گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

افزایش ترافیک سایت + 18 روش برای افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک سایت + 18 روش برای افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک سایت + 18 روش برای افزایش ترافیک وب سایت - 5.0 out of 5 based on 1 vote

افزایش ترافیک وب سایت اولینی هدفی می باشد که یک مدیر وب سایت برای رسیدن به اهدافش باید به آن توجه کند به عبارت دیگر اگر شما مدیر بک فروشگاه اینترنتی می باشید و می خواهید محصولات خود را به فروش برسانید یا اگر یک شرکت ساختمانی می باشید و می خواهید خدمات خود را به مشتریان خود نشان دهید ، یا اگر یک شرکت ترخیص کالا می باشید و می خواهید خدمات بازرکانی را تبلیغ نمایید قطعا اولین هدف این می باشد که برای وب سایت خود افزایش ترافیک داشته باشید ، شما برای انجام این کار راه حل های مختلفی را می توانید دنبال نمایید تا به ترافیک عالی برسید ما نیز در این اموزش قصد داریم چندین روش مهم و تاثیرگذار را برای شما بیان نماییم پس تا انتها این آموزش سئو با ما همراه باشید

 

 

 

18 روش برای افزایش ترافیک سایت

پاسخ به یک سوال مهم

نرم افزار افزایش ترافیک سایت یا خرید ترافیک  آیا در سئو سایت تاثیر گذار می باشد؟

امروزه روش های غیر معمولی برای افزایش ترافیک وب سایت مانند خرید بازدید وب سایت ، خرید نرم افزار افزایش ترافیک وب سایت ، خرید ربات افزایش ترافیک سایت و.... در بازار اینترنتی وجود دارد و تبلیغات گسترده ای نیز برای آنها انجام می شود و اتفاقا فروش خوبی نیز دارند اما  اگر به صورت فنی بخواهم به این سوال پاسخ دهم  که آیا این ترافیک ها می توانند کمک کننده باشند یا نه باید بگوییم برای گوگل بیشتر از هر نوع ترافیکی ، ترافیک هایی مهم  می باشد که از طریق صفحات نتایج گوگل(serps) وارد وب سایت شما می شوند ( به عبارت دیگر بازدیدکنندگانی که با استفاده از یک کلمه کلیدی شما را در نتایج پیدا می کنند و روی لینک وب سایت شما کلیک می کنند) البته بهتر است بدانید ترافیک های دیگر نیز مانند قرار دادن یک محتوا در شبکه های اجتماعی و هدایت ترافیک  این شبکه ها به وب سایت شما نیز بدون تاثیر نیست و قطعا می تواند تاثیر گذار باشد اما برای بهبود نتیجه قطعا ctr  ارگانیکی که از طریق صفحات نتایج گوگل وارد می شود مهمتر می باشد

از یک جنبه دیگر اگر بخواهم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که  اگر  افزایش ترافیک با استفاده از نرم و ربات ها و خرید ترافیک یا هر روش غیر متعارف دیگری  توسط گوگل شناسایی شود مطمئنا می تواند باعث جریمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف وب سایت شما از نتایج گوگل  نیز شود پس به این نکته نیز توجه داشته باشد که قطعا اگر به دنبال دور زدن گوگل باشید یک روز شناسایی  خواهید شد و در نهایت جریمه می شود

 

18 روش برای افرایش ترافیک وب سایت

 

1-طراحی وب سایت مناسب

اگر شما هزینه های زیادی را برای تبلیغات انجام  دهید و به فاکتور مهم طراحی وب سایت توجه نداشته باشید قطعا نمی توانید ترافیک مناسب را دریافت نمایید و اگر ترافیک نیز به وب سایت شما هدایت شود قطعا در مدت زمان کوتاهی بازدیدکننده وب سایت ، وبسایت شما را ترک خواهد کرد . ریسپانسیو بودن وب سایت یکی از مهمترین جنبه های طراحی سایت می باشد که می تواند وب سایت شما را به گونه ای تبدیل نماید که در گوشی های همراه نیز قابل مشاهده باشند ، دقت داشته باشید اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد و برای گوشی های همراه بهینه نباشد بیش از 50 درصد بازدید کنندگان را از دست خواهید  این یعنی کاهش 50 درصدی ترافیک وب سایت.

 

 

2-سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید

تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که دارای سرعت کمی باشند علاوه بر اینکه با کاهش رتبه رو به رو می شوند باعث می شوند بازدیدکننده سریع وب سایت شما را قبل از لود کامل ترک نماید  چرا که بازدیدکنندگان مدت زیادی برای لود کامل وب سایت شما منتظر نمی شوند . اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود می باشید حتما به این نکته توجه داشته باشید که سرعت بسیار مهم می باشد مخصوصا در گوشی های همراه که در الگوریتم های جدید گوگل بسیار به آن توجه شده است . راههای مختلفی وجود دارد که باعث بهبود سرعت وب سایت می شود مانند بررسی سرعت سرور ، بررسی اسکریپ های وب سایت ، کاهش حجم تصاویر ، کاهش درخواست ها  و....

 

 

 

3-محتوای با کیفیت ایجاد نمایید

محتوای باکیفیت مهمترین فاکتور برای افزایش ترافیک یک وب سایت  از دید سئو می باشد  . اگر وب سایت شما به دنبال افزایش بازدید به صورت طبیعی می باشد بهترین روش ایجاد و تولید محتوای مناسب می باشد . یک محتوای مناسب محتوایی است که اول برای برطرف کردن نیازهای کاربران ساخته شده است و به صورت عمقی نیز به موضوع پرداخته باشد . دقت داشته باشید که مهمترین قسمت محتوا شناسایی نیازهای کاربران و تولید محتوا براساس نیازهای آنها باشد 

 

 

4-کلمات کلیدی مناسب برا شناسایی کنید

شناسایی کلمات کلیدی مناسب یعنی شناسایی نیازهای مشتریان و تولید محتوا با استفاده از این کلمات . شما با استفاده از روش های مختلفی می توانید کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را پیدا نماییدو از آنها در تولید محتوا های خود استفاده نمایید. برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب می توانید به پستی که قبلا ما با عنوان ابزارهای رایگان برای شناسایی کلمات کلیدی ایجاد کرده ایم مراجعه نمایید

 

 

 

5-عنوان مناسب برای محتوای تولید شده خود قرار بدهید

بیاید به این فکر کنید که وب سایت شما با استفاده از یک کلمه کلیدی در نتایج  برتر گوگل قرار گرفته است اما عنوان مناسبی ندارد خوب این خود یک عیب بزرگ می باشد چرا که بسیاری از افراد برای انتخاب یک وب سایت از صفحات نتایج گوگل  و بازدید از آن به عنوان وب سایت توجه می کنند که اگر  صفحات وب سایت شما عنوان مناسب و مرتبطی و جذابی نداشته باشد احتمالا نمی تواند یکی از انتخاب های کاربران باشد

 

 

 

6-شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

بعد از موتورهای جستجوگر شبکه های اجتماعی به عنوان دومین منبع برای انتقال ترافیک  به وب سایت های می باشد این یعنی اینکه اگر در این شکه های نتوانید فعالیت کنید و یا به دلخواه خود نخواهید وقت خود را برای این شبکه ها بگذارید قطعا ضرر بزرگی خواهید کرد .

انواع مختلفی از شبکه های اجتماعی وجود دارد که شما می توانید از انها استفاده کنید ، برخی از این شبکه های داخلی و برخی از انها خارجی هستند که شبکه هایی که خارجی هستند به دلیل جهانی بود دارای ترافیک بیشتری می باشند مانند فیسبوک ، تویتر ، لینک دین و....

 

 

 

7-استفاده از بنر ها و لینک های تبلیغاتی

یکی دیگر از روشهای آسان ولی هزینه دار برای افزایش ترافیک ترافیک وب سایت این می باشد که از بنر های تبلیغاتی و همچنین لینک های تبلغاتی که در اصطلاح به آن بک لینک گفته می شود استفاده نمایید . وب سایت های بزرگی وجود دارند که شما می توانید با تماس با آنها قسمتی از وب سایت انها را برای قرار دادن بنر خود انتخاب و اجاره نماییدد لازم به ذکر می باشد شما به ازای قرار دادن هر ماه بنر و یا لینک وب سایت خود در این وب سایت ها باید هزینه ای را به عنوان کرایه بپردازید . انتخاب وب سایت برای این نوع از تبلیغات بسیار مهم می باشد چرا که اگر وب سایت با موضوع شما همخوانی نداشته باشد و دارای ترافیک مناسبی نباشد نمی تواند ترافیک زیادی را به وب سایت شما هدایت کند

 

 

 

8-از دادههای ساخته یافته یا SCHEMA MARKUP استفاده نمایید

داده های ساخته یافته یا  schema markup ها می توانند نحوه نمایش وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر تغییر دهند و همین تغییر ظاهر و متفاوت بودن با سایر وب سایت ها می تواند باعث انتخاب وب سایت شما توسط کاربران و در نهایت  افزایش ترافیک سایت شما شود .

با استفاده از schema markup شما می توانید زیر لینک وب سایت خود در نتایج نتایج گوگل ستاره بگذارید یا در کنار لینک وب سایت خود در تصاویر بگذار و ..... 

 

 

 

9-ساخت ویدئو

ساخت ویدئو می تواند از جنبه های مختلفی روی وب سایت شما تاثیر بگذارد . از مهمترین مزیت های ساخت و تولید ویدئو می توان به افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت ، افزایش نرخ تبدیل ، افزاش ترافیک وب سایت  اشاره کرد . شما با ساخت ویدئو و قرار دادن آن در شبکه های اشتراک فیلم می تواند یک گام بسیار بلند برای افزایش ترافیک وب سایت خود بردارید چرا که شبکه های اشتراک فیلم اکنون یکی از بزرگترین منابع برای انتقال ترافیک می باشند شما می توانید با مشاهده رتبه های الکسای وب سایت یوتیوپ که یک شبکه جهانی اشتراک فیلم  می باشد و همچنین رتبه الکسا آپارات که یک شبکه اشتراک فیلم ایرانی می باشد به این واقعیت برسید که وب سایت های اشتراک فیلم جزء پرترافیک ترین و بزرگترین وب سایت ها در ایران و جهان می باشند

 مطلب مرتبط با این موضوع : نکات مهم برای سئو ویدئو

 

 

10-قرار دادن رپورتاژ در وب سایت های پر بازدید

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید ترافیک را به وب سایت خود انتقال دهید این است  که رپورتاژ ایجاد کنید و آن را در وب سایت های بزرگ قرار دهید . رپورتاژ یک محتوا در قالب خبر می باشد که در وب سایت های بزرگ قرار داده می شود و می تواند یک روش مناسب برای انتقال ترافیک به وب سایت شما باشد البته اکر به درستی ایجاد شود ، وب سایتی که برای رپورتاژ انتخاب می شود باید یک وب سایت بزرگ با ترافیک زیاد و ترجیحا هم موضوع باشد

 

 

 11-شناسایی فرم ها و انجمن های بزرگ و فعالیت در آنها

فروم ها یا انجمن ها یکی دیگر از روش های می باشند که می تواند به هدف شما برای افزایش ترافیک سایتان  کمک کننده باشد شما باید ابتدا یک لیست از فروم هایی که می توانید در آنها فعالیت داشته باشید را پیدا کنید و سپس در آنها ثبت نام کنید و در مورد کسب و کار خود در این انجمن ها تبلیغاتی را انجام دهید

دقت داشته باشد شما می توانید در قسمت اطلاعات شخصی در انجمن ها لینک وب سایت خود و مشخصات کامل خود را قرار دهید تا افراد بتوانند به وب سایت شما مراجعه نمایید همچنین لازم به ذکر می باشد اگر از روشهای غیر معمول و تبلیغات مستقیم برای انتقال ترفیک بخواهید استفاده کنید قطعا با برخورد مدیران انجمن ها رو به رو خواهید شد که نهایت آن حذف حساب کاربری شما و اخراج از انجمن برای همیشه می باشد

 

 

 

12-وبلاگ نویسی را فراموش نکنید

وب سایت های ایجاد وبلاگی  زیادی وجود دارد که شما می توانید در آنها یک وبلاگ شخصی ایجاد نمایید و پست ها و اخبار وب سایت خود را در آنها قرار دهید  تا بتوانید از این طریق نیز ترافیک را به وب سایت خود انتقال دهید . شما می توانید برای این منظور از وبلاگ های داخلی و خارجی استفاده نمایید که از مهمترین وبلاگ های داخلی که می تواند به شما برای این منظور کمک کند می توان به بلاگفا ، رزبلاگ ،میهن بلاگ ،پرشین بلاگ ، لوکس بلاگ اشاره کرد

 

 

 

13-قرار دادن نظر در وب سایت دیگران

شما می توانید با استفاده از باکس هایی که برای ارائه نظر در وب سایت های بزرگ قرار داده است نیز برای وب سایت خود ترافیک به ارمغان بیاورید برای این منظور می توانید به این وب سایت ها مراجعه نمایید و در قسمت نظرات این وب سایت ها علاوه بر قرار دادن اسم و برند خود در قسمت نام ، در قسمت آدرس نیز آدرس وب سایت خود را قرار دهید تا نظر با نام و برند شما با لینک به وب سایت شما در زیر پست آن وب سایت قرار داده شود

نکته : البته لازم به ذکر می باشد که برخی از وب سایت ها به دلایلی که معمولا اسپم توسط کاربران می باشد لینک های نظردهی را غیر فعال می کنند

 

 

 

14-ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ در سال های اخیر توانسته است کارایی بسیار مناسبی برای بازاریابی اینترنتی داشته باشد و اکنون به عنوان یکی از روشهای بسیار مناسب و کارا خود را در بازاریابی اینترنتی معرفی کند . ایمیل مارکتینگ اگرچه یک روش بزرگ و مناسب برای شما برای افزایش ترافیک وب سایت می باشد اما اگر به درستی انجام نگیرد قطعا نه تنها نمی تواند مفید باشد بلکه می تواند باعث از دستن هزینه و همچنین از درست رفتن مشتری ها گذشته و قدیمی شما نیز شود پس دقت داشته باشید داشتن یک بانک ایمیل مناسب و مرتبط و همچنین ارسال هوشمندانه می تواند در این نوع از تبلیغات بسیار مهم باشد

 

 

 

15-ار CTA  در پست های اشتراکی خود استفاده نمایید

فراخوان به عمل می تواند  باعث ترغیب افراد به انتخاب وب سایت شما و کلیک روی لینک وب سایت شما در شبکه های اجتماعی ، نتایج گوگل و بلاگ نویسی شوند . شما با انتخاب یک CTA   مناسب می توانید تا حد زیادی به افزایش ترافیک وب سایت با اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها کمک کنید برخی از CTA   مناسب می توانند مانند نمونه های زیر باشد

فقط چند روز دیگر فرصت باقی است

50 درصد تخفیف برای فروش زمستانه

همین حالا هدیه خود را دریافت نمایید

ثبت نام در وب سایت برای شرکت در قرعه کشی

و....

 

 

16-قرار دادن تصاویر جذاب در وب سایت

یک روش جدید دیگر برای افزایش ترافیک وب سایت این است که در وب سایت خود برای هر محتوا یک یا چندین تصویر جذاب قرار دهید بهتر است بدانید . گوگل اکنون در صفحات نتایج خود یک قسمت برای تصاویر نیز قرار داده است که این خود یک فرصت بسیار مناسب برای جذب ترافیک برای وب سایت می باشد شما در هنگام قرار دادن تصویر در پست های خود حتما برای اینکه بتوانید در این نتایج (قسمت تصاویر نتایج گوگل) قرار بگیرد برای هر تصویر خود یک خصوصیت ALT  مناسب قرار دهید و از تصاویر جذاب و با کیفیت نیز استفاده نمایید

 مطلب مرتبط با این موضوع : نکات مهم برای سئو تصاویر

 

 

17-پست های قدیمی وب سایت خود را به روز کنید

اگر وب سایت شما دارای پست های قدیمی با عنوان(meta title) تاریخ گذشته می باشد قطعا نمی تواند ترافیک مناسب برای وب سایت alh به ارمغان بیاورید به مثال زیر که عنوان یک وب سایت در نتایج گوگل می باشد توجه کنید

قیمت بلیت تهران کیش در سال 90

اکنون سال 97  میباشد این وب سایت و محتوای آن به 7 سال قبل اشاره دارد پس قیمت و توضیحاتی که در آن قرار گرفته است نیز متعلق به سال 90 می باشد و برای یک فردی که می خواهد در سال 97 بلیت تهران کیش را خریداری کند قطعا یک انتخاب نخواهد بود و به دنبال قیمت به روز می باشد

 

 

18- قرار دادن PODCASTS

پادکست در واقع شبیه یه یک شوی تلویزیونی می باشد که دارای صدا می باشد و معمولا دارای متن نبوده و همچنین با موضوعات مختلفی نیز  ساخته می باشد . شما می توانید با ایجاد پادکست برای وب سایت خود و قرار دادن آن در وب سایت های بزرگ برای ترافیک قبل توجهی به وب سایت خود بیاورید .بیش از 26 درصد از افراد آمریکا به صورت منظم از پادکست استفاده می کنند

 

 

لینک های مرتبط :

افزایش بازدید سایت

قیمت سئو سایت

فیلم آموزش سئو

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

 

سئو و بهینه سازی ویدئو + 10 روش برای آموزش سئو ویدئو + تاثیر ویدئو در سئو سایت

سئو و بهینه سازی ویدئو + 10 روش برای آموزش سئو ویدئو + تاثیر ویدئو در سئو سایت

سئو و بهینه سازی ویدئو + 10 روش برای آموزش سئو ویدئو + تاثیر ویدئو در سئو سایت - 5.0 out of 5based on 1 vote

سئو یک عمل بسیار پیچیده می باشد که علاوه بر اینکه شما نیازمند رعایت یکسری از قوانین برای رسیدن به رتبه های برتر در گوگل می باشید نیازمند این نیز می باشد که نوآوری ها یا فاکتورهای جدید را در وب سایت خود ایجاد نمایید تا بتوانند تجربه کاربری وب سایت شما را بهبود ببخشد

 

بسیاری از کارشناسان سئو براین عقیده هستند که تجربه کاربری  جزء  فاکتورهایی می باشد که برای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر  مهم بوده و در آینده گوگل بسیار روی این فاکتور حساب باز خواهد کرد . روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید که یکی از این روش ها ایجاد فیلم و ویدئو می باشد که امروزه نیز بسیار مورد توجه سرچ کنندگان قرار گرفته است به عنوان مثال شما می توانید رشد جستجو ویدئویی را در شبکه یوتیوپ که یکی از 5 وب سایت بزرگ دنیاست و همچنین آپارات که جزء پر ترافیکترین وب سایت هایی ایرانی می باشد مشاهده نمایید

 

 

آموزش سئو ویدئو

 

سئو ویدئو چیست

سئو فیلم یا ویدئو مجموعه از اقدامات می باشد که به شما کمک می کند تا ویدئو ساخته شده شما در مکان هایی برتر قرار بگیرد . استراتژی های سئو زیادی برای ویدئو وجود دارد که می تواند این شانس را به شما بدهد تا بتوانید ویدئو خود را بالاتر از سایر ویدئو ها قرار دهید

 

 

پاسخ به یک طرز تفکر اشتباه

 خیلی از افراد بر این تفکر می باشند که گوکل محتوای ویدئو را نمی تواند بخواند و همچنین با توجه به اینکه افراد جستجوگر با استفاده از کلمات کلیدی سرچ خود را انجام می دهند پس نیازی به ایجاد و تولید محتوای ویدئویی نیست چرا که تولید ویدئو نیازمند هزینه زیاد و زمان بیشتری می باشد

پاسخ به این طرز تفکر بسیار آسان می باشد اول اینکه گوگل در سال های اخیر از یک قسمت ویدئویی برای نمایش ویدئو ها در نتایج خود  استفاده می کند پس این یک فرصت می باشد که شما می توانید از این طریق نیز جذب ترافیک کنید

تاثیر ویدئو در سئو

 

اما  پاسخ به قسمت دوم طرز تفکر یعنی  وقت گیر بودن و هزینه بر بودن ویدئو  . در پاسخ به این طرز تفکر نیز باید عرض کنم که اگر چه ساخت و تولید ویدئو وقت گیر و هزینه بر می باشد اما تحقیقات نشان داده است که روز به روز به تعداد افرادی که از جستجوی ویدئویی استفاده می کنند افزوده می شود و علاوه بر این ویدئو در بالا بردن تجربه کاربری (ux) نیز بسیار مفید می باشد که به عقیده بسیاری از کارشناسان سئو مانند مدیر وب سایت Search Engine Land در سال های نچندان دور گوگل بسیار به فاکتور ux  توجه خواهد کرد و قطعا به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در آینده گوگل خود را معرفی خواهد کرد

پس در نتیجه توجه به ویدئو و سئو ویدئو بسیار مهم می باشد چرا که می تواند در تجربه کاربری بسیار تاثیر گذار باشد

 

 

تنها دو مزیت مهم سئو ویدئو

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از ویدئو

نرخ تبدیل به طور خلاصه یعنی تبدیل بازدید کننده به مشتری . طبق یک بررسی توسط Eye View Digital ویدئو ها می توانند نرخ تبدیل را تا 80 درصد بالا ببرند این مقدا کمی نیست ، اگر وب سایت شما در سه نتیجه اول باشد و یک فرد بازدیدکننده برای خرید از سه سایت اول بازدید کنند و وب سایت شما فاقد ویدئو باشد به احتمال زیاد مشتری را از دست خواهید داد

 یک بازدید کننده برای درک یک مطلب با استفاده از ویدئو به نظر تلاش کمتری نیاز دارد تا اینکه یک متن طولانی را بخواند این یک مثال کوچک از تفاوت ویدئو و متن می باشد که قطعا برای بسیاری از افراد نیز مهم خواهد بود

 

افزایش DWELL TIME

ویدئو های می توانند در مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت نیز تاثیر بسزایی داشته باشند تحقیقات زیادی در این بار انجام شده است که نشان می دهد داشتم یک ویدئو می تواند تا حد زیادی به افزایش dwell time یا نرخ ماندگاری کاربر در وب سایت کمک کننده باشد

 

 

 

 

 

پیش بینی شده است که تا آخر سال 2019 حدودا 80 درصد ترافیک وب سایت ها از ویدئو باشد پس استراتژی ویدئو مارکتینگ با توجه به این رشد آنقدر هم آسان نیست و نیازمند یک برنامه هدفمند برای موفقیت می باشد . ما در این پست اموزشی قصد داریم به چندین نکته برای سئو ویدئو اشاره کنیم که می توان بسیار مهم برای بهینه سازی ویدئو های شما برای رتبه گرفتن باشند . 

  

10 روش برای سئو ویدئو

 

بهینه سازی برای موبایل

در سال های اخیر یک جابجایی عظیم در صنعت جستجو رخ داده است و آن افزایش ترافیک گوشی های همراه نسبت به ترافیک کامپیوتر های رومیزی می باشد البته این افزایش ترافیک و رقابت بین جستجوی موبایلی و جستجوی دسکتاپی همچنان نیز در حال ادامه یافتن می باشد و به نظر جستجوی موبایل روز به روز در حال پیشی گرفتن می باشد

پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که ویدئویی که در داخل وب سایت خود قرار می دهید توانایی واکنشکرا بودن و بازشدن برای تمامی دستگاه های متصل به اینترنت مخصوصا گوشی های همراه را داشته باشد

 

 

به METADATA توجه کنید

دقیقا مانند یک صفحه وب سایت متا های مهم را نیز برای ویدئو های خود ایجاد نمایید چرا که گوگل برای رتبه بندی ویدئو ها نیز از این متا دیتا ها استفاده می کند

 مطلب پیشنهادی : متا تگ های مهم برای سئو سایت

 

 

 

ساخت VIDEO SITEMAP

نقشه سایت تنها برای پست ها و صفحات مهم نیستند  ، یک نقشه سایت برای تصاویر و ویدئوها  نیز می تواند دقیقا همان کاری را انجام دهد که برای متن ها (صفحات و پست ها ) انجام می دهد یعنی می تواند فایل های ویدئویی را سریعتر به موتورهای جستجوگر نشان دهد .

 

 

اشتراک در کانال های مختلف

ویدئو های خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر ، لینکدین و.....  به اشتراک بگذارید چرا که این می تواند علاوه بر انتقال ترافیک به وب سایت شما به برندینگ شما نیز کمک کننده باشد

 

 

ویدئو را به وب سایت خود اضافه کنید

دقت داشته باشید که ویدئویی را که می سازید را در وب سایت خود قرار دهید چرا که می تواند در افزایش تعامل با بازدید کننده و همچنین افزایش تجربه کاربری و زمان ماندگاری کاربر در وب سایت موثر باشند

 

 

 

ویدئو خود را در قالب متن توضیح دهید

تا به امروز ربات های جستجوگر این قابلیت را پیدا نکرده اند که بتوانند ویدئو ها را تماشا کنند و محتوای آنها را درک کنند شما می توانید با یک رونوشت از ویدئو و قرار دادن در کنار ویدئو به موتورهای جستجوگر کمک کنید تا بهتر بتوانند محتوای ویدئو را درک کنند

 

 

 

یک تصویر بند انگشتی مناسب برای ویدئو انتخاب نمایید

هنگامی که تصمیم میگیرد که یک ویدئو را ایجاد نمایید و در وب سایت خود و در شبکه های دیگر بگذارید حتما به این نکته توجه کنید که وقتی یک کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند و می خواهد یک ویدئو را تماشا کند با لیست بزرگی از ویدئو ها برخورد می کند و به احتما زیاد یکی از موارد مهمی که می تواند در انتخابش تاثیر گذار باشد تصاویر اولیه ویدئو یا  تصویر بند انگشتی است که روی ویدئو قرار گرفته است

 

 

 

قرار دادن اسم مناسب برای ویدئو

شاید ساده ترین روش برای سئو ویدئو همین باشد که یک اسم مناسب که حاوی کلمات کلیدی می باشد را برای ویدئو قرار دهید

 

 

 

به زمان ویدئو توجه کنید

زمان ویدئو نیز یکی از فاکتورهای مهم برای بهینه سازی ویدئو ها می باشد . اگر زمانی که برای یک ویدئو قرار می دهید بیش از اندازه باشد قطعا می تواند خسته کننده باشد البته این زمان بسته به نوع ویدئو ممکن است متفاوت باشد چرا که زمانی که برای یک ویدئو اموزشی در نظر گرفته می شود قطعا خیلی بیشتر است از زمانی که برای یک ویدئو تبلیغاتی در نظر گرفته می شود

 

 

 

فرمت مناسب برای ویدئو در نظر بگیرد

بهترین فرمت برای ویدئو می تواند  mp4 باشد . اگر یک فرمت مناسب برای ویدئو خود انتخاب نکنید این احتمال وجود دارد که روی برخی از مرورگر ها و دستگاه های نمایش به درستی نمایش داده نشود

 

 

مدت زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time ) در وب سایت چیست + تاثیر مدت زمان ماندن کاربر در سئو سایت

مدت زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time ) در وب سایت چیست + تاثیر مدت زمان ماندن کاربر در سئو سایت

مدت زمان ماندگاری کاربر (dwell time ) در وب سایت چیست + تاثیر مدت زمان ماندن کاربر در سئو سایت - 5.0 out of 5 based on 2 votes

مدت زمان ماندگاری کاربر برای بسیاری از کاربران به عنوان یک هدف مهم می باشد و سعی می کنند با روش های مختلفی این زمان را بهبود یا افزایش دهند چرا که معتقد هستند مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایتشان علاوه بر اینکه می تواند رو سئو سایتشان تاثیر گذار باشد می تواند  موجب انجام  اهدافشان توسط بازدیدکنندگان نیز شود .  ما در این پست آموزشی قصد داریم  dwell time یا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت را برای شما به همراه  چندین روش که می تواند در  افزایش نرخ زمان ماندگاری کاربر در وب سایت تاثیر گذار باشد را  بیان نماییم . پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید

 

 

 

 مدت زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time ) در وب سایت چیست

DWELL TIME یا نرخ ماندگاری کاربر در وب سایت چیست

مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت یا dwell time  اشاره به مدت زمانی دارد که کاربر بازدید کننده از طریق serps  وارد وب سایت شما شده  است ، این زمانی تا وقتی که کاربر دکمه برگشت مرورگر (click to go back) را نزده باشد برای وب سایت شما  محاسبه خواهد شد .دقت داشته باشید به این زمان در برخی از مواقع pogo‐sticking نیز گفته می شود

 

به عنوان مثال اگر شما کلمه خرید بلیت را سرچ کنید و روی اولین گذینه کلیک نمایید زمان برای نرخ ماندگاری کاربر در وب سایت شروع به  محاسبه می شود  و تا زمانی که کاربر بازدیدکننده دکمه برگشت مرورگر را  فشار ندهد و به صفحه نتایج گوگل برنگردید  این زمان برای وب سایت شما  محاسبه خواهد شد

 

مطلب مرتبط با این موضوع : ux یا تجربه کاربری چیست و چرا مهم می باشد

 

 

 

 

تاریخچه زمان ماندگاری کاربر در وب سایت

زمان dwell time  برای اولین بار  توسط Duane Forrester که مدیر پروژه ارشد در Bing  می باشد در سال  2011 در وب وبلاگ Bing Webmaster مطرح شد

Duane Forrester بر این عقده می باشد که زمانی که کاربر روی وب سایت شما در نتایج کلیک می کند تا زمانی که  به صفحه نتایج بر میگردد یا وب سایت شما را می بنند یک زمان  مهم و بالقوه می باشد  که اگر بین یک دقیقه یا دو  دقیقه باشد خوب می باشد  زیرا به آسانی می تواند بازدید کننده محتوای شما را مشاهده نماید  اما اگر کمتر از  چند ثانیه باشد می تواند اشاره به ضعف وب سایت شما داشته باشد

 

 Duane Forrester همچنین معتقد می باشد هدف شما باید این باشد که هنگامی که یک بازدید کننده بر روی صفحه شما فرود می آید محتوا بتواند به تمام نیازهایش پاسخ می دهد و باعث می شود که سایر اقدامات که نیاز می باشد و اهداف شما نیز در آن می باشد را دنبال نماید . اگر محتوای شما آنها را تشویق به باقی ماندن در وب سایت نکند قطعا بازدیدکننده وب سایت شما را سریع  ترک خواهند کرد

 

 

 

چند نمونه از زمان ماندگاری  و نحوه تفسیر آنها:

زمان ماندگاری دو ثانیه : من آنچه که به دنبالشم بودم را پیدا نکردم و سریع به serps  برگشتم تا نتیجه بهتری را به دست بیاورم

زمان ماندگاری دو دقیقه : محتوای شما بسیار خوب بوده و من آن را در عرض چند دقیقه خواندم 
زمان ماندگاری 15 دقیقه  : محتوا ایجاد شده شما فوق العاده مفید بوده است

 

 

چه ارتباطی بین زمان ماندگاری کاربر و بانس ریت و زمان ماندن در صفحه وجود دارد ؟

زمان ماندگاری یا Dwell time :  اشار به زمانی دارد که کاربر از نتایج گوگل به وب سایت شما مراجعه می کند و سپس دکمه برگشت را می زند و دوباره به نتایج گوگل بر میگردد

بانس ریت یا Bounce rate : درصد جلسات یک صفحه ( اشاره به بازدیدکنندگانی دارد که صفحه مورد نظر را مشاهده کرده و سپس آن را می بندند ) این افراد مانند زمان ماندگاری ممکن است دیگر به   serps  برنگردند

زمان ماندن در صفحه یا Time on page : اشاره مدت زمانی دارد که بازدیدکننده از یک صفحه بازدید کرده و سپس به یک صفحه یا یک قسمت از وب سایت شما می رود

 

 

 

 

آیا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما  یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

در حال حاضر هیچ مدرک و سندی که نشان دهد Dwell time یک فاکتور برای رتبه بندی وب سایت ها می باشد وجود ندارد

اما

Nick Frost در یک کنفرانس در سال 2017 اشاره کرد که گوگل در حال ادغام کردن آموزش ماشین (فرآیند شناسایی رابطه بین جستجو و بهترین صفحه برای آن جستجو) است . بنابرین مدل آموزشی ،  با زمانی که کاربر روی یک نتیجه کلیک می کند و باقی می ماند و زمانی که به عقب برمیگردد تا نتیجه بهتر را پیدا کند  دقیقا در ارتباط می باشد

 

بله، طبق این بیان بنظر می رسد  که زمان ماندگاری  یک عامل رتبه بندی است.

اما

Cyrus Shepard نیز در توییتر اشاره داشته است هیچ کس در گوگل اشاره نکرده است که dwell time+bounce rate  می تواند یک فاکتور رتبه رتبه بندی باشد

 

Google Brain یک پروژه پژوهشی هوش مصنوعی هوشمند در گوگل است ، Google Brain تایید نمی کند که زمان ماندگاری یک فاکتور رتبه بندی می باشد

 

همچنین لازم است بدانید که بیشتر مردم تنها ده نتیجه اول را مشاهده می کنند و سایر صفحات را نگاه نمی کنند پس اگر وب سایت شما در صفحات دیگر باشد تحت تاثیر این الگوریتم قرار نمی گیرند شاید بتوان نتیجه گرفت که این فاکتور (احتمال ) برای ده نتیجه اول قابل اجرا می باشد . پس اگر وب سایت شما در ده نتیجه اول قرار نداشته باشد زیاد نگران نباشید و سعی کنید با فاکتورهای دیگر وب سایت خود را در ده نتیجه اول قرار دهید

 

 

افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت 

 

چند روش برای افرایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت 

قبل از اینکه بخواهم روش های را معرفی کنم بهتر است  که بیشتر روی فاکتورهای تعامل با کاربر کار کنید تا افزایش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت چرا که Danny Sullivan مدیر وب سایت Search Engine Land معتقد می باشد که گوگل به احتمال زیاد به دنبال این می باشد که تعامل کاربر را به عنوان بخشی از الگوریتم خود قرار دهید

 

سعی در ایجاد محتوای مناسب

محتوا مناسب محتوایی می باشد که با توجه به نیاز کاربران ساخته شده است و سعی شده است به صورت دقیق و عمیق موضوع را بررسی کند . یک محتوای مناسب ابتدا برای کاربران ساخته شده است نه به قصد سئو سایت چرا که در برخی از موارد متاسفانه دیده شده است برخی از افراد به قصد سئو بهتر محتوای وبسایتشان را ایجاد کرده اند و به همین دلیل باعث محتوا ضعیف باعث شده که کاربر بازدید کننده با محتوای ایجاد شده تعامل لازم را نداشته باشند و اقدام به ترک وب سایت نماند

 

 

وب سایت با سرعت بالا

اگر وب سایت شما دارای سرعت کمی می باشد به احتمال زیاد این خود می تواند باعث کاهش زمان ماندگاری کاربر در وب سایت باشد چرا که کاربر بیش از اندازه منتظر لود وب سایت شما نخواهد بود و قطعا با زدن دکمه برگشت مرورگر از وب سایت های دیگر بازدید خواهد کرد

البته سرعت سایت تنها در زمان ماندن کاربر در وب سایت تاثیر  گذار نمی باشد این فاکتور اکنون بخش مهمی از الگوریتم گوگل می باشد و گوگل مخصوصا در گوشی های همراه به این فاکتور بسیار توجه دارد

 

نکته : به یاد داشته باشید 47 درصد از مردم انتظار دارند که یک صفحه وب زیر 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود

 

 

 

لینک های داخلی ایجاد نمایید

در بخش معرفی لینک داخلی به طور کامل در مورد لینک های داخلی صحبت کردم و گفتیم که لینک هایی داخلی می توانند در مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما تاثیر گذار باشند چرا که می تواند به کاربران این شانس را بدهید تا از سایر مطالب وب سایت شما دیدن نماید. شما باید در هنگام ایجاد لینک های داخلی سعی کنید که انکر تکست هایی را به عنوان لیک داخلی انتخاب کنید که برای کاربران جذاب باشند و بتواند آنها را متقاعد کند تا از سایر مطالب وب سایت شما نیز دیدن نمایند تا بدین وسیله زمان  ماندگاری کاربران در وب بالا رود

 

 

همیشه محتوا هایی خود را به روز کنید

دیده شده است که برخی از محتوا ها برای یک دوره زمانی خاص ایجاد شده اند

مثلا قیمت بلیت در سال 90  

اگر یک کاربر به این صفحه که برای 7 سال قبل می باشد مراجعه کند قطعا سریع صفحه شما را خواهد بست و به یک وب سایت دیگر مراجعه خواهد کرد چرا که این محتوا به روز نمی باشد و کاربر به دنبال محتوا و قیمت به روز می باشد

 

 

نتیجه

قطعا زمان ماندگاری چیزی می باشد که گوگل در مورد آن تحقیق کرده است و به آن نگاه می کند اما این به این معنی نیست که یک فاکتور رتبه بندی باشد و گوگل از آن به عنوان یک فاکتور برای قضاوت در کیفیت یک محتوا استفاده نماید

 

 

لینک های مفید

خدمات سئو سایت

آموزش بازاریابی

فیلم آموزش سئو سایت

 

چک لیست سئو 2019 + دانلود چک لیست سئو

چک لیست سئو 2019 + دانلود چک لیست سئو

چک لیست سئو 2019 + دانلود چک لیست سئو - 5.0 out of 5 based on 3 votes

وقتی یک شرکت می خواهد یک محصول را تولید  کند در فاز نهایی از یک لیست کامل که تمامی جزئیات را در بر گفته است استفاده می کند این لیست در واقع چک لیستی  می باشد که به فرد بازدیدکننده نهایی یادآوری می کندکه آیا موارد موجود در لیست رعایت شده است با نه  ، چک لیست زمانی که یک محصول از اجزاء بسیاری  شده است بسیار مفید تر می باشد تا یک محصولی که تعداد اجزاء تشکل دهنده آن کم می باشد . چک لیست ها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد مثلا تست یک نرم افزار ، چاپ یک کتاب ، ساخت یک ماشین و...... . سئو نیز یکی از مواردی می باشد که با توجه به اینکه دارای جزئیات بسیاری می باشد نیازمند چک لیست می باشد ما در ادامه قصد داریم یک چک لیست SEO  کامل که تمامی مورد را در بر گرفته است را برای شما قرار دهیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 

چک لیست سئو سایت

 

چک لیست سئو شامل کدام موارد می باشد

چک لیست سئو یی که ما در اختیار شما قرار خواهیم داد یک چک لیست بسیار کامل می باشد که جنبه های مختلف بهینه سازی یک وب سایت را در بر میگیرد. جنیه هایی که در این چک لیست قرار داده شده است عبارتند از سئو داخلی ،  سئو خارجی ، تکنیکال سئو ، همچنین موبایل فرندلی بودن

 

نکته مهم : این چک لیست مخصوصا افراد حرفه ای می باشد لذا در صورتیکه که دارای تجربه کافی درسئو وب سایت نمی باشد از تغییرات فنی روی وب سایت خود یا وب سایت دیگران خودداری نمایید چرا که کوچکترین خطا می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر بد و جبران ناپذیری بگذارد پس اگر در زمینه سئو تجربه کافی را ندارید بهتر است از یک متخصص سئو کمک بگیرید

 

 

در هنگام  استفاده از این چک لیست ابتدا فایل pdf  چک لیست را دانلود نمایید و سپس از  آن یک پرینت بگیرد و هر مرحله ای را که چک کردید را با یک علامت مشخص کنید و سپس در انتهای تغییراتی که لازم می باشد را انجام دهید

 

دانلود چک لیست سئو سایت

 

 

مطلب پیشنهادی برای شما : اشتباهات رایج در سئو سایت

 

 

 

چک لیست سئو فنی یا تکنیکال

 در سئو فنی شما به موتورهای جستجوگر کمک می کنید تا سریعتر وب سایت شما را پیدا کنند و سپس تفسیر نمایند و در نهایت آن را ایندکس کنند .به این دلیل به این چک لیست فنی و تکنیکال گفته می شود که هیچ ارتباطی با محتوا و ارتقاء رتبه سایت ندارد

 

  • اضافه کردن وب سایت به گوگل وبمستر تولز و سپس بررسی وب سایت با استفاده از ابزارهای رایگان این ابزار
  • ست کردن preferred domain در  کنسول گوگل
  • بررسی ساختار permalink  و قرار دادن یک ساختار url مناست
  • Ssl را نصب نمایید و مطمئن شوید که به درستی وب سایت شما همراه با تمامی آدرس هایش با https  لود می شود
  • مشاهده گزارشات 'Blocked Resources'  در سرچ کنسول و برطرف سازی آنها
  • ایجاد و بهینه سازی Sitemap XML و برطرف سازی خطاهای آن در سرچ کنسول
  • چک کردن و بهینه سازی فایل robots
  • markup data را به صفحات و مخصوصا صفحه اصلی اضافه کنید (website + organization, person or local business)
  • منوهای breadcrumb را به تمامی صفحات خود اضافه کنید
  • قرار دادن hreflang برای تمامی صفحات (اگر وب سایت شما بیش از یک زبانه است)
  • بررسی کنید تمامی صفحات و پست ها دارای canonical URL می باشند 

 

 

 

چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی به فاکتورها گفته می شود که در داخل وب سایت انجام می شود و هدف آن ایجاد و رعایت یکسری از قوانین و فاکتورها برای درک محتوا توسط موتور های جستجوگر و افراد بازدیدکننده می باشد

  • بهینه سازی لوگو وب سایت(قرار دادن لینک به صفحه اصلی و همچنین alt برای تصویر لوگر)
  • ایجاد یک عنوان (title) مناسب برای وب سایت
  • ایجاد meta description جذاب و مناسب  برای  هر صفحه
  • بررسی و چک کردن تگ های هدینگ مخصوصا تگ هدر H1
  • بررسی ساختار لینک های داخلی برای اینکه ببینید آیا به درستی لینک دهی داخلی انجام شده است یا خیر
  • بررسی استراتژی لینک های خارجی برای جلوگیری از کاهش قدرت وب سایت
  • تولید و ایجاد محتوا به قصد کاربر بازدیدکننده
  • تحقیق برای ساخت لیست کلمات کلیدی قوی و استفاده از کلمات LSI در کنار کلمات کلیدی
  • بررسی بهینه سازی تصاویر (حجم ، سایز ، و خصوصیت ALT)
  • قرار دادن سایت مپ اختصاصی برای تصاویر و ویدئو ها

 

 

 

چک لیست سئو خارجی

در سئو خارجی شما مجموعه ای از قوانین را انجام می دهید که اولا ربات های موتورهای جستجوگر بهتر و سریعتر وب سایت شما را پیدا کنند ثانیا موتورهای جستجوگر را متقاعد می کنید تا وب سایت شما را در رتبه های برتر قرار دهند . قطعا هر چه رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل بهتر باشد بازدید بیشتری را نیز خواهید داشت

 

  • پیدا کردن لینک های بد 
  • حذف لینک های مخرب
  • قرار دادن و ساخت بکلینک های مناسب
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

 

 

 

 

چک لیست سئو محلی

هدف از لوکال سئو بهتر پیدا شدن ونمایش  یک وب سایت در یک منطقه مشخص می باشد

  •  NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را در صفحه اصلی و سایر صفحات اضافه کنید 
  •  نقشه Google را در صفحه اطلاعات تماس قرار دهید
  • استفاده از Schema از نوع local business
  • دریافت لینک از وب سایت های محلی
  • ایجاد مطالب و پست های محلی

 

 

 

 

چک لیست سئو برای موبایل

هدف از سئو موبایل  ، بهینه سازی وب سایت برای نمایش در موبایل به بهترین صورت می باشد

  • اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما با ابزار Google mobile friendly test بدون مشکل می باشد
  • بررسی سرعت وب سایت با Google’s mobile speed test tool
  • بررسی کنید که Fetch as Google برای نسخه موبایل(mobile crawler) مشکلی ندارد
  • بررسی نمایید که CTA وب سایت شما در موبایل بدون هیچ مشکلی نمایش داده می شود
  • AMP را برای صفحات وبلاگ خود در صورتی که دارای سرعت پایینی می باشند در نظر بگیرید

 

 

 

لینک های مفید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آموزش سئو

فیلم آموزش سئو