گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

گروه طراحان وب ایجکس2014

طراحی سایت ،آموزش و سئو

نقش دامنه در سئو + بهترین دامنه برای سئو +تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت

نقش دامنه در سئو + بهترین دامنه برای سئو +تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت

نقش دامنه در سئو + بهترین دامنه برای سئو +تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت - 5.0 out of 5 based on 1 vote

نام و نام خانوادگی هر فردی در واقع یک معیار برای متمایز کردن یک فرد با سایر افراد می باشد که افراد در موارد مختلفی نیز از آن برای معرفی خود استفاده می کنند دامنه وب سایت نیز دقیقا همانند نام و نام خانوادگی یک فرد می باشد که می تواند روی یک وب سایت قرار بگیرد و آن وب سایت را از سایر وب سایت ها متمایز کند . دامنه وب سایت علاوه بر اینکه می تواند یک وب سایت را از سایر وب سایت ها متمایز کند می تواند روی بهینه سازی سایت و برندیگ نیز تاثیر گذار باشد ما در این پست آموزشی قصد داریم در مورد نکاتی که می تواند به انتخاب دامنه به شما کمک کند به طوری که روی سئو وب سایت نیز تاثیر گذار باشد اشاره کنیم ، اگر به این بحث علاقمند می باشید می توانید با ما همراه باشید

 

 

 

 

دامنه چیست + تاثیر دامنه در سئو و بهینه سازی سایت

 

دامنه چیست

دامنه که به انگلیسی  Domain نوشته می شود و در برخی از موارد نیز دامین تلفظ می شود به نام اختصاصی گفته می شود که برای یک وب سایت انتخاب می شود و وب سایت با آن در اینترنت فراخوانی می شود به عبارت دامنه یک نشانه اینترنتی  برای وب سایت می باشد که با وارد کردن آن در مرورگر می توانیم به آن وب سایت دسترسی پیدا کنیم مثلا آدرس اینترنتی گوگل google.com  می باشد که با وارد کردن این آدرس در مرورگر می توانید به سایت گوگل دسترسی پیدا کنید

 

 

 مقاله مرتبط : تاثیر هاست در سئو سایت

 

تاثیر نام دامنه در سئو سایت

نام دامنه تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد و می تواند در افزایش نرخ کلیک در شبکه های اجتماعی ، نتایج موتورهای جستجوگر ، ترافیک تایپ شده ، تبلیغات آفلاین و  سایر موارد دیگر تاثیر گذار باشد پس با توجه به این همه اهمیت که نام دامنه دارد بهتر است به درستی انتخاب شود چرا که شما با یک اشتباه و با انتخاب یک نام دامنه نامناسب بخش عظیمی از ترافیک را از دست خواهید داد

مثلا به دو دامنه زیر توجه کنید

Webdesign.com

Dress.com

 

اگر شما یک شرکت در زمینه طراحی وب سایت داشته باشیدبه نظر شما کدام یک مفید تر خواهد بود ؟

قطعا شما نیز اولین دامنه یعنی Webdesign.com را انتخاب می کنید چرا که معنی آن طراحی سایت می باشد و دامنه ی دوم به معنی لباس می باشد و مناسب برای وب سایت فروش لباس است نه برای یک شرکت طراحی وب سایت

 

 


 

نقش دامنه در سئو وب سایت 

 

 

 

مهمترین نکات برای انتخاب یک دامنه 

دامنه انتخابی قابل برندیگ باشد

Brandable یا برند شدن یک دامنه به این معنی می باشد که اگر یک نام دامنه برای وب سایت خود انتخاب می کنید فرد با شنیدن نام دامنه به نام برند یا نام  تجاری شرکت شما پی برد. استفاده از شماره ها و خظ تیره در نام دامنه یک مشکل بزرک می باشد که معمولا توسط افراد انتخاب می شود در صورتی که آنها یک نام خاص نمی باشد و حالت عمومی دارند و مناسب برای برندینگ نمی باشند

 

 

قابل تلفظ باشد

یک مشکل بزرگ دیگر برای نام دامنه این است که برخی از دامنه ها به آسانی تلفظ نمی شوند و این برای افرادی که می خواهند با تایپ کردن نام دامنه به یک وب سایت برسند کمی مشکل ایجاد می کند به عبارت دیگر در برخی از موارد ممکن است وب سایت شما با یک کلمه کلیدی در رتبه های برتر قرار نگیرد و یک فرد بخواهد با توجه به شناختی که از وب سایت شما دارد موضوع مورد نظر را در وب سایت شما دنبال نماید با توجه به اینکه وب سایت شما تلفظ صحیح و سختی دارد ممکن است به درستی در مرورگر توسط فرد وارد نشود و فرد نیز به وب سایت شما دسترسی پیدا نکند

 

 

هرچه کوتاه تر باشد بهتر می باشد

دامنه هر چه کوتاه تر باشد قطعا بهتر است چرا که به سادگی قابل حفظ شدن برای یک فرد می باشد و این خود یک امتیاز بسیار مهم برای برندیک وب سایت شما می باشد

 

 

تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت را در نظر بگیرد

اگر شما می خواهید برای یک کشور تنها کار کنید بهتر است از دامنه های سطح پایین یا دامنه های مشخص شده برای هر کشور استفاده نمایید مثلا پسوند ir  برای ایران می باشد jp  برای ژاپن و in  برای هند و .... ولی اگر می خواهید وب سایت شما برای بیش از یک کشور کار کند و فعالیت آن محدود به یک کشور نباشد می توانید از دامنه های سطح بالا مانند com و net و co و asia و ... استفاده نمایید

همچنین در دامنه های سطح بالا به این نکته توجه کنید که شرکت شما در چه زمینه ای در حال فعالیت می باشد و با  توجه به زمینه فعالیت پسوند مورد نظر را خریداری نمایید مثلا اگر شرکت شما یک شرکت فعال در زمینه it می باشد بهتر است از پسوندnet  استفاده نمایید ولی اگر شرکت شما فعال در زمینه آموزشی می باشد بهتر است از پسوند academy استفاده نمایید

 

 

 

دامنه را بصری انتخاب نمایید

این به این معنی می باشد که وقتی فرد سرچ کننده یک موضوع نام دامنه شما را در صفحات نتایج گوگل مشاهده کرد به این اطمینان برسد که این وب سایت دقیقا با موردی که من در مورد آن سرچ کردم همخوانی دارد مثلا اگر یک فرد در اینترنت دنبال یک فروشگاه اینترنی برای خرید کتاب باشد قطعا با دیدن نام دامنه bookshoping.com  متقاعد تر خواهد شد برای انتخاب تا اینکه یک دامنه مشاهده کند که PastaPerfected.com باشد که مرتبط با ماکارانی است

 

 

 

از کلمات کلیدی در انتخاب نام دامنه خود استفاده کنید

برای خیلی از افراد این جای سوال دارد که آیا وجود کلمه کلیدی می تواند در سئو وب سایت تاثیر گذار باشد یا نه ؟

شاید به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر گذار نباشد اما قطعا می تواند روی برندیگ و همچنین افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار باشد

 

 

قبل از انتخاب یک دامنه حتما تاریخچه دامنه را بررسی کنید

ممکن است دامنه ای که شما انتخاب می کنید قبلا متعلق به یک فرد یا یک شرکت دیگر بوده باشد و موارد مختلفی باعث شده باشد که فرد این دامنه را رها کرده باشد مثلا پنالتی شدن دامنه که می تواند در سئو سایت تاثیر بسیار بدی داشته باشد پس حتما این را به خاطر داشته باشید که قبل از خرید یک دامنه حتما تاریخچه آن را بررسی نمایید

 

 

اضافه کردن پسوند و پیشوند به دامنه

 اگر شما یک دامنه می خواهید خریداری کنید و آن دامنه وجود ندارد سعی کنید یک پیشوند و پسوند به آن انتخاب اضافه نمایید و سپس اقدام به خرید آن دامنه کنید 

 

 

مطلب پیشنهادی برای شما

مقالات سئو

افزایش سرعت سایت

 

حتوای تکراری (Duplicate Content) چیست + تاثیر محتوای تکراری در سئو سایت + محتوای کپی چیست + 3راه برای تشخیص محتوای تکراری

حتوای تکراری (Duplicate Content) چیست + تاثیر محتوای تکراری در سئو سایت + محتوای کپی چیست + 3راه برای تشخیص محتوای تکراری

محتوای تکراری (duplicate content) چیست + تاثیر محتوای تکراری در سئو سایت + محتوای کپی چیست + 3راه برای تشخیص محتوای تکراری - 5.0 out of 5 based on 1 vote

اگر شما در یک چهار راه باشید و این چهار راه هر کدام شما را به یک مسیر هدایت کند که نهایتا به یک شهر  نیز برسند  قطعا برای شما برای انتخاب مسیر کمی گیج خواهد بود چرا که نمی دانید کدام مسیر را انتخاب کنید که سریعتر و کم دردسرتر به شهر مورد نظر برسید این دقیقا شبیه به محتوا تکراری می باشد البته شاید گیج کننده تر  چرا که شما با انتخاب یک مسیر برای رسیدن به یک شهر  قطعا به هدف خواهید رسید شاید با کمی تاخیر و مشکل  اما موتورهای جستجوگر نمی خواهند بیش از یک مسیر یا یک آدرس را در نتایج خود قرار دهند پس این می تواند یک مشکل بزرگ برای موتورهای جستجوگر برای انتخاب بهترین آدرس برای نتیجه باشد

 

 

 

محتوای تکراری یا duplicate content چیست

محتوای تکراری چیست

اگر بیش از یک آدرس یا یک url برای یک محتوا در اینترنت و در نتایج موتورهای جستجوگر وجود داشته باشد آن محتوا و آن صفحه به عنوان محتوای تکراری و محتوای کپی شده شناخته خواهد شد به عبارت دیگر می توان گفت اگر محتوای مشابه بیش از یک آدرس وب ُایت داشته باشد آن محتوا تکراری یا محتوای کپی شده  می باشد

محتوای تکراری شاید باعث جریمه شدن وب سایت شما نشود اما قطعا می تواند باعث تقسیم قدرت صفحات بین آدرس های مختلف شود و این خود می تواند یک مانع بزرگ برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل باشد به عنوان مثال

اگر شما دو صفحه با آدرس های مختلف داشته باشید و دارای یک موضوع باشند  گوگل برای هر کدام از صفحات که دارای آدرس های مختلفی می باشند یک نمره در نظر می گیرد مثلا به صفحه A نمره 3 و  به صفحه B  نمره 2 را می دهد و رتبه اول این کلمه کلیدی یا موضوع  دارای نمره 4 می باشد بدین ترتیب چون صفحات وب سایت شما نمره کمی یعنی 3و2 دارد زیر رتبه وب سایتی قرار می گیرد که دارای نمره 4 می باشند اما اگر شما بتوانید دو صفحه(A,B) را که دارای نمره های مختلفی می باشد را با هم یکی کنید جمع آن ها به 5 خواهد رسید و این می تواند شما را به رتبه اول برساند چرا که جمع رتبه صفحه شما به 5 خواهد رسید و از نمره نتیجه اول که چهار می باشد بیشتر خواهد شد پس محتوای تکراری می تواند باعث کاهش قدرت صفحات نیز شود و هرچه محتوای تکراری کمتر شود قطعا رتبه های وب سایت شما بهتر خواهد بود(این تنها یک مثال برای پی بردن به اهمیت محتوای تکراری می باشد)

 

 

 

محتوای کپی شده چیست

محتوای کپی شده با محتوای تکراری فرق دارد اگرچه بسیاری از افراد بر این تفکر هستند که این دو با هم یکی هستند اما واقعیت این است که این دو با هم تفاوت دارند محتوای کپی شده محتوایی می باشد که شما و سایر مدیران وب سایت ها از مطالب وب سایت های دیگر کپی میکنید و در وب سایت خو قرار می دهید  اما محتوای تکراری محتواهایی هستند که شما به صورت عمدی و غیر عمدی در وب سایت خود آن را ایجاد کنید

 

 

چرا محتوای تکراری مضر می باشد:

برای موتورهای جستجوگر

  • آنها نمی دانند که کدام  نسخه را به عنوان نسخه اصلی انتخاب کنند و کدام را از نتایج خود حذف کنند
  • آنها نمی دانند کدام صفحه را در صفحات نتایج خود (serps)خود نمایش دهند با توجه به پرس و جوی کاربر

 

برای صاحبان وب سایت ها

  • صاحبات وب سایت ها اگر چه برای یک موضوع  صفحات تکراری ایجاد می کنند اما مطمئنا یکی از صفحات برای آنها دارای اولویت بیشتری  خواهد بود و بیشتر روی آن تمرکز خواهند اما موتورهای جستجوکر این موارد را نمی دانند و ممکن است یک صفحه را از بین محتوای تکراری نمایش دهد که صفحه اصلی شما که بیشترین تمرکز را روی آن میگذارید نباشد
  • صاحبان وب سایت های دیگر ممکن است به هر دلیلی بک لینک(مانند لینک به مبدا) به موضوعی که شما برای آن محتوا ایجاد کرده اید بدهند اما آنها تنها یک آدرس را می بینید و نمیدانند که آدرس اصلی محتوای ایجاد شده شما کدام است پس بدون توجه به اینکه محتوای اصلی کدام است به محتوا لینک می دهد و با توجه به اینکه بکلینک یک سیکنال قوی برای رتبه بندی می باشد قطعا می تواند روی آن صفحه فرعی تاثیر گذار باشد و رتبه آن را بهبود ببخشد

 

 

 

 


 

چگونه محتوای تکراری به وجود می آید ؟

محتوای تکراری می تواند به صورت عمدی و یا به صورت سهوی به وجود بیاند اما بیشترین موارد محتوا تکراری به صورت غیر عمدی به وجود می آیند و فرد متخصص سئو یا مدیر وب سایت ممکن است تا ماه ها متوجه این موضوع نشود و با گذر زمان و بررسی وب سایتبه این نتیجه  برسد که وب سایتش در حال ایجاد محتوای تکراری می باشد طبق برخی از بررسی های که انجام شده است بیش از 29 درصد از وب سایت ها دارای محتوای تکراری می باشد در ادامه به شما یاد خواهیم داد که چه مسائلی می توانید باعث ایجاد محتوای تکراری شود و شما با رعایت این موارد می توانید جلوی ایجاد محتوای تکراری را بگیرید

مشخص نکردن آدرس اصلی وب سایت

وب سایت شما ممکن است با آدرس های مختلفی نظیر

https://codenab.ir

http://codenab.ir

https://www.codenab.ir

http://www.codenab.ir

و......

باز شود ، به عبارت دیگر ممکن است وب سایت شما با دو نسخه بدون www  و با www  یا همچنین با https  و http  بالا بیاید و این از دید یک کاربر ممکن است هیچ فرقی نکند چرا که تمامی آدرس ها(بدون www  و با www  ، با https  و http)  یک صفحه را نمایش می دهند و واقعیت نیز همین می باشد که کاربران یک صفحه را خواهند دید وقتی که آدرس های مختلف را وارد می کنند اما برای موتورهای جستجوگر و ربات های آنها این متفاوت می باشد چرا که هر آدرسی که در بالا اشاره شده است به یک صفحه اشاره می کند و این خود می تواند باعث ایجاد محتوای تکراری شود که معمولا توسط سئو کاران مبتدی در نظر گرفته نمی شود

 

 

محتوای کپی شده

محتوای نه تنها شامل پست های وبلاگ و محتوای سرمقاله می باشد بلکه صفحات اطلاعات محصول  نیز شامل محتوای هر صفحه می باشد که متاسفانه توسط برخی از افراد بدون توجه به این که این اطلاعات در سایر وب سایت ها قرار داده است در وب سایتشان قرار داده می شود که این خود می تواند باعث محتوای کپی شده شود.

 

 

 

 مطلب مرتبط با این موضوع : رفع جریمه وب سایت

 

 


 

جلوگیری از تولید محتوای تکراری

رفع مشکل محتوای تکراری

شما می توانید با روش های مختلفی از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کنید در ادامه ما قصد داریم به شما چندین روش را نشان دهیم که به شما کمک می کند تا از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کنید

 

تغییر مسیر 301

در بسیاری از مواقع استفاده از ریدایرکت 301 می تواند یک گذینه مناسب برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری باشد . فکر کنید شما دارای چندین صفحه  با توانایی رتبه بندی خوب برای  یک موضوع می باشد شما با استفاده از یک تغییر مسیر  301 به یک صفحه و اتصال آنها و تبدیل آنها به یک صفحه می توانید قدرت و اتوریتی چند صفحه را به یک صفحه انتقال دهید و این کار می تواند باعث بهبود رتبه آن یک صفحه شود چرا که رقابت بین صفحات تکراری از بین خواهد رفت

 

استفاده از لینک CANONICAL

لینک rel=canonical نیز یک انتخاب مناسب برای از بین بردن محتوای تکراری می باشد شما با قرار دادن آدرس اصلی هر صفحه در تگ canonical می توانید از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کنید و قدرت و اتوریتی را به یک آدرس مشخص هدایت نمایید مثلا اگر وب سایت شما با دو نسخه www  و بدون www بالا می آید می توانید با این تگ تنها یک آدرس را برای ربات های موتورهای جستجوگر معرفی نمایید

 

 

متا تگ ربات NOINDEX

شما با استفاده از این دستور می توانید با موتورهای جستجوگر بگویید که صفحه که برای آن خصوصیت Noindex قرار داده شده است را در نظر نگیرد و در بانک اطلاعاتی خود ذخیره نکند این گذینه هم می تواند یک انتخاب مناسب برای جلوگیری از محتوای تکراری و محتوای کپی شده باشد

 

 

 

تعیین دامنه پیش فرض یا PREFERRED DOMAIN در سرچ کنسول گوگل

شما در سرچ کنسول گوگل نیز می توانید تعیین کنید که آدرس اصلی وب سایت شما چه چیزی می باشد که از آین به بعد ربات موتور جستجوگر گوگل آن آدرس ها را به عنوان آدرس اصلی در نظر بگیرد. برای این منظور می توانید بعد از وارد شده به گوگل وبمستر به قسمت site setting بروید و مانند تصویر زیر تنظیمات لازم را انجام دهید

 تاثیرمحتوای کپی شده در سئو سایت

 

 

 

 

 

 


تاثیر محتوای کپی شده در سئو

همانگونه که در پارگراف های بالا اشاره کردیم محتوای تکراری محتوایی است که به صورت عمدی و غیر عمدی در وب سایت شما ایجاد می شود ولی محتوای کپی محتوایی می باشد که بدون عمدی توسط شما از وب سایت های دیگر کپی می شود و در وب سایت خودتان قرار داده می شود .

اگر شما محتوای تکراری در وب سایت خود قرار دهید شاید جریمه نشوید ولی  به احتمال زیاد به دلیل تقسیم قدرت بین صفحات مختلف احتمال کاهش رتبه برای وب سایت شما وجود خواهد داشت اما اگر محتوای کپی در وب سایت خود قرار دهید به احتمال زیاد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر شناسایی خواهید شد و قطعا توسط این موتورهای جستجوگر مجازات نیز خواهید شد

 

 

 

 

تشخیص محتوای تکراری یا کپی شده

استفاده از ابزار Copyscape

استفاده از ابزار similar page check

استفاده از ابزار Duplichecker

استفاده از ابزار siteliner

 

 

مطلب پیشنهادی 

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش ترافیک وب سایت

 

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست + آیا وب سایت من توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده است

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست + آیا وب سایت من توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده است

ما در جلسات قبل در مورد تاریخچه الگوریتم های گوگل و الگوریتم های مهم مانند الگوریتم پاندا صحبت هایی را ارائه دادیم و اشاره کردیم که گوگل از الگوریتم های مختلفی برای بالا بردن سطح کیفیت نتایج خود استفاده می کند این الگوریتم ها برخی به صورت فرعی هستند و برخی اصلی هستند که الگوریتم های اصلی در واقع تشکیل دهنده الگوریتم هسته گوگل هستند در ادامه مبحث بررسی الگوریتم های گوگل در این جلسه ما قصد داریم در مورد یکی از الگوریتم های مهم و اصلی گوگل یعنی الگوریتم پنگوئنصحبت هایی را ارائه دهیم با ما تا انتهای آموزش همراه باشید.

 

 

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست

الگوریتم Penguin گوگل در تاریخ 24 آوریل 2012 انتشار داده شده این الگوریتم همانند الگوریتم پاندا در ابتدا روی تمامی مناطق و تمامی وب سایت ها تاثیر گذار نبود . این الگوریتم در نسخه اولیه خود حدودا 3.1 درصد از وب سایت های انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داد . الگوریتم گوگل پنگوئن از سال 2012 تا سال 2016 حدودا 10 بار تغییر و به روزرسانی داشته است و در هر بار تغییر وب سایت ها را با تغییرات زیادی رو به رو کرده است جالب است بدانید این الگوریتم در سال 2017 به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شناخته شده.

 

 

 

الگوریتم گوگل پنگوئن روی چه وب سایت هایی تاثیر گذار می باشد

طرح بک لینک : خرید لینک ، قرار دادن بکلینک در وب سایت های غیر مرتبط ، خرید لینک های انبوه و بی کیفیت که به منظور دور زدن گوگل برای بالابردن رتبه کلمات کلیدی انجام میگیرفت اولین راهکار این الگوریتم برای مدیران وب سایت های متخلف بود. خیلی از وب سایت ها با خرید بک لینک و دریافت لینک های رایگان به آسانی می توانستند در مدت زمان اندکی رتبه وب سایت خود را بهبود دهند اما با آمدن این الگوریتم نه تنها وب سایت ها با خرید بک لینک مثلا قبل  نمی توانند دیگر رتبه ای را به دست بیاورند بلکه ممکن است  رتبه ای را که دارند را نیز از دست بدهند یا حتی ممکن است از نتایج حذف شوند

 

حجم بالایی از کلمات کلیدی : خیلی از مدیران وب سایت ها بر این تفکر بودند و هستند که قرار دادن کلمات کلیدی زیاد می تواند به گوگل بفهماند که موضوع اصلی صفحه  چیست و گوگل را متقاعد کند تا رتبه های برتر را به آنها بدهد البته در برخی از موارد نیز این چگالی بیش از حد می توانست به وب سایت برای دریافت رتبه کمک کند اما با آمدن الگوریتم پنگوئن گوگل نه تنها قرار دادن بیش از حد کلمات کلیدی نمی توانست به وب سایت ها برای دریافت رتبه کمک کند بلکه می توانست موجب اسپم و حذف وب سایت از نتایج شود.

 

 

چگونه تشخیص دهم که آیا الگوریتم پنگوئن گوگل وب سایت ما را جریمه کرده است یا نه ؟

در جلسات قبلی و در توضیحات سایر الگوریتم ها عرض کردیم که پی بردن و شناسایی مجازات شدن یک وب سایت با یک الگوریتم کمی سخت می باشد و قطعا نیاز به تجربه بسیار زیادی در امر بهینه سازی سایت دارد  اما با این توضیحات اگر می خواهید تشخیص دهید که وب سایت شما با این الگوریتم یعنی الگوریتم پنگوئن مجازات شده است یا نه در ابتدا به ترافیک وب سایت خود نگاه کنید و ببینید که وب سایت شما در چند روز گذشته یا چند هفته گذشته افت رتبه داشته است یا نه سپس در مرحله دوم اگر وب سایت شما با افت رتبه مواجه  شده بود تشخیص دهید که وب سایت شما تنها تغییر رتبه یا افت رتبه داشته است یا برای وب سایت های دیگر نیز این اتفاق افتاده است ، اگر تنها افت رتبه برای وب سایت شما بوده است به احتمال زیاد وب سایت شما با این الگوریتم دچار افت نشده است و دلیلی دیگر دارد که مهمترین دلیل پنالتی از نوع manual penalty(این نوع جریمه کمی شبیه الگوریتم پنگوئن است) می باشد که به مجازات دستی نیز معروف می باشد که علائم مختلفی می تواند موجب این نوع از پنالتی شود مثلا خرید بک لینک انبوه ، امنیت پایین وب سایت ، خرید پاپ آپ و... . بعد از اینکه مطمئن شدید که افت رتبه به دلیل manual penalty نبوده است به احتمال دیگر این نوع از تغییر الگوریتم باعث افت و حذف وب سایت شما شده است

 

 

 

چگونه وب سایت جریمه شده خود با الگوریتم پنگوئن را به نتایج برگردانیم

اگر وب سایت شما با استفاده از manual penalty جریمه شده باشد شما می توانید با پاک کردن دلایلی که باعث جریمه شدن وب سایت شما شده است مانند خرید و ارسال یک توضیح برای گوگل برای بازبینی وب سایت شما در مدت کوتاهی وب سایت خود را به نتایج برگردانید ولی اگر وب سایت شما با الگوریتم پنگوئن جریمه شده بود راه حل شاید کمی نیاز به زمان داشته باشد چرا که شما باید اقداماتی که باعث جریمه شدن وب سایت شما شده است(خرید لینک ، استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد) را حذف نمایید و سپس منتظر بمانید تا گوگل وب سایت شما را مشاهده و بررسی کنید .

 

 

چند پیشنهاد

به یاد داشته باشید که گوگل مانند گذشته تنها با نگاه کردن به عنوان وب سایت ها و کلمات کلیدی به موضوع صفحه پی نمیرد و برای پی بردن به موضوع اصلی از فاکتورهای مختلفی استفاده میکند پس سعی نکنید با قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد ، گوگل را مقاعد کنید که به موضوع اصلی وب سایت شما پی ببرید 

شما در گذشته با آسانی با خرید بک لینک می توانستید رتبه های برتر را در اندک زمانی به دست بیاورید اما اکنون وضعیت بسیار متفاوت می باشد و بک لینک ها مانند گذشته تاثیر چندانی ندارد اما با اینکه از شدت تاثیر آنها کاسته شده است اما باز هم دارای اهمیت می باشد اما با این تفاوت که در گذشته هر چه تعداد لینک ها بیشتر بود بهتر وب سایت نتیجه میگرفت اما امروزه مهم کیفیت لینک ها می باشد نه تعداد آنها.

گوگل اکنون از الگوریتم هوش مصنوعی با نام رنک برین که یک الگوریتم بسیار هوشمند می باشد استفاده می کند  و این به این معنی می باشد که به اسانی قابل دور زدن نمی باشد و در صورتی که تشخیص دهد که یک وب سایت با روش های غیر معمول سئو در حال تلاش برای دریافت رتبه می باشد نیز قطعا آن وب سایت را جریمه خواهد کرد پس سعی کنید مهمترین فاکتور گوگل که تجربه کاربری و رضایت کاربران بازدیدکننده می باشد را به صورت دقیق و حرفه ای در وب سایت خود رعایت کنید

الگوریتم پاندا گوگل (Google Panda) چیست + 5 دلیل برای حذف وب سایت ها توسط این الگوریتم

الگوریتم پاندا گوگل (Google Panda) چیست + 5 دلیل برای حذف وب سایت ها توسط این الگوریتم

الگوریتم پاندا گوگل (Google Panda) چیست + 5 دلیل برای حذف وب سایت ها توسط این الگوریتم -5.0 out of 5 based on 1 vote

گوگل همواره در تلاش می باشد تا با پشتکار گروه متخصص خود نتایجی را در اختیار افراد قرار دهید که این نتایج جزء بهترین نتایج باشد و بتواند نیازهای کاربران را برطرف کند در شروع به کار گوگل و روزهای نخستین مفهوم بازار رقابتی تحت وب(seo)  افراد به شدت تلاش می کردند تا وب سایت خود را در رتبه های برتری قرار دهند برای این منظور افراد از روش های معمول و فاکتورهای مشخص شده توسط گوگل برای رسیدن به نتایج برتر گوگل استفاده  می کردند و در برخی از موارد نیز برخی از  افراد سعی بر آن داشتند با انجام یکسری از فعالیت های غیر معمول گوگل را دور بزنند تاسریعتر و راحت تر به نتایج برتر برسند.

گوگل برای جلوگیری از فعالیت های اسپم و مقابله با دور زدن افراد نیز از یکسری از الگوریتم ها استفاده کرده و می کند  که برخی از الگوریتم ها فرعی و برخی از الگوریتم ها اصلی و جزئی و از بدنه اصلی الگوریتم گوگل می باشند. یکی از این الگوریتم ها اصلی الگوریتم پاندا گوگل می باشد که ما قصد داریم در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت کنیم . اگر به این مبحث علاقمند هستید تا انتها با ما همراه باشید

 

 

الگوریتم پاندا گوگل چیست

الگوریتم پاندا گوگل چیست

Google Panda  23 فوریه 2011 بود که توسط گوگل  ایجاد معرفی شد این  الگوریتم هدفش این بود که وب سایت هایی که دارای محتوا با کیفیت بالا هستند را شناسایی کند و به آنها رتبه دهد و برعکس وب سایت هایی که دارای محتوای کم کیفیت می باشند را شناسایی و آنها را با کاهش رتبه همراه کند . الگوریتم گوگل پاندا یک الگوریتم منطقه ای بود به عبارت دیگر این الگوریتم تنها روی برخی از وب سایت هایی(12 درصد) که به زبان انگلیسی بودند  در ابتدا تاثیر گذاشت این الگوریتم برخلاف سایر الگوریتم های دیگر چندین بار به روزرسانی شده است به طوری که تنها در سالهای 2011 تا 2015 حدودا 28 بار تغییر داشته است

 

 

الگوریتم گوگل پاندا روی چه وب سایت هایی تاثیر گذاشت

محتوای تکراری

تا قبل از سال 2011 به شدت وب سایت ها و مالکان آنها از سایر محتویات وب سایت ها برا پرکردن وب سایت خود و نتیجه گرفتن وب سایت خود استفاده می کردند به عنوان  مثال افراد وقتی مشاهده می کردند که یک مدیر وب سایت یک محتوا را قرار داده است و آن محتوا توانسته است نتیجه های برتر را از آن خود کند به شدت اقدام به کپی محتوا های نتیجه گرفته می کرد به همین دلیل محتویات برخی از وب سایت ها بسیار به هم شبیه بود اما با آمدن الگوریتم پاندا گوگل این نوع از محتوا یعنی محتوای تکراری یک دلیل برای جریمه شدن وب سایت ها شد

 

 

 

صفحات با محتوای کم کیفیت

الگوریتم گوگل پاندا یک مزیت دیگر نیز داشت و آن این بود که وب سایت هایی را که تنها به فکر تولید محتوا بودند و به نیازهای افراد بازدیدکننده توجه نمی کردند را شناسایی کرد و آنها را با جریمه همراه کرد . این صفحات معمولا به صورت عمیق به موضوع نمی پرداختند و ارزش کمی نیز برای افراد بازدیدکننده داشتند

 

 

مطالعه بیشتر : الگوریتم رنک برین چیست

 

نسبت آگهی به محتوا

خیلی از وب سایت ها نیز به این فکر بودند که با افزایش ترافیک وب سایت خود اقدام به فروش بک لینک و همچنین بنر های تبلیغاتی کنند البته این کار مشکلی با این الگوریتم نداشت اما چیزی که برای این الگوریتم مهم بود این بود که تعداد زیادی از تبلیغات برای وب سایت ها استفاده نشود چرا که می تواند باعث عدم رضایت کاربران باشد به همین دلیل الگوریتم گوگل پاندا وب سایت هایی را که دارای بنرهای تبلیغاتی زیاد و در کل  تبلیغات زیادی بودند را شناسایی و جریمه کرد

 

 

 

محتوا کشاورزی

وجود تعداد زیادی از صفحات با کیفیت پایین که اغلب از سایر وب سایت ها جمع آوری شده بودند و یا  با استخدام افراد نویسند با هزینه پایین تولید شده بودند نیز یکی دیگر از دلایلی بود که این الگوریتم برای آن به وجود آمد این وب سایت ها دارای صفحات زیاد با ارزش بسیار پایین برای خوانندگان و بازدیدکنندگان  بودند 

 

 

 

محتوای ناسازگار با جستجوی کاربر

این نوع از وب سایت ها نیز هنوز وجود دارند و به این صورت اقدام می کنند که عنوان و توضیحاتی را برای وب سایت خود قرار می دهند که کاربران را متقاعد می کنند که روی لینک آنها در نتایج موتورهای جستجوگر (serps) کلیک کنند ولی وقتی که افراد وارد این وب سایت ها می شدند چیزی را مشاهده می کردند که به عنوان و توضیحاتی که در نتایج بوده است تفاوت زیادی داشته مثلا یک صفحه تبلیغاتی  . هدف این وب سایت ها نیز به طور کلی فریب بازدیدکنندگان برای کشاندن آنها به وب سایت بود

 

 

 


الگوریتم Google Panda چیست

 

آیا وب سایت من توسط الگوریتم پاندا جریمه شده است

الگوریتم های زیادی وجود دارد که می تواند باعث افت رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل و در کل کاهش ترافیک وب سایت شما شود یکی از این الگوریتم ها همین الگوریتم پاندا می باشد  اما در کل شناسایی و پی بردن به اینکه وب سایت شما با کدام الگوریتم جریمه شدن است کمی مشکل است مخصوصا اگر یک فرد کم تجربه در زمینه سئو وبسایت باشد اما یکی از دلایل آسان برای پی بردن به جریمه شدن وب سایت شما با این الگوریتم این می باشد که به کاهش رتبه وب سایت خود در کنار تاریخچه به روزرسانی این الگوریتم توجه کنید تا پی ببرید که وب سایت شما با این الگوریتم جریمه شده است یا نه

 

 

 مطالعه بیشتر : جدیدترین الگوریتم گوگل

 

 

چگونه وب سایت جریمه شده توسط پاندا را به نتایج برگردانم

در صنعت سئو متاسفانه این نوع از الگوریتم یک الگوریتم سرسخت می باشد این به این معنی می باشد که برگرداندن وب سایت به نتایج کمی دشوار است اما همانگونه که اشاره شده هدف اصلی الگوریتم Panda کیفیت محتوا بوده است پس برای برگشت به نتایج باید محتوا وب سایت خود را به محتوای با کیفیت تغییر دهید

 

 

 

 

 

چند نکته برای اینکه با این الگوریتم جریمه نشوید

تغییر محتوای ضعیف و کم کیفیت به محتوای با کیفیت بالا

بازنگری در نسبت آگهی به محتوا در هر صفحه

اطمینان به اینکه محتوای تولید شده با نیازهای کاربران همخوانی دارد

حذف یا اصلاح محتوای تکراری

حذف و ویرایش  خطاهای املایی

 

 

 

مطلب پیشنهادی :

بررسی دلایل حذف وب سایت

الگوریتم رنک برین گوگل(Rankbrain) چیست + تاثیر الگوریتم Rankbrain در سئو سایت

الگوریتم رنک برین گوگل(Rankbrain) چیست + تاثیر الگوریتم Rankbrain در سئو سایت

گوگل از الگوریتم های مختلفی برای نشان دادن نتیجه های مطلوب به کاربران خود استفاده کرده است و همیشه نیز در تلاش بوده است تا به بهترین شکل ممکن نتایج مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار دهد . امروزه گوگل مانند گذشته نیست که با استفاده از الگوریتم های ساده نتایج را رتبه بندی کند و کاربران به سادگی بتوانند آن را دور بزنند و نتایج برتر را از آن خود کنند ، گوگل امروزه از الگوریتم های هوش مصنوعی که دقیقا شبیه به یک انسان می باشد استفاده میکند تا بتواند نتایج بهتر را انتخاب و در رتبه های برتر قرار دهد

یکی از این الگوریتم های هوشمند گوگل که چندسالی نیز از آن استفاده می کند الگوریتم رنک برین می باشد که ما در ادامه قصد داریم به صورت کامل در مورد این الگوریتم برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم . با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید.

 

 

الگوریتم رنک برین چیست

GOOGLE RANKBRAIN چیست؟

الگوریتم رنک برین یک الگوریتم یادگیری ماشین می باشد که جزء سومین الگوریتم اصلی گوگل نیز به حساب آورده می شود این الگوریتم همواره سعی کرده است که بهترین و مطلوب ترین نتیجه را در اختیار افراد سرچ کننده قرار دهد . گوگل در الگوریتم های قبلی خود از یک الگوریتم پایه برای تعیین و نمایش نتایج مناسب کاربر استفاده می کرد و بعد از آمدن الگوریتم   RankBrain  ، گوگل از مدل تفسیری که از داده هایی مانند محل جستجو ، داده های شخصی ، کلمات سرچ شده کاربر  و...  استفاده می کند برای نمایش نتایج مطلبو به کاربران استفاده می کند

 

ابعاد یادگیری ماشین RankBrain از سایر الگوریتم ها جداست  و در هنگام تغییرات سایر الگوریتم ها نیز این الگوریتم تغییر نمی کند و این به این معنی می باشد که یک الگوریتم جداست و هیچ رابطه ای با سایر الگوریتم ها ندارد . بعد از اینکه گوگل از منابع مختلفی اطلاعات را جمع آوری کرد آنها را در اختیار این الگوریتم یعنی الگوریتم رنک برین قرار می دهید و این الگوریتم نیز براساس محاسبات خود و سیکنال هایی که دارد اقدام به رتبه بندی نتایج می کند

 

 

مطلب مرتبط با این موضوع : توضیح کامل در مورد الگوریتم پاندا گوگل

 

 

الگوریتم رنک برین چگونه کار می کند

در گذشته زمانی که شما یک کلمه را سرچ می کردید این جستجو به سمت گوگل با استفاده از مرورگر ارسال می شود و گوگل نیز با اسکن صفحات خود سعی می کرد تا ببنید این کلمه ها یا کلمات در داخل صفحات ذخیره شده در بانک اطلاعاتی خودش وجود دارد یا نه و در صورتی که کلمه کلیدی در برخی از صفحات ذخیره شده در بانک اطلاعاتیش قرار داشت ، آن صفحات را به عنوان نتیجه برای کاربران در صفحات نتایج خود نمایش می داد

مثلا اگر شما  در گذشته یعنی قبل از آمدن الگوریتم رنک برین  عبارت خرید لپ تاپ سونی را در مرورگر جستجو میکرید گوگل در صفحاتی که کلمات "لپ تاپ " ، "قیمت لپ تاب" ، "خرید لپ تاب" و....   نیز وجود داشت را نیز مورد بررسی قرار می داد و ممکن بود در برخی از موارد نیز نتایجی را نمایش می داد  که اصلا با آن چیزی که شما می خواستید همخوانی نداشت  اما امروزه گوگل بسیار هوشمند شده است و چیزی را که شما سرچ می کنید را درک می کند  و یک مجموعه دقیق از نتایح را در اختیار شما قرار می دهد

 

 

وقتی که RankBrain نتایجی را انتخاب می کند و نمایش می دهد از کجا درک می کند که نتایج نمایش داده شده بهترین نتایج هستند؟

RankBrain با توجه به رضایت کاربران از یک وب سایت و یک صفحه اقدام به نمره دادن به یک سایت و صفحه می کند به عبارت دیگر این الگوریتم معتقد می باشد بین یک صفحه که چندین نفر از آن بازدید می کنند و مدتی در آن قرار می گیرند و اطلاعات را صفحه را دنبال می کنند با صفحه ای که بلافاصله توسط یک فرد بسته می شود و یا کاربران به عقب برمی گردند( Dwell Time ) و از سایر نتایج استفاده می کنند تفاوت زیادی وجود دارد چرا که وب سایتی که کاربران برای آنها وقت می گذارند و سریع آن را ترک نمی کنند دارای تجربه کاربری بهتری می باشد و این می تواند یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم RankBrain باشد

 

 

 

 

RankBrain برای تشخیص ارتباط کاربران با محتوا ها و صفحات از موارد زیر استفاده می کند

    Organic Click-Through-Rate: تعداد کلیک هایی که از طریق serps  روی لینک وب سایت شما انجام می شود را نرخ کلیک واقعی گویند

    Dwell Time : مدت زمان ماندگاری یک کاربری از زمانی که روی لینک وب سایت شما در نتایج گوگل کلیک می کند تا زمانی که دکمه برگشت مرورگر را فشار می دهد و یک نتیجه دیگر را انتخاب می کنید

    Bounce Rate : اشاره به کاربرانی دارد که که پس از ورود به وب سایت شما هیچ صفحه ی دیگری را تماشا نمی کنند و اقدام به ترک وب سایت شما می کنند

    :

 

 

 

 

آیا الگوریتم RANKBRAIN بخشی از HUMMINGBIRD می باشد ؟

الگوریتم جستجوی گوگل ، مرغ مکس خوار (Hummingbird)می باشد . برای سالیان طولانی گوگل نامی برای این الگوریتم خود انتخاب نکرده بود اما در سال 2013 با بازسازی الگوریتم خود آن را مرغ مکس خوار نامید

به عنوان مثال یک موتور خودش ممکن است از قطعات مختلف ساخته شده باشد مانند فیلتر روغن، پمپ سوخت، رادیاتور و غیره ، الگوریتم گوگل Hummingbird نیز  از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بخشی از این الگوریتم رنک برین  می باشد پس می توان گفت که الگوریتم RankBrain بخشی از الگورتیم Hummingbirdمی باشد

 

 

آیا الگوریتم رنک برین سومین سیکنال مهم رتبه بندی برای وب سایت هاست ؟

بله از این لحاظ از نظر گوگل این سیستم به عنوان مهمترین عامل برای رتبه بندی سایت هاست . در مقاله ای که از Bloomberg آمده است اشاره شده است که .

Rankabrain یکی از صدها سیکنالی است که گوگل از آن برای تعیین اینکه چه وب سایتی در نتایج قرار بگیرند و در چه جایگاهی قرار بگیرند استفاده می کند او همچنین اشاره کرده است که چند ماهی است که این الگوریتم مستقر شده است  و به عنوان سومین سیکنال مهم برای نمایش نتایج جستجو استفاده می شود

 

 

چند نکته برای موفقیت در الگوریتم RANKABRAIN گوگل

اسنیپ های قوی ایجاد کنید

Larry Kim بنیانگذار WordStream توصیه می کند برای اینکه بتوانید در این الگوریتم موفق شوید بهتر است نرخ کلیک وب سایت خود را بهبود بخشید زیرا او معتقد است که Relevance Score رنک برین همان Quality Score گوگل ادوردز می باشد

شما برای اینکه بتوانید نرخ ctr  وب سایت خود را بهبود ببخشید و در این الگوریتم موفق شوید بهتر است یک عنوان مناسب برای صفحه خود انتخاب نمایید و  توضیحاتی را نیز برای متا دیسکریپشن قرار دهید که بتواند کاربران را متقاعد کند روی لینک وب سایت شما در serps  کلیک نمایند در کنار این دو مورد نیز سعی کنید url  مناسب برای هر صفحه قرار دهید چرا که هم برای موتورهای جستجوگر و هم برای کاربران مفید می باشد و در نهایت نیز می توانید از داده های ساخته یافته به منظور تغییر شیوه نمایش نتایج سایت خود (ستاره دار کردن نتایج وب سایت ، قرار دادن تصویر در کنار لینک سایت در نتایج گوگل و ...)  در  نتابج گوگل استفاده نمایید

 

روی یک موضوع تمرکز کنید

وب سایت هایی که دارای موضوعات مختلفی می باشند در این الگوریتم به عنوان اسپم شناخته خواهند شد و با افت رتبه مواجه خواهند شده به عبارت دیگر الگوریتم رنک برین در صورتی که وب سایت در مورد موضوعات مختلفی تولید محتوا کند و روی یک موضوع تمرکز نداشته باشد نمی تواند کشف کند که وب سایت در مورد چه چیزی می باشد و هدف اصلی وب سایت چیست

 

 

بیشتر بخوانید

جدیدترین الگوریتم گوگل