهمترین این عوامل می توان به  :

لینک داخلی که به یک صفحه داده شده است و صفحه مورد نظر بعد از مدتی به دلایل مختلفی حذف شده است

لینک داخلی که به درستی  انجام نشده است به عبارت دیگر نشانی اینترنتی درست وارد نشده است

وب سایت مقصد که شما به عنوان منبع به آن لینک داده بودید حذف شده باشد

وب سایت مقصد به صورت دائم به یک آدرس دیگر تغییر مسیر داده است یا حذف شده است

مالک وبسایت به یک سایت که در پشت فایروال است اجاره دسترسی خارجی نمی دهد

 

مطلب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : انکر تکست چیست

 

طبق یک بررسی که وب سایت seopressor انجام داده است لینک های شکسته بیشترین تاثیر بد را روی کاربران دارند پس این یک نیاز می باشد که مدیران وب سایت ها به لینک های شکسته توجه کنند و آنها را تعمیر نمایند

 تاثیر لینک های شکسته در سئو سایت

 

 

 

 

تاثیر لینک های شکسته در سئو سایت

وقتی بازدیدکننده با یک broken links برخورد می کند ترجیه می دهد به سایر قسمت های وب سایت نیز مراجعه نکنید این علاوه بر اینکه می تواند یک تصویر بد را برای کاربران بازدیدکننده به وجود بیاورد می تواند باعث شود که کاربران مدت زمان اندکی در وب سایت شما حضور داشته باشند و این خود یک اتفاق بد برای سئو سایت شما می باشد چرا که موتور جستجوگر گوگل با توجه به اینکه فرد مدت زمان اندکی در  صفحه وب سایت شما قرار گرفته است به این نتیجه خواهد رسید که صفحه دارای کیفیت وتجربه کاربری پایینی می باشد و این می تواند یک دلیل برای کاهش رتبه صفحات وب سایت شما باشد

مطلب پیشنهادی برای این موضوع : تاثیر مدت زمان ماندگاری کاربر در سئو سایت

از طرف دیگر ربات های موتورهای جستجوگر نیز از لینک های شکسته متنفر می باشد و  این لینک ها می تواند باعث آزار ربات ها نیز شود .وقتی که یک ربات به یک لینک برخود می کند به داخل آن لینک مراجعه می کند تا اطلاعات صفحه پیوندی را مورد خزش و بررسی قرار دهد خوب اگر وب سایت شما دارای لینک شکسته باشد این باعث می شود رباتها به درب بسته بخورد. لینک های شکسته می تواند حضور ربات های موتورهای جستجوگر در وب سایت شما را کمتر کند  چرا که ربات ها برای هر وب سایت یک زمان را در نظر می گیرند و اگر وب سایت شما لینک شکسته داشته باشد ربات ها بدون بررسی سایر صفحات وب سایت شما  ، وب سایت شما را ترک خواهند کرد و وب سایت شما باید منتظر این باشد تا ربات ها یکبار دیگر به وب سایت شما مراجعه کنند

 

 

 

تاثیر لینک شکسته در BOUNCE RATE

صفحات 404 به وجود آمده از لینک های شکسته می تواند باعث افزایش بانس ریت وب سایت شما شود . بانس ریت به مدت زمانی اشاره می کند که کاربران بدون مشاهده سایر صفحات وب سایت شما اقدام به ترک وب سایت شما می کند . همانگونه که در پارگراف بالا نیر اشاره شد اگر کاربر با صفحه 404 برخود کند به احتمال بسیار زیاد وب سایت شما را ترک خواهد کرد و این خود می تواند باعث افزایش بانس ریت وب سایت شما شود پس اگر بانس ریت وب سایت شما مقدار زیادی را نشان می دهد و به نظر شما رقم آن زیاد است یکی از دلایل می تواند لینک های شکسته باشد پس لینک های شکسته وب سایت خود را در صورت داشتن مقدار زیاد Bounce Rate بررسی نمایید

 

 

 

 

بررسی و چک کردن لینک های شکسته

 

بررسی لینک های شکسته

چک کردن لینک های شکسته بسته به بزرگی وب سایت می تواند در بازه های زمانی مختلفی انجام بگیرد . اگر وب سایت شما دارای صفحات زیادی می باشد شما می تواند هر هفته یک زمان برای بررسی لینک های شکسته خود قرار دهید و اما اگر وب سایت شما کوچک می باشد و بروزرسانی آن نیز کم می باشد می تواند هر ماه یک زمان برای بررسی لینک های شکسته اختصاص دهید

همچنین لازم است بدانید اگر وب سایت شما با تغییرات زیادی در conversion rates و  bounce rates و ترافیک وب سایت همراه شده به احتمال زیاد یک مشکل به وجود آمده است که یکی از دلایل می تواند همین لینک های شکسته باشد پس در اولین فرصت اقدام به بررسی این لینک ها کنید

وب سایت های زیر می تواند به شما برای پیدا کردن لینک های شکسته کمک کننده باشد

www.brokenlinkcheck.com

www.drlinkcheck.com

smallseotools.com/websites-broken-link-checker

 

 

بررسی و رفع لینک های شکسته در وردپرس

بررسی لینک های شکسته در وردپرس

شما برای پیدا کردن لینک های شکسته در وردپرس می توانید از افزونه Broken Link Checker  استفاده نمایید  و بعد از پیدا کردن این لینک ها اقدامات لازم برای تعمیر این لینک ها را انجام دهید  

 

 

 

تعمیر لینک های شکسته

بعد از اینکه لینک های شکسته را پیدا کردید می توانید با توجه به نوع آنها اقدامات لازم را انجام دهید

مثلا

اگر شما یک لینک اشتباه در وب سایت خود قرار داده بودید و آن مقصد وجود نداشته باشد می توانید آن لینک را دوباره ویرایش کنید و آدرس صحیح را وارد نمایید 

اگر  یک صفحه قبلا داشته اید  و آن را حذف کرده اید می تواند آن را به یک آدرس دیگر که هم موضوع می باشد با استفاده از  ریدایرکت 301 هدایت کنید

همچنین می توانید یک صفحه 404 زیبا ایجاد نماید و صفحات حذف شده و لینک های خراب را به آن صفحه هدایت کنید

 

 

 

تگ Canonical(کانونیکال) چیست+آموزش استفاده از تگ Canonical + تگ Canonical در وردپرس

تگ Canonical(کانونیکال) چیست+آموزش استفاده از تگ Canonical + تگ Canonical در وردپرس

برخی از تگ های روی سئو سایت تاثیر چندانی ندارند اما برخی دیگر از تگ های می تواند روی سئو  وب سایت شما و در کل روی عمکلرد سئو وب سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشند همچنین لازم است بدانید که برخی از تگ های اگر به اشتباه استفاده شوند تاثیر کمی ممکن است روی فرایند سئو سایت شما بگذارند اما برخی از تگ ها اگر به درستی استفاده نشوند می توانند باعث حذف وب سایت و یا  حذف برخی از صفحات سایت شما  از نتایج شود یا حتی ممکن است عملکرد واقعی وب سایت را دچار مشکل کند . ما در این جلسه آموزش سئو وب سایت قصد داریم در مورد یک تگ بسیار مهم به نام تگ canonical  توضیحاتی را ارائه دهیم این تگ همان اندازه که می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد می تواند به  همان اندازه و شاید بیشتر نیز  روی  سئو وب سایت شما  تاثیر بدی را بگذارد پس اگر کارکردن با این تگ را بلد نیستن حتما این آموزش را مشاهده نمایید و در صورت هر گونه سوال نیز در انتهای این پست آموزشی سوال خود را در مورد این تگ از کارشناسان ما بپرسید

 

 

 

تگ کانونیکال چیست

تگ CANONICAL

یک تگ canonical یا یک تگ کانونیک یک تگ برای نمایش آدرس اصلی هر صفحه به موتورهای جستجوگر می باشد به عبارت دیگر اگر شما در وب سایت خود دارای چندین محتوای تکراری و همسان باشید می توانید با استفاده از این تگ آدرس اصلی را مشخص کنید و از محتوای تکراری که می تواند منجر به حذف وب سایت شما از نتایج شود جلوگیری کنید

 

 

 

 

چرا تگ CANONICAL مهم می باشد

محتوای تکرای یک مبحث طولانی و یک بحث بسیار پیچیده می باشد که در جلسات بعدی  حتما در مورد آن پست هایی را ایجاد خواهیم کرد و توضیحات کلی را در مورد انها در اختیار شما قرار خواهیم داد اما به طور خلاصه محتوای تکراری می تواند اولا در تشخیص و نمایش محتوای اصلی و یونیک به ربات های موتورهای جستجوگر مشکل ایجاد کنید این به این معنی می باشد که محتوای اصلی شما که دارای اهمیت بالایی نیز می باشد ممکن است برای ربات های موتورهای جستجوگر  مشخص نشود و محتوای کم کیفیت به عنوان محتوای اصلی شما توسط ربات های موتورهای جستجوگر انتخاب شود دوما محتوای تکراری می تواند باعث تقسیم قدرت صفحات شود و این خود یک دلیل بزرگ برای رتبه نگرفتن صفحات  وب سایت شما می باشد

 

به عنوان مثال شما فکر کنید دو صفحه به اسم a و b  دارید اگر محتویات این صفحات دارای یک موضوع باشند قدرت بین این صفحات تقسیم خواهد شد و گوگل به هرکدام به طور مثل نمره یک را  خواهد داد در صورتی که وب سایت شما اگر برای  این موضوع یک صفحه داشت به احتمال زیاد می تواند نمره دو را دریافت کند و بالاتری از سایر وب سایت ها قرار بگیرد

 

 

 

حل مشکل URL های تکراری با تگ CANONICAL

یک مشکل بزرگ این است که ما فکر می کنیم آن چیزی که ما می بینیم با آن چیزی که ربات های موتورهای جستجوگر می بینید یکی است در صورتی که این گونه نیست برای پی بردن به این نوع دیدگاه غلط به مثال زیر توجه کنید

آدرس های زیر همگی به یک صفحه اشاره می کند و از دید یک کاربر نیز هیچ تفاوتی ندارند چرا که با وارد کردن تمامی آدرس ها توسط یک کاربر در مرورگر به یک صفحه مشخص هدایت خواهند شد

https://codenab.ir

http://codenab.ir

https://www.codenab.ir

http://www.codenab.ir

https://codenab.ir/index.php

,……….

اما این آدرس های برای ربات های موتورهای جستجوگر متفاوت می باشد و هر کدام به عنوان یک آدرس جدا در نظر گرفته می شود و می تواند دلیل اصلی برای محتوای تکراری و همچنین تقسیم قدرت بین صفحات مختلف شود شما برای حل این مشکل می توانید از روش های مختلفی مانند تگ کانونیکال وریدایرکت 301 استفاده نمایید اما بهتر است بدانید که تگ canonical بسیار مفید تر می باشد حداقل برای این مشکل

 

 

 

 مطالعه پیشنهادی : مشاوره سئو

 

 


تگ کنونیکال دارای چه ویژگی هایی می باشد 

 

 

برچسب های CANONICAL می تواند خود ارجاعی باشد

فک کنید شما دارای صفحات مختلفی با یک موضوع مشترک می باشد مثلا سه صفحه با نام های a,b,c  دارید که دارای موضوعات مشابه می باشد و شما می خواهید صفحه a  را به عنوان آدرس اصلی با تگ canonical مشخص کنید خوب شما علاوه بر اینکه آدرس صفحه a  را به عنوان آدرس canonical برای صفحات b,c  قرار می دهید می توانید خود آدرس a  را نیز به عنوان تگ canonical برای صفحه a  قرار بدهید چرا که می تواند به موتورهای جستجوگر برای از بین بردن سردرگمی کمک کند

 

 

در صفحه اصلی خود حتما تگ کنونیکال را استفاده نمایید

چون که صفحه اصلی یک صفحه مهم می باشد و اکثر مورد توجه افراد نیز قرار میگیرد و بسیاری از مدیران وب سایت ها نیز به این صفحه لینک می دهند بهتر است از تگ  canonical به صورت خود ارجاعی(لینک به خود صفحه) استفاده شود

 

 

حتما تگ CANONICAL را برای آدرس های داینامیک بررسی نمایید

آدرس های داینامیک یا پویا ، آدرس هایی می باشند که از طریق بانک اطلاعاتی فراخونی می شود و در یک تگ کنونیکال قرار داده می شود حتما برای این نوع از آدرس ها که به صورت پویا از بانک اطلاعاتی فراخوانی می شود بررسی های لازم را  برای تگ کنونیکال  انجام دهید چرا که احتمال اینکه برای این تگ اشکالی به وجود بیاید وجود دارد که در صورت وجود اشکال امکان حذف و یا نمایش ندادن صفحه در نتایج گوگل  وجود دارد 

 

 

 

از سیگنال های مخلوط استفاده نکنید

اگر شما برای صفحات خود در تگ canonical آدرس های مخلوط را به کار بگیرید به احتمال زیاد این می تواند باعث سردرگمی ربات های موتورهای جستجوگر شود به عنوان مثال اگر شما دو صفحه با نام های A,B داشته باشید و سپس برای صفحه A  آدرس صفحه B  را به عنوان تگ canonical قرار دهید و برعکس برای صفحه B  آدرس صفحه A  را به عنوان تگ canonical قرار دهید این یک سیکنال مخلوط و گیج کننده برای ربات ها خواهد بود

 

 


 

تفاوت تگ CANONICAL با  ردایرکت 301

یکی از سوالات مهم برای تفاوت بین این دو تگ این است که آیا تگ canonical می تواند همانند ریدایرکت 301 اتوریتی و پیج رنک یک صفحه را نیز انتقال دهد ؟ پاسخ بله است اما نه به صورت قطعی .

 زمانی که شما دارای 2 صفحه به نام های A , B می باشد و می خواهید یک آدرس مثلا A  را به عنوان آدرس اصلی در نظر بگیرد می توانید با استفاده از ریدایرکت 301 آدرس صفحه B  را به A  به صورت مستقیم ریدایرکت کنید این کار باعث می شود که  کاربران دیگر صفحه B  را مشاهده نکنند چرا که ریدایرکت 301 بلافاصله صفحه  را به A تغییر مسیر می دهد و آدرس صفحه B  نیز بعد از مدتی به صورت خودکار از نتایج گوگل حذف خواهد شد اما اگر از تگ canonical استفاده نمایید زمانی که دو آدرس صفحه را در مرورگر وارد می کنید به هر دو صفحه دسترسی خواهید داشت و ممکن است در نتایج نیز هر دو را مشاهده کنید اما قدرت صفحه B به صفحه اصلی که A  می باشد انتقال داده می شود

پس این را به خاطر نیز داشته باشید با توجه به توضیحات بالا کدام دستور می تواند به شما کمک کند چرا که هر کدام از این دو دستور برای موارد مختلفی استفاده می شود

 

 

 

 

چگونه مشاهده کنیم که صفحات ما دارای این تگ می باشد

شما بعد با وارد کردن آدرس هر صفحه در مرورگر و  فشار دادن کلید میانبر CTRL+U  و یا با کلیک راست کردن روی هر صفحه و انتخاب view page source  می توانید در قسمت HEAD کد های وب سایت خود وجود این تگ را بررسی نمایید دقت داشته باشید اگر این تگ در هد وجود داشت حتما چک نماییدکه به درستی ایجاد شده است یا نه

 آموزش استفاده از تگ canonical

 

 

 

 


تگ canonical در وردپرس

شما همچنین می توانید تگ canonical را برای وردپرس نیز به کار بگیرد کافی است بعد از نصب افزونه سئو وردپرس که معمولا یوست انتخاب می شود ، به انتهای صفحه بروید و در قسمت مشخص شده در تصویر زیر اقدام به تغییر آدرس تگ کنونیکال کنید

 تگ canonical در وردپرس

 

 

 

نتیجه گیری

تاثیر تگ canonical در سئو سایت بسیار زیاد می باشد اما همانگونه که در ابتدا نیز اشاره شده به همان اندازه که مفید می باشد و دارای اهمیت می باشد می تواند برای وب سایت شما مضر باشد اگر به درستی استفاده نشود پس سعی کنید قبل از استفاده از این تگ حتما به صورت کامل موارد اsتفاده از آن و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید

 

 

 

 

 

 مطلب مرتبط 

آموزش سئو داخلی

آموزش سئو خارجی