گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

بانس ریت (Bounce Rate) چیست + کاهش Bounce Rate + نرخ پرش چیست

بانس ریت (Bounce Rate) چیست + کاهش Bounce Rate + نرخ پرش چیست

بانس ریت (bounce rate) چیست + کاهش bounce rate + نرخ پرش چیست - 5.0 out of 5 based on 1 vote

فرقی نمی کنید در کدام رده (کسب و کار ، مدرسه و دانشگاه ، زندگی شخصی و...) باشیم ، معیارهای سنجش به ما می گویند که میزان موفقیت تا چه اندازه بوده است آیا بالاتر از آن چیزی می باشد که ما انتظار داشته ایم  یا نه پایین تر از حد انتظار بوده است. قطعا با شناخت میزان موفقیت و بلعکس میزان موفق نبودن ما می توانیم با ایجاد و تغییر روش ها موفقیت خود را بیشتر و بهتر کنیم. پس لستفاده از یک معبار یا چندین معیار برای پی بردن به میزان عملکرد می تواند در موفقیت تاثیر بسزایی داشته باشد 

در دنیای وب نیز معیارهای مختلفی برای سنجش موفقیت وجود دارد که به شما می گوید که میزان موفقیت وب سایت شما تا چه اندازه بوده است . شما می توانید با استفاده از معیارها و ابزارهایی نظر bounce rate ، dwell time، نرخ تبدیل ،آمارهای وب سایت و..... میزان موفقیت وب سایت خود را مورد سنجش و بررسی قرار دهید تا متوجه شوید وب سایت شما دقیقا در چه مرحله ای از موفقیت قرار دارد . ما در جلسه های قبلی آموزش سئو سایت در مورد برخی از سنجش های مهم  صحبت هایی را ارائه دادیم اما با توجه به اهمیت بانس ریت ما تصمیم گرفتیم یک پست که اختصاصا به این موضوع پرداخته است را برای شما قرار دهیم.

 

 

  

 

  

BOUNCE RATE چیست :

بانس ریت یا نرخ پرش متریکی می باشد که درصد افرادی که به وب سایت شما وارد می شوند و هیچ فعالیتی را انجام نمی دهند را  اندازی گیری می کند به عبارت اگر یک کاربر وارد یک صفحه از وب سایت شما شود و از سایر صفحات شما دیدن نکند و قدام به ترک وب سایت شما کند برای شما یک مقدار به عنوان بانس ریت در گوگل آنالیز در نظر گرفته می شود  اما اگر کاربر از سایر صفحات بازدید نماید بانس ریت برای شما در گوگل آنالیز در نظر گرفته نمی شود.  

شما با استفاده از نرخ پرش می توانید میزان کیفیت یک صفحه را مشاهده نمایید bounce rate به شما می گوید که وب سایت شما برای بازدید کننده جذاب بوده است یا نه ، قطعا زمانی که یک کاربر وب سایت شما را بدون اینکه از صفحات دیگر بازدید کنند یا یک فعالیت خاص را انجام دهید(مثلا خرید محصول یا تماس با دفتر شما ) ترک می کند به  معنی این می باشد که وب سایت شما نتوانسته است رضایت کاربر را جلب نماید و با آنها تعامل داشته باشد. پس شما باید با انجام یکسری از فعالیت ها و تغییر دادن برخی از آیتم ها کیفیت وب سایت خود را بالا ببرید تا بتوانید نرخ پرش وب سایت خود را کاهش دهید

 

 

 

چگونه می توانیم میزان بانس ریت را  در GOOGLE ANALYTICS مشاهده نماییم

برای مشاهده این نرخ می توانید بعد از مراجعه به پنل گوگل آنالیتیک به منو  Audience -> Overview بروید و در قسمت Bounce Rate مقدار نرخ پرش وب سایت خود را مشاده کنید . همچنین شما می توانید مقدار بانس ریت را برای دستگاه های مختلف مانند کاربرانی که از گوشی موبایل برای مشاهده وب سایت شما استفاده کرده اند را نیز مشاهده کنید

بانس ریت سایت چیست ، کاهش بانس ریت

 

 

 

 

 

 

GOOGLE ANALYTICS چگونه میزان بانس ریت را محاسبه می کند ؟

بانس ریت زمانی در گوگل آنالیز ثبت می شود که یک کاربر تنها از یک صفحه بازدید کند و دیگر به سراغ سایر صفحات نرود ولی اگر کاربران از یک صفحه دیگر به غیر از این صفحه ای که در داخل آن هست بازدید کند بانس ریت برای شما در گوگل آنالیز در نظر گرفته نخواهد شد

گوگل آنالیز برای بدست آوردن میزان بانس ریت یک صفحه  ، سشن یا جلسات یک صفحه را بر کل سشن ها تقسیم می کند یا درصد کل جلسات وب سایت شما به تعداد کاربرانی که فقط از یک صفحه سایت شما بازدید کرده اند  

 

 

اگر بانس ریت وب سایت شما پایین می باشد می تواند یکی از دلایل زیر را داشته باشد :

  • کیفیت صفحه پایین بوده است
  • هدف بازدیدکننده با آن چیزی که در داخل صفحه بوده است همخوانی نداشته است .
  • بازدیدکننده آن چیزی که به دنبالش بوده است را پیدا کرده و دیگر سراغ سایر صفحات نرفته است
  •  و....

 

 

 

 

 

بانس ریت و سئو سایت

بحث های زیادی وجود دارد که آیا نرخ پرش در سئو وب سایت تاثیر گذار می باشد یا نه . شاید کمی سخت باشد که گوگل از داده های گوگل آنالیز برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده کند چرا که  در برخی از موارد ممکن است گوگل آنالیز به درستی عمل نکند و داده هایی را در اختیار گوگل قرار بدهد که قابل اعتماد نباشد و همچنین شما می توانید به راحتی داده های این ابزار یعنی گوگل آنالیز را دستکاری کنید پس نمی توان گفت گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها مستقیم از داده های گوگل آنالیز استفاده می کند

 

البته خود گوگل نیز می گوید که از داده های گوگل آنالیز برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده نمی کند اما باید شما مطمئن شوید که اگر یک فرد بازدیدکننده از طریق صفحات نتایج گوگل (serps) وارد وب سایت شما می شوند روی دکمه برگشت مرورگر کلیک نمیکند و  به نتایج  گوگل برنمی گردد و از سایر نتیجه ها بازدید نمی کند چرا که این می تواند دلیل پایین بودن کیفیت محتوای شما باشد 

 

 

 

 

بانس ریت و نرخ تبدیل

اگر bounce rate را از دید تبدیل (conversion) نگاه کنیم می توانیم بانس ریت را به عنوان یک میزان موفقیت برای نرخ تبدیل در نظر بگیریم به عنوان مثال

شما می خواهید با ایجاد یک سری از تغییرات در طراحی وب سایت خود آن را جذابتر کند تا بتوانید نرخ تبدیل وب سایت خود را بالا ببرید اگر طراحی قبلی برای شما نرخ بانس ریت را 30 در نظر گرفته باشد و بعد از تغییرات نرخ   بانس ریت به 60 تغییر کند پس احتمالا تغییرات برای بهبود نرخ تبدیل باعث افزایش بانس ریت شده است و این می تواند نشان دهد که تغییرات انجام شده برای افزایش نرخ تبدیل موفقیت آمیز نبوده است  و باید تغییراتی در آن صورت بگیرد

 

 

 کاهش bounce rate

 

چند راه حل برای کاهش بانس ریت

اگر نرخ پرش وب سایت شما بالا می باشد قطعا به دنبال این می باشید که آن را کاهش دهید در ادامه ما به شما چندین راه حل را پیشنهاد خواهیم داد که می توانند در کاهش bounce rate تاثیرگذار باشند

اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما مناسب تلفن همراه است

قطعا می دانید که تعداد افرادی که از گوشی همراه برای جستجو استفاده میکنند از تعداد افرادی که از کامپیوتر رومیزی برای جستجو استفاده می کنند بیشتر می باشد پس اگر وب سایت شما و صفحات آن دارای نرخ پرش زیادی می باشد یکی از دلایل می تواند  این باشد البته اگر وب سایت شما ریسپانسیو باشد

 

 

اجتناب از سایر اختلالاتی که ممکن است روی کاربر تاثیر بدی بگذار

بغیر از جنبه موبایل برخی از موارد نیز ممکن است باعث عدم رضایت یک کاربر از یک وب سایت شود و همین باعث ترک کاربر از وب سایت بدون رفتن به صفحات دیگر شود مثلا قرار دادن یک پاپ آپ یا یک بنر تبلیغاتی بزرگ که تمام صفحه را پوشانده است یا ریدایرکت هایی زیادی برای بالا بردن رتبه الکسا که در یک سایت قرار داده شده است

 

 

اجتناب از گوگل زدن کاربران

یکی از مواردی که متاسفانه برخی از افراد برای بالا بردن بازدیدکننده وب سایت خود استفاده می کنند این است که برای وب سایت خود یک عنوان در نظر میگیرند که عنوان با محتویات صفحه همخوانی ندارد و فقط به قصد افزایش بازدید استفاده می شوند ووقتی که کاربر این عنوان را در صفحات نتایج گوگل مشاهده می کند و روی آن کلیک می کند محتواهایی را می بیند که با عنوان همخوانی ندارد و این می تواند باعث خروج کاربر در همان لحظه های ابتدایی باشد

 

 

فونت های ناخوانا

یکی از موارد دیگر که می تواند باعث افزایش bounce rate شود این است که فونت های قرار داده شده در وب سایت مناسب نباشد یا رنگ هایی که در وب سایت قرار داده شده است برای کاربر جالب نباشد 

 

آموزش سئو پرستاشاپ + تنظیمات سئو پرستاشاپ + سئو Prestashop

آموزش سئو پرستاشاپ + تنظیمات سئو پرستاشاپ + سئو Prestashop

آموزش سئو پرستاشاپ + تنظیمات سئو پرستاشاپ + سئو prestashop - 5.0 out of 5 based on 2votes

ابزارهای مختلفی برای پیاده سازی یک سایت فروشگاهی وجود دارد که شما می توانید با یکی از این ابزارها (cm) سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید و اقدام به فروش کالاهای خود به صورت اینترنتی کنید اما یک سوال مهم که همیشه برای بسیاری از افراد در هنگام استفاده از cms های فروشگاهی پیش می آید این است که آیا نوع مدیریت محتوای ایجاد کننده یک فروشگاه اینترنتی می تواند در سئو وب سایت تاثیر گذار باشد یا نه ؟

پاسخ خیر است (البته مقدار بسیار کمی تاثیر دارد ) ، چرا سئو بسیار به تنظیماتی دارد که توسط شما انجام می شود نه مدیریت محتوای فروشگاه ساز  به عبارت دیگر اگر شما بهترین سی ام اس را برای ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی انتخاب نمایید ولی نتوانید تنظیمات سئو آن را به درستی انجام دهید قطعا  سئو وب سایت شما محکوم به شکست خواهد بود پس مهمترین معیاری برای سئو سایت فروشگاهی  اسن است که شما بتوانید تنظیمات آن را به درستی انجام دهید نه اینکه به دنبال cms  سایت فروشگاهی باشید

ما در این بخش آموزش سئو وب سایت قصد داریم در مورد بهبود سئو سایت یکی از بهترین سی ام اس های فروشگاهی یعنی prestashop صحبت کنیم در صورتی که وب سایت شما از این  نوع سی ام اس استفاده می کند و یا علاقه مند به این بحث می باشید می توانید با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید

 

 

 تنظیمات سئو پرستاشاپ

 

سئو پرستاشاپ

ابزارهای مختلفی برای تنظیمات سئو پرستاشاپ وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بهبود سئو سایت پرستاشاپی خود استفاده نمایید، همانگونه که گفتم در انتخاب افزونه سئو پرستاشاپ وسواس زیادی به خرج ندهید سعی کنید تنظیماتی که باعث می شود سئو سایت شما به بهترین صورت انجام گیرد را در کنار ماژول سئو پرستاشاپ به درستی انجام دهید تا بتوانید وب سایت خود را از لحاظ سئو به درجه بالایی برسانید 

 

 

برخی از تنظیمات برای  افزایش سئو پرستاشاپ

تنظیمات URL

 سئو url یا بهینه سازی آدرس هر صفحه برای هر وب سایت و هر فروشگاهی اسنترنتی بسیار مهم باشد و علاوه بر اینکه برای موتورهای جستجوگر دارای اهمیت می باشد برای یک فرد بازدید کننده نیز مهم می باشد. به عنوان مثال دو آدرس زیر را در نظر بگیرد کدام آدرس به نظر شما مناسب تر می باشد

http://yourwebsite.com/index.php?d_product=1325&controller=product

http://yourwebsite.com/fa/rebelion/rebelion-skull-tshirt.html

قطعا شما نیز نمونه دو را انتخاب خواهید کرد چون واضحتر و دوستانه تر می باشد

 

خوب شما نیز می توانید آدرس های وب سایت پرستاشاپی خود  را بهینه سازی کنید برای این منظور می توانید به  آدرس زیر بروید

                                                                                                             Preferences > SEO and URLs

و سپس Friendly URLs  را به بله تغییر دهید توجه داشته باشید که سرور شما باید قابلیت اجازه بازنویسی آدرس ها (URLs rewriting) را داشته باشد

 

Accented URLs : اگر قصد استفاده از urlهای غیر انگلیسی   را داشته باشید می توانید این گذینه را انتخاب نمایید

Redirect to Canonical URL : همانگونه که می دانید محتوای تکراری برای موتورهای جستجوگر بسیار مضر می باشند و می تواند در کاهش رتبه شما نیز تاثیر گذار باشد ، این گزینه آدرسهای تکراری را غیرفعال کرده و محتوای تکراری را حذف می کند به عبارت دیگر زمانی که شما یک محتوای تکراری را در وب سایت خود قرار می دهید این گذینه باعث می شود آدرس محتوای تکراری با استفاده از لینک Canonical به صفحه اصلی محتوا ایجادشده  اشاره کند . به طور خلاصه این تنظیمات  به موتورهای جستجوگر می گوید که این محتوا یک محتوا تکراری از یک نسخه اصلی در وب سایت من می باشد

 

Schema URLs : در این قسمت نیز می توانید آدرس های مختلف که می توانید آنها را  تغییر دهید را مشاهده نمایید

 

Generate File Robots : با استفاده از این قسمت نیز می توانید تنظیمات مرتبط با ربات ها را انجام دهید مثلا اگر بخواهید دسترسی به یک صفحه را برای ربات ها مسدود کنید می توانید با استفاده از این گذینه این کار را انجام دهید . این گذینه در واقع ویرایش فایل robots.txt را برای شما فراهم می کند

 

 

 

 

 


بهینه سازی کد های وب سایت یا VALID CODING

دقت داشته باشید که فرقی ندارد از چه پوسته ای استفاده می کنید یا از چه نوع ساختاری برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که کد های وب سایت شما (HTML5، CSS3، JS / jQuery، Bootstrap) بهینه باشند برای بررسی این موضوع می توانید از ادرس های زیر که برای بررسی کد ها می باشند استفاده نمایید

https://validator.w3.org

    http://www.htmlhelp.com/tools/validator

    http://www.css-validator.org

 

 

 

 

 


RESPONSIVE  بودن وب سایت

آیا می دانید طی چند سال اخیر تعداد افرادی که برای مشاهده وب سایت ها از گوشی همراه استفاده کرده اند بیشتر از کامپیوتر های رومیزی می باشند و این رقابت و پیشی گرفتن هنوز به نفع گوشی های همراه در حال ادامه یافتن می باشد پس اگر وب سایت شما برای گوشی های همراه بهینه نباشد قطعا بخش عظیمی از ترافیک های خود را از دست خواهید داد.لازم به ذکر می باشد برای بررسی ریسپانسیو بودن وب سایت می توانید از ابزار گوگل که آدرس آن در قسمت پایین آورده شده استفاده نمایید                   

https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

 

 

 

 

 


زمان بارگذاری صفحه

زمان بارگذاری صفحه یکی از عوامل رتبه بندی موتور جستجو گوگل می باشد عوامل رتبه بندی موتور جستجوگر سیگنال هایی هستند که موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات و سایت ها استفاده می کنند. PrestaShop یک فروشگاه ساز سریع می باشد اما باز هم ممکن است پیشنهاداتی برای بهبود سرعت برای این فروشگاه وجود داشته باشد

شما می توانید برای بهبود سرعت پرستاشاپ از پلاگین های زیر استفاده نمایید

http://codecanyon.net/item/prestashop-presta-speed/9199999

    http://addons.prestashop.com/en/seo/7939-page-cache-v3.html

    https://www.xtendify.com/en/modules/prestashop/front-office-features/111-express-cache-speed-up-your-prestashop

البته قسمت مدیریت این فروشگاه نیز دارای تنظیماتی برای بهبود سرعت می باشد برای این منظور می توانید به

قسمت  Preferences > Performance بروید و  سپس در بخش  Smarty section  تنظیمات Force compile را   "no"و Cache را به yes تغییر دهید

 برای تست سرعت فروشگاه اینترنتی خود  نیز می توانید از ابزار خود گوگل که با آدرس زیر قابل دسترسی می باشد استفاده کنید

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

 

 

 

 


نقشه سایت ایجاد نمایید

نقشه سایت یک فایل مهم برای سئو وب سایت می باشد ، فرقی ندارد شما از چه مدیریت محتوایی برای ساخت فروشگاه خود استفاده  می کنید شما برای اینکه سرعت ایندکس مطالب وب سایت خود را بالا ببرید و همچنین سریعتر ویرایش های انجام شده روی صفحات را به موتورهای جستجوگر نشان دهید باید از  نقشه سایت استفاده نمایید

برای نصب نقشه سایت پرستاشاپ شما باید به مسیر Services > Modules بروید سپس در قسمت مشخص شده  نام نقشه سایت خود را وارد نمایید و اقدام به نصب نقشه سایت کنید لازم است بدانید که برای نقشه سایت شما متد ها و روش های  مختلفی را می توانید استفاده نمایید اما آن چیزی که مهم است این است که نقشه سایت شما باید به درستی کار کند و بتواند تغییرات وب سایت شما را  به ربات های موتورهای جستجوگر نشان دهید

 

 

 

 


ایجاد دسته بندی

شما می توانید به مسیر Catalog > Categories بروید و سپس دسته های موجود را مشاهده نمایید و سپس اقدام به ویرایش آنها کنید و درصورتی که نیاز داشتید به دسته جدید داشتید آن را نیز اضافه کنید

 

 

 

 

 


از SCHEMA MARKUP استفاده نمایید

schema markup داده های نشانه گذاری هستند که می توانند نحوه نمایش لینک های  وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجوگر   تغییر دهند مثلا با استفاده از این داده های می توانید در کنار لینک وب سایت خود در نتایج گوگل تصویر بگذارید یا حتی می توانید زیر لینک صفحات خود در serps   ستاره قرار دهید البته اینها تنها بخشی از امکانات schema markup می باشد برای مشاده لیست کامل داده های نشانگذاری می توانید به لینک http://schema.org  نمایید

داده های نشانه گذاری به صورت مستقیم در سئو سایت شما تاثیر گذار نمی باشند اما با توجه به اینکه می توانند نحوه نمایش سایت شما را در نتایج موتورهای جستجوگر  متفاوت تر از  سایر سایت ها نمایش دهند می توانند باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت شما شوند که این خود می تواند در بهبود سئو سایت شما تاثیر گذار باشد

 

 

 

 

 


گوگل آنالیز را نصب کنید

Google Analytics ابزاری است رایگان از آن شرکت گوگل که به شما آمارهای  مختلفی در مورد بازدید کنندگان وب سایت  شما از قیبل تعداد بازدید کنندگان، کشورها از آنها، صفحات بیشتر بازدید شده، تعداد بازدید کننده های منحصر به فرد و .... را نشان می دهد

برای اینکه بتوانید با گوگل آنالیز کار کنید و وب سایت خود را به این ابزار متصل کنید ابتدا لازم است ماژول Google Analytics را دریافت نمایید و نصب کنید سپس به مسیر https://www.google.com/analytics بروید و در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید و سپس کدی که برای ردیابی وب سایت  به شما می دهید را دریافت نمایید و در قسمت مشخص شده در افزونه گوگل آنالیتیکس قرار دهید تا این ابزار بتواند داده های بازدیدکنندگان وب سایت شما را ردیابی و به شما نشان دهد

 

 

 

 


استفاده از شبکه های اجتماعی

هیچ وقت این نکته را فراموش نکنید که وب سایت شما باید دارای حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی (FaceBook, Pinterest, Instagram, Youtube و... ) باشد و به آنها متصل باشد همچنین بهتر است بدانید که قرار دادن آیکون های این شبکه های اجتماعی در وب سایت برای اشتراک گذاری مطالب و محصولات توسط کاربران در شبکه های اجتماعی نیز نیاز می باشد

شبکه های اجتماعی بعد از موتورهای جستجوگر به عنوان دومین منبع ترافیکی شناخته شده می باشد و از این لحاظ می توانند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شوند علاوه بر این این شبکه های می توانند باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب شما شوند پس حتما بخشی از فعالیت بهبود سئو پرستاشاپ را به شبکه های اجتماعی تخصیص دهید

 

 

گوگل ترندز (Google Trends) + آموزش کامل آموزش گوگل ترندز

گوگل ترندز (Google Trends) + آموزش کامل آموزش گوگل ترندز

هر چقدر که شما بهتر بتوانید دامنه کلمات کلیدی را دقیقتر انتخاب کنید بهتر می توانید در روند سئو سایت موفقتر باشد به عبارت دیگر کلمات کلیدی در واقعا نیازهای کاربران می باشند که در اینترنت به دنبال آنها می باشند . اگر شما بتوانید کلمات کلیدی که سرچ بالایی در یک موضوع دارند را شناسایی نمایید و با استفاده از آن تولید محتوا کنید قطعا بازدیدکنندگان  بیشتری نیز به وب سایت شما هدایت خواهد شد و این یعنی افزایش فروش بیشتر .

ما در جلسات قبلی در مورد ابزارهای رایگان جستجوی کلمات کلیدی صحبت هایی را ارائه دادیم و به صورت مختصر در مورد آنها توضیحاتی را نیز ارائه دادم اما در این پست آموزشی سئو سایت قصد داریم یکی از بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی به نام Google Trends را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا شما بهتر آنها را بشناسید و بهتر از آن استفاده کنید . با ما تا انتهای آموزش همراه باشید

 

 

 

گوگل ترندز چیست

 

GOOGLE TRENDS چیست

گوگل ترندز یکی از ابزارهای رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner  می باشد که به منظور پیدا کردن یک کلمه کلیدی با جزئیات بیشتر  مورد استفاده قرار می گیرد . تفاوت گوگل ترند یا گوگل کیورد پلنر  در این است که که گوگل  پلنر  اطلاعات کاملی را در مورد نتایج جستجو می دهد در صورتی که گوگل ترندز  به شما  محبویت نسبی یک کلمه کلیدی را نشان می دهد

 

 تعریف دوم از گوگل ترند

به عبارت دیگر گوگل ترندز یک ابزار جستجوی آنلاین است که به کاربر اجازه می دهد تا ببینید که چطور اغلب کلمات کلیدی، موضوعات و عبارات در طی یک دوره زمانی خاص مورد جستجو  قرار گرفته اند. این ابزار با تجزیه و تحلیل بخشی از قسمت های جستجوی گوگل کار می کند و نحوه کار آن نیز عبارت است از نسبت کلمه وارد شده  به تعداد کل جستجوهای انجام شده در Google در زمان های مختلف .

 

شما می توانید با استفاده از این ابزار حداکثر تا 5 کلمه و موضوع را وارد نمایید و سپس نتیجه را که به  صورت یک گراف می باشد را مشاهده نمایید در اصطلاح به این نمودار Search Volume Index گفته می شود . شما می توانید داده های موجود در  Google Trend را  با فرمت csv ذخیره و دانلود نمایید و برای بررسی بیشتر از آنها استفاده نمایید

 

 

 

برخی از کاربرد های گوگل ترندز : 

شناسایی روند فصلی یک کلمه کلیدی و استفاده از در محتوا

حتما می دانید که برخی از کالا ها و محصولات برای یک فصل خاص مورد استفاده قرار می گیرند و قطعا شما نیز به دنبال این می باشد که در یک فصل مشخص کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید به عنوان مثال شما اگر در زمینه فروش چتر فعالیت داشته باشید قطعا می دانید که با شروع فصل پاییز و زمستان شروع فروش چتر نیز شروع می شود  و شما قطعا به دنبال این می باشید که یک محتوای مناسب ایجاد نمایید تا بتوانید  با قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل فروش خود را بالا ببرید یکی از ابزارهای مناسب برای پیدا کردن کلمات کلیدی فصلی همین ابزار گوگل ترند می باشد

  آموزش کامل آموزش گوگل ترندز

 

 

 

موضوعات مهم را پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید

یکی دیگر از موارد استفاده از گوگل ترند این است که شما می توانید با استفاده از این ابزار جستجوهایی را که در 24 ساعته گذشته بیشتر جستجو را داشته باشند را پیدا کنید و در محتوای  خود استفاده نمایید ،  این قسمت بسیار مهم برای افرادی می باشد که در زمینه روزنامه نگاری کار می کنند . مثلا یک روزنامه وزرشی قطعا می تواند با وارد کردن کلمه فوتبال و انتخاب بازه 24 ساعته گذشته و سپس فشار دادن دکمه جستجو به لیست جستجوهایی که در 24 ساعت گذشته دارای جستجوی بالایی بودند دسترسی پیدا کنند

 

 

 

از اطلاعات GOOGLE TRENDS برای برنامه ریزی تقویم محتوا استفاده کنید

یکی دیگر از کمک هایی که این ابزار می تواند به ما ارائه دهد این است که می تواند شایعات و رویداد های مهمی را که در یک فصل اتفاق می افتد را به ما یاد آوری کند تا ما در مورد آن رویداد تولید محتوا کنیم  به عنوان مثال

رویداد اسکار هر ساله در  ماه مارس اتفاق می افتد اگر این کلمه (اسکار) را در گوگل ترند وارد نمایید خواهید دید که در دوره پنج سال گذشته در ماه مارس دارای بیشترین سرچ بوده است پس به صورت خلاصه شما می توانید با استفاده از این ابزار زمان رویداد های بزرگ را شناسایی نمایید و برای آنها تولید محتوا نمایید

 

 

از قسمت RELATED QUERIES می توانید برای پیدا کردن ایدهای مناسب برای کلمات کلیدی  استفاده نمایید

شاید یکی از بهترین قسمت های ابزار گوگل ترندز این باشد که به شما کلمات کلیدی مرتبط و مهم را ارائه می دهد . این قسمت با وارد کردن یک کلمه کلیدی و زدن دکمه ENTER برای شما در انتهای صفحه فعال می شود و شما می توانید از این کلمات در کنار کلمات کلیدی اصلی خود استفاده نمایید تا دامنه کلمات کلیدی خود را بالا ببرید لازم به ذکر می باشد هر چه که دامنه کلمات کلیدی انتخاب شده شما بیشتر باشد قطعا بهتر می تواند ترافیک را به وب سایت شما هدایت نماید

  

 

 

به شما نشان می دهد که یک کلمه کلیدی در کجا بیشترین سرچ را داشته است

یکی دیگر از قسمت های بسیار جالب این ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی می باشد که به شما نسان می دهد که دقیقا یک کلمه کلیدی در چه استان هایی و چه شهرهایی بیشترین جستجو را دارند . شما با استفاده از داده های منطقه ای که این ابزار به شما می دهد بهتر می توانید تولید محتوا  برای یک منطقه خاص را انجام دهید  

 

 

 

چگونه می توانم میزان جستجوی یک کلیدواژه را در گوگل بدانم

 یکی از سوالات مهم برای بسیاری از مدیران و کارشناسان سئو همین سوال می باشد ، شما برای اینکه بتوانید میزان سرچ یک کلمه کلیدی را پیدا کنید هیچ ابزار دقیقی را نمی توانید پیدا کنید اما می توانید با استفاده از ابزارهای که برای پیدا کردن کلمات کلیدی موجود می باشند نزدیک ترین کلمه و پرسرچ ترین کلمات مخصوصا کلمات lsi را پیدا کنید و در محتوا های خود و سایر قسمت های یک صفحه از آنها استفاده نمایید

 

اگر نیازمند این می باشید که برای یک موضوع تولید محتوا کنید و آن موضوع بسیار مهم است و موضوع اصلی  سایت شما نیز می باشید باید تخصص کافی را داشته باشید اگر در این زمینه دارای تجربه کمی می باشید می توانید با یک شرکت سئو در تماس باشید و از آنها بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند. لازم به ذکر است پیدا کردن و پیشنهاد کلمات کلیدی یکی از خدمات سئو سایت کدناب نیز می باشد که در صورت نیاز می توانید این امر به ما واگذار نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و دقیق ترین کلمات را به شما ارائه دهیم

کلمات کلیدی Lsi چیست

کلمات کلیدی Lsi چیست

در روزهای شروع به کار موتورهای جستجوگر هر چه میزان کلمات کلیدی بیشتر بود موتورهای جستجوگر درک بهتری از صفحات داشتند و بهتر می توانستد صفحات را شناسایی و رتبه بندی کنند اما با گذر زمان موتورهای جستجوگر پیشرفت های بسیاری داشتند و امروزه دیگر مانند گذشته نیستند که با استفاده از تکرار کلمات کلیدی به موضوعات صفحه پی ببرند . در حال حاضر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر  از ابزارهای مختلفی برای پی بردن به موضوعات  اصلی صفحات استفاده  می کنند که یکی از این ابزارهای استفاده از کلمات کلیدی LSI   می باشد

 

 

 LSI چیست

کلمات کلیدی Indexing Semantic Concealment) LSI) در واقع کلمات هم معنایی ، مفهوم و هم خانوادره ای می باشد که می تواند به در درک عمیق موضوعات صفحه به موتورهای جستجوگر کمک کننده باشد

 

 

چرا کلمات کلیدی LSI  مهم می باشند

همانگونه که در بالا اشاره شده گوگل برای درک بهتر موضوعات صفحه مانند گذشته به تکرار یک کلمه در صفحه اتکا نمی کند البته اگر شما مانند گذشته بیش از حد از کلمات کلیدی را در صفحات خود  استفاده کنید قطعا مورد جریمه گوگل واقع خواهید شد چرا که در الگوریتم های جدید گوگل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در قسمت های مختلف یک وب سایت می تواند منجر به اسپم شدن وب سایت و در نهایت کاهش رتبه سایت شود

امروزه گوگل برای برای پی بردن به موضوعات صفحات از کلمات هم خانواده در کنار کلمات اصلی برای شناخت موضوعات صفحات استفاده می کنند

به عنوان مثال : ما در مورد قهوه یک مطلب آموزشی قرار داده ایم

در ابتدا گوگل به استفاده از کلمه قهوه در قسمت های مختلف صفحه مانند عنوان وب سایت ، خصوصت ALT  تصاویر ، محتوا و تگ های هدر و... نگاه می کند تا ببیند آیا شما در این قسمت ها در مورد کلمه اصلی صحبت کرده اید یا نه ، سپس به سراغ کلمات LSI  می رود و با دیدن این کلمات در محتوا (قهوه تلخ ، قهوه ساز ، قهوه جوش ، قهوه ترک و... ) مطمئن می شوند که موضوع اصلی در مورد قهوه می باشد

 

نکته : در یک مقاله ای که اخیرا گوگل انتشار کرده است بیان شده است که کلمات با همدیگر به گوگل برای تشخیص موضوع اصلی صفحه کمک می کنند

 

یک سوال مهم که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که آیا کلمات LSI  همان کلمات مترادف می باشند یا نه؟

خیر ، کلمات کلیدی LSI  با کلمات مترادف متفاوت می باشد ، آنها( LSI )  اصطلاحاتی هستند که با کلید واژه مورد نظر شما مرتبط هستند.

به عنوان مثال مترادف پیاده روی می شود دویدن

اما  کلمات LSI  برای پیاده روی می شود کفش ،5 کیلومتر ، سرعت دویدن ، فواید پیاده روی ، انواع پیاده روی

 

 

بهترین روش برای کلمات کلیدی LSI

 

1.GOOGLE AUTOCOMPLETE

اولین و بهترین روش برای بدست آوردن LSI برای یک کلمه استفاده از ابزارهای Google Autocomplete می باشد این ابزار یکی از بهترین و سریعترین ابزارها برای یافتن این نوع از کلمات می باشند

به عنوان مثال کلمه سئو سایت را در باکس جستجوی گوگل وارد نماییدتا بلافاصله Google Autocomplete گوگل برای شما یک فرم کشویی که حاولی کلمات lsi می باشد را باز کند

 

کلمات کلیدی lsi چیست

 


 

 

2.SEARCHES RELATED TO…

این ابزار بسیار شبیه به ابزار  Google Autocomplete می باشد با این تفاوت که به جای پیشنهاد کلمات به شما اصطلاحات و واژگان مرتبط را در پایین هر صفحه ارائه می دهد .

 

 

 

 

 


 

3- واژگان بولد در متا DESCRIPTIONS

یکی از روش های دیگر برای پی بردن به کلمات LSI  استفاده از واژگان بولدی است که در متا دیسکریپشن ها توسط گوگل انتخاب می شوند

به عنوان مثال :

 

 

 


4.استفاده از ابزار GOOGLE IMAGE TAGS

زمانی که شما یک کلمه کلیدی را سرچ می کنید صفحه نتایج گوگل نشان داده می شود و شما در منوهای بالای نتایج اگر روی منو تصاویر کلید کنید می توانید Google Image Tags را مشاهده  نمایید و از کلماتی برای دسته بندی تصاویر استفاده شده است برای کلمات LSI  خود استفاده نمایید

 

 

 

 

 


 

 

کلمات LSI  را در چه قسمت هایی استفاده نماییم

خوب بعد از اینکه یک لیست از کلمات همخانواده را بدست آوردید اکنون به مرحله ای می رسید که باید از آنها استفاده نمایید اما در کدام قسمت های وب سایت ؟

شما می توانید دز قسمت های مختلفی از وب سایت از کلمات LSI استفاده کنید به عنوان مثال می تواند در قسمت های زیر از آنها استفاده نمایید

  1. عنوان وب سایت
  2. توضیحات وب سایت
  3. متن اصلی وب سایت
  4. خصوصیت ALT
  5. تگ های هدر
  6. و....

 

 

اهمیت کلمات LSI  در سئو سایت

شما علاوه بر اینکه با استفاده از کلمات LSI می توانید دامنه کلمات کلیدی یک صفحه را ارتقاء دهید می توانید از جریمه شدن وب سایت با استفاده از الگوریتم پاندا نیز جلوگیری کنید . همانگونه که اشاره شد در گذشته برای اینکه به گوگل بفهمانید که موضوع اصلی یک وب سایت در مورد چیست از حجم بالایی از کلمات کلیدی استفاده می کردید اما امروزه مانند گذشته نیست چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما با استفاده از الگوریتم پاندا شود پس باید از روشهای دیگری استفاده نمایید که وب سایت شما موضوع اصلی محتوا را به موتورهای جستجوگر نشان دهید برای این منظور یکی از روشهای موثر استفاده از  روش کلمات LSI  می باشد

 

 

 مطالب پیشنهادی برای شما :

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

صفحه اول گوگل

 

فراخوان برای عمل (Call To Action) چیست + 5 روش برای CTA یا Call To Action

فراخوان برای عمل (Call To Action) چیست + 5 روش برای CTA یا Call To Action

فراخوان برای عمل (Call to Action) چیست + 5 روش برای CTA یا Call to Action - 5.0 out of 5based on 1 vote

اگر سالیان درازی است  که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارد حتما مشاهده کرده اید که روش های جدید در علم بازاریابی به وجود آمده است  یا برخی از روش های بازاریابی دچار تغییراتی شده اند و در اصطلاح به  روز شده اند . روش های نوین و جدیدی که برای بازاریابی ایجاد می شود قطعا تخصصی تر بوده و بهتر می توانند با نیازهای  مشتریان ارتباط برقرار کنند پس می توان گفت پیدا کردن و انجام روش های بازاریابی جدید در کنار روش های قدیمی می توانند به شما برای بهبود بازاریابی  و ارتباط برقرار کردن با مشتری کمک کننده باشند.

 

 

 

فراخوان برای عمل (Call To Action)

 CTA  چیست

call to action یا دعوت برای عمل به معنی دعوت کردن از یک مشتری بالقوه برای  انجام یک عمل خاص می باشد ، بگذارید با یک مثال برای شما  call to action را واضح تر بیان نمایم

 

 

فکر کنید شما یک وب سایت در زمینه یک آموزشگاه کامپیوتری دارید  و با ایجاد محتوا یکسری از صفحات را ایجاد نموده اید و با انجام یکسری از اقدامات سئو نیز برخی از کلمات را به رتبه های برتر گوگل نیز رسانده اید مثلا ثبت نام در دوره آموزشی سئو ، ثبت نام در دوره برنامه نویسی و...

  خوب call to action می تواند در صفحاتی که در رتبه های برتر قرار گرفته اند یک فرم ثبت نام باشد که می تواند به کاربر بگویید در دوره اشاره شده که برای یک هفته دیگر می باشد ثبت نام کند

 

 

 

 

چگونه CALL TO ACTION را ایجاد نماییم

قبل از اینکه بخواهید CTA  مورد نظر خود را ایجاد نمایید و در وب سایت خود قرار دهید حتما در مورد هدف خود فکر کنید ، وبسایت ها با موضوعات محتوایی مختلف قطعا دارای اهداف مختلفی می باشند  پس با توجه به نوع هدفی که وب سایت دارد دعوت به عمل نیز می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال

یک وب سایت پزشکی قصد دارد با ساخت محتوا و قرار گرفتن در رتبه های برتر  ویزیت آنلاین را  راه اندازی نماید پس یک فرم به عنوان call to action قرار می دهد تا  بیماران برای دریافت ویزبت در آن ثبت نام کنند

یک آموزشگاه برای ثبت نام افراد برای یک دوره خاص از یک دکمه  با عنوان ثبت نام استفاده می کند

یک فروشگاه برای فرروش یک محصول از یک دکمه خرید استفاده می کند

یک فرد با قرار دادن کلماتی مانند همین حالا هدیه خود را دریافت نمایید ، دانلود رایگان مقاله ، دانلود آهنگ رایگان و... در عنوان و توضیحات وب سایت در SERP  می خواهد بازدید کننده وب سایت را افزایش دهد تا بتواند بنر های تبلیغاتی دریافت نماید

و....

 

پس قبل از اینکه بخواهید CTA   برای صفحات و کسب و کار خود ایجاد نمایید حتما به این نتیجه برسید که دقیقا برای چه هدفی می خواهید فراخون برای عمل را در یک صفحه قرار دهید و سپس اقدام به تولید عنصر CTA   نمایید

 

 

  CTA  چیست

 

بهترین عبارت را برای CALL TO ACTION  انتخاب نمایید

به طور خلاصه اگر بخواهم اشاره کنم باید از جملات کوتاه با افعال قوی استفاده شود استفاده از برخی از کلمات که تنها به قصد اشاره سریع می باشد نمی تواند جالب باشد مثلا اینجا کلیک کنید ، دکمه را فشار دهید و.... این نمونه ها از دعوت به عمل قطعا جزء ضعیفترین نوع CTA  ها می باشند که بهتر است استفاده نشوند ، شما می توانید از عبارتی مانند نمونه های زیر برای call to action استفاده نمایید

100 نفر اول هدیه ویژه دریافت خواهند کرد ! جزء صد نفر اول باشید

هدیه خود را دریافت نمایید

30 درصد تخفیف به مناسب عید ....

50 درصد تخفیف برای فروش پاییزه

و...

 

از عداد استفاده نمایید

استفاده از اعداد و درصد های تخفیفی به شدت می تواند روی CTA  تاثیر گذار باشد به همین  دلیل می باشد که بسیاری از افراد در هنگام ساخت call to action از اعداد استفاده می کنند 

 

 

CTA  خود را تست کنید

تست کنید که آیا عنصری که برای دعوت به عمل ساخته شده است توانسته است هدف شما را برآورده کند یا نه . شما با استفاده از PPC می توانید نرخ  CTA   را محاسبه نمایید و در صورتی که با توجه به تعداد بازدید صفحه ، نرخ call to action بسیار پایین بود می توانید یک تست A/B  را برای عنصر مورد نظر ایجاد نمایید تا ببیند کدام یک موفق تر می باشند تا آن را مورد استفاده قرار دهید

 

 

آیا CTA برای هر دستگاهی قابل نمایش می باشد

متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات برای برخی از  CTA این می باشد که تنها برای برخی از دستگاه ها بهینه شده اند مثلا تنهای برای  دسکتاپ یا تنها برای موبایل قابل نمایش می باشد که این خود یک مشکل بسیار بزرگ می باشد چرا که اهداف شما که همان call to action می باشد نیمی از بازدیدکنندگانش را از دست خواهد مخصوصا اگر  call to action برای موبایل بهینه نشده باشد

 

 

از مزایای FOMO استفاده کنید

یکی از روش ها موثر برای اثربخشی  بیشتر call to action می باشد . FOMO یک ترس و هیجان از دست دادن می باشد که یک انگیزه بسیار موثر می تواند برای بازدید کننده به ارمغان بیاورد  تا سریع تر  هدفش را دنبال نماید . به عنوان مثال  به جمله زیر توجه کنید

تنها سه روز دیگه فرصت باقی است

 این جمله ممکن است به نحوهی در فرد بازدیدکننده یک تردید ایجاد کند که اگر فرصت را از دست بدهید دیگر ممکن است این فرصت برایش پیش نیاید پس سعی می کند سریعتر اقدام مورد نظر را انجام دهد

  

 

لینک های مهم

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

خدمات سئو

مشاوره سئو